Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC in auto...?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit er al een tijdje aan te denken en ik wil het toch wel gaan proberen. een pc in een auto inbouwen. Het software heb ik wel gevonden http://www.mediaengine.org/index.php maar nu is mijn vraag:

Hoe zit het met het aan en uitgaan van de pc? ik zal zowiezo wel in de voeding moeten gaan solderen voor de aansluitingen maar als ik windows op die bak heb staan dan wil ik bij het uitzetten van de auto niet in een keer me windows laten afbreken tijdens het afsluiten..

Heeft er iemand ervaring of ideen hierover? Laat het me graag weten.. ik heb al wat gezocht op dit forum maar toch....

Bedankt,

Jos

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan heb je deze denk ik over het hoofd gezien?
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's., 17 pagina's lang.... :X

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Zie arjants :) : [CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Wat betreft het automatisch afsluiten van Windows:
shutdown printje inclusief ATX regulator: dcx3-xx09-lit1.pdf. Nadeel is wel dat het vermogen nogal beperkt is (ontworpen voor lowpower ITX toepassingen).
Enkele shops die in de Pricewatch op de frontpage Via Epia Mini-ITX bordjes verkopen hebben veelal zo'n voedingsprint in hun assortiment (bijvoorbeeld www.myelectronics.nl) een mailtje kan uitsluitsel bieden of het een model is met shutdown.

Andere mogelijkheid: sluit je de PC aan op het 12V [altijd-aan] contact en een relais op de 12V [contactslot] contact, waarbij het relais voor jou de PowerOn verbind met Ground op de ATX plug. Een versimpelde manier van: http://home.comcast.net/~zootjeff/shutdown/index.html dus.

Kortom: lees Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) even zodat je begrijpt wat wij in CME verwachten alvorens een topic te openen.

[search=PC in auto] geeft wel erg veel hits...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 00:48 ]

Dit topic is gesloten.