Toon posts:

KPN Fiber to the Home - ervaringen gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Mijn woning in almere wordt binnenkort opgelevert, toen ik vandaag een kijkje ging nemen zag ik reclame borden van kpn met daarop teksten als "de snelste in de wijk"
Daaronder stond een website adres (http://www.kpnftth.nl) en dat trok mijn aandacht.
Thuisgekomen ging ik eens ff kijken op de site.
Ik las daar het een en ander over Fiber To The Home (ftth) en dat klinkt allemaal erg mooi!
zoals ik het nu heb begrepen kost het ongeveer 85 euro per maand en dan krijg je er een 10Mbit lijntje voor terug, je wordt doodgegooid met kortingen zodat je nauwelijks opstartkosten maakt en daarnaast krijg je de eerste 9 maanden 25 euro korting.

Nu vraag ik me af of er al mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ik heb namelijk 1 topic gevonden ([rml]Nieuw product KPN: Fibre-to-the-Home [ 100 MB/s][/rml]) en dat is al ruim 1 1/2 jaar oud en bevat geen gebruikers ervaring.

dus zijn er mensen die er al gebruik van maken? zoja, laat hier ff weten hoe het is.

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

Verwijderd

shop ? waarom dit is toch harstike interessant !

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 15:41

GG85

.......

Misschien omdat je topic titel er niet echt informerend/interresant uitziet zo?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo, een wat duidelijkere topictitel :Y)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• GG85

GG85

.......

Het klinkt wel interessant, via welke ISP gaat het, en er zal voor die prijs wel een lage data-limiet aanzitten denk ik.

Verwijderd

1 ding, wel heel erg geil zo'n lijntje en ook heel interessant om dan een ftpje neer te zetten _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:17 ]

• GG85

GG85

.......

De Private GoT FTP :)

En vanaf nu graag weer nuttig en ontopic posten a.u.b.

[ Voor 69% gewijzigd door intoxicated op 16-10-2003 21:23 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34

JT

VETAK y0

GG85 schreef op 16 oktober 2003 @ 21:12:
Het klinkt wel interessant, via welke ISP gaat het, en er zal voor die prijs wel een lage data-limiet aanzitten denk ik.
XS4All en Solcon.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanpassen van de topictitel,

het zijn inderdaad xs4all en solcon

Alleen is er op de site van xs4all niets te vinden over dit abbo, waarschijnlijk omdat het nog maar om zo'n 40 straten in Almere gaat (en de kenniswijk in nijmegen)

en ik heb geen ervaring met solcom, dus ik weet niet wat ik van hun kan verwachten.
en xs4all heeft natuurlijk goeie newsservers wat bij een lijntje als deze ook belangrijk is.

(edit: typo)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De wijken waar je het op dit moment kan aanvraagen zijn:

Almere:
Eilandenbuurt
Tussen de Vaarten

Eindhoven:
Woenselse Watermolen
Vondelkwartier
Kattenrug

de policy van solcon:
(zie http://www.ftth.solcon.nl/)

Internet verbinding
Backup inbelaccount (ISDN/analoog)
Gezinsvriendelijk internet (contentfiltering
Wereldwijd inbellen met iPass
1 vast IP-adress
Thuisnetwerk toegestaan
Online account beheer (Serviceweb)
Nieuwsgroepen
IRC/Chat
100 Gigabyte vrij dataverkeer

In almere kan je via solcon en xs4all en in eindhoven via xs4all

• JT

JT

VETAK y0

100gb is ook niks :/ En hoe zit het met de upload ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, maar 100 gb zal voor een gemiddelde huis tuin en keuken internetter zat zijn.

ik kijk alleen een beetje veel naar de newsservers van xs4all en dan ben je er toch redelijk snel overheen. (Let op, xs4all heeft op dit moment geen info op de site staan dus ik weet niet wat hun policy is ten opzichten van datalimiet, het kan dus zijn dat je bij xs4all meer mag dan 100 gb)

Ik heb xs4all een mailtje gestuurd met een aantal vragen, oa de kosten per maand en datalimieten en up/downstream snelheid (in praktijk)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

over het algemeen doen ze niet zo heel erg moeilijk over download van hun eigen netwerk. Hiervoor hoeven namelijk geen dure peerings naar andere providers gemaakt te worden.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dit zal in de toekomst wel standaard worden, jammer dat het niet te doen is alle "oude wijken" in Nederland aan te sluiten. Waar ik (eigenlijk mijn ouders) woon
is nog niet eens ADSL. Op de UT heb ik echter 54 Mbit Wireless internet }) :P .

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• JT

JT

VETAK y0

Is er al iets bekend over de upload snelheid ofzo ?

Ecodan warmtepomp

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
JT schreef op 19 oktober 2003 @ 19:36:
Is er al iets bekend over de upload snelheid ofzo ?
Lezen is een vak apart :z ;)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Vind dit een erg interessant topic
Heb op het moment zelf adsl van Kpn, maar als dat glasvezel komt tegen een redelijk priesje dan word dat een echt goede aanrader.
Maar dit gaat maar tot 10Mbps terwijl de hoogste kabeltechnieken 30Mbps halen, kan die glasvezel dan nog wel weer sneller?

Verwijderd

Topicstarter
Bl@de schreef op 19 October 2003 @ 19:40:
[...]

