Toon posts:

KPN Fiber to the Home - ervaringen gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Waar is FttH nou al beschikbaar :? Ik wil het onderhand ook wel :9~ Maarjah, Amstelveen he, niet echt je-van-het qua internet... Alhoewel ik al wel lang ADSL heb, sinds zomer 2001 dacht ik.

• V1P3R
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08-2025

Verwijderd

ik krijg binnenkort FTTH met abbo bij Xs4all over de lijn van kpn(10 Mbit dus) en ik wilde graag weten of iemand uit almere al ervaring heeft met deze lijn + ISP.

alvast bedankt

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 22:20:
ik krijg binnenkort FTTH met abbo bij Xs4all over de lijn van kpn(10 Mbit dus) en ik wilde graag weten of iemand uit almere al ervaring heeft met deze lijn + ISP.

alvast bedankt
Waar in Almere woon je?

Ik heb nu een kleine maand FTTH van KPN via Xs4all (Eilandenbuurt), ik ben er tot nu toe goed over te spreken.

Enige nadeel dat ik wel gevonden heb:
In de meterkast hangt een kastje (een soort van modem) wat een DRG genoemd wordt. Als er een tijdje geen internet verkeer is geweest lijkt het wel of dat ding de verbinding verbreekt en 'on demand' weer opbouwt. Dit opbouwen duurt schijnbaar even want het duurt soms een minuut of 2 voordat MSN ineens weer gaat connecten. Dit probleem treed alleen op als mijn machine een tijdje heeft uitgestaan (dus niet bij een reboot).

Ik weet niet zeker of dit 'by design' is, het is mij pas een keer of drie gebeurt. 8)
Heb het dus nog niet gemeld aan de helpdesk.

In times of war the law falls silent

Verwijderd

Hij woont in de Eilandenbuurt :'( mischien kan hij even een lijntje trekken voor me :D

Verwijderd

en hoe zit het met het datalimiet @ xs4all(daar kan ik nergens iets over vinden, op inet of in die papieren van xs4all)

Verwijderd

ik denk dat het FUP is

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 17:33:
en hoe zit het met het datalimiet @ xs4all(daar kan ik nergens iets over vinden, op inet of in die papieren van xs4all)
100 GB/maand

Is bij Solcon ook zo.

Verwijderd

solcon is volgens de info die we daar over hebben gehad 150 GB nu

Verwijderd

maar de vraag is natuurlijk hoe streng het gehandhaaft gaat worden.. volgens mij ben je niet veel mensen tot last met vezel... zolang het voor hun rendabel is zouden ze je liever zijn blijven dan gaan.

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:16:
maar de vraag is natuurlijk hoe streng het gehandhaaft gaat worden.. volgens mij ben je niet veel mensen tot last met vezel... zolang het voor hun rendabel is zouden ze je liever zijn blijven dan gaan.
Ik laat het weten zodra ik wat hoor... O-)

Verwijderd

Hoe lang heb je het al? en hoe veel heb je nu al gedownload?

btw kun je dat zien op een site van hun ofzo(zoals bij chello)? of hou jij het zelf bij

Verwijderd

gewoon DU_meter instaleren lijkt me het makkenlijkst

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:25:
Kan je daar mee ook lokaal verkeer filteren?

Any way, als mijn teller op nul is gezet aan het begin van deze maand, zit ik nu denk ik (Up + down) op de 80 tot 90 gig. Ik ben er nog niet uit of er ergens een overzichtje is dat ik op kan vragen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Skimmer schreef op 18 augustus 2004 @ 00:32:
Kan je daar mee ook lokaal verkeer filteren?
Volgens mij kun je kiezen welke NIC je wilt monitoren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 22:25:
jah maar ik heb 3 en strax 4 computer op het netwerk dus dan is het niet egt realistisch om er van uit te gaan dat ik de enige ben die download

Verwijderd

dat hangt er van af hoe je internet deelt, doe je het via een PC als gateway/proxy dan kan het wel.

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
DRG inslaap probleem had ik ook, effe met de KPN over gebabbeld, lijkt nu over te zijn.

• Skimmer

Skimmer

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 01:16:
Ik heb inmiddels andere gebruikers gesproken, zij gebruiken tot over de 600 GB/m en hebben na vier maanden nog niets gehoord.

