Toon posts:

Opzegtermijn hostingproviders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige maand mijn webhostingabonnement bij Ladot opgezegd, maar zojuist een aanmaning van ze gekregen dat ik een heel jaar vooruit moet betalen.

Ff gebeld: blijkt dat ze een opzegtermijn van drie maanden hanteren! Dat lijkt mij onredelijk lang. In het consumentenrecht schijnt het zo te zijn dat je per direct kunt opzeggen en het teveel betaalde abonnementsgeld gerestitueerd krijgt. Maar als je zakelijk gebruiker bent dan geldt dat niet.

Nu komt ie: dat persoonlijke licentiepakket noemen zij een zakelijk pakket! Aaaragh! :( Wat is dat voor een smerige manier van handel doen?

Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt bij deze (of andere) hostingprovider?? En wat heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 09:40

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik had een kwartaalabo bij een Amerikaanse provider. Dat heb ik opgezegd een week nadat een nieuw kwartaal was ingegaan. Tot mijn verbazing hebben ze twee dagen later uitzichzelf vrijwel het gehele bedrag teruggstort. :)

Als jij als particulier een persoonlijk licensiepakket neemt, dan ben je hoe dan ook geen zakelijk gebruiker, hoe Ladot dat zelf ook wil noemen. Wat voor contract ben je met ze aangegaan? Een jaarcontract?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yeah een jaarcontract, bij betaling vooruit, dat is de enige manier waarop ze de contracten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in jou contract staat dat je drie maanden opzegtermijn hebt ben ik bang dat je je d'r echt aan moet houden. Als het er niet staat maar er staat iets als "Zakelijke gebruikers hebben een opzegtermijn van minimaal 3 maanden" dan kunnen ze je niks maken, jij bent een particulier en sta jij in je gelijk....houden ze toch vol..ga eens langs de rechtswinkel, en neem je contract mee...hier geven ze je gratis juridisch advies! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Zakelijke gebruikers hebben een opzegtermijn van minimaal 3 maanden"
Nee dat staat er niet (/me begint zich nu echt zorgen te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 12:39:
In het consumentenrecht schijnt het zo te zijn dat je per direct kunt opzeggen en het teveel betaalde abonnementsgeld gerestitueerd krijgt.
Hmm weet je dat zeker?

Ik vind 3 maanden onredelijk lang maar dat is een kwestie van de voorwaarden er op na slaan. En ja, onder voorwaarden kom je niet makkelijk uit :).
Gaat het om veel geld? Meer als in, LaDot staat niet bekend om hun geweldige klantenservice namelijk.

Jaarcontracten met vooruitbetaling is redelijk normaal zeker voor wat kleinere pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf hanteren ik kwartaal facturatie en dus betaal je een kwartaal vooraf. Opzegtermijn is een maand.
Ik denk dat dit redelijk normaal is. Veel bedrijven gebruiken zeker voor de wat kleinere pakketten gewoon een jaar vooruit betalen.

Restitutie van je geld kan je denk ik wel vergeten.

Ook je telefoonabonnement heeft bij de meest providers een opzegtermijn van 3 maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind het veel: 117 euro inclusief BTW :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 maanden vind ik wel meevallen, het is wat aan de hoge kant, maar absoluut niet abnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Oftewel, voorwaarden lezen, 3 maanden (als dat de opzegtermijn is) vooruit betalen en de rest in je zak houden met een briefje erbij waarom je die 9 maanden laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wekkel schreef op 12 May 2003 @ 17:03:
Oftewel, voorwaarden lezen, 3 maanden (als dat de opzegtermijn is) vooruit betalen en de rest in je zak houden met een briefje erbij waarom je die 9 maanden laat zitten.
Nou ja, ik neem aan dat hij zijn pakket bij LaDot per jaar moet betalen. En aangezien hij nu te laat is (proef ik uit de 1ste post :+) voor die 3 maanden moet hij gewoon een heel jaar betalen.
Ja 3 maanden is 'vervelend' lang van te voren voor dit soort kleine dingen maar het kan wel gewoon (klein als in, het zijn typische dingen waar je niet op tijd achter komt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je een opzegtermijn van 3 maanden hebt, lijk je wel gek om een jaar vooruit te betalen, om vervolgens, geheel rechtmatig, op te zeggen met een termijn van 3 maanden, zodat je weer 9 maanden terug kan vorderen. Een slim persoon zorgt zoveel mogelijk dat een bedrijf van hem te vorderen heeft, ipv andersom (in dit soort situaties dan).