Ik heb anders ook nog niks over de upload snelheid gevonden.
Ik denk dat het 1mbit zal zijn, dat ligt dan redelijk in de verhouding met een power adsl lijn (of hoe ze die 8mbit down/1mbit up lijnen ook noemen)

maar voor hetzelfde geld kan je met fiber gewoon met 10 mbit uploaden, das dan best boeiend :9

Ik verwacht binnen enkele dagen een info pakket van kpn, dan zal ik ff posten wat er instaat.

en dus ook de upstream snelheid.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt me dat met een 10 Mbit/s lijn ook daadwerkelijk 10 Mbit/s down en 10 Mbit/s up bedoelt wordt. Maar da's mijn idee natuurlijk.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 21:20
Lijkt me gewoon synchroom. Technisch gezien is er bij glasvezel geen enkele reden om dat niet te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Westereen schreef op 19 October 2003 @ 19:52:
Vind dit een erg interessant topic
Heb op het moment zelf adsl van Kpn, maar als dat glasvezel komt tegen een redelijk priesje dan word dat een echt goede aanrader.
Maar dit gaat maar tot 10Mbps terwijl de hoogste kabeltechnieken 30Mbps halen, kan die glasvezel dan nog wel weer sneller?
het schijnt dat fiber nog tot veel meer in staat is, ik heb ook al gebelt met kpn en daar met een medewerker van de technische dienst gesproken, die vertelde mij dat de 10 mbit slechts een klein deel van de lijn bezet.
En dan had hij het over je eigen lijn tot de wijkcentrale, dus je eigen lijn zou veel meer kunnen hebben dan die 10mbit, die dus ook niet afhankelijk is van het aantal aansluitingen in jou straat.
Het wordt dus geknepen in de wijkcentrale, maar met 10mbit ben ik voorlopig wel tevreden >:)

Nu nog wat praktijk ervaring zodat we weten of het echt zo mooi is als ons voorgehouden wordt :)

• The Eagle
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tuurlijk kan fiber veel en veel sneller als 10mbit....in een gemiddeld bedrijfsnetwerk wordt er dagelijks 1GB/sec overheen gegooid :Y) En dat zijn de kleintjes.....in principe is fiber vrijwel onbeperkt door het gebruik van kleuren (verschillende frequenties!) en nog een aantal factoren.
10Mbit is lekker voor thuisgebruik...maar ik zou dan wel iets van een hardware nic pakken (3com oid), en geen realtek want anders krijg je wat minder binnen als dat je voor betaalt. NIC'je moet het ook bij kunnen benen he :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
The_Eagle schreef op 19 October 2003 @ 20:03:
Tuurlijk kan fiber veel en veel sneller als 10mbit....in een gemiddeld bedrijfsnetwerk wordt er dagelijks 1GB/sec overheen gegooid :Y) En dat zijn de kleintjes.....in principe is fiber vrijwel onbeperkt door het gebruik van kleuren (verschillende frequenties!) en nog een aantal factoren.
10Mbit is lekker voor thuisgebruik...maar ik zou dan wel iets van een hardware nic pakken (3com oid), en geen realtek want anders krijg je wat minder binnen als dat je voor betaalt. NIC'je moet het ook bij kunnen benen he :Y)
Zelfs die realtec dingen kunnen wel 10 mbps aan hoor :Z

Maarja, zelfs voor mijn demon 2/1 mbit lijn wil ik 3com of HP :)

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat misschien kan meespelen met je NIC is of die full of half duplex aankan.

ik weet niet hoe dat met bijvoorbeeld realtek kaartjes is, maar met 3com en intel kaarten is het geen probleem.

• JT

JT

VETAK y0

Bl@de schreef op 19 October 2003 @ 19:40:
[...]

Vertel, waar staat expliciet dat de uploadsnelheid ook 10mbit is ? Logica over alleen 10mbit zegt dat het 10mbit is, logica over KPN zegt dat het nog wel is geknepen kan worden.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik haal download en upload 1MB/s :*)

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57

Pimmuz

Roar

Goh Djeff66 lekker ontopic joh nou vertel dan maar wat voor abbotje je hebt en bij welke isp enzo om maar even interessant te doen

• V1P3R
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik heb ook een huis in de wijk Tussen de Vaarten (Almere).
Zijn er inmiddels meer mensen hier die FTTH hebben.

Zo ja welke provider hebben jullie Xs4all of Solcon.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40
Er zijn 2 bedrijven bezig met aanleggen van glasvezel in Almere. KPN en Unet. Was dat abbo via KPN 85 euro? Bij Unet krijg je dezelde verbinding (10 Mbit down / 10 Mbit up) ongeveer 70 televisiezenders (Digitaal, dus bijna DVD kwaliteit) en digitale radio voor maar 80 euro per maand. Datalimiet heb ik niets over gelezen helaas.

<Droom modus>

Een 10 Mbit lijntje in Utrecht :z

</Droom modus>

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Topicstarter
V1P3R schreef op 21 januari 2004 @ 14:24:

Mijn woning wordt 4 maart opgelevert, eind maart sluit kpn/xs4all de hele handel aan (tsja, de instalatie is gratis, dan mogen ze van mij best wel de gaten boren etc... LOL)

ik laat wel ff weten hoe het bevalt.

intussen al andere met ervaring over ftth? kan niet wachten....

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zou wel tof zijn als digitale radio/televisie in zou houden dat je dit direct op een computer af kunt spelen zonder extra hardware (alleen een NIC dus).

• V1P3R
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 17:23:
[...]

