Toon posts:

Cursus Nederlands voor jotheman!

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat de bedoeling is van dat achterlijke gebrabbel, maar het is erg irritant.:(
Probeer het gewoon eens in normaal Nederlands, of laat je toetsenbord nakijken!>:)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 14:01
en een Cursus perfectionisme voor jou

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Haha... letterlijk een computerboer ;)

ik lees nogal wat in PM&O, maar ik heb er niet zo'n last van...
je kan em moeilijk gaan bannen.

mischien vriendelijk vragen of die beschaaft nederlands wil praten?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Beschaafd :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Je kunt het perfectionisme noemen, maar als je zo'n topic als dit ziet:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/71388

Daar wordt je niet echt vrolijk van. Hij praat alleen maar zo...

Verwijderd

Dit is gewoon irritant, zo praten ..

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:10
Als ik em een keer bij ICQ zie zal ik hem eens naar dit topic doorverwijzen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

done

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 11:59 schreef Tom het volgende:
done
:?

Verwijderd

D4T !S T0G V3T 4LS J3 Z0 PR44T ??

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 04 december 2000 12:03 schreef KIP het volgende:
[..]
:?
heb gepost dat ie zich moet gedragen...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Profiel van jotheman
Gebruikersnaam: jotheman

Hij kan er niets aan doen zoals je ziet! :)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Die vlieger gaat niet alleen voor hem op, maar ook voor vele anderen.

Kijk, een tikvaudjuh maken is niet zo erg, daar lees je overheen, maar heel veel mensen hebben het over 'me' computer en dat soort onzin.

Geeft wel degelijk het niveau aan van sommige bezoekers.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op maandag 04 december 2000 13:14 schreef Snuffie het volgende:
Die vlieger gaat niet alleen voor hem op, maar ook voor vele anderen.

Kijk, een tikvaudjuh maken is niet zo erg, daar lees je overheen, maar heel veel mensen hebben het over 'me' computer en dat soort onzin.

Geeft wel degelijk het niveau aan van sommige bezoekers.
ja kom zeg... we zijn niet allemaal nederlands leraar!!
je moet niet zo gaan zeuren over zensen z'n typegedrag!!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Tom
  • Niet online

Tom

Om op een forum te gaan letten op dat soort dingen gaat wel heel erg ver, en mocht het nodig zijn dan grijpen wij echt wel in. Zolang het een beetje leesbaar is vind ik het goed, mijn tikwerk zit ook altijd onder de typefouten, maar zorg meestal wel dat het leesbaar is (en lukt me nog aardig >:))

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat natuurlijk niet over typfouten en afkortingen. (me=mijn, effe=even enz.)
Maar over mensen die menen alles fonetisch te moeten noteren, je krijgt hierdoor soms het idee dat er het een en ander ontbreekt in hun schedeltjes...|:(

• Tom
  • Niet online

Tom

Op maandag 04 december 2000 13:36 schreef KIP het volgende:
Het gaat natuurlijk niet over typfouten en afkortingen. (me=mijn, effe=even enz.)
Maar over mensen die menen alles fonetisch te moeten noteren, je krijgt hierdoor soms het idee dat er het een en ander ontbreekt in hun schedeltjes...|:(
Yep da's met opzet, dan zeggen we er gewoon iets van. Trouwens ben ik van mening dat jullie zelf ook zoiets kunnen zeggen (hebben jullie ook gedaan, niets verkeerd mee), lijkt me beter als dat er zo'n sfeer hangt van 'alleen als een mod/ad dat zegt pas ik me aan'.

Verwijderd

Hallo KIP,

Volgens mij snap ik wel een beetje wat je bedoelt, misschien omdat we beide redelijk oude lullen zijn, in vergelijking met de gemiddelde tweaker...

Ik zie hier soms taalgebruik waarvan ik me soms helemaal rot schrik, en dan bedoel ik niet grofheid ofzo.. maar taalfouten die verder gaan dan tikfouten, en grammatica-fouten die verder gaan dan de acceptabele d- en t-fouten...

Zou het dan echt zo slecht gesteld zijn met het nederlandse onderwijs, of met het niveau van de leerlingen op dit moment? Dat soort gedachtes krijg ik soms...

Ik snap, als ik het geschrevene lees, soms niet dat de mensen die zo reageren nog in staat zijn om een computer te bedienen, aangezien je daar voor mijn gevoel toch nog wel een redelijke intelligentie voor nodig hebt, lijkt me...

Het lijkt me wel een strak plan om sommige reacties op dit forum naar de Minister van Onderwijs te sturen, durf te wedden dat ze dan de eerste 20 jaar niet meer durven te bezuinigen op Onderwijs.. en dat zou eens tijd worden... we beginnen zo langzamerhand te lijden aan intellectuele verloedering...

Ik weet dat ik me met dit soort reacties flink wat ergernis op de hals haal van de meeste mensen hier, maar ik vind dat die mensen bij zichzelf maar eens moeten nadenken over hoe dom ze nou eigenlijk over willen komen...

Is het dan zo moeilijk om je één seconde langer te concenteren en je best een beetje te doen op je taalgebruik? Heb ik het nog niet eens over het inhoudelijke niveau van de boodschap die je stuurt...

Een goede vriend van me heeft eens dezelfde topic gestart een jaar geleden, en toen was het schrijfniveau nog beter dan nu, en dat heeft hem toch bijna een jaar lang achtervolgd... iedereen reageerde enorm heftig alleen al bij het zien van zijn nickname... helemaal als ie zelf eens een tikfoutje maakte...

Ach, genoeg geluld, mensen die niet overtuigd willen worden, kun je niet overtuigen...die lachen je hard uit, en noemen je een zeikerd.. a rule of life..

Generatiekloofje laten we maar zeggen..

• Tom
  • Niet online

Tom

hehe ik kan ook geen Nederlands. Wist na de mavo nog niet wanneer ik een D/T moest gebruiken. (NLse spelling/grammatica)

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Toezebroeze (of zoiets)

Volgens mij schiet jij een beetje door. Die jotheman schrijft_dus_echt raar. Volgens mij probeert ie een kruising tussen de uitspraak van plat gronings en plat haags of zo te maken. Gewoon om een beetje stoer over te komen, niet omdat hij te dom is om te spellen.

Dat er verder door veel mensen typo's (oh, alweer een!) worden gemaakt boeit niet zo heel erg, zo lang het maar leesbaar en duidelijk is. Bovendien kun je niet van iedereen verwachten dat ie goed in spelling is omdat jij dat toevallig wel bent. Ieder z'n eigen vak, weet je?
Zo iemand die niet kan typen kan vast wel andere dingen beter dan jij en jij bent vast ook wel slecht in iets vrij simpels. De kunst is om je over dat soort dingen heen te kunnen zetten.

ieeeepppppp :P

• Tom
  • Niet online

Tom

jah, je moet je een beetje aan elkaar aanpassen :)

Verwijderd

Toch heeft Toezebroeze wel degelijk een punt.

Goed, zowel hij als ik zijn misschien wel 'oude lullen', maar af en toe is het niveau waarop geschreven wordt schrikbarend laag.

Ik snap ook niet dat mensen het nodig vinden om zulke 'grove' taalfouten te maken, alhoewel ik denk dat het grotendeels onbewust gebeurt.

De meeste hier schrijven zoals ze praten, en die twee dingen zijn toch wezenlijk anders.
Het vervelende is daarmee dat men zich dit soort gewoontes gaat aanleren, en zelfs als normaal gaan beschouwen.
Ik moet er toch niet aan denken dat ik een sollicitatiebrief in die stijl moet lezen, of dat medewerkers een dergelijke stijl van schrijven hebben.

En inderdaad, sommigen denken dat ze met deze manier van schrijven 'stoer' zijn o.i.d. Ik denk eerder dat het simpel, en zelfs zielig is.

Ik vindt het zelf irritant (als je mijn mening vraagt dan) maar zal er alleen zeer sporadisch iets van zeggen.

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 16:15 schreef Snuffie het volgende:
Toch heeft Toezebroeze wel degelijk een punt.

Goed, zowel hij als ik zijn misschien wel 'oude lullen', maar af en toe is het niveau waarop geschreven wordt schrikbarend laag.

Ik snap ook niet dat mensen het nodig vinden om zulke 'grove' taalfouten te maken, alhoewel ik denk dat het grotendeels onbewust gebeurt.

De meeste hier schrijven zoals ze praten, en die twee dingen zijn toch wezenlijk anders.
Het vervelende is daarmee dat men zich dit soort gewoontes gaat aanleren, en zelfs als normaal gaan beschouwen.
Ik moet er toch niet aan denken dat ik een sollicitatiebrief in die stijl moet lezen, of dat medewerkers een dergelijke stijl van schrijven hebben.

En inderdaad, sommigen denken dat ze met deze manier van schrijven 'stoer' zijn o.i.d. Ik denk eerder dat het simpel, en zelfs zielig is.

Ik vindt het zelf irritant (als je mijn mening vraagt dan) maar zal er alleen zeer sporadisch iets van zeggen.
Moeten ze toch zelf weten :) Je kan je wel overal druk om maken :(

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op maandag 04 december 2000 16:17 schreef Stellarc het volgende:

[..]
Moeten ze toch zelf weten :) Je kan je wel overal druk om maken :(
jah inderdaad. wat boeit mij het nu hoe iemand schrijft? als ik maar snap wat die bedoelt... ik ken iemand, die is ZO vaag, over icq kun je echt geen gesprek met em hebben... dan irriteer ik me er wel aan, maar verder is het toch onzin? het is toch ook niet verboden om hier russisch te praten?
Het is niet netjes, maar er zijn wel meer dingen niet netjes.

En anders gooi je dat stukje gewoon even door babelfish ;)

Verwijderd

het is toch ook niet verboden om hier russisch te praten?
Zo lang je het correct schrijft niet ;)

Maar het gaat ook niet of je het wel of niet snapt. Als ik 'Me Pa hep me PC gesloop, nauw is me Gforse dooi' lees, dan snap ik precies wat diegene bedoeld, alleen vergaat mij de zin om daar op te reageren.

Het is een stuk ongeinteresseerdheid die mensen tonen, en daar 'storen' sommigen zich aan. Ik zal niet zeggen dat er mensen voor weglopen, maar het zou een reden kunnen zijn.

Het heeft denk ik met normen en waarden te maken, inderdaad een 'Generatiekloofje laten we maar zeggen