Heden nieuwe processor binnen gekregen en ingebouwd.
Liep perfetc op 12,5 * 200, maar dit is uiteraard nog niet voldoende
Derhalve gestart met nog verder overclocken door in BIOS FSB verder te verhogen.
Toen ik FSB op 205 zette en uit BIOS ging, startte computer niet meer op.
Normaal was dat geen probleem, gewoon POWER knop 4 sec ingedrukt houden zodat computer weer uitging en vervolgens weer opstarten.
De computer startte dan altijd op op 1100 MHz (multiplyer van XP2500+ is standaard 11 en als standaard FSB wordt dan 100 MHz genomen.
Echter deze keer werkte dit niet
Toen maar eens alles spanningsvrij gemaakt, CMOS battery verwijderd en CMOS clear gedaan middels tijdelijk omzetten jumper.
Nadien nog steeds niets.....
Het gekke is, de monitor krijgt niet eens beeld, zelfs geen signaal.
Toen ter controle maar eens even een andere VGA kaart ingebouwd (PCI), maar ook daar had ik hetzelfde resultaat....
Nu ben ik een beetje ten einde raad. Zou het kunnen zijn dat gewoon mijn BIOS naar de mallemoer is?
Wie weet wat het nog eventueel meer zou kunnen zijn???
Oja, voor zover ik kan meten met multimeter, werkt de 3,3 V, 5 V en de 12 V van de voeding ook, dus daar zal het ook wel niet aan liggen.
Opsomming hardware:
Moederboard : ASUS A7N8X
CPU : Barton 2500+ (Stepping AQZEA)
Geheugen : Corsair PC3200 CL2,5
Koeling : Thermaltake Aquarius II
Voeding : Zalman 400APF
Liep perfetc op 12,5 * 200, maar dit is uiteraard nog niet voldoende
Derhalve gestart met nog verder overclocken door in BIOS FSB verder te verhogen.
Toen ik FSB op 205 zette en uit BIOS ging, startte computer niet meer op.
Normaal was dat geen probleem, gewoon POWER knop 4 sec ingedrukt houden zodat computer weer uitging en vervolgens weer opstarten.
De computer startte dan altijd op op 1100 MHz (multiplyer van XP2500+ is standaard 11 en als standaard FSB wordt dan 100 MHz genomen.
Echter deze keer werkte dit niet
Toen maar eens alles spanningsvrij gemaakt, CMOS battery verwijderd en CMOS clear gedaan middels tijdelijk omzetten jumper.
Nadien nog steeds niets.....
Het gekke is, de monitor krijgt niet eens beeld, zelfs geen signaal.
Toen ter controle maar eens even een andere VGA kaart ingebouwd (PCI), maar ook daar had ik hetzelfde resultaat....
Nu ben ik een beetje ten einde raad. Zou het kunnen zijn dat gewoon mijn BIOS naar de mallemoer is?
Wie weet wat het nog eventueel meer zou kunnen zijn???
Oja, voor zover ik kan meten met multimeter, werkt de 3,3 V, 5 V en de 12 V van de voeding ook, dus daar zal het ook wel niet aan liggen.
Opsomming hardware:
Moederboard : ASUS A7N8X
CPU : Barton 2500+ (Stepping AQZEA)
Geheugen : Corsair PC3200 CL2,5
Koeling : Thermaltake Aquarius II
Voeding : Zalman 400APF