Toon posts:

[Vid kaarten]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui ik wil binnenkort ff een nieuwe vid kaart kopen...
mijn budget is niet al te hoog. dus d8 ik aan een Radeon 9200 of een Geforce FX 5200 mijn budget is max 90 euro

Welke kaart kan ik het beste nemen. ik heb al enkele benchmarkjes gezien en het verschil is niet hoog. dus kan iemand mee beslissen ?:
ik wil deze kaart gebruiken om te gamen.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Dit al gezien? Welke videokaart moet ik kopen? ;)

Trouwens, waar kun je een Radeo 9200 voor €90,- halen? :?

[ Voor 20% gewijzigd door megaleo op 11-10-2003 20:48 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17
r9200

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik kan er nog steedts niet uit komen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik qoute mezelf even uit een ander topic:
NitroX_infinity schreef op 09 October 2003 @ 09:14:
Ik zou voor een ATi gaan, simpelweg omdat de huidige drivers van nVidia niet in orde zijn. De laatste correcte drivers van nVidia zijn de Detonators 43.03 en die leveren lang niet zoveel performance als de drivers voor de Radeon's van ATi.

Dit is het artikel op Tom's Hardware waarin dit wordt bewezen:
Aquamark3: Accurate Benchmarking for Old and New (DirectX9) Apps?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markhuizing/image003.gif
We colored the scores with the NVIDIA drivers v45.23 and v51.75 because they do not render the correct image (see quality comparison). The AquaMark 3 Trisore uses maximal detail settings in 1024x768-32 without FSAA and with 4x anisotropic filtering.

Zoals je duidelijk kunt zien zijn de huidige generatie graphics kaarten van nVidia prut. De FX5200 resultaten kun je achterwege laten omdat de FX5600 met de Radeon 9600pro wordt vergeleken en de FX5900 met de Radeon 9800pro. Als je naar die scores kijk zie je duidelijk dat de nVidia kaarten op een niveau zitten dat stukken lager is dan het niveau waarop de Radeon's zitten.

Ik geloof niet dat zo'n achterstand van de nVidia kaarten (met correct werkende drivers), kan worden weggewerkt door nieuwe correct werkende drivers want die zouden dan ongeveer 100% meer performance moeten geven.
Ik zou dus niet voor een GeForce FX gaan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

reviews lezen is erg belangrijk. reviews zijn o.a te vinden op www.tomshardware.com

en kijk ook hier eens:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
NitroX_infinity schreef op 11 October 2003 @ 20:48:
Ik qoute mezelf even uit een ander topic:

[...]

Ik zou dus niet voor een GeForce FX gaan.
in die pics staat geen radeon 9200

Verwijderd

Je hebt al een Radeon Hercules 9200 voor 80EUR bij ons in de winkels :) En ik zou ook wel voor een ATI gaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 20:53:
Je hebt al een Radeon Hercules 9200 voor 80EUR bij ons in de winkels :) En ik zou ook wel voor een ATI gaan
klopt bij norrod in leeuwarden kan je hem voor 99 euro krijgen :) (De Hercules 9200)
Hercules 3D Prophet 9200 128Mb
€ 99,00

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 20:56 . Reden: prijsje ;) ]

Verwijderd

kopen dus >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik neem nu zeker de radeon 9200

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 20:52:
[...]

in die pics staat geen radeon 9200
Nee, maar als die andere GeForce's op iets meer dan 50% presteren van hun Radeon tegenhangers mag je ervan uitgaan dat dat ook geldt voor de GeForceFX 5200 (en z'n tegenhanger, de radeon 9200).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 11 October 2003 @ 20:46:
Dit al gezien? Welke videokaart moet ik kopen? ;)

Trouwens, waar kun je een Radeon 9200 voor €90,- halen? :?
je kan hem al voor 72,50 krijgen :) alleen ik denk niet dat ik het verschil tussen een Standard Kaart merk en een Hercules (Correct me if i'am wrong)

Verwijderd

die pic klopt toch niet? die X-lijn, moet dat niet punten zijn ipv frames per sec??? 44839 frames per sec is denk ik wel wat veel :)

• NitroX infinity
Nee, da's een score. Het onderschrift (frames per second) is fout :D

Verwijderd

Topicstarter
maar maakt het uit als ik een hercules radeon 9200 neem of een standard ?

Verwijderd

dacht het al, was wel ff dromen :z

Verwijderd

OPGEPAST: je hebt ook nog een radeon 9200 SE, die SE staat voor slow edition. Beter de gewone 9200. En een A-merk nemen is altijd ietsjes meer kwaliteit, en meer games denk ik ook enzo.

Verwijderd

Topicstarter
dus die radeon 9200 van hercules ?

Verwijderd

idd ja, zou ik je toch aanraden. Is wel een lekker merk Hercules. Heb je sowieso altijd ietsjes meer als een b-merk ofzo

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel wat voeding heb ik nodig : mijn huidige systeem is een Jetway v266b , Amd athlon XP 2400 @ 2.30 120 gb hdd geforce mx440 64 mb + 3 coolers allemaal op 1 250 watt voeding is het nu noodzakelijk om een nieuwe voeding erin te zetten ?

Verwijderd

:? raar dat je al deftelijk met deze voeding rond komt. Nuja, ik zou zegge, koop die kaart, prop erin, heb je probs met voeding ofzo, kan je nog altijd een nieuwe voeding gaan halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 21:13 ]

• NitroX infinity
Ik zou het eerst gewoon eens proberen. Mocht het niet werken, tjah. Misschien kun je dan de oude voeding en videokaart ruilen tegen een nieuwe voeding.

Verwijderd

Topicstarter
hoeft niet heb hier nog een 350 watt liggen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.