• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:17
Ik sta nou toch op het punt om een set fatsoenlijke NiMH batterijen aan te schaffen inclusief lader en aangezien ik de meeste GP batterijenladers te duur vind, en de Hema laders geen Delta-V sensor hebben, kwam ik na wat surfer uiteindelijk uit op deze duitse site uit, waar mij vooral deze wel aantrekkelijk leken:

Snel-lader met 4 2100 mAh NiMH batterijen
Afbeeldingslocatie: http://www.reichelt.de/bilder/web/D400/LADERC100_SET.jpg
Duitse beschrijving:
Schnell-Lader C100 mit 4 Sanyo-NiMh-Mignon (AA) Akkus
4x2100mAh. Lieferung inkl.
Netzteil und KFZ-Adapter.
Mikroprozessorgesteuertes Schnell-Ladegerät
für NiMH-/NiCd-Akkus,
mobil (12VDC) und stationär (230VAC).
Lädt 2 oder 4 Akkus der Bauform AAA (Micro) bzw. AA (Mignon) NiMH/NiCd aller Kapazitäten optimal in 2-3 Stunden.
Keine Vorentladung.
Die AAA-Typen werden mit 350 mA,
die AA-Typen mit 700mA geladen.
Die Ladeabschaltung erfolgt durch die Delta-U Methode. Nach Abschluss des Ladevorgangs schaltet das Gerät in den Erhaltungslademodus.
Ladezustandsanzeige über 2 LED`s.

Weitere Informationen zu diesem Artikel finden Sie unter den Datenblättern

Kost € 23.95

4x 2100 mAh NiMH batterijen (merk tecxus)
Afbeeldingslocatie: http://www.reichelt.de/bilder/web/D500/TECXUS.jpg
Duitse beschrijving:
4er Set Nickel-Metallhydrid Consumer Zellen
der Größe AA mit 2100mAh, 1,2 Volt
inklusive Ledertasche.
Hersteller: TECXUS
Extra hohe Kapazität in Verbindung mit
Hochstromfestigkeit für den leistungshungrigen Anwender. Kein Memoryeffekt bei Teilendladung.
Schnellade- und schnellentladefähig.

Weitere Informationen zu diesem Artikel finden Sie unter den Datenblättern

Kost € 8.95

Samen zon 33 euro dus (zonder verzendkosten).. niet veel toch voor 8 2100 mAh batterijen + geschikte lader?

Wat denken jullie? Is dat een beetje betrouwbaar en zullen ze vergelijkbaar zijn met de kwaliteit van de Powerbank laders/batterijen? Of zou ik bijvoorbeeld beter nog een setje Sanyo's erbij kunnen nemen (heeft alleen geen beschermhoesje en kost een euro meer ;))?

Ik ga ze gebruiken voor een lange reis door Zuid-Amerika van 4 maanden, waarbij ik ze voor mijn digitale camera ga gebruiken.

Mijn dank is alvast groot!

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gozer ik heb een tijdje terug een heel succesvol Topic over gemaakt werd uiteindelijk 5 pagina's lang (ja ik ben trots :P ) en toen kwamen we met zijn allen tot conclusie dat wat betreft laders je het beste GP of Sanyo kan hebben ook kwa batterijen ;)

Toendertijd (paar maanden terug) kostte een GP/Sanyo snellader met 4 batterijen van 1800mAh rond de 50 € dus wat jij daar hebt is echt goedkoop ;) Ik ga ook eens even kijken hoe duur het zou zijn om er eentje hierheen te verslepen :D

/EDIT : Goeie morgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 12-10-2003 02:14 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-02 23:25
die lader is iig exact hetzelfde als de HAMA delta lader die ik hier heb (van de dixons ;) ). Perfect ding. Er zaten 2000mAH Hama batterijen bij. Heb later er ook nog GP2000 batterijen bijgekocht als 2e set (waren in de aanbieding). Ik merk geen verschil in kwaliteit tussen de HAMA en GP batterijen. En ik laad de batterijen héél vaak op. Heb namelijk een Minolta Dimage 5, en dat ding slurpt echt batterijen, ze gaan er per 4 in ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06

mr_petit

opperprutser

deze unit laadt wel 2 batterijen tegelijkertijd, en volgens mij doet een GP smart het echt per cel.
dat is beter (geen overlading; accu's worden altijd maximaal volgeladen), maar kennelijk ook duurder.
"Keine Vorentladung."
wat betekend dat?
dat ie de accu's niet eerst ontlaadt voor het laadproces?
beter is geheel te ontladen (zeker als je 2 accu's in serie laadt)

"man is not truly one, but truly two,"

• WVL_KsZeN
idd. de oplader ontlaad de batterijen niet zelf. Als je ze gebruikt in een camera maakt dat echter niet uit, de mijne zijn na een dag toch leeg... tja..

