nieuwe pc bouw probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
AMD Athlon XP 2400+
Apacer DDRAM 256 MB PC2700 333MHz
Maxtor Diamondmax Plus 9 80GB 7200 RPM UDMA 133
Hercules 3DProphet 9600 256MB DDR TVOut+DVI
IIYama LS902UT 19'' FST 0.26 96KHz
Chieftec DG-01WD White Midi Tower 300W + Front USB
Asus A7N8X-X nForce2

Na de bouw van de pc kreeg het iiyama scherm geen signaal, ik probeerde het eens met mn oude monitor en die werkte wel. Via de oude monitor heb ik dan heel de windows installatie afgewerkt. Bij de eerste windows2k boot kreeg ik een error dat hij een zekere file niet vond op de cdrom, dus ik reboot en was van plan mn andere windows CD te proberen. Maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer. (ook geen bootbeeld)
Het monitor-testbeeld staat aan, ik zet de pc op en het scherm valt in standby.
De iiyama blijft gewoon heel de tijd standby... Op mn andere pc werkt deze monitor perfect.
Iemand een idee?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vreemd. Heb je al een CMOS-clear gedaan? En hielp dat?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bios reset kan je proberen, neem ook een kijkje in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

check je videokaart eens in een andere pc

Verwijderd

komt door je gfx card, ff in safe mode opstarten, en dan nieuwste ATI drivers voor dat ding installen..

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

en als dat niet werkt, ff een andere videokaart tryen

Verwijderd

Heb je ook fouten gekregen met het inladen van de bestanden van de installatie (windows kan *.dll niet vinden) Als je dit een paar keer hebt gehad, en dat allemaal door hebt gelinkt, heb ik persoonlijk het vermoeden dat het in je geheugen zit. Overgeclocked!?!?! Zo ja, ff terugclocken, zo niet, andere module proberen

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:54
Na een bios reset heb ik terug beeld, zodra ik de pc reset of uit de bios ga, wordt het beeld zwart en krijg ik nix meer te zien.
Ik heb een Geforce2GTS in de nieuwe pc gestopt en gaf hetzelfde probleem...

@FireFly84 tijdens het inladen zelf kreeg ik geen fouten. PC is niet overclocked, atm nog onderclocked (standaard bioswaarden) denk ik, want tijdens het opstarten ziet hij een 1800+.

edit: probleem gevonden, denk ik Save and Exit probleem met A7N8X?

[ Voor 11% gewijzigd door Mantis op 11-10-2003 17:44 ]

Pagina: 1