Toon posts:

onbekende webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een webcam (lijkt op een spycam,maar volgens deze mensen is het geen Trust..(spycam is van Trust toch?))

via usb aangesloten.
onder windows xp.

ik heb geen idee welk merk/type het is.

is er een manier om daar achter te komen?

ps: onder apparaatbeheer staat ie als "USB DIGITAL STILL CAMERA"

Verwijderd

heb ik ook...

100m Mobilce Cam ofzo.... Hij geeft bij mij ook diezelfde melding, komt omdat het stekkertje in de camera er op twee manieren in kan.. Als je hem omdraait doet hij het goed. :)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:11

w0w

misschien dat een plaatje op zich ook wel handig zou zijn?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op deze manier kunnen we hier wel heel erg weinig mee. Staan er geen nummers op ofzo (welke je in kan voeren bij bijvoorbeeld Google)? En heb je idd niet toevallig een plaatje?

Verwijderd

Topicstarter
kabel heb ik omgedraait, maar werkt nog niet.
volgensmij is het de trust spycam 100 , ik heb die driver geinstalleerd maar hij doet het gewoon niet.blijft ook steeds zeggen nieuwe hardware gevonden (USB DIGITAL STILL CAMERA).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens goed die foto's van trust spycam 100 bekeken.nou lijkt bijna precies op elkaar.maar het is hem toch niet.er staat geen Trust op deze cam.(op echte Trust's wel)
weet iemand welke cam dit wel is?

hier zijn een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~xzr/cam/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~xzr/cam/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~xzr/cam/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~xzr/cam/4.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:56 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~xzr/cam/1.jpg
[img ] link [ /img]
- spatie

Verwijderd

dat is een Trust Spycam 100
http://www.trwhardware.it/index.php?prodottoID=12541

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 17:01 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:15:
kabel heb ik omgedraait, maar werkt nog niet.
volgensmij is het de trust spycam 100 , ik heb die driver geinstalleerd maar hij doet het gewoon niet.blijft ook steeds zeggen nieuwe hardware gevonden (USB DIGITAL STILL CAMERA).
Hoe heb je die driver geinstalleerd? Is het gewoon een setup? Probeer gewoon aan te geven dat je zelf een driver wilt kiezen en kies vervolgens de Trust driver, misschien wilt Windows wel gewoon niet omdat het bijvoorbeeld geen WHQL driver is.

Dat is een Spycam 100 of een met hetzelfde binnen- en buitenwerk, de Trust drivers zouden hier ook gewoon op moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurent op 11-10-2003 17:07 ]

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Aiptec heeft precies dezelfde :), de spec zijn iets lager dan die van trust en er is 1 pentje veranders bij de aansluiting, probeer es aiptec drivers te zoeken
Ow en btw. als je een pctv kaart hebt willie nog wel es dwars doen (bij mij iig)
maar start anders netmeeting op ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-10-2003 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heb je die driver geinstalleerd? Is het gewoon een setup? >>> Ja.

Probeer gewoon aan te geven dat je zelf een driver wilt kiezen en kies vervolgens de Trust driver >>> zal moeilijk gaan... dat programma installeert zichzelf..weet ik veel waar die files worden neergezet

misschien wilt Windows wel gewoon niet omdat het bijvoorbeeld geen WHQL driver is. >>> onzin, dan zou die om bevestiging vragen en zou ik klikken op doorgaan.

Aiptec heeft precies dezelfde , de spec zijn iets lager dan die van trust en er is 1 pentje veranders bij de aansluiting, probeer es aiptec drivers te zoeken >>> geinstalleerd(PenCam 2.25), werkt niet.

Ow en btw. als je een pctv kaart hebt willie nog wel es dwars doen (bij mij iig) >>> heb ik niet.

maar start anders netmeeting op ofzo >>> maar natuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb...nee, als ie die webcam niet herkent, werkt netmeeting ook niet 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 17:54 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
ik snap het niet helemaal:

je hebt dus een webcam waarvan je niet weet van welk merk t is?
en deze webcam heb je in je usb in XP geklikt?
en toen kwam er zo'n bericht van 'nieuwe hardware gevonden'?
en toen heeft XP iets geïnstalleerd (uit zichzelf)?
en nu doet ie 't niet?

Klopt dit een beetje? :?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt dus een webcam waarvan je niet weet van welk merk t is?
en deze webcam heb je in je usb in XP geklikt?
en toen kwam er zo'n bericht van 'nieuwe hardware gevonden'?
>>> klopt

en toen heeft XP iets geïnstalleerd (uit zichzelf)? >>> nee, ik heb de driver voor trust spycam100 geinstalleerd toen.

en nu doet ie 't niet? >>> idd :(

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 17:53:
Hoe heb je die driver geinstalleerd? Is het gewoon een setup? >>> Ja.

Probeer gewoon aan te geven dat je zelf een driver wilt kiezen en kies vervolgens de Trust driver >>> zal moeilijk gaan... dat programma installeert zichzelf..weet ik veel waar die files worden neergezet
Even rondzoeken dan maar? Als die Trust drivers 'gewoon' geinstalleerd worden komen die misschien in je %WINDIR%\INF en System32\drivers. Krijg je niks te zien in de setup?
misschien wilt Windows wel gewoon niet omdat het bijvoorbeeld geen WHQL driver is. >>> onzin, dan zou die om bevestiging vragen en zou ik klikken op doorgaan.
Als je de drivers moest installeren buiten een setup om, en gewoon kiest om te zoeken op een specifieke locatie geeft Windows gewoon aan dat er niks gevonden is hoor, mits het geen WHQL drivers zijn.
maar start anders netmeeting op ofzo >>> maar natuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb...nee, als ie die webcam niet herkent, werkt netmeeting ook niet 8)7
Sorry hoor, maar iets vriendelijker mag 't ook wel. Mensen proberen je hier te helpen, daar mag je al lang blij mee zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 11-10-2003 18:26 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Armageddon_2k schreef op 11 oktober 2003 @ 17:08:
Aiptec heeft precies dezelfde :), de spec zijn iets lager dan die van trust en er is 1 pentje veranders bij de aansluiting, probeer es aiptec drivers te zoeken
Ow en btw. als je een pctv kaart hebt willie nog wel es dwars doen (bij mij iig)
maar start anders netmeeting op ofzo
Heb je dit al geprobeerd :? anders regel ik wel weer andere drivers wel via een vriend ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb zon aiptec geval: kan de drivers wel uploaden als je wil?

Verwijderd

Topicstarter
Even rondzoeken dan maar? Als die Trust drivers 'gewoon' geinstalleerd worden komen die misschien in je %WINDIR%\INF en System32\drivers. Krijg je niks te zien in de setup? >>> ik zal eens kijken straks.

voor nero355 en newpegasus: ik heb die drivers van Aiptec al geprobeerd. werkt niet.
Pagina: 1