Kabel niet aangesloten?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik heb twee pc's op elkaar aangesloten doormiddel van een CAT5 UTP kabel en twee dezelfde Realtek netwerkkaarten (Een daarvan zit op het moederbord ingebouwd). De eerste heeft WinXP en de tweede computer Win2000. Maar nu zeggen beide computers dat de netwerkkabel niet is aangesloten maar die zitten dus wel degelijk aangesloten en ik heb alles al een paar keer gecontroleerd. De lichtjes op de netwerkkaart op win2000 branden ook niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos :?

Verwijderd

Crosscable gebruikt?

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Sorry maar een wat?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Crosscable = een speciale UTP kabel waarbij de transmit en receive op elkaar zijn aangesloten.

cross:
rx ---tx
tx ---rx

Jij gebruikt nu waarschijnlijk een gewone netwerk kabel.

normaal:
tx --- tx
rx --- rx

Morgen even naar de winkel en je kabel ruilen voor een crosscable, of er eentje kopen

zie ook dit topic

[ Voor 13% gewijzigd door Emmeau op 08-10-2003 21:21 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Welkom in de wondere wereld van netwerken ;)

Ik raad je aan dat je morgen naar de computerboer om de hoek loopt en vraagt om een netwerkkabel om twee computers direct op elkaar aan te sluiten, een zgn. crosscable. :)

Er zit nl. een verschil tussen kabels voor tussen computers zelf, en tussen een hub/switch en een computer. Deze kabels kun je niet zomaar door elkaar gebruiken. Zie ook de link van Emmeau :)

Omdat dit topic eigenlijk onder het niveau ligt van Network Troubleshooting doe ik hem nu dicht. Je probleem zal in ieder geval opgelost zijn als je een crosscable gekocht hebt :)

Lees dit eens door om je bekend te maken met netwerken:
FAQ Network Troubleshooting

Succes en veel plezier :)

Dit topic is gesloten.