Mijn woning wordt 4 maart opgelevert, eind maart sluit kpn/xs4all de hele handel aan (tsja, de instalatie is gratis, dan mogen ze van mij best wel de gaten boren etc... LOL)

ik laat wel ff weten hoe het bevalt.

intussen al andere met ervaring over ftth? kan niet wachten....
Waarom heb je Gekozen voor XS4all?
Ik weet nog niet welke provider ik ga kiezen.

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:54
zelf zou ik voor Xs4all gaan. Solcon weet ik weet verder niks van, Xs4all komt ook op mij wat betrouwbaarder over (niet dat dat alles zegt natuurlijk :))

Scorito: FC Bal op ons dak

Verwijderd

De gemeente Almere wil in heel Almere glasvezel aanleggen :)
Vriend van mij heeft over een jaartje ofzo 10 mb/s up en down van unet.nl, dus dat wordt lachen :P
Helaas kan ik nog niet veel vinden over de eventuele plannen voor de rest van Almere, ik woon in een nieuwe wijk (Meerveld/de Velden), ons huis staat er pas ruim 4 jaar, dus hopelijk beginnen ze met de nieuwere huizen :P :D

• V1P3R
Vandaag is mijn aanvraag op de bus gegaan voor FTTH met de provider Xs4all

Verwijderd

Topicstarter
V1P3R schreef op 09 februari 2004 @ 10:16:
[...]

Waarom heb je Gekozen voor XS4all?
Ik weet nog niet welke provider ik ga kiezen.
Ik kies voor xs4all vanwege..... NEWSZILLA !!!!!!!!!!!!!!!

en natuurlijk de super service die ze bieden.

Verwijderd

Topicstarter
V1P3R schreef op 21 januari 2004 @ 14:24:

welke straat kom je te wonen? k kom in de Goyastraat te wonen....

Verwijderd

goede morgen!

Ik heb ook het voorrecht om FttH te krijgen in Deventer :)
De telefoon, TV, radio en internet gaan als het goed is er ook over.
Er is nog helemaal bekend over snelheden maar ik wacht met spanning af :)

Kan iemand mij vertellen hoe dat dan zit met je KPN abo. Heb je die nog nodig als het over de kabel gaat? En is dat hetzelfde het geval bij de TV.

Info over FttH in Deventer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 11:53 ]

Verwijderd

-edit-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 11:52 ]

Verwijderd

Ik ben de trotse en vooral blije eigenaar van een Fiber To the Home connectie bij Unet in almere. Een van de eerste gebruikers. En ik moet zeggen het werkt fantasties. Het zit nog in de test fase maar tot nu toe maakt het elke belofte waar

Je haalt werkelijk de 10mbit per seconden met een beetje goeie server. En meestal word je beperkt door de snelheid dan de server dan anders om.

Digitale TV is ook zeer goed met 70!!! zenders, al werken ze nog niet allemaal (even goed) de kwaliteit is goed, en doet niks onder voor DVD kwaliteit.

Ben echt zeer tevreden en als je de kans heb zal ik je direct aanmelden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En wat is de datalimiet?

Verwijderd

FUP

Waarom zijn jullie trouwens zo verbaast over de kwaliteit van je internet verbinding en van de TV zenders. Dat weet je toch als je glasvezel hebt. :)

Nou maar hopen dat ze ook snel in Amersfoort komen. :9~

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 20:02 ]

Verwijderd

Dat is het mooie er is geen data limiet :)
Alleen een Fair use policy

Verwijderd

@Speeeeeeeedy. Wat zijn je resultaten op speedtest. :)

Verwijderd

de laatste keer dat ik de test deed was het:

1,207.8 KByte/sec Down
477.6 KByte/sec Upload
2,040.0 Conn/min

Ping test doet ie niet door me firewall denk ik want deed ie eerst wel

Verwijderd

Weet iemand wanneer dit project zich in de rest van almere gaat uitbreiden?

offtopic
( Ik kan der nog steeds niet bij waarom ze voor de staatsliedenwijk hebben gekozen
even voor de duidelijkheid bijna al de inwoners hebben daar een schotel aan het balkon hangen en niet alleen canal+ en als jij je in die omgeving komt moet je een inburgering curces hebben gevolgd. Amsterdam zuidoost idee oftewel niet echt het standaard modale gezin die internet thuis hebt
maar dat mag ik eigenlijk niet denken. )

Verwijderd

Dan lijkt het alsof de upload gecapt is, want die haalt maar het derde van het maximale. Het kan ook zijn dat speedtest niet rekent op dit soort snelheden. Bij de download test moet je 1MB downloaden en bij de upload test maar 0.25MB dus dat kan verklaren dat je daarom maar een lage :P score haalt bij de upload test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:47:
Dan lijkt het alsof de upload gecapt is, want die haalt maar het derde van het maximale. Het kan ook zijn dat speedtest niet rekent op dit soort snelheden. Bij de download test moet je 1MB downloaden en bij de upload test maar 0.25MB dus dat kan verklaren dat je daarom maar een lage :P score haalt bij de upload test.
Tja maar iets meer dan 3Mbit per seconden upload vreselijk ;) maar ach het leven is behelpen :)

offtopic
( Ik kan der nog steeds niet bij waarom ze voor de staatsliedenwijk hebben gekozen
even voor de duidelijkheid bijna al de inwoners hebben daar een schotel aan het balkon hangen en niet alleen canal+ en als jij je in die omgeving komt moet je een inburgering curces hebben gevolgd. Amsterdam zuidoost idee oftewel niet echt het standaard modale gezin die internet thuis hebt
Wat ik er van weet is dat de gemeente het project subsubideerd voor de woonwijken. En de gemeente dus mede bepaald waar het glasvezel word gelegd. Die hebben kennelijk staadsliedenwijk gekozen.

