[Hosting] Advies gevraagd mbt tot opzeggen account

Pagina: 1
Acties:

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik heb zo'n 2 jaar geleden webhosting + een domeinnaam aangevraagd bij www.dutchwebhosting.nl. Sinds die tijd heb ik er een site gehost (voor een soort van clan van een MMORPG) en verder voor prive gebruik. In de tussentijd zijn er wat kleine problemen geweest, zoals een onbereikbare site (varierend van enkele uren tot een aantal dagen ivm kapotte server) en http-log files welke vrijwel alle bruikbare ruimte van de site in beslag namen.

Eergisteren heb ik de factuur ontvangen om het account te verlengen, voor €93,50 ex. BTW voor het verlengen van de domeinnaam, de hosting en de MySQL database. In de afgelopen tijd heb ik rondgekeken naar andere hosters (voornamelijk in het buitenland) welke een soortgelijke service aanbieden maar dan tegen een lagere prijs. Eigenlijk zou ik best wel willen overstappen naar een andere host om daar onder een andere domeinnaam dezelfde site te hosten

Vraag 1.

In de search heb ik een soortgelijk topic gevonden, waain duidelijk werd dat die user eigenlijk niet onder de opzeg termijn van 3 maanden uit kon komen. Hier een quote uit de Algemene Voorwaarden van Dutchwebhosting:
5. Duur en beëindiging

1. De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd met een minimum termijn van 12 maanden en zal stilzwijgend worden verlengd voor een zelfde periode, tenzij anders schriftelijk overeengekomen met inachtneming van artikel 5.2, cq er aanleiding bestaat om de overeenkomst op te zeggen e.e.a ter beoordeling van DutchwebHosting Solutions.

2. De overeenkomst kan uitsluitend tegen het einde van een kalendermaand en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk aangetekend worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
Zie ook punt 12 van de voorwaarden, waar de betalingsvoorwaarden staan.
Vraag 1 is dus: Maak ik enige kans als ik probeer het account op te zeggen (dmv een schriftelijk aangetekende brief)? Zou het mogelijk zijn om alleen de opzegtermijn (2 maanden) te betalen en dan het account te deactiveren, of moet dit in overleg met de hoster gebeuren?

Vraag 2.

Omdat ik verwacht dat het antwoord op vraag 1 "Nee" zal zijn, ben ik eens even naar de factuur gaan kijken.
1. Verlenging Domein xyz.org 12,50
2. Verlenging Dtchwebhosting 115 MB + Webinterface 70,00
3. Activeren/verlengen MySQL 11,00
Toen ik 2 jaar geleden mijn account aanvroeg werden er andere paketten gehanteerd en ik het toen het 100MB pakket aangevraagd. Een tijd geleden is dit blijkbaar veranderd (overigens nooit een brief oid over gehad) en zijn het nu andere paketten, waarbij ik dus gefactureerd wordt voor het 115 MB pakket. Een snelle blik op de inhoud van dit pakket leert mij dat het 115 MB pakket met oa de volgende dingen komt:

* Webmail
* SSH
* PHPMyAdmin interface
* 115 MB ruimte.

Indien ik nu echter naar het controlepaneel van mijn site ga, zie ik het volgende:

Klikkerdeklik (78 kB)

Ik heb helemaal geen 115 MB ruimte, SSH, Webmail of een PHPMyAdmin. SSH was 2 jaar geleden een betaalde optie en PHPMyAdmin was helemaal niet beschikbaar (maar heb ik zelf geinstalleerd).

Sowieso wil ik het Dutchwebhosting eerst een (aangetekende?) brief versturen met dit laatste punt, want anders zou ik voor iets betalen wat ik helemaal niet krijg.

Vraag 2 is dan: Is het redelijk om te eisen dat bovengenoemde elementen voor mij beschikbaar gesteld worden en ben ik, indien dit niet binnen een redelijke tijd gebeurt, gerechtigd om het account op te zeggen? Mag ik tot die tijd de betaling afhouden? Bij "een redelijke tijd" dacht ik zelf aan 2 weken.

Het is dus uiteraard mijn bedoeling om onder de hosting uit te komen :P. Mocht dit niet lukken zal ik gewoon betalen en volgend jaar de boel alsnog opzeggen, uiteraard een aantal maanden van tevoren. De site kan ik overigens binnen ongeveer 2 dagen op een andere host hebben staan (in Amerika, $5 per maand, welke per maand afgerekend wordt via credit card).

Alvast bedankt aan iedereen die me wil helpen :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Je kan voorstellen om alleen de kosten voor het domein te betalen.
Heeft bij mij ook gewerkt alleen bij andere hoster.

De hoster moet bij wijzigingen in jouw nadeel dit kenbaar maken. (staat denk ik wel in de voorwaarden)
Jij hebt dan de kans om het pakket op te zeggen.
Als een pakket word geupgrade zonder dat de kosten omhoog gaan hoeven ze dit niet te vermelden.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20
Ah bedankt voor de tip, dat is een goed idee. Ik zal straks even een mailtje sturen om te vragen of het mogelijk is om van pakket te wisselen, in dat geval zou ik het domein kunnen behouden.

Bedankt :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)