Xbox (gemod), KiSS 500, Pinnacle Showcentre
Anoniem: 47396
Ze kunnen alle 3 ongeveer even veel heb ik het idee. En dan is het logisch te gaan voor de goedkoopste oplossing, de xbox modden. En scheelt weer in aantal apparaten in de woonkamer
ja maar de xbox is heel gevoelig welke DVD speler erin zit. want niet elk merk dvd speler die in de xbox zit kan cd-r en/of cd-rw lezen. Je moet er wel een met een samsung drive hebbenAnoniem: 47396 schreef op 19 december 2003 @ 17:22:
Ze kunnen alle 3 ongeveer even veel heb ik het idee. En dan is het logisch te gaan voor de goedkoopste oplossing, de xbox modden. En scheelt weer in aantal apparaten in de woonkamer
Anoniem: 47396
Hmm, dat is dus een kwestie van openmaken en kijken...
Maar ik ben toch van plan om zo goed als alles via het netwerk te gaan doen
Maar ik ben toch van plan om zo goed als alles via het netwerk te gaan doen
Of je kijkt hier even:
http://forums.xbox-scene....10cca69022f2e0980dce96963
Philips drives schijnen ook wel ok te zijn. Die van mij leest in ieder geval prima MMORE cd-rwtjes.
http://forums.xbox-scene....10cca69022f2e0980dce96963
Philips drives schijnen ook wel ok te zijn. Die van mij leest in ieder geval prima MMORE cd-rwtjes.
Nice thread !
Wat ik een beetje heb gemist nog, of misschien over het hoofd heb gezien, is welke DVD-player nu behalve ook echt goed srt en andere subformaten laat zien (met outline, en grootte goed).
Wat ik het belangrijkste vind is:
-subs
-regelmatige updates
-compatibiteit (RW)
-prijs
Wie kan mij vertellen welke player dan het beste is voor mij? Dank.
Wat ik een beetje heb gemist nog, of misschien over het hoofd heb gezien, is welke DVD-player nu behalve ook echt goed srt en andere subformaten laat zien (met outline, en grootte goed).
Wat ik het belangrijkste vind is:
-subs
-regelmatige updates
-compatibiteit (RW)
-prijs
Wie kan mij vertellen welke player dan het beste is voor mij? Dank.
Anoniem: 30511
Bij de Aldi in Duitsland hebben ze er nu ook eentje voor 80 euro. Wel de Aldi-Nord en niet Aldi-Sud. Klik hier voor de link.
offtopic:
Hallo,
Het leek mij onzin om een nieuw topic aan te maken dus post ik hier mijn vraag:
Ik zag vandaag(maandag) in de krant een advertentie bij de lidl voor een portable dvd speler.
Deze had een tv tuner erin.
Het leek mij erg mooi om voor een portable dvd player met tv tuner erin te gaan sparen. ( niet die van de lidl maar eenandere )
Mijn vraag is nu:
Als ik zo'n portable dvd speler koop met tv tuner, kan ik deze dan op mijn monitor aansluiten om zo tv te kijken?
Zo ja heb je dan gewoon ''normaal'' scherp beeld(ligt aan je monitor maar tog word het beeld niet ''opgerekt''?
met opgerekt bedoel ik dat op zo'n klein apparaatje het beeld klein is en asl je het dan op je monitor aansluit dat het dan vergroot word????
Dit leek mij mooi zodat ik geen tv hoef te kopen en een dvd speler:)
En het is natuurlijk mooi qua design
Bvd
Hallo,
Het leek mij onzin om een nieuw topic aan te maken dus post ik hier mijn vraag:
Ik zag vandaag(maandag) in de krant een advertentie bij de lidl voor een portable dvd speler.
Deze had een tv tuner erin.
Het leek mij erg mooi om voor een portable dvd player met tv tuner erin te gaan sparen. ( niet die van de lidl maar eenandere )
Mijn vraag is nu:
Als ik zo'n portable dvd speler koop met tv tuner, kan ik deze dan op mijn monitor aansluiten om zo tv te kijken?
Zo ja heb je dan gewoon ''normaal'' scherp beeld(ligt aan je monitor maar tog word het beeld niet ''opgerekt''?
met opgerekt bedoel ik dat op zo'n klein apparaatje het beeld klein is en asl je het dan op je monitor aansluit dat het dan vergroot word????
Dit leek mij mooi zodat ik geen tv hoef te kopen en een dvd speler:)
En het is natuurlijk mooi qua design
Bvd
Iemand in het andere topic reageren ze niet:(
Heeft iemand hier ervaring met portable dvd ???
Nogmaals SOrry voor heeeel zwaar offtopic
Cons:::BB4E
ehm... dit gaat over DIVX-spelers, dus wat je vraag hier doet :?:?
en, het gaat dus over een gewone standalone DVD-speler?? En hoe wil je die dan op een VGAmonitor aansluiten? of zit er een vga-uitgang op ofzo?
maar je zegt het zelf al: zwáár offtopic dit...
en, het gaat dus over een gewone standalone DVD-speler?? En hoe wil je die dan op een VGAmonitor aansluiten? of zit er een vga-uitgang op ofzo?
maar je zegt het zelf al: zwáár offtopic dit...
*knip*
Ben je nou wel helemaal? Tot zesmaal toe een exact dezelfde post in een topic posten. Dat komt behoorlijk opdringerig, spammerig en storend over, erg kinderachtig dus. Je had hiervoor gewoon één nieuw topic kunnen openen. Maar gezien de aard van jouw vraag raad ik je aan om eerst de FAQ van Audio, Video & HiFi Forum te lezen.
Ben je nou wel helemaal? Tot zesmaal toe een exact dezelfde post in een topic posten. Dat komt behoorlijk opdringerig, spammerig en storend over, erg kinderachtig dus. Je had hiervoor gewoon één nieuw topic kunnen openen. Maar gezien de aard van jouw vraag raad ik je aan om eerst de FAQ van Audio, Video & HiFi Forum te lezen.
[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 30-12-2003 11:34 ]
Anoniem: 102485
Hiteker HE-940
Speelt al uw formaten probleemloos af
Ook 90 en 100 minuten cd's !!
Nu kunt u met deze nieuwe DVD/DivX speler van Hiteker alles op een normale TV afspelen.
Speelt alles zo'n beetje af wat u zich maar kan bedenken, ondersteunt meerdere ondertitel file's tegelijk, dus een divx met engels of duits en nederlandse ondertitel ? geen probleem selecteer de file en spelen maar.
Kan zowel met SRT als SUB ondertitel file's overweg
Speelt verder :DVD / WMA / SVCD / VCD / CDA / MP3 / / MP3 pro / Xvid / Divx 3.11 / 4 & 5 en hoger
Jpeg & Kodak Picture CD
FF en FR zonder problemen in DivX en Xvid en MP3's
Xvid
SRT en SUB Ondertitel ondersteuning
Meerdere ondertitel file's in 1 film !!
Scart with RGB / Composite
S-VIDEO / YCrCb
Optical & Coaxial Digital output for Dolby digital and DTS surround sound
Plays different formats from one disk. So you can put DivX / MP3 & Jpeg files on one disk (DVD±RW)
Put all you files in a play list
Sophisticated OSD Menu
Slim Line Design
Media ondersteuning : CDR / CDRW / DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW
Progressive scan
Firmware upgrade via CD
5.1 uitgang dus eventueel direct een 5.1 speakerset er op aan te sluiten !! ( preamp )
Afmetingen : 43 cm breed / 5.5 cm hoog en 30 cm diep
Compleet met AB + bat. en scartkabel