Wanneer het dus in de rest van almere komt hangt dus ook van de gemeente af. Geloof dat Unet maar al te graag heel almere verglassed. Het is alleen vreselijk duur omdat in je eentje te doen (iets van 2000 euro per aansluiting)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:19:
Dat is het mooie er is geen data limiet :)
Alleen een Fair use policy
Het is natuurlijk de vraag hoe mooi dat echt is. Als zei het bij 100 - 200 gb al geen fair-use meer vinden, dan heb je ook niet zoveel aan zo'n megasnel lijntje.

Verwijderd

offtopic
Ik wil ook wel weten wanneer ze de rest van Almere gaan doen :Y)
En idd, ik snap ook niet waarom ze die buurt hebben gekozen, das een beetje de ghetto van Almere :P Dan hadden ze beter mijn buurt kunnen kiezen, compleet nieuwe wijk, hadden ze niet aan dat glasvezel kunnen denken toen deze wijk gebouwd werd :( :P

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:02

RVW

Waarschijnlijk heeft dat met subsidie-regelingen voor achterstandswijken te maken. (gok ik zo, anders hadden ze wel een upper/middle-class wijk gekozen voor dit project)

Verwijderd

Ja, Oostvaardersbuurt bijvoorbeeld (niet alleen omdat ik daar woon :D), ze mogen blij zijn als ze daar 1 aansluiting krijgen :-\

• dôh
Wat ik me nou afvraag... heb je met xs4all dan ook net als met ADSL een mooie eigen hostname?! pietje.xs4all.nl ofzo... of krijg je wat anders met FttH...

En kom je ook in het 194.109.x IP range of ergens anders?

Hoe zit het met Unet? Krijg je een statisch of dynamisch IP adresje!?

Ik wil ook wel FttH, jammer dat ze het hier niet hebben, de gemeente Amstelveen is niet zo vooruitstrevend op dat gebied... helaas :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 22:15:
Ja, Oostvaardersbuurt bijvoorbeeld (niet alleen omdat ik daar woon :D), ze mogen blij zijn als ze daar 1 aansluiting krijgen :-\
Niks Oostvaarderbuurt >:)
De Velden/Meerveld eerst ja :*) ;)
Bl@de schreef op 28 februari 2004 @ 23:16:
Wat ik me nou afvraag... heb je met xs4all dan ook net als met ADSL een mooie eigen hostname?! pietje.xs4all.nl ofzo... of krijg je wat anders met FttH...

En kom je ook in het 194.109.x IP range of ergens anders?

Hoe zit het met Unet? Krijg je een statisch of dynamisch IP adresje!?

Ik wil ook wel FttH, jammer dat ze het hier niet hebben, de gemeente Amstelveen is niet zo vooruitstrevend op dat gebied... helaas :(
Hier zal je meer info vinden erover :)

• dôh
Ok dan weet ik dat nu over Unet, hoe zit het met xs4all?

En ik las ook dat je van Concepts ICT FttH kan nemen, waar is dat dan?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 18:37
Bl@de schreef op 29 februari 2004 @ 11:00:
Ok dan weet ik dat nu over Unet, hoe zit het met xs4all?

En ik las ook dat je van Concepts ICT FttH kan nemen, waar is dat dan?
Momenteel Casanet/Concepts alleen in Enschede. Ik heb een FttH van Concepts.
En ze hebben nog een project in Amsterdam Check http://www.concepts.nl/

Eigenlijk is het glasnetwerk hier van CasaNet en is Concepts een aanbieder. Als het goed is komen daar later nog meer aanbieders bij. (bv kpn,essent)

We hebben hier radio/tv, telefoon en internet over glas voor EUR 59 /mnd.
Verbinding is 2Mbit sym. maar je kan upgraden naar 4 of 10.

Datalimiet is 20Gig/mnd, en dat is voor mij meer dan genoeg.
(en ze controleren op dit moment nog niet :) )

-edit- vandaag staat de teller op 16Gig down 12 gig up... hmmm..

[ Voor 12% gewijzigd door Martkrui op 29-02-2004 11:40 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

oh man ik hoop echt niet dat ik 2 mbit krijg...
Ik wil toch echt minstens 10mbit :P
Ik zag ze deze week wel glasvezel blazen enzo maar waren gestopt door de sneeuw. Kan eigenlijk niet meer lang w8en :)

• grhmpf
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Opzich is 10 mbit wel leuk maar of het noodzakelijk is vraag ik me af :) Wat ik wel interessant vind bij unet is dat ze digitale tv aanbieden! Weet iemand of kpn ook plannen heeft op dat gebied? Ik heb net unet gebeld maar die zitten (uiteraard) niet in dezelfde wijken in Almere als KPN. Ik kan alleen maar kpn aanvragen. Wat me opvalt bij kpn is dat de diensten niet bepaald uitontwikkeld zijn. Herhalingen van omroep.nl kan je nu bijv ook bekijken dus zo bijzonder is het niet.

Digitale tv zou top zijn, dan hoef ik ook geen upc (of digitenne misschien?)