Een gebruiker is een tijdje actief geweest als dump site, en is toen na een maandje ruim over de 2 TB heen te zitten dicht geknepen.

Verwijderd

k dank je voor die info, ik kom tog nooit op de 600GB dus ik zit wel goed

btw ik krijg het de 23ste van september(me moeder had niet eerder vrije dag zodat ze konde instaleren 8)7 }) ) maar ik verheug me er nu al op :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een maand of 2 a 3 ftth en ik heb een gemiddelde van 150 tot 200 gb per maand (wel intern op xs4all newsservers ik weet niet of dit een verschil maakt) en nog niets over gehoord.

tot nu toe een heel prettig lijntje.

veel plezier met je ftth lijn!!

Verwijderd

Blijkbaar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 21:02 ]

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:17
Hehe had ik net ADSL besteld, kom ik erachter dat ik ook FTTH kan krijgen...dus 75 euri annuleringskosten aan KPN dokken voor ADSL...Frappante is dat ik ADSL had aangevraagd bij KPN/XS4all en dat ik FTTH van diezelfde twee krijg...erg duf. Maar iemand nog goede of slechte ervaringen met ftth?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Finwe schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:01:
Hehe had ik net ADSL besteld, kom ik erachter dat ik ook FTTH kan krijgen...dus 75 euri annuleringskosten aan KPN dokken voor ADSL...Frappante is dat ik ADSL had aangevraagd bij KPN/XS4all en dat ik FTTH van diezelfde twee krijg...erg duf. Maar iemand nog goede of slechte ervaringen met ftth?
Inschrijfprocedure geeft niet aan "u kunt ook .... of ..... bestellen op uw adres!" aan?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

mensen in tussen de vaarten..hebben jullie je ftth up/download al gemeten..
mijn Up 996.644 KB/sec en download is 7973.149 Kbps .

dit zou allebei 10Mbps moeten zijn, maar mijn up gaat nooit boven de 1Mb.
wat zijn jullie ervaringen...want de isp is al een jaar mee bezig en komt er zelf niet meer uit...hebben jullie ook internet onderbrekingen????

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Skinny

DIRECT!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:21:
mensen in tussen de vaarten..hebben jullie je ftth up/download al gemeten..
mijn Up 996.644 KB/sec en download is 7973.149 Kbps .

dit zou allebei 10Mbps moeten zijn, maar mijn up gaat nooit boven de 1Mb.
wat zijn jullie ervaringen...want de isp is al een jaar mee bezig en komt er zelf niet meer uit...hebben jullie ook internet onderbrekingen????
Ja de verbinding ligt er "regelmatig" een paar minuten uit.. Snelheid heb ik pers. nog niet echt over te klagen gehad, maar ik heb het ook nog niet volledig kunnen testen vanwege brakke wlan die ik nu heb hier.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:17
bjck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:14:
[...]

Inschrijfprocedure geeft niet aan "u kunt ook .... of ..... bestellen op uw adres!" aan?
Nope dat is juist het stomme, heb die man 3 keer gevraagd of ie zeker weet dat KPN FTTH kan leveren in mn complex en hij was positief. Hoe lang duurde de aanvraag bij jullie trouwens? Zat eerst al een maand op ADSL te wachten en ben het nu wel een beetje beu :)

En is de provider in Eindhoven ook xs4all of mag je kiezen?

Verwijderd

Hallo

Ik woon nu 3 jaar op dit adres in Almere in de wijk tussen de vaarten.
Sinds 6 weken is Unet mijn provider omdat XS4all en KPN stopten ermee nu
moest ik over op Unet.
Ik vond het beter met XS4all omdat die geen data limiet hanteren en nu zit ik met fair use policy
Hoeft geen probleem te zijn maar aangezien ik graag download ben ik toch bang dat ik eerdaags wel een melding krijg mijn downloaden te minderen.
Tevens is hun digitale tv erg duur vind ik en je hebt meerdere decoders nodig
Nu zou ik kiezen voor Chello Extreem 20 Mbit 59,eur
Digitale TV 2,16 eur naast gewone aansluiting van 13,95 dus kortom denk dat dat interessanter is,

Gr Ton
Pagina: 1 2 Laatste