[ Voor 5% gewijzigd door Wekkel op 12-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wekkel schreef op 12 mei 2003 @ 17:12:
Als je een opzegtermijn van 3 maanden hebt, lijk je wel gek om een jaar vooruit te betalen, om vervolgens, geheel rechtmatig, op te zeggen met een termijn van 3 maanden, zodat je weer 9 maanden terug kan vorderen. Een slim persoon zorgt zoveel mogelijk dat een bedrijf van hem te vorderen heeft, ipv andersom (in dit soort situaties dan).
Uhm, als de dienst waar je voor betaalt gewoon voor de periode van 1 jaar is en dat staat ook zo in je voorwaarden dan heb je echt geen kans om 9 maanden terug te vorderen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

We praten volgens mij over verschillende dingen. Als de opzegtermijn 3 maanden is, betekent dat in mijn ogen opzeggen op dag 0 en op (theoretisch) dag 60 laatste dag contract. Derhalve 3 maanden prestatie en dus 3 maanden lappen. Als het 3 maanden opzegtermijn voor einde lopende jaar is, is het natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ok, dus eigenlijk snappen we het allebei alleen elkaar niet :+ (nu dus wel, we praatten idd over wat anders).

Maar even weer terug:
15.1 Een overeenkomst voor betaalde diensten wordt, tenzij schriftelijk anderszins is overeengekomen , aangegaan voor een periode van bepaalde tijd van twaalf maanden en, behoudens opzegging, telkenmale van rechtswege met de periode waarvoor deze aanvankelijk is aangegaan verlengd. Een al dan niet verlengde overeenkomst voor bepaalde tijd kan door wederpartij en door Ladot slechts schriftelijk worden opgezegd tegen het einde van de al dan niet verlengde looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
Oftewel, je hebt pech en die 117 euro zul je moeten betalen (heb je wel nog een jaar hosting bij LaDot natuurlijk joy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen allemaal hartstikke bedankt voor de adviezen. Ik heb inmiddels betaald, het blijkt allemaal gewoon te kunne dat ze een opzegtermijn hebben van drie maanden en 'zakelijke' paketten aan particulieren verkopen.

Ik voel mij er behoorlijk tussen genomen door Ladot, wat een slecht bedrijf is dat zeg. Anyway nu heb ik dus nog een jaar hosting waar ik niet op zit te wachten, zonder db, met heftige scriptbeperkingen en 10 MB webspace. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een niet te moeilijke database is kan je toch gebruik maken van txt bestanden als source? die 10meg zuigt wel idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hanteren een opzeg termijn van 1 kalender maand , en onze betaling is 2 weken na actievatie van het pakket en per jaar dit omdat het zulke lage tarieven zijn dat per maand factureren een beetje overdreven is. :)

elke provider hanteerd natuurlijk zijn eigen opzeg termijn maar 3 maanden vindt ik wel een beetje 2 much,

MvG,

Robin Smit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 09:18

headout

Oi oi!

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 13:38:Ik voel mij er behoorlijk tussen genomen door Ladot, wat een slecht bedrijf is dat zeg.
Ik zal niet zeggen dat het een goed bedrijf is, maar volgens mij heb je nog altijd jezelf genomen door niet goed de voorwaarden te lezen. Daar kun je Ladot iig niet de schuld van geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45

ultimateharry

Team Slayer:-)

mhh, heb net ff zitten kijken bij de pakketten en je kunt ze dus allemaal afzonderlijk aanvragen als "particulier" of als "zakelijk". Dit is dus het stuk dat hier niet klopt. Ik neem aan dat je "particulier" hebt aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:45

ultimateharry

Team Slayer:-)

In de algemene voorwaarden staat echter een algemene opzegtermijn van drie maanden, ongeacht of je particulier of zakelijk bent. Ladot heeft hier dus toch gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar volgens mij heb je nog altijd jezelf genomen door niet goed de voorwaarden te lezen.
Heb je wel een beetje gelijk in. Ik heb door schade en schande wijs geworden de voorwaarden van mijn nieuwe hoster alvast maar goed doorgelezen :)
heb net ff zitten kijken bij de pakketten en je kunt ze dus allemaal afzonderlijk aanvragen als "particulier" of als "zakelijk".
Yups, maar ik ben er al bij sinds het begin van Freehosting, en toen had je maar een keuze als particulier: en dat was een licentie nemen bij Freehosting. Dat pakket hebben ze gemigreerd naar het huidige 'Standaard pakket.' Blijkbaar is mijn situatie 'zakelijk' voor hen.

Anyway, ik begrijp dat Ladot mij bij mijn b* heeft, dus ik heb betaald. Het is een matig hostingbedrijf met enig dedain voor hun klanten. Maar goed, betaald is betaald. Ik hou dat pakket helaas nog een jaartje.
Pagina: 1