• grhmpf

grhmpf

Android <3

[b][message=20121142,noline]Remizon schreef op 28 februari 2004 @
offtopic
(...hoop jaloers geblaat... bijna al de inwoners hebben daar een schotel aan het balkon hangen en niet alleen canal+ en als jij je in die omgeving komt moet je een inburgering curces hebben gevolgd....(en nog meer onzin)
Cursus bedoel je zeker 8)7

Verwijderd

grhmpf schreef op 01 maart 2004 @ 15:09:
Opzich is 10 mbit wel leuk maar of het noodzakelijk is vraag ik me af :) Wat ik wel interessant vind bij unet is dat ze digitale tv aanbieden! Weet iemand of kpn ook plannen heeft op dat gebied? Ik heb net unet gebeld maar die zitten (uiteraard) niet in dezelfde wijken in Almere als KPN. Ik kan alleen maar kpn aanvragen. Wat me opvalt bij kpn is dat de diensten niet bepaald uitontwikkeld zijn. Herhalingen van omroep.nl kan je nu bijv ook bekijken dus zo bijzonder is het niet.

Digitale tv zou top zijn, dan hoef ik ook geen upc (of digitenne misschien?)
Hmm, ik hoop toch echt dat ik unet.nl kan kiezen :)
Digi tv, digi radio, digi telefonie en fiber voor 80 euro p/m, dat wil ik wel hebben, ben dan ook best wel jaloers op een vriend van me die dat over een jaartje heeft :P :+

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hij heeft zitten suffen bij z'n inburgeringscursus. Ik wist het wel! })

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sMoKeFiSh

offtopic
Fiber To The Home is een pilot. Dus er zijn verder nog geen plannen voor de rest van Almere.

Trouwens, bij UNET zit er ook Voice Over Internet Protocol in het abbo inbegrepen. Dus Digitale TV, Digitale radio, supersnel internet en gratis bellen naar andere VOIP toestellen.

Ik ga verhuizen naar Almere :P

[ Voor 16% gewijzigd door sMoKeFiSh op 01-03-2004 22:56 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

sMoKeFiSh schreef op 01 maart 2004 @ 22:52:
[...]

Fiber To The Home is een pilot. Dus er zijn verder nog geen plannen voor de rest van Almere.

Trouwens, bij UNET zit er ook Voice Over Internet Protocol in het abbo inbegrepen. Dus Digitale TV, Digitale radio, supersnel internet en gratis bellen naar andere VOIP toestellen.

Ik ga verhuizen naar Almere :P
Zover ik weet is dat niet geheel waar. Er zijn wel degelijk plannen voor andere delen van almere, Echter het ligt aan de gemeente of dat ook werkelijkheid word. DUs als je glasvezel sneller wil door heel almere (uiteindelijk komt het in heel almere volgens de planning) zou ik klagen bij de gemeente ;)

• sMoKeFiSh
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:25:
[...]

Zover ik weet is dat niet geheel waar. Er zijn wel degelijk plannen voor andere delen van almere, Echter het ligt aan de gemeente of dat ook werkelijkheid word. DUs als je glasvezel sneller wil door heel almere (uiteindelijk komt het in heel almere volgens de planning) zou ik klagen bij de gemeente ;)
Misschien heeft de gemeente wel plannen liggen maar daar is dan bij UNET niet bekent.

Verwijderd

sMoKeFiSh schreef op 01 maart 2004 @ 23:57:
[...]

Misschien heeft de gemeente wel plannen liggen maar daar is dan bij UNET niet bekent.
Op unet.nl staat 'De gemeente Almere wil heel Almere voorzien van een glasvezelnetwerk.' dus ze zijn er gelukkig wel van op de hoogte :)
Nu hopen dat er snel actie ondernomen wordt.

Verwijderd

[offtopic]
als ze zelfs staatsliedenwijk als eerste connecten dan komt kruidenwijk vast ook wel snel aan de beurt ( ook niet echt 1 van de "nieuwste" buurten , woon er zelf ook) >:)

80 euro is niet duur voor alles , als ik het goed begrijp kan je upc en kpn de deur uitdoen ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 02:06 ]

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 02:04:

80 euro is niet duur voor alles , als ik het goed begrijp kan je upc en kpn de deur uitdoen ?
Leuke vraag is dit het geval?

(Zit trouwens net aan de verkeerde kant van tussen de vaarten :( )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 02:04:
[offtopic]
als ze zelfs staatsliedenwijk als eerste connecten dan komt kruidenwijk vast ook wel snel aan de beurt ( ook niet echt 1 van de "nieuwste" buurten , woon er zelf ook) >:)

Jah, En je houd je oude telefoon nummer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 08:53 ]

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

grhmpf schreef op 01 maart 2004 @ 15:09:
Opzich is 10 mbit wel leuk maar of het noodzakelijk is vraag ik me af :) Wat ik wel interessant vind bij unet is dat ze digitale tv aanbieden! Weet iemand of kpn ook plannen heeft op dat gebied?
Ik heb in december de mogelijkheid gehad om een gesprekje te voeren met een aantal medewerkers van KPN en XS4ALL. Er komen wel een aantal digitale zenders op de KPNFTTH kabel, maar dit zijn speciale zenders... denk aan een weer kanaal... :(

Een standaard TV pakket zat nog niet in de pijp voor ontwikkeling... maar ze beloofden het idee mee naar achter te nemen... Of ze dit ook daadwerkelijk doen is natuurlijk nog maar de vraag...

In times of war the law falls silent

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Hm dat is balen, zoals gezegd is 80 euro voor "alles" veel meer waar voor je geld dan alleen maar 84 euro voor (weliswaar snel) internet.