prijs 159€
Speelt al uw formaten probleemloos af
Ook 90 en 100 minuten cd's !!
Nu kunt u met deze nieuwe DVD/DivX speler van Hiteker alles op een normale TV afspelen.
Speelt alles zo'n beetje af wat u zich maar kan bedenken, ondersteunt meerdere ondertitel file's tegelijk, dus een divx met engels of duits en nederlandse ondertitel ? geen probleem selecteer de file en spelen maar.
Kan zowel met SRT als SUB ondertitel file's overweg
Speelt verder :DVD / WMA / SVCD / VCD / CDA / MP3 / / MP3 pro / Xvid / Divx 3.11 / 4 & 5 en hoger
Jpeg & Kodak Picture CD
FF en FR zonder problemen in DivX en Xvid en MP3's
Xvid
SRT en SUB Ondertitel ondersteuning
Meerdere ondertitel file's in 1 film !!
Scart with RGB / Composite
S-VIDEO / YCrCb
Plays different formats from one disk. So you can put DivX / MP3 & Jpeg files on one disk (DVD±RW)
Sophisticated OSD Menu
Slim Line Design
Media ondersteuning : CDR / CDRW / DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW
Progressive scan
Firmware upgrade via CD
5.1 uitgang dus eventueel direct een 5.1 speakerset er op aan te sluiten !! ( preamp )
Afmetingen : 43 cm breed / 5.5 cm hoog en 30 cm diep
Compleet met AB + bat. en scartkabel
prijs 159€
En waar is die dan te koop? ik heb de naam hiteker wel vaker gelezen maar nog nooit een website gezien.
Anoniem: 102200
http://vcdrookie.com/eng/...article&artid=9&Itemid=57
op basis van deze review toch beslist de yamada dvx 6000 te kopen
op basis van deze review toch beslist de yamada dvx 6000 te kopen
HITEKER HE-940 99,- euro's bij mediamarkt duitsland:
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=11051
Anoniem: 36396
Oh ja dat zou ik ook wel eens graag willen weten, want .ogm is gewoon GOED, alles in 1 bestand en nog meer keuze van codecs dan bij mpeg4. Volgens mij weet gewoon bijna niemand wat dit bestandsformaat is, en dat vind ik wel spijtig.Anoniem: 57259 schreef op 15 december 2003 @ 19:35:
iets wat ik nog steeds niet heb teruggevonden: ondersteund de KISS dp-1000 ogm-files? Ik bedoel niet ogg-vorbis, maar die files waar zowel subs als verschillende soundtracks in 1 file gebakken zitten.
Trouwens ik ben pas sinds een kleine tijd geïntereseerd in zo een speler en ik denk dat het misschien beter is om af te wachten wanneer je met zo een ding ook tv kunt opnemen enzo.
Wanneer gaat dat trouwens zijn? Of zijn er zo al spelers (aangekondigd)?
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 36396 op 17-01-2004 23:32 ]
Anoniem: 86524
Heeft iemand eigenlijk wel eens de progressive output van deze spelers (Kiss, Hiteker, Yamada, ect) getest? Hoe is die in vergelijking met merken als Pioneer en Denon? Doen ze ook een goeie 3:2 pulldown removal?
Anoniem: 27064
Daar ben ik nu ook erg benieuwd naar....en zeker het beeld op un beamer.Anoniem: 86524 schreef op 19 januari 2004 @ 23:11:
Heeft iemand eigenlijk wel eens de progressive output van deze spelers (Kiss, Hiteker, Yamada, ect) getest? Hoe is die in vergelijking met merken als Pioneer en Denon? Doen ze ook een goeie 3:2 pulldown removal?
Anoniem: 86524
als ik kijk naar de prijs verwacht ik eigenlijk niet zoveel, een progressive scan speler van onder de 200 euro kan het natuurlijk niet opnemen tegen spelers die 3 keer zo duurder zijn. Maar ze claimen allemaal progressive scan te ondersteunen. Ik zag zelfs dat de Kiss DP1000 progressive scan ondersteunt tot 1080p!
heb hem nu, een gemodde xbox als divx speler. denk dat met chip het op 250 euro uitkwam, maar zeker het geld waard. is misschien niet zo'n mooi als een standalone speler, maar zeker wel handig
je kunt hem toch niet in duitsland kopen als je in nederland woont.Bartjuh schreef op 16 januari 2004 @ 15:52:
ik heb het geprobeerd maar krijg melding dat mijn adresgegevens niet kloppen(natuurlijk).
heb een emailtje gestuurd. hoeveel zou de verzendkosten dan zijn....
Het overzicht van Funrider is dus voortaan hier te vinden:
http://www.funriders.net/...vergelijking_RdeGroot.htm
of hier in xls formaat
Mogelijk veranderd de locatie nog een aantal keer, dan moet je gewoon ff op z'n homepage kijken (funrider.net), alleen is de data momenteel alweer gedateerd, dus of je het bij zou willen werken funrider.
of hier in xls formaat
Mogelijk veranderd de locatie nog een aantal keer, dan moet je gewoon ff op z'n homepage kijken (funrider.net), alleen is de data momenteel alweer gedateerd, dus of je het bij zou willen werken funrider.
Anoniem: 50683
Iemand ervaring met dit ding, vind 'm wel interessant voor 99 euro. Dan haal ik 'm ff hier net over de grens.Bartjuh schreef op 16 januari 2004 @ 15:52:
wil best weer eens updaten als ik tijd over heb.. (momenteel niet veel) maar wat heeft deze ADSL vergelijking van mij met divx spelers te maken? bedoel je niet andere divx speler overzicht? 
flipjevandejam schreef op 26 januari 2004 @ 14:50:
of hier in xls formaat
Het is inderdaad wel lokkelijk om voor 50 euro verschil even de grens over te rijden.Anoniem: 50683 schreef op 26 januari 2004 @ 14:58:
[...]
Iemand ervaring met dit ding, vind 'm wel interessant voor 99 euro. Dan haal ik 'm ff hier net over de grens.
Maar eerst maar eens afwachten wat voor reactie Jeronimusius krijgt op zijn e-mail, als de verzendkosten niet te hoog zijn (<20) is dat mischien ook nog een optie.
De Hiteker HE-940 is enkel via de website van de duitse Mediamarkt te koop heb ik me laten vertellen in de Mediamarkt vlak over de grens bij Heerlen. Dus niet in de plaatselijke Mediamarkt daar.
In een topic hier op GoT (weet zo gauw even niet meer welke) werd verteld dat ook de Elta (8883) te koop zou zijn bij de Mediamarkt in Duitsland, maar daar hadden ze in die Mediamarkt vlakbij Heerlen nog nooit van gehoord.
Die Mediamarkt daar was vrij klein, dus het kan zijn dat andere markten in Duitsland een groter assortiment voeren, dat weet ik niet. Konden ze daar ook niets over zeggen.
In een topic hier op GoT (weet zo gauw even niet meer welke) werd verteld dat ook de Elta (8883) te koop zou zijn bij de Mediamarkt in Duitsland, maar daar hadden ze in die Mediamarkt vlakbij Heerlen nog nooit van gehoord.
Die Mediamarkt daar was vrij klein, dus het kan zijn dat andere markten in Duitsland een groter assortiment voeren, dat weet ik niet. Konden ze daar ook niets over zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door fjorden op 29-01-2004 15:27 ]
ik heb een reactie gekregen:Eddos schreef op 28 januari 2004 @ 15:54:
[...]
Het is inderdaad wel lokkelijk om voor 50 euro verschil even de grens over te rijden.
Maar eerst maar eens afwachten wat voor reactie Jeronimusius krijgt op zijn e-mail, als de verzendkosten niet te hoog zijn (<20) is dat mischien ook nog een optie.
Dear Mr. ,
Thank you for your request. Unfortunatly we only deliver inside Germany. Delivery to the Netherlands is therefore impossble.
ik heb trouwens al de yamada 6000 bij eynstein gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeronimusius op 28-01-2004 23:01 ]
hm maar die Hiteker kan ik dan toch gewoon in de winkel in duitsland halen ?? Of is ie alleen via de website te koop??Jeronimusius schreef op 28 januari 2004 @ 23:00:
[...]
ik heb een reactie gekregen:
Dear Mr. ,
Thank you for your request. Unfortunatly we only deliver inside Germany. Delivery to the Netherlands is therefore impossble.
ik heb trouwens al de yamada 6000 bij eynstein gekocht.
lijkt me dat je die gewoon in die winkel kan kopen. of ze moeten je aan de grens aanhouden 
ik heb geen zin om helemaal bij heerlen over de grens te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeronimusius op 29-01-2004 12:28 ]
Zowel Nederland als Duitsland zitten in de Europese Unie, dus al zouden ze je aan de grens aanhouden --> WAT zou dat uitmaken ?!Jeronimusius schreef op 29 januari 2004 @ 12:27:
lijkt me dat je die gewoon in die winkel kan kopen. of ze moeten je aan de grens aanhouden
-
tsja voor mij is het 10minuten rijdenJeronimusius schreef op 29 januari 2004 @ 12:27:
Ik ruik een inkoop actie
En waarom heb je voor de yamada gekozen trouwens Jeronimusius?
[ Voor 17% gewijzigd door Eddos op 29-01-2004 15:03 . Reden: wat toegevoegd ]
ten eerste maakte ik een geintje dat ze je aan de grens kunnen aanhouden....(zie smilie!)
ten tweede heb ik voor deze gekozen omdat eerder in het verhaal wordt gezegd dat de yamada betere recensies had en ik gek werd van het zoeken en vergelijken en geen zin had om naar duitsland te gaan voor die speler.
ten tweede heb ik voor deze gekozen omdat eerder in het verhaal wordt gezegd dat de yamada betere recensies had en ik gek werd van het zoeken en vergelijken en geen zin had om naar duitsland te gaan voor die speler.
Bij ons is de Hiteker 940 en nu ook zijn broertje 960 ook te koop, inderdaad wel duurder dan in Duitsland, tja wat die jongens daar doen ??
Http://www.pcu.nl
En Edos neem maar contact op, wellicht dat we je een intreseante prijs kunnen geven bij aantallen ?
Http://www.pcu.nl
En Edos neem maar contact op, wellicht dat we je een intreseante prijs kunnen geven bij aantallen ?
[ Voor 25% gewijzigd door Dreamcatcher op 31-01-2004 11:18 ]
Anoniem: 44568
http://www.funriders.net/pages/divxdvdplayers_comparison.htmflipjevandejam schreef op 26 januari 2004 @ 14:50:
Is er ondertussen al het één en ander bekend wat betreft DVD+R(W) en DVD-R(W) compatibiliteit?
+ / -Nashua DVD's
Nou, niet echt, want als klant zit je niet te wachten om je bestaande schijfjes over te branden als je dat kunt vermijden door een andere speler/loopwerk/firmwaremaar overgebrand ... opgelost dus
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 31-01-2004 12:00 ]
Ja dit speelt deze speler moeitloos af, indien je goede media gebruikt, er zijn wat mensen met Nashua DVD's die problemen hebben maar overgebrand op een ander merk DVD was het probleem opgelost dus.
Anoniem: 36396
Ik heb op tweakers nieuws gelezen dat de Xbox binnenkort misschien 99$ zal gaan kosten. Wordt het dan niet enorm interesant om die gewoon te modden naar een DivX-speler (of zelfs een recorder, alhoewel hij daar waarschijnlijk te traag voor zal zijn).
Na lezen van deze topic wil ik ook een DIVX/Xvid stand alone player.
Alleen nu zie ik door de merken & type het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een speler tussen de 100 & 150 euro...
Hij moet ook subs en Svcd/SKvcd kunnen lezen.
Natuurlijk moet een firmware update ook mogelijk zijn.
Welke speler zouden jullie mij aanraden?
Groeten,
Jeroen!
Alleen nu zie ik door de merken & type het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een speler tussen de 100 & 150 euro...
Hij moet ook subs en Svcd/SKvcd kunnen lezen.
Natuurlijk moet een firmware update ook mogelijk zijn.
Welke speler zouden jullie mij aanraden?
Groeten,
Jeroen!
ehm, dit is niet helemaal de bedoeling, wij kunnen niet gaan beslissen voor jou, dus zoek zelf gewoon verder en specifieke vragen kun je natuurlijk wel posten! 
zie ook: Wat moet ik kopen?
zie ook: Wat moet ik kopen?
recorden zal niet gaan omdat je er geen tvkaart in kan stoppenAnoniem: 36396 schreef op 01 februari 2004 @ 01:01:
Ik heb op tweakers nieuws gelezen dat de Xbox binnenkort misschien 99$ zal gaan kosten. Wordt het dan niet enorm interesant om die gewoon te modden naar een DivX-speler (of zelfs een recorder, alhoewel hij daar waarschijnlijk te traag voor zal zijn).
ja als die xbox maar 99 euro gaat kosten, dan haal ik er nog eentje
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Anoniem: 95944
Dit zien wij als spam, mail volgt nog
[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 06-02-2004 13:39 ]
Anoniem: 98348
Nieuwe player van H&B (voor zo ver ik weet op dit moment nog niet leverbaar in nederland, wel in frankrijk voor 150 euro):
de DX 3220:
Extra slim player, 3.8cm high
Super slim loader
DVD Audio CD, CD Mp3, Photo Jpeg, DVD –R/RW and +R/RW, CD-R/RW playback
DVD Audio and Video compatible DTS* and Dolby Digital
Support of all MPEG-4 codecs AVI 3.11, 4.0, 5.0 et +, XviD and BivX
Compatible MPEG-4 Pro (GMC, Quarter Pixel)
Compatible MPEG-4 WMA*, AC3 2Ch, AC3 5.1Ch, subtitles in MPEG4*
Advanced Hardware MPEG-4 decoding, Post Processing NR function, B-Frames, Data Partition, Error Resync Mark.
MPEG-4 zoom/reduction functions (2x 3x 4x; 1/2 1/3 1/4)
Real time Fast forward/reverse in MPEG-4
Time search in MPEG-4
PAL/NTSC video compatible
Video output : RCA, S-Video, YUV, SCART RGB and VGA (Sub D-15)
Progressive Scan video output (YUV et RGB)
Audio output : Analog 5.1 (Downmix) and Digital RCA & optical
OSD available in nine languages* (FR, GB, D , ESP, NL, P, I, RU, S)
Firmware upgradable with CDROM
Accessories :
SCART cable
A/V cables
VGA/VGA cable (Sub D-15)
Remote control + 2 AA batteries
User manual in 6 language
* Available through frimware upgrade
Zoals op het plaatje te zien is lijkt hij veel op de 3110:

Achterkant (beetje uitgerekt plaatje maja):

Ik vraag me trouwens af of dit ook een clone is van een ander aparaat?
Ik vind de specs in elk geval indrukwekkend. (Met name subs, AC3, beeldverbeteraars, divx pro en n mooi design, VGA connector bv voor beamer). Hij mist alleen nog een netwerkaansluiting.
Ik heb trouwens ooit gehoord dat er players zijn die alleen het eerste AVI bestand op een DVD afspelen, heeft iemand hier ooit van gehoord of is het onzin?
Leuk topic! Greetz Guido.
de DX 3220:
Extra slim player, 3.8cm high
Super slim loader
DVD Audio CD, CD Mp3, Photo Jpeg, DVD –R/RW and +R/RW, CD-R/RW playback
DVD Audio and Video compatible DTS* and Dolby Digital
Support of all MPEG-4 codecs AVI 3.11, 4.0, 5.0 et +, XviD and BivX
Compatible MPEG-4 Pro (GMC, Quarter Pixel)
Compatible MPEG-4 WMA*, AC3 2Ch, AC3 5.1Ch, subtitles in MPEG4*
Advanced Hardware MPEG-4 decoding, Post Processing NR function, B-Frames, Data Partition, Error Resync Mark.
MPEG-4 zoom/reduction functions (2x 3x 4x; 1/2 1/3 1/4)
Real time Fast forward/reverse in MPEG-4
Time search in MPEG-4
PAL/NTSC video compatible
Video output : RCA, S-Video, YUV, SCART RGB and VGA (Sub D-15)
Progressive Scan video output (YUV et RGB)
Audio output : Analog 5.1 (Downmix) and Digital RCA & optical
OSD available in nine languages* (FR, GB, D , ESP, NL, P, I, RU, S)
Firmware upgradable with CDROM
Accessories :
SCART cable
A/V cables
VGA/VGA cable (Sub D-15)
Remote control + 2 AA batteries
User manual in 6 language
* Available through frimware upgrade
Zoals op het plaatje te zien is lijkt hij veel op de 3110:

Achterkant (beetje uitgerekt plaatje maja):

Ik vraag me trouwens af of dit ook een clone is van een ander aparaat?
Ik vind de specs in elk geval indrukwekkend. (Met name subs, AC3, beeldverbeteraars, divx pro en n mooi design, VGA connector bv voor beamer). Hij mist alleen nog een netwerkaansluiting.
Ik heb trouwens ooit gehoord dat er players zijn die alleen het eerste AVI bestand op een DVD afspelen, heeft iemand hier ooit van gehoord of is het onzin?
Leuk topic! Greetz Guido.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 98348 op 07-02-2004 18:59 ]
jammer dat er geen netwerk aansluiting op zit.Anoniem: 98348 schreef op 07 februari 2004 @ 18:55:
Nieuwe player van H&B (voor zo ver ik weet op dit moment nog niet leverbaar in nederland, wel in frankrijk voor 150 euro):
de DX 3220:
[ Voor 76% gewijzigd door j-w op 07-02-2004 19:17 ]
Gemodde Xbox rulez !!
Speelt ALLES af en ziet er redelijk netjes uit.
In ieder geval beter als dat lelijke Kiss spul.
De combinatie van Evox + mediacenter software is perfect en gratis.
Ik speel vrijwel alles streaming af via mijn netwerk.
Dus downloaden naar m'n servertje en daarvandaan streamen.
De Xbox + mod koste me EUR 169,-
jammer van die fan alleen.Smooth2K schreef op 07 februari 2004 @ 20:11:
Gemodde Xbox rulez !!
Ja, d'r zit een 60mm fan in die een teringherrie maakt
Ik heb 'm eenvoudig kunnen vervangen door een 80mm fan op 7 volt.
Beetje ruimte maken door wat plastic weg te slopen en het past.
Nu issie lekker stil en zelfs ietjes koeler.
Die joypad als ab gaat ook best lekker, maar zou draadloos moeten zijn.
waar?Smooth2K schreef op 07 februari 2004 @ 20:11:
Gemodde Xbox rulez !!
In de winkel
De Xbox was vorig jaar te koop voor EUR 149,-
De mod mag ik niet vermelden van de modjes
Dan mis je alleen nog de aan/uit knopFire69 schreef op 07 februari 2004 @ 21:08:
Dvd-kit kopen, dan heb je gewoon een AB, ook in oa. Media Center.
Bevalt het verder goed ??
Ik heb wat onderzoek gedaan naar de verschillende chipssets die gebruikt worden in standalone dvd/divx players.
De 3 meest gebruikte chipsets in de goedkopere DVD/Divx spelers zijn van:
ESS
SIGMA
MTK (MediaTek)
Er is nu een nieuwe chipset MediaTek, welke officieel gecetificeerd is door divx networks en verbeteringen heeft t.o.v. de oudere veelgebruikte chipsets. Het gaat dan met name om beter beeld door betere hardware (indrukwekkende 108Mhz DAC, dubbele van gangbaar) en ondersteuning van divx-pro, zoals uit de tekst hieronder is op te maken.
Wat ik uit de op internet te vinden informatie kan vinden is deze chipset op het moment superieur aan de ESS en SIGMA chips.
MT1389:
The new chip, the MT1389, supports playback of DivX video
including version V3.11, V4.x and V5.x. It also delivers MediaTek’s
patent-pending scan algorithm, the MDDi (media direct de-interlacing) technology.
The new scan technology uses an intelligent link between MPEG decoder
and embedded progressive scan processor to reproduce most accurate
pictures from DVD movie discs. DVD players that contain the MDDi technology
can be identified from the MDDi logo on the product.
The MT1389 integrates six 12-bit, 108MHz video DAC (digital-to-analog converter)
to provide end users a high video quality that can only been seen from high-end
DVD players nowadays
The new chip is manufactured with a 0.18-micron process, with mass production
already started.
In addition to certification of Home Theater Profile by DivX Networks,
the chip supports other features like GMC (global motion compensation, one-point)
, Q-pel and post-processing from the DivX Pro codec.
The MT1389 is also capable of the latest Divx DRM (digital right management)
system that enables the on-line movie purchase
Ik heb eens gezocht naar DVD spelers die gebruik maken van deze chipset.
Een lijst:
- Gowell Enterprises Int. Divx-888, Divx-211 en Divx-215
De Divx-211 is met verschillende panels gemaakt en heet dan 213, 214, 215 en 216. (IS OEM, wordt dus door meerdere merken gebruikt met ander labeltje er op)
- Elta 8883 MP4
- H&B 3220 (=DIVX-215)
- Amstrad DX3016
- Gran Prix DVD 404-DivX
- Arlink MP-530
- Atacom DV967 (=DIVX-888)
- NeuNeo MPEG4 Player (=DIVX-888)
- Rimax MTK (=DIVX-211 met aangepast panel, heet dan DIVX-216)
Omdat er wellicht meerdere merken zullen komen met een Gowell speler met n ander plakkertje er op hier de foto's van de modellen zodat je ze ook gelijk kunt herkennen:
DIVX-211 varianten:
(211)
(213)
(214)
(215)
(216)(Zo ziet de RIMAX er dus uit)
(en nee ik zie het verschil ook niet tussen de 214 en 215)
DIVX-215:
(zo ziet de H&B er dus uit)
DIVX-888:
(zo ziet de NeuNeo en de Atacom er dus uit)
zie voor meer info http://www.gowellent.com/Divx.htm#
Na enig onderzoek blijkt wel dat de software voor de MTK1389 gebaseerde aparaten nog in een beginstadium zit. Zo ondersteunen de op deze chip gebaseerde spelers nog geen ondertiteling bij divx en ook nog geen ogg bestanden. Dit zal ongetwijfeld in de nabije toekomst verbeteren. Ik denk dat het geen gek idee is om de ontwikkelingen de komende tijd in de gaten te houden en ook te kijken wat de concurrentie gaat doen. Nu er steeds meer fabrikanten zijn die divx compatible dvd-spelers maken kan het binnen nu en niet al te lange tijd nog best leuk worden zo lijkt mij. Ik zal in elk geval persoonlijk nog enige tijd w8ten voordat ik een divx/dvd aparaat aanschaf, omdat ik binnen niet al te lange tijd nog een hoop interessante ontwikkelingen voorzie.
Greetz!
De 3 meest gebruikte chipsets in de goedkopere DVD/Divx spelers zijn van:
ESS
SIGMA
MTK (MediaTek)
Er is nu een nieuwe chipset MediaTek, welke officieel gecetificeerd is door divx networks en verbeteringen heeft t.o.v. de oudere veelgebruikte chipsets. Het gaat dan met name om beter beeld door betere hardware (indrukwekkende 108Mhz DAC, dubbele van gangbaar) en ondersteuning van divx-pro, zoals uit de tekst hieronder is op te maken.
Wat ik uit de op internet te vinden informatie kan vinden is deze chipset op het moment superieur aan de ESS en SIGMA chips.
MT1389:
The new chip, the MT1389, supports playback of DivX video
including version V3.11, V4.x and V5.x. It also delivers MediaTek’s
patent-pending scan algorithm, the MDDi (media direct de-interlacing) technology.
The new scan technology uses an intelligent link between MPEG decoder
and embedded progressive scan processor to reproduce most accurate
pictures from DVD movie discs. DVD players that contain the MDDi technology
can be identified from the MDDi logo on the product.
The MT1389 integrates six 12-bit, 108MHz video DAC (digital-to-analog converter)
to provide end users a high video quality that can only been seen from high-end
DVD players nowadays
The new chip is manufactured with a 0.18-micron process, with mass production
already started.
In addition to certification of Home Theater Profile by DivX Networks,
the chip supports other features like GMC (global motion compensation, one-point)
, Q-pel and post-processing from the DivX Pro codec.
The MT1389 is also capable of the latest Divx DRM (digital right management)
system that enables the on-line movie purchase
Ik heb eens gezocht naar DVD spelers die gebruik maken van deze chipset.
Een lijst:
- Gowell Enterprises Int. Divx-888, Divx-211 en Divx-215
De Divx-211 is met verschillende panels gemaakt en heet dan 213, 214, 215 en 216. (IS OEM, wordt dus door meerdere merken gebruikt met ander labeltje er op)
- Elta 8883 MP4
- H&B 3220 (=DIVX-215)
- Amstrad DX3016
- Gran Prix DVD 404-DivX
- Arlink MP-530
- Atacom DV967 (=DIVX-888)
- NeuNeo MPEG4 Player (=DIVX-888)
- Rimax MTK (=DIVX-211 met aangepast panel, heet dan DIVX-216)
Omdat er wellicht meerdere merken zullen komen met een Gowell speler met n ander plakkertje er op hier de foto's van de modellen zodat je ze ook gelijk kunt herkennen:
DIVX-211 varianten:

(en nee ik zie het verschil ook niet tussen de 214 en 215)
DIVX-215:

DIVX-888:

zie voor meer info http://www.gowellent.com/Divx.htm#
Na enig onderzoek blijkt wel dat de software voor de MTK1389 gebaseerde aparaten nog in een beginstadium zit. Zo ondersteunen de op deze chip gebaseerde spelers nog geen ondertiteling bij divx en ook nog geen ogg bestanden. Dit zal ongetwijfeld in de nabije toekomst verbeteren. Ik denk dat het geen gek idee is om de ontwikkelingen de komende tijd in de gaten te houden en ook te kijken wat de concurrentie gaat doen. Nu er steeds meer fabrikanten zijn die divx compatible dvd-spelers maken kan het binnen nu en niet al te lange tijd nog best leuk worden zo lijkt mij. Ik zal in elk geval persoonlijk nog enige tijd w8ten voordat ik een divx/dvd aparaat aanschaf, omdat ik binnen niet al te lange tijd nog een hoop interessante ontwikkelingen voorzie.
Greetz!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 98348 op 09-02-2004 04:35 ]
Anoniem: 105650
De yamada dvx 6000 ondersteund ondertiteling van .srt formaat zie www.vcdrookie.com - yamada dvx-6100, welke vrijwel gelijk is aan de dvx-6000
ondertitels kun je krijgen op www.ondertitels.nl op dit momend is de site gesloten maar ondertitels in .srt formaat zijn overal te verkrijgen. Als ik dit allemaal lees hier op het form denk ik dat ik die yamada ga aanschaffen gezien alle voordelen. als iemand betere alternatieven heeft hoor ik het graag... m.v.g. luuk60
ondertitels kun je krijgen op www.ondertitels.nl op dit momend is de site gesloten maar ondertitels in .srt formaat zijn overal te verkrijgen. Als ik dit allemaal lees hier op het form denk ik dat ik die yamada ga aanschaffen gezien alle voordelen. als iemand betere alternatieven heeft hoor ik het graag... m.v.g. luuk60
Anoniem: 105650
Is er trouwens iemand die al iets weet over de speler van ZANON http://www.zanon.biz/product_info.asp?id=86 ik ben erg benieuwd
@Luuk60:
Hoi,
De Zanon is een gowell ent. clone, maar niet van het nieuwe (MediaTek) Type. De behuizing is wel hetzelfde, dus dat is wel verleidelijk, maar het is m niet (Dat geldt voor meerdere merken! De H&B 3110 ziet er ook hetzelfde uit als de 3220!).
De Zanon is identiek aan het vorige NeuNeo aparaat en is gebaseerd op de Sigma EM8500 chip. De "oude" NeuNeo staat hier beschreven: http://www.divxdvd.co.il/features.html
Omschrijving:
Based on Sigma Design's famous EM8500 Chip, EM8500 support Raw MPEG1/MPEG2/MPEG-4 Avi, DivX™* (all version includes ver 3.11, 4, 5 and up), Xvid, VBR MP3, Jpeg, KodakPhotoCD, burn your favourite PC format files into CDR and watch on big screen TV!
DVD (Region Code Free), DVD-R/RW , DVD+R/RW, VCD and SVCD.
Support DVD Aspect Ratio 4:3 Pan Scan, 4:3 Letter Box, and 16:9 Wide Screen. Parental lock, Multi Language(Sound Track), Multi Subtitle and Multi Angle for DVD playback. Plays Pal 16:9 Anamorphic DVD on an NTSC TV without the "squeeze effect"
Support Firmware upgrade. New firmware will be released by Sigma Design and will support future new codec.
PAL and NTSC S-Video, Component Video (YPbPr/RGB), Component/RGB via SCART and Composite output. Progressive Scan output, HD TV Support (480p, 720p and 1080i).
Play PAL movie on NTSC TV or Play NTSC movie on PAL TV
Optical, Coaxial S/PDIF and RCA output. Support Dolby 5.1 and DTS digital output or 2 Channels analog stereo output.
Ultra slim and stylish design, weight 4 lb (1.8KG). Dimension: 17 x 12.2 x 1.8 Inch ( 430x 310 x 48 mm)
Package includes 1 DVD Player, 1 Remote Control, 2 batteries, 1 pair analog Video /Audio Cable and User manual. Power 100 ~ 240 AC/50 ~ 60Hz, Power Consumption 25 W
* DivX is a trademark of DivXNetworks, Inc.
Voor zover ik weet gaan ze met de hier bovenstaande zin trouwens de fout in want voor zover ik weet is het aparaat NIET divx gecertificeerd.
@all:
Dan nog een opmerking over de MT1389 gebaseerde aparaten, er zijn goedkoope versies tekoop met de MT1389GE chip. Dit is een soort "prototype" van de andere MT1389xx chips (ongecertificeerd) en bevat bugs / beperkingen. Players die met de GE variant zijn uitgerust (tevens de goedkoopste players) zijn:
Gran Prix,Lifetec 7457,Medion 7457,Nevir 2046,Transcontinent TR-100,Peekton
6003,Dual 800
De goede chips zijn de DE, EE, FE en SE.
Bekend is dat de volgende aparaten zijn uitgerust met de MT1389DE chip:
Elta 8883,Amstrad 3016dx,Irradio Dvx 103,Ascomtec DVD-3004,Rimax NEW
Op het Doom9 forum is een interessante discussie aan de gang over players gebaseerd op deze nieuwe generatie chip. http://forum.doom9.org/sh...8&perpage=20&pagenumber=1
Greetz!
Hoi,
De Zanon is een gowell ent. clone, maar niet van het nieuwe (MediaTek) Type. De behuizing is wel hetzelfde, dus dat is wel verleidelijk, maar het is m niet (Dat geldt voor meerdere merken! De H&B 3110 ziet er ook hetzelfde uit als de 3220!).
De Zanon is identiek aan het vorige NeuNeo aparaat en is gebaseerd op de Sigma EM8500 chip. De "oude" NeuNeo staat hier beschreven: http://www.divxdvd.co.il/features.html
Omschrijving:
Based on Sigma Design's famous EM8500 Chip, EM8500 support Raw MPEG1/MPEG2/MPEG-4 Avi, DivX™* (all version includes ver 3.11, 4, 5 and up), Xvid, VBR MP3, Jpeg, KodakPhotoCD, burn your favourite PC format files into CDR and watch on big screen TV!
DVD (Region Code Free), DVD-R/RW , DVD+R/RW, VCD and SVCD.
Support DVD Aspect Ratio 4:3 Pan Scan, 4:3 Letter Box, and 16:9 Wide Screen. Parental lock, Multi Language(Sound Track), Multi Subtitle and Multi Angle for DVD playback. Plays Pal 16:9 Anamorphic DVD on an NTSC TV without the "squeeze effect"
Support Firmware upgrade. New firmware will be released by Sigma Design and will support future new codec.
PAL and NTSC S-Video, Component Video (YPbPr/RGB), Component/RGB via SCART and Composite output. Progressive Scan output, HD TV Support (480p, 720p and 1080i).
Play PAL movie on NTSC TV or Play NTSC movie on PAL TV
Optical, Coaxial S/PDIF and RCA output. Support Dolby 5.1 and DTS digital output or 2 Channels analog stereo output.
Ultra slim and stylish design, weight 4 lb (1.8KG). Dimension: 17 x 12.2 x 1.8 Inch ( 430x 310 x 48 mm)
Package includes 1 DVD Player, 1 Remote Control, 2 batteries, 1 pair analog Video /Audio Cable and User manual. Power 100 ~ 240 AC/50 ~ 60Hz, Power Consumption 25 W
* DivX is a trademark of DivXNetworks, Inc.
Voor zover ik weet gaan ze met de hier bovenstaande zin trouwens de fout in want voor zover ik weet is het aparaat NIET divx gecertificeerd.
@all:
Dan nog een opmerking over de MT1389 gebaseerde aparaten, er zijn goedkoope versies tekoop met de MT1389GE chip. Dit is een soort "prototype" van de andere MT1389xx chips (ongecertificeerd) en bevat bugs / beperkingen. Players die met de GE variant zijn uitgerust (tevens de goedkoopste players) zijn:
Gran Prix,Lifetec 7457,Medion 7457,Nevir 2046,Transcontinent TR-100,Peekton
6003,Dual 800
De goede chips zijn de DE, EE, FE en SE.
Bekend is dat de volgende aparaten zijn uitgerust met de MT1389DE chip:
Elta 8883,Amstrad 3016dx,Irradio Dvx 103,Ascomtec DVD-3004,Rimax NEW
Op het Doom9 forum is een interessante discussie aan de gang over players gebaseerd op deze nieuwe generatie chip. http://forum.doom9.org/sh...8&perpage=20&pagenumber=1
Greetz!
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van een 'gewone' divx/dvd speler tegenover de xbox?
En welke dvd-speler bij de xbox was ook alweer de beste?
En welke fan zou je het beste in je xbox kunnen doen zonder al teveel sloop werk (eigenlijk geen sloopwerk) en dat ie stil is en op z'n minst evengoed gekoeld, of beter..
En welke fan zou je het beste in je xbox kunnen doen zonder al teveel sloop werk (eigenlijk geen sloopwerk) en dat ie stil is en op z'n minst evengoed gekoeld, of beter..
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
samsung was de beste drive bij de xbox
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Vraag ik me dus ook af, ik wil of :Awkwarding schreef op 19 februari 2004 @ 16:18:
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van een 'gewone' divx/dvd speler tegenover de xbox?
- XBox / PS2 met aansluiting op m'n netwerk om te streamen (muziek/film)
- DVD Speler met streaming (zie de KISS).
Echter de gewone DVD''s moeten wel met goede kwaliteitbeeld en geluid
afgespeeld worden. Is er niet ergens een vergelijkend onderzoek die dit
soort apparaten/oplossingen naast die van een 'gewone' dvd speler zet ?
Hij is stiller, kleiner, mooier. Werkt meteen.Awkwarding schreef op 19 februari 2004 @ 16:18:
maar dat stiller kun je fixen met een andere fan. En kleiner en mooier maakt me niet vel uit, gaat me om de kwaliteit,niet om 'hoe mooi mijn spelertje welnie is'.
Zijn er nog andere argumenten om toch een divx/dvd-speler te kopen?of argumenten om juist de xbox te kopen?
Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Persoonlijk vind ik de voordelen van een standalone:
- Mooi om te zien, staat goed tussen de andere componenten
- Onafhankelijk van de PC of software tussenkomst (=ellende)
- Minder geluid
- Ben principieel tegen Microsoft
Greetz!
- Mooi om te zien, staat goed tussen de andere componenten
- Onafhankelijk van de PC of software tussenkomst (=ellende)
- Minder geluid
- Ben principieel tegen Microsoft
Greetz!
Anoniem: 99283
Ikzelf heb de H&B 3110 Divx speler is wel lache ding, maar ik gebruik em niet meer.
4 H&B 3110 DIVX DVD Player Silver € 149,- nieuw
ik heb nog een paar maanden garantie. wil er 125 euro voor hebben. Bon krijg je erbij.
4 H&B 3110 DIVX DVD Player Silver € 149,- nieuw
ik heb nog een paar maanden garantie. wil er 125 euro voor hebben. Bon krijg je erbij.
-standalone is goedkoper (ok, dan wel zonder wat features die de xbox wel heeft)Awkwarding schreef op 19 februari 2004 @ 18:41:
[...]
maar dat stiller kun je fixen met een andere fan. En kleiner en mooier maakt me niet vel uit, gaat me om de kwaliteit,niet om 'hoe mooi mijn spelertje welnie is'.
Zijn er nog andere argumenten om toch een divx/dvd-speler te kopen?of argumenten om juist de xbox te kopen?
-standalone is véél makkelijker (want modden is niet echt simpel)
Anoniem: 108234
Iemand ervaring met een hiteker 960 ? deze is 10 euri duurder dan een 940 en ik kan zo niet vinden wat het verschil is, zal er allicht zijn toch ??
edit :
Het grote verschil tussen de 940 en 960 is gewoon het design, de 940 is al weer een aantal maanden op de markt en de 960 net daar zit dan ook gelijk het prijsverschil in.
de 920 is de voorloper van deze spelers en is in kleine oplage in Nederland in de handel geweest maar ondertussen is deze er weer uit, de nieuwe generatie spelers zijn weer wat flexibeler met de diverse codec's en mogelijkheden.
dus zelf gevonden, sorry....
edit :
Het grote verschil tussen de 940 en 960 is gewoon het design, de 940 is al weer een aantal maanden op de markt en de 960 net daar zit dan ook gelijk het prijsverschil in.
de 920 is de voorloper van deze spelers en is in kleine oplage in Nederland in de handel geweest maar ondertussen is deze er weer uit, de nieuwe generatie spelers zijn weer wat flexibeler met de diverse codec's en mogelijkheden.
dus zelf gevonden, sorry....
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 108234 op 08-03-2004 00:35 ]
Ik zit nou ernstig te twijfelen tussen de Yamada DVX-6600 en de Hiteker HE-940 DIVX 
Yamada DVX-6600