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hoe weet je dan of alle accu's leeg zijn?
als je nl. een setje hebt waarbij eentje een wat mindere capaciteit heeft zal die het bepalen (voor het grootste deel) hoe leeg het setje is.

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kijk eens in de consumentengids, de conclusie's die zij trekken, zijn niet altijd even goed, maar de individuele testresultaten kan je een eigen interpretatie aan geven. Daar heeft een tijdje terug een test in gestaan van accu-laders en nog recenter van oplaadbare accu's.

Uit m'n hoofd scoorde de gp smart minder dan de hema lader, friwo en een ander merk, oa omdat de gp smart de batterijen teveel overlaadde, de gp smart was wel duidelijk de snelste lader.

• CeeDeeS
Ok, dus met de lader zit het wel goed.. en dan het setje extra batterijen? Is dat wat? Of kan ik beter voor safe gaan en voor een euro nog een setje Sanyo's erbij kopen?

• WVL_KsZeN
In die test van de consumentenbond was die lader van HAMA trouwens 2e ;-)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Het komt er hier op neer dat een goede lader dus Delta V detectie heeft, 4 onafhankelijke laadschachten bezit (dus een die niet batterijen per twee in serie laadt zoals de afgebeelde lader in de startpost) en een ontlaadtfunctie, kortom een goede smartlader, welke vanaf zo'n 50 Euro te koop is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 12-10-2003 17:14 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Die snellader van de hema die als eerste uit de test kwam kost iets minder dan €20.

• CeeDeeS
In dat topic dat nero255 al noemde kwam ik ook deze quote tegen:
Ik heb de GP gekocht omdat die ook in landen werkt waar ze 110V 60Hz hebben (zoals Ecuador), zodat ik op vakantie m'n batterijtjes op kan laden
Aangezien ik ook naar o.a. dat land ga moet ik wel weten of deze dat ook kan.. weet 1 van jullie dat? Ik kan het nergens vinden maar misschien is het wel vanzelfsprekend?

• CeeDeeS
JazzySOB schreef op 12 October 2003 @ 17:13:
Het komt er hier op neer dat een goede lader dus Delta V detectie heeft, 4 onafhankelijke laadschachten bezit (dus een die niet batterijen per twee in serie laadt zoals de afgebeelde lader in de startpost) en een ontlaadtfunctie, kortom een goede smartlader, welke vanaf zo'n 50 Euro te koop is.
Van mij hoeven die 4 onafhankelijke laadschachten niet hoor, want ze gaan toch steeds per 2 in en uit mijn digitale camera... dus dan zijn ze beiden even leeg als ze eruit gaan en even vol als ze er weer in gaan... toch?
edit: bedoel je dan ook de GP Smart of heb je nog suggesties voor andere merken?

[ Voor 7% gewijzigd door CeeDeeS op 13-10-2003 00:27 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ze komen er nooit allebei even leeg uit aangezien 2 accu's nooit dezelfde capaciteit hebben (er staat wel op xxxxmah, maar dat is een gemiddelde).
je zal voornamelijk verschil zien in de levensduur (onafhankelijke laadschacht) en de capaciteit die je accu's hebben.
ze gaan dan zeg maar 10% langer mee en je krijgt er 10% meer capaciteit in (fictieve getallen)

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Zelf heb ik een Conrad Charge Manager 2010 computerlader, en daarnaast een Ansmann PowerLine 4 Digicam PowerSet Traveller voor onderweg. Naast alle eerdergenoemde specificaties werkt deze stekkerlader met verwisselbare stekkerkop op een voltage tussen 90 en 260 volt bij 47-63 Hz. Ideaal reisgezelschap dus, ook voor Ecuador.

Het topmodel van GP, de Powerbank II Smart, is ook een hele goede keus door de vier onafhankelijke laadschachten, delta V detectie, temperatuursensor en onderhoudslading. Voor het geld (€ 59,- met vier 2100 mAH batterijen bij mp3cdspeler.nl) een uitstekende lader.

Maar wat je ook koopt, kies altijd voor een lader met onafhankelijke laadschachten zodat iedere batterij juist gemeten, en dus behandeld, wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranquility op 13-10-2003 00:47 ]

Verwijderd

Ik was ook GP-man... Ik heb ook de powerbank (die met het snoer eraan)
Alleen ik heb de nieuwe consumenten gids gelezen,
en daar staat sony bovenaan...