Persoonlijk denk ik dat na een maandje ofzo de lol van de snelheid af is, tenzij je de hele dag leet warez zit te downloaden dan wel heen en weer zit te ftpen.

Dus mijn persoonlijke conclusie is voorlopig nog maar even chello of adsl en dan zien we wel wat ze met die fibers in of rond m'n huis gaan doen :)

Trouwens bij UNET zeiden ze me gisteren dat het om een pilot ging (net als bij KPN).

[ Voor 11% gewijzigd door grhmpf op 02-03-2004 11:31 ]

Verwijderd

-edit-

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 13:59 ]

Verwijderd

Deze brief kreeg ik laatst binnen over de stand van zaken over de glasvezel:

1) Driebergen en Fetlaer tellen samen zo'n 1200 woningen, waarvan de laatste eind dit jaar op glas worden aangesloten.
2) In 12 maanden 100 woningen per maand, ca. 5 per dag.
3) Ergens in het tweede kwartaal dit jaar komen de netdiensten beschikbaar (we beginnen met internet, radio/tv en telefoon).
4) Woningen die een glasaansluiting hebben kunnen op de diensten worden aangesloten.
5) Vanaf dat moment gaan we periodiek postcodes en huisnummers publiceren die in de betreffende periode glas krijgen.
6) Degenen die daar (nog) niet bij zitten moeten wachten op de volgende publicatie, etc. etc.
7) Statistisch gezien is de kans weliswaar klein, maar theoretisch zou het voor jou vanaf nu (eind februari) maximaal 10 maanden kunnen duren.

Met vriendelijke groet,
Peter Kerger
Project manager

Ziet er goed uit d8 ik zo :)

• sMoKeFiSh
grhmpf schreef op 02 maart 2004 @ 11:29:

Trouwens bij UNET zeiden ze me gisteren dat het om een pilot ging (net als bij KPN).
Yepp een pilot. Kruidenwijk zit er helaas bij UNET net naast :P

Verwijderd

Fuck en dan woon ik weer in lelystad :(

Ik ga verhuizen! :)

1mb up en down :'( dat wil ik ook :)

• sMoKeFiSh
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 03:49:
Fuck en dan woon ik weer in lelystad :(

Ik ga verhuizen! :)

1mb up en down :'( dat wil ik ook :)
[mierenneukmodus]

Minimaal 10 Mbit up en down >:)

[/mierenneukmodus]

Verhuizen? Goed idee! Mag ik bij je inwonen? :P

• hschaap
  • Laatst online: 28-09-2019
FttH heb ik al en het heet hier Fiber to the Dormitory.
Ik woon in een studentencomplex in Delft. In heel veel studentensteden hebben de universiteiten een dergelijk netwerk aangelegd om de studenten te laten genieten van de snelheid van de Universiteit, maar dan thuis.

Het werkt goed, laten we dat voorop stellen. Ik download via http met 3 Mbyte per seconde, via FTP iets meer. En met DC++ over het netwerk van de FttH's in Nederland download ik met 6Mbyte per seconde. Echt waar.

Het IP dat je krijgt is zo statisch als wat, omdat de Uni's maar een beperkte set van IP's hebben in een bepaald bereik (bij de TUD 145.94.xx.xx).

Het principe is niet echt nieuw maar dat het buiten de studentensteden toegepast gaat worden... Tja waar haalt een gemeente het geld vandaan... Ik hoop alleen wel dat het beeld dat sommigen hebben van de toekomst, iedereen kan TVkijken en films streamen over internet, dat het wel gehaald gaat worden. De telecom bedrijven blijven investeren in nieuwe netwerken voor nog snellere verbindingen. Ik denk dat gemeentes beter kunnen wachten totdat ze echt iets gaan kunnen met UMTS in plaats van overal nu fibre neer te gaan leggen.

Verwijderd

sMoKeFiSh schreef op 03 maart 2004 @ 10:35:
[...]

[mierenneukmodus]

[/mierenneukmodus]
[mierenneukmodus]

[/mierenneukmodus]
:+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
htschaap schreef op 03 maart 2004 @ 10:56:
Het principe is niet echt nieuw maar dat het buiten de studentensteden toegepast gaat worden... Tja waar haalt een gemeente het geld vandaan... Ik hoop alleen wel dat het beeld dat sommigen hebben van de toekomst, iedereen kan TVkijken en films streamen over internet, dat het wel gehaald gaat worden. De telecom bedrijven blijven investeren in nieuwe netwerken voor nog snellere verbindingen. Ik denk dat gemeentes beter kunnen wachten totdat ze echt iets gaan kunnen met UMTS in plaats van overal nu fibre neer te gaan leggen.
UMTS is toch een hele andere klasse en kan fiber toch nooit vervangen?

• sMoKeFiSh
quote]Outlawz schreef op 03 maart 2004 @ 12:44:
[...]

[mierenneukmodus]

[/mierenneukmodus]
:+ [/quote]

OMG wat een mierengeneuk hiero zeg :P

[ Voor 12% gewijzigd door sMoKeFiSh op 03-03-2004 13:57 . Reden: bl44t ]

• hschaap
  • Laatst online: 28-09-2019
OlafvdSpek schreef op 03 maart 2004 @ 13:10:
[...]