Multi-region - Plays all region DVDs
Disc compatibility: DVD, DVD-R, DVD-RW, Audio CD-, VCD, SVCD, MP3-CD, MP3-DVD, WMA, PCM, Volbs-OGG,
JPEG-CD, JPEG-DVD
Format compatibility: MPEG1, MPEG-2, MPEG4, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, Xvid
Dolby Digital, DTS
Full function remote control
Plays regional code encrypted (RCE) DVDs
4:3 / 4:3 letterbox / 16:9 selectable screen format
PAL & NTSC playback
Multi-speed FF / RW, slow motion & multi level zoom
Output via: SCART, S-video, coaxial Dolby 5.1 outputs and Dolby optical output
Includes power cable (attached), S-video cable and Manual.
Advanced simple profile means :
Global motion compensation (GMC)
Quarter pixel accurate motion compensation (Q-PEL)
B-frame
Higher bit-rate up to 10 Mbsp
Dimensions - 43 (W) X 4 (H) X 2(D) cm
Hiteker HE-940 DIVX

DVD / SVCD / VCD / CDA / MP3 / DivX/ DVD +R(W) / DVD -R(W) / Divx 3.11 / 4 & 5 / WMA Jpeg & Kodak Picture CD
Progressive Scan on PAL & NTSC Scart with RGB / Composite
S-VIDEO / YCrCb
Sophisticated OSD Menu
Slim Line Design
Prijs is allebei bijna hetzelfde, maar welke gaat jullie voorkeur uit?

Yamada DVX-6600

Multi-region - Plays all region DVDs
Disc compatibility: DVD, DVD-R, DVD-RW, Audio CD-, VCD, SVCD, MP3-CD, MP3-DVD, WMA, PCM, Volbs-OGG,
JPEG-CD, JPEG-DVD
Format compatibility: MPEG1, MPEG-2, MPEG4, DivX 3.11, DivX 4.x, DivX 5.x, Xvid
Dolby Digital, DTS
Full function remote control
Plays regional code encrypted (RCE) DVDs
4:3 / 4:3 letterbox / 16:9 selectable screen format
PAL & NTSC playback
Multi-speed FF / RW, slow motion & multi level zoom
Output via: SCART, S-video, coaxial Dolby 5.1 outputs and Dolby optical output
Includes power cable (attached), S-video cable and Manual.
Advanced simple profile means :
Global motion compensation (GMC)
Quarter pixel accurate motion compensation (Q-PEL)
B-frame
Higher bit-rate up to 10 Mbsp
Dimensions - 43 (W) X 4 (H) X 2(D) cm
Hiteker HE-940 DIVX

DVD / SVCD / VCD / CDA / MP3 / DivX/ DVD +R(W) / DVD -R(W) / Divx 3.11 / 4 & 5 / WMA Jpeg & Kodak Picture CD
Progressive Scan on PAL & NTSC Scart with RGB / Composite
S-VIDEO / YCrCb
Sophisticated OSD Menu
Slim Line Design
Prijs is allebei bijna hetzelfde, maar welke gaat jullie voorkeur uit?
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 24-03-2004 08:40 ]
ik zou voor de Yamada, die heeft een iets betere ondersteuning (qua firmwares enzo) dacht ik.
Anoniem: 109886
Weet iemand of een dvd/divx-speler met ingebouwde Dolby Digital 5.1 decoder compatibel is met een luidsprekerset met ingebouwde decocer?
Concreet:
Ik ben geïnteresseerd in de Yamada 6600 (met ingebouwde decoder) en heb een speakerset Logitech Z-680 (met ingebouwde decoder/versterker).
Mijn huidige dvd-speler heeft geen decoder, dus wordt het dts of 5.1 geluid door de speakerset omgezet. Wat als die reeds door de dvd-speler zelf is omgezet (Yamada 6600)?
Hopelijk ben ik duidelijk ;-)
Groeten
---
Ok, dit wordt in het Yamada DVX6600-topic gepost
Concreet:
Ik ben geïnteresseerd in de Yamada 6600 (met ingebouwde decoder) en heb een speakerset Logitech Z-680 (met ingebouwde decoder/versterker).
Mijn huidige dvd-speler heeft geen decoder, dus wordt het dts of 5.1 geluid door de speakerset omgezet. Wat als die reeds door de dvd-speler zelf is omgezet (Yamada 6600)?
Hopelijk ben ik duidelijk ;-)
Groeten
---
Ok, dit wordt in het Yamada DVX6600-topic gepost
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 109886 op 25-03-2004 21:01 ]
Anoniem: 80654
_Chris: er is hier een Topic 'Yamada DVX-6600'.
Het eerste bericht bevat alle info over de speler inclusief het Manual met alle details van de aansluitingen.
Het eerste bericht bevat alle info over de speler inclusief het Manual met alle details van de aansluitingen.
Ik heb het topic zo goed als helemaal doorgelezen, maar toch heb ik een vraag. Welke DVD player zouden jullie kopen die aan deze eisen moet voldoen:
Kort samengevat:
-plus en min dvdr mag geen verschil maken.
-moet elke divx file af kunnen spelen en over weg kunnen met mappen.
-moet overweg kunnen met ondertiteling van de divx files.
-Audio kwaliteiten moeten zeg maar gelijkwaardig zijn dan andere dvd spelers.
-Geen of zelden haperingen bij dvds en liefst ook goed "krasbestendig" zijn.
-En liefst zo goedkoop natuurlijk
Kort samengevat:
Always Look On The Bright Side Of Life!
Ook hier geldt, reclame in het hoogste geval via je sig, maar niet als bericht, dat is gewoon spam. Daarnaast is dit ook nog eens een crosspost. Niet doen!
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 29-03-2004 12:44 ]
Ik heb deze speler nu 3 maanden maar mag weg ivm aankoop van de Kiss Dp 558 (als die ooit komt tenminste)Anoniem: 36691 schreef op 31 oktober 2003 @ 03:17:
[...]
[afbeelding]
Deze DVD-speler speelt alle bekende formaten zoals:
DVD Video, MP4 (DivX, XVID versie 3,4 en 5), VideoCD, Audio CD's, CD-RW, DVD+R en DVD+RW, DVD-R en DVD-RW, MP3 en Photo CD jpeg.
Ok, maar kan ie ook SVCD afspelen?
Mag voor €95 weg.
Je krijgt bon boekje en doos mee.
Seninha: die heeft ook een radio? Mocht degene aan wie je posting gericht is um niet willen, wil ik um misschien wel. Wat is de nieuwprijs?
sorry hoor, maar het is toch echt niet de bedoeling dat je dit soort vragen stelt. Specifieke vragen over specifieke spelers is geen probleem, maar dit soort dingen kun je best in de topics van verscheidene spelers zelf vinden, zoals:Johannn schreef op 26 maart 2004 @ 11:55:
Ik heb het topic zo goed als helemaal doorgelezen, maar toch heb ik een vraag. Welke DVD player zouden jullie kopen die aan deze eisen moet voldoen:
Kort samengevat:
Philips DVD737 met Divx
Gebruikerservaring met K|i|S|S DivX spelers Deel II
Yamada DVX-6600
en zo zijn er nog wel een paar.

Player heeft geen radio. Nieuw prijs is rond de 140.Johannn schreef op 26 maart 2004 @ 15:34:
Seninha: die heeft ook een radio? Mocht degene aan wie je posting gericht is um niet willen, wil ik um misschien wel. Wat is de nieuwprijs?
Je kan trouwens als je interesse in de speler heb ook ff mailen (seninnha@hotmail.com)
Ik had gewoon dit in de topic gegooid omdat hier mensen rondhangen die weten wat een Divx player is.
Dat zul je niet gauw tegenkomen bij markplaats enz
Oke ik begrijp het, maar ik zie er toch vanaf. Ik wil er 1tje met een radio en versterker gaan kopen.
Sorry dat mijn 1e post in dit topic hier kennelijk niet thuis hoorde!
Sorry dat mijn 1e post in dit topic hier kennelijk niet thuis hoorde!
Anoniem: 104031
weet iemand iets over dit apparaat..:
Gericom DivX speler voor 69€ bij Mediamarkt.de

69€ is natuurlijk gene geld maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit van dit apparaat... Zelf heb ik intresse in de Hiteker 940 maar als dit beestje even goed presteerd dan neem ik deze
Gericom DivX speler voor 69€ bij Mediamarkt.de

69€ is natuurlijk gene geld maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit van dit apparaat... Zelf heb ik intresse in de Hiteker 940 maar als dit beestje even goed presteerd dan neem ik deze
tja, volgens mij zijn die Duitse goedkope dingen gewoon allemaal regelrechte kopieen van elkaar, je hebt er namelijk veel meer (Duitse goedkope dingen
).
ervaringen met Hiteker heb ik helaas niet
ervaringen met Hiteker heb ik helaas niet
Wie kent hier de elyxio MPEG4 elegance?
http://www.elyxio.com/EN/produit.php?id=43
Kan hier niet echt een firmware update voor vinden................. en ondertitels spelen niet echt af , .srt files tenminste niet.
Kan hier niet echt een firmware update voor vinden................. en ondertitels spelen niet echt af , .srt files tenminste niet.
Anoniem: 99283
Mijn neef heeft hem, hij speelt echt alles af ook de subtitles bij hem. Hij heeft een nieuwe firmware erop staan zei die tegen meDancis schreef op 13 juni 2004 @ 22:04:
Wie kent hier de elyxio MPEG4 elegance?
zou je eens kunnen vragen welke versie hij heeft en waar vandaan ? want op de site van elyxio staat wel een firmware maar ik heb de oranje display en dan werkt ie niet .
Anoniem: 94210
Ik ben op zoek naar een DVD speler die ook een MP3 shuffle functie heeft. Het liefst heb ik dat ik een DVD met MP3's erin gooi, en dat deze met slechts enkele handelingen random gaat afspelen.
Ik heb begrepen dat niet elke speler dat kon. Maar ik had begrepen dat Pioneer dat waarschijnlijk wel zou kunnen. Alleen in de handleiding van Pioneer DVD/DIVX Speler DV-470 en DV-370 stond dat die geen MP3's afspeelde die waren gecodeerd met een variable bitrate. En om nou al mijn MP3's te moeten hercoderen (kwaliteitsverlies, of hele grote bestanden)...
Graag wil ik weten welke DVD spelers (DIVX niet vereist, wel mooi mee genomen) random MP3's kunnen afspelen.
Ik heb begrepen dat niet elke speler dat kon. Maar ik had begrepen dat Pioneer dat waarschijnlijk wel zou kunnen. Alleen in de handleiding van Pioneer DVD/DIVX Speler DV-470 en DV-370 stond dat die geen MP3's afspeelde die waren gecodeerd met een variable bitrate. En om nou al mijn MP3's te moeten hercoderen (kwaliteitsverlies, of hele grote bestanden)...
Graag wil ik weten welke DVD spelers (DIVX niet vereist, wel mooi mee genomen) random MP3's kunnen afspelen.
Anoniem: 135023
Ik heb de xoro hsd 400pro, en deze speelt mp3 file's in shuffle mode af.
Ook speelt hij bijna alles af.
Ik heb wel problemen met xvid films die geencodeert zijn met de b-vop functie ingeschakeld.
En helaas is dit bij 90% van de films die ik download het geval, nu kan ik alles gaan hercoderen of wachten op een firmware update.
Ik heb xoro hiervan op de hoogte gebracht, en ze hebben beleeft teruggeantwoord dat ze een update in overweging nemen. Dit is wel al 1.5 maand geleden.
Ook speelt hij bijna alles af.
Ik heb wel problemen met xvid films die geencodeert zijn met de b-vop functie ingeschakeld.
En helaas is dit bij 90% van de films die ik download het geval, nu kan ik alles gaan hercoderen of wachten op een firmware update.
Ik heb xoro hiervan op de hoogte gebracht, en ze hebben beleeft teruggeantwoord dat ze een update in overweging nemen. Dit is wel al 1.5 maand geleden.
Mijn Philips DVD737 (met divx-mogelijkheid) kan het ookAnoniem: 94210 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een DVD speler die ook een MP3 shuffle functie heeft. Het liefst heb ik dat ik een DVD met MP3's erin gooi, en dat deze met slechts enkele handelingen random gaat afspelen.