Dan gebruik ik wel helemaal geen batterijen meer!!!

Maar serieus GP kwam er vrij slecht uit raar he?
of zouden die test niet kloppen...
Ik heb héle goeie ervaringen met NiMh van GP!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 10:31:
Ik was ook GP-man... Ik heb ook de powerbank (die met het snoer eraan)
Alleen ik heb de nieuwe consumenten gids gelezen,
en daar staat sony bovenaan...

Dan gebruik ik wel helemaal geen batterijen meer!!!

Maar serieus GP kwam er vrij slecht uit raar he?
of zouden die test niet kloppen...
Ik heb héle goeie ervaringen met NiMh van GP!
Het vertrouwen in de consumentenbond is toch ook al gezakt? Laatst waren er 75% van de zwembaden in heel NL afgekraakt, wat volgens diezelfde zwembaden onterecht was...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CeeDeeS schreef op 13 October 2003 @ 00:17:
In dat topic dat nero255 al noemde kwam ik ook deze quote tegen:
Het is nero355 ;)

Maar wat ik me afvroeg is hoe groot zijn de verzendkosten uiteindelijk :?
Als je dan op de prijs van een GP komt heeft het ook niet echt veel nut toch :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik zoek zo'n tasje waar je die batterijen in kan zetten, precies dezelfde als het plaatje. Weet wel dat GP die dingen ooit had, maar zijn die dingen ook los te verkrijgen?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• bartvl
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die lader van de Hema (die beste test, de snellader dus) heeft wel een Delta V sensor, geen 4 afzonderlijke laadschachten. hij heeft er twee.

Het is waarschijnlijk een lader van HAMA, die bij Dixons te koop is voor 40 Euro met batterijen.
Ik heb de HEMA lader met die Sanyo batterijen, maar het schijnen hele goede batterijen te zijn hoor: http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

Dus wat betreft batterijentest, ga maar gewoon kijken op op imaging-resource.com want daar staat net wat beter hoe er is getest, en zijn er duidelijkere testresultaten!
Nee, de consumentenbond heeft weer gefaald ben ik bang...

Voor het topic over de HEMA lader:
[rml][ HEMA] Batterijlader ervaringen[/rml]

PS. De HEMA lader is daadwerkelijk een goed apparaat hoor!
En als je niet alle vier de batterijen appart gebruikt, dan is het hebben van twee onafhankelijke laadschachten geen probleem hoor.
En anders ontlaad je de batterijen toch gewoon?
Gaat heel goed!
AANRADER!

[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 13-10-2003 20:20 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Ik koop altijd oplaadbare batterijen van Hapé. Zijn van die blauwe dingen met een kleurtje bovenop die aangeeft hoeveel mAh. Ik heb 2 van die witte dingen, die zijn het laagst, nog een paar met blauwe rand, en 8 met een rode rand die 2100 mAh zijn.

19 Euro bij de Kijkshop (met lader = 13 mAh geloof ik), zal misschien niet zo een goede kwaliteit zijn...

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS34820g.gif

:)

Wat de prijs is van een pakje van 4 rode hapé batterijen weet ik niet...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 22:08 ]

Verwijderd

De HEMA lader is beter dan die HAMA omdat ie wel een ontlaadfunctie heeft, zo te zien komen ze wel uit dezelfde fabriek.......
Bij Amerikaanse testen komen Sanyo batterijen er altijd heel goed uit ,met kort daarop een aantal andere waaronder GP, van de Consumentenbond zou ik me niet te veel aantrekken, hoewel dat Hema ladertje IMO inderdaad een heel goede koop is...,er zit nml. ook een heel handig autolaadsnoertje bij..

• CeeDeeS
wat ik dus ook vooral belangrijk vind is dat ie die 110V 60Hz aan moet kunnen. Kan alleen de GP smart en de Ansmann Powerline 4 dat nou?
Dan kies ik denk ik toch maar voor safe met die GP Smart 2 van mp3cdspelers.nl.. dan heb ik ook meteen maar 4 batterijen nodig want ze zijn daarbij binnen een uur opgeladen, dus ik kan ze behoorlijk snel weer gebruiken. Scheelt ook weer wat geld :)

edit: ik zie dat HAPE er ook 1 heeft die dat kan, namelijk deze
Hij heeft iig geen 4 aparte laadschachten.. das alvast een min.
Verder nog redenen waarom ik 30 euro meer neer zou tellen voor die GP? Of misschien nog iemand ervaringen met deze HAPE?

[ Voor 52% gewijzigd door CeeDeeS op 14-10-2003 00:23 ]

Pagina: 1