Boot alleen na reset

Pagina: 1
Acties:

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn geweest maar mijn probleem heb ik nog steeds niet opgelost.

Mijn pc boot alleen na een aantal keren de resetknop een tijdje ingedrukt gehad te hebben.
Ik heb ondertussen al heel wat geprobeert en tot op heden geen resultaat.
Allereerst had ik een XP2000 waar het probleem zich ook voordeed en ik dacht aan de voeding, Q-Tec 300w vervangen voor een Q-Tec 400w maar geen resultaat.

Indertussen ziet mijn systeem er zo uit,
AMD XP2400+
Jetway v266b
1024 ddr

De xp2400 stond eerst standaard op 133 mhz en nu op 145 mhz en in beide gevallen blijf ik het probleem houden.
De bios heb ik ook al geupdate.
Sommige periodes gaat het wel redelijk met 1 keer de reset knop indrukken maar nu de laatste paar dagen ben ik een paar minuten bezig om mijn pc aan de praat te krijgen.

Ik zit er nu stevig over te denken om dit k.... mobo een schop te geven en de Asus A7N8X-X te halen.
Maarja als het probleem zich dan ook voor doet....

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek even op cold-boot problemen, zo heet dit n.l.. Als ik jou was zou ik eerst even proberen het voltage van de CPU een klein beetje op te schroeven, dit mag nog wel eens werken in dit soort situaties.

Ik heb ook zulke probleen met m'n K7T Turbo gehad trouwens, dezelfde config op een andere plank geeft geen problemen. Bij mij was het dus een kwestie van een brak mobo.

• Amstel76
Het voltage is nu 1.65v. , ik zal het vanavond eens proberen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Verwijderd

Ik denk dat je ergens op je moederbord een klein scheurtje zit waardoor je computer het alleen doet waneer die warm is.

Een vriend heeft dat namelijk ook gehad, over een tijdje deedt zijn moederbord niks meer. Gewoon met het moederbord terug naar de winkel gaan.

Verwijderd

Amstel76 schreef op 10 October 2003 @ 08:00:
Mijn pc boot alleen na een aantal keren de resetknop een tijdje ingedrukt gehad te hebben.
De bios heb ik ook al geupdate.
Sommige periodes gaat het wel redelijk met 1 keer de reset knop indrukken maar nu de laatste paar dagen ben ik een paar minuten bezig om mijn pc aan de praat te krijgen.

Ik zit er nu stevig over te denken om dit k.... mobo een schop te geven en de Asus A7N8X-X te halen.
Maarja als het probleem zich dan ook voor doet....
Ik heb precies hetzelfde gehad met jawel een "A7N8X-X" ;)
Als ie eenmaal opgestart was kon ie ook zonder vast te lopen dagen aanstaan.
Na het moederbord vervangen te hebben (door een andere A7N8X-X) is het probleem niet 1 keer meer opgetreden. Bij mij was het dus een moederbord probleem.

Dat het aan het moederbord lag wilde ik eerst eigenlijk niet geloven, omdat als ie eindelijk aan was, hij door alle testen goed heenkwam en niet vastliep.
Maar het schijnt dus toch te kunnen ...

• Amstel76
Ben vandaag een paar uurtjes weg geweest en dat ik thuis kwam ben ik echt 10 minuten bezig geweest om de boel weer draaiende te krijgen.
Echt alles gedaan, atx reset en bios reset en na een tijdje wou hij pas weer.
Ik heb nu weer wat settings in de bios veranderd zoals de quick powerself test uitgezet, hopen dat dat verbetering geeft.

Mijn vermoeden word ook groot dat de problemen met mijn videokaart, die naar mijn idee niet meer draait zoals eerst hier ook mee te maken heeft.
Zie dit topic.

Mijn vermoeden is idd ook sterk dat er iets met het mobo aan de hand is maarja als hij eenmaal draait kan hij ook weken achter elkaar aanstaan, daar komt bij dat ik ook geen garantie meer heb.
Ik ga het gewoon nog een paar daagjes aankijken en anders word het toch maar een ander mobo.

edit:
Hmmm......nu zo'n 20 minuten laten uitstaan en nu boot hij gewoon in 1 keer, ik begrijp er niks meer van :?

[ Voor 7% gewijzigd door Amstel76 op 10-10-2003 14:22 ]

• Amstel76
Bedankt voor jullie reactie maar ik had er zo genoeg van dat ik naar de winkel ben gerent en het asus bordje heb gekocht.
Ik heb weer wat te doen.

Conclusie: Jetway nooit kopen.....is een drama

Pagina: 1