UMTS is toch een hele andere klasse en kan fiber toch nooit vervangen?
Ja dat is helemaal waar.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de gemeente beter op draadloss kan gaan zitten dan op fibre. Iedereen gaat nu over op kabel of ADSL. Daarna vind ik fibre geen noemenswaardige upgrade want het enige voordeel is de snelheidswinst met downloaden. Tegen de tijd dat TV over internet gaat komen zal daat waarschijnlijk ook wel draadloos kunnen en FttH is daar te langzaam voor. Ik weet ook niet zeker of UMTS de oplossing is, maar de draadloze eigenschap van UMTS is wel belangrijk.
Ik stem voor: WttH (Wireless to the Home) i.p.v. FttH

[ Voor 61% gewijzigd door hschaap op 03-03-2004 15:26 . Reden: deed iets fout waardoor tekst weg was ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
htschaap schreef op 03 maart 2004 @ 15:21:
Ja dat is helemaal waar.

Maar wat ik bedoel te zeggen is dat de gemeente beter op draadloss kan gaan zitten dan op fibre. Iedereen gaat nu over op kabel of ADSL. Daarna vind ik fibre geen noemenswaardige upgrade want het enige voordeel is de snelheidswinst met downloaden. Tegen de tijd dat TV over internet gaat komen zal daat waarschijnlijk ook wel draadloos kunnen en FttH is daar te langzaam voor. Ik weet ook niet zeker of UMTS de oplossing is, maar de draadloze eigenschap van UMTS is wel belangrijk.
Ik stem voor: WttH (Wireless to the Home) i.p.v. FttH
Ik zie WttH toch echt niet zitten. Als fiber te langzaam is voor TV, is wireless dat zeker. Maar een 'killer-app' als digitale TV zou wel handig zijn voordat iedereen met fiber begint 'te klooien'.

Ether is een shared medium en voor continue-traffic als high-speed internet is dat gewoon niet geschikt voor grote hoeveelheden gebruikers.

10 mbit/s is niet echt snel voor fiber en data limieten van 100 gb/maand zijn niet echt veel, maar misschien komt er in de toekomst een 'nacht-tarief' of 'lokaal-tarief' voor IP verkeer, zodat je binnen het netwerk van de ISP wel snel/veel kunt down/uploaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-03-2004 15:51 ]

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 03 maart 2004 @ 15:47:
10 mbit/s is niet echt snel voor fiber en data limieten van 100 gb/maand zijn niet echt veel, maar misschien komt er in de toekomst een 'nacht-tarief' of 'lokaal-tarief' voor IP verkeer, zodat je binnen het netwerk van de ISP wel snel/veel kunt down/uploaden.
Je kan het ook van een andere kant zien :P
Ik down nu met 270 kb/s en upload met 40/50. Als dat naar 10 mb/s up en down gaat, hoor je mij niet klagen :P
En met unet.nl is er geen datalimiet, dus das helemaal mooi :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:01:
Je kan het ook van een andere kant zien :P
Ik down nu met 270 kb/s en upload met 40/50. Als dat naar 10 mb/s up en down gaat, hoor je mij niet klagen :P
En met unet.nl is er geen datalimiet, dus das helemaal mooi :)
Qua fiber-techniek blijft 10 mb/s voor fiber niet veel. Voor de eind-gebruiker is het qua internet-snelheid wel veel natuurlijk.

En eh, geen datalimiet bestaat niet.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:48
OlafvdSpek schreef op 03 maart 2004 @ 18:20:
[...]

Qua fiber-techniek blijft 10 mb/s voor fiber niet veel. Voor de eind-gebruiker is het qua internet-snelheid wel veel natuurlijk.

Fup dan...er staat Geen datalimiet en tussen haakjes FUP

• sMoKeFiSh
OlafvdSpek schreef op 03 maart 2004 @ 18:20:
[...]

10 Mb/s is nog maar het begin... Sneller is ook beschikbaar via UNET maar dan kom je bij de zakelijk abbo's. Vergeet niet dat er ook digitale tv, radio en voip overheengaat.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het gaat tog niet alleen om het medium fiber wat die supersnelle snelheden aan zou moeten kunnen .... ook de routers die bij de provider staan moeten al dat verkeer routeren ...

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjuh op 03-03-2004 20:44 ]

Verwijderd

Blinker heeft geen zin meer om nog 2 maanden te wachten :'(

Verwijderd

hoe lang duurt het eigenlijk totdat je wel niet zo'n info pakket binnen hebt :? Ik wacht nu al een maand.

En weet iemand wanneer het in de omgeving van soest en amersfoort licht? :9~

Verwijderd

Als dit er zou komen zo tof zijn kan ik meer spelers hosten hosten in COD en kan er ik er CS bij hosten ook.
Kan ik me FTP Mail en HTTP gedeelte de heledag door laten draaien.
vakantie films verzenden via msn.
Streaming films kijken
Om maar een paar mogelijk heden te noemen.
Denk wel dat het flink gedoen word om het in bestande woonwijken te kkrijgen vanwege graven enzo, gelukkig zijn er ook peiligen naar.

Verwijderd

gelukkig woon ik net in een nieuw huis, net een maand geleden opgeleverd :D
Dus hier ligt al glasvezel in de buurt en ook in het huis :7

Dus daarom vraag ik me af waarom ze het niet hebben gedaan in de boeren streek in soest. Er wonen veel mensen die snel internet willen en het zijn aardig wat huizen, zo'n 800 tot 1000 :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:26:
[...]

Ik wil ook wel weten wanneer ze de rest van Almere gaan doen :Y)
En idd, ik snap ook niet waarom ze die buurt hebben gekozen, das een beetje de ghetto van Almere :P Dan hadden ze beter mijn buurt kunnen kiezen, compleet nieuwe wijk, hadden ze niet aan dat glasvezel kunnen denken toen deze wijk gebouwd werd :( :P
Euh, 'tussen de vaarten' is ook nieuwbouw en totaal geen 'ghetto' maar gezinskoopwoningen!

ennu mijn up/download snelheden zijn ook 10mbit, zolang de servers aan de andere kant van de lijn het trekken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Euh, 'tussen de vaarten' is ook nieuwbouw en totaal geen 'ghetto' maar gezinskoopwoningen!

ennu mijn up/download snelheden zijn ook 10mbit, zolang de servers aan de andere kant van de lijn het trekken :)
Mijn tekst in jouw quote ging over de buurt staatsliedenwijk, en das niet bepaald een prachtige wijk. Tussen de vaarten is idd wat anders, vriend van me woont er (ja die baalt dat ie aan de andere kant woont :+) en das idd een mooie wijk :)

• sMoKeFiSh
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:04:
[...]

Mijn tekst in jouw quote ging over de buurt staatsliedenwijk, en das niet bepaald een prachtige wijk. Tussen de vaarten is idd wat anders, vriend van me woont er (ja die baalt dat ie aan de andere kant woont :+) en das idd een mooie wijk :)
Effe kabeltje trekken naar de andere kant? :+ :P

Verwijderd

Topicstarter
Of een krachtige WiFi verbinding open gooien ;-)

Ik deel (ooh dat mag toch nie??) mijn lijntje nu ook met de buurman, want ik vind 80 euro ook een beetje erg veel voor een internet verbinding.

nu is t 50/50 en das al een stuk beter op te brengen...

en met zo'n snelle lijn zou je er in principe ook met 10 man op kunnen (zoniet 100)
je moet alleen je datalimiet dan in de gate gaan houden...

• V1P3R
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:47:

en met zo'n snelle lijn zou je er in principe ook met 10 man op kunnen (zoniet 100)
je moet alleen je datalimiet dan in de gate gaan houden...
Kiek2002 heb je een data limiet bij Xs4all??? :?
Ik heb ook FTTH via Xs4all.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:58:
Deze brief kreeg ik laatst binnen over de stand van zaken over de glasvezel:

1) Driebergen en Fetlaer tellen samen zo'n 1200 woningen, waarvan de laatste eind dit jaar op glas worden aangesloten.
2) In 12 maanden 100 woningen per maand, ca. 5 per dag.
3) Ergens in het tweede kwartaal dit jaar komen de netdiensten beschikbaar (we beginnen met internet, radio/tv en telefoon).
4) Woningen die een glasaansluiting hebben kunnen op de diensten worden aangesloten.
5) Vanaf dat moment gaan we periodiek postcodes en huisnummers publiceren die in de betreffende periode glas krijgen.
6) Degenen die daar (nog) niet bij zitten moeten wachten op de volgende publicatie, etc. etc.
7) Statistisch gezien is de kans weliswaar klein, maar theoretisch zou het voor jou vanaf nu (eind februari) maximaal 10 maanden kunnen duren.

Met vriendelijke groet,
Peter Kerger
Project manager

Ziet er goed uit d8 ik zo :)
heb je een site over glasvezel in driebergen?
me oom woont daar :P
misschien wil die voor mij wel een abbo nemen dat ik hem wat terug lap
en dan een paar servertjes bij hem mag zetten :D

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

Hier in Harderwijk willen ze ook zoiets gaan doen, ben benieuwd of het ooit van de grond komt, met die geiten-wollen-sokken-organisatie hier.

The more you know, the more you know you don't know.

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Net even om mij heen gebeld.. En kan er niet helemaal vrolijk van worden.

UNet: e 80, voor internet 10 mb en telefonie en 70 kanalen digitale TV.
Straks voorlopig alleen in het centrum van almere in gebied tussen het weerwater en de noorderplassen.

Kpn / xs4all: Kijkt u maar op de site, wij hebben zelf verder geen info.
kpn / Solocon: verlengde actie (al 3x) .. sturen mij graag informatie toe.
Momenteel proefproject in gebied tussen de vaarten.
Jammer.. Geeeen telefoon of tv.
uiteindelijk e85 p/m, voor alleen de 10 mb internet.

UNet misschien ooit ook eens in heel almere.. (gemeenteraad moet meewerken :X )
maar.. niet waarschijnlijk daar waar de kpn al zit.

Elk bedrijf graaft namelijk weer zijn/haar eigen glasvezel in.

Handig... |:(

Verwijderd

Topicstarter
V1P3R schreef op 24 maart 2004 @ 14:46:
[...]

Kiek2002 heb je een data limiet bij Xs4all??? :?
Ik heb ook FTTH via Xs4all.
Ik heb een FUP (Fair Use Policy) dat houd volgens mij in dat je vergeleken wordt met andere medegebruikers"en daar gemiddelt uit moet komen...
Als we met zn alle ff flink nieuwsgroepen leeg gaan trekken dan gaat die FUP vanzelf omhoog >:)

Ik heb overigens gebelt met 0800-kpnftth en gevraagt hoe het zit met de fup, dit komt neer op zo'n 200 gb per maand, meer dan solcon dus.

De eerste 9 maanden kosten je slechts 60 Euro, daarna is het 85 euro, maar de prijs zal (vermoedelijk) redelijk snel dalen, verder willen ze ook telefonie en digitale televisie gaan toevoegen voor hetzelfde geld.
Ze volgen het goeie voorbeeld van UNet. _/-\o_
Pagina: 1 2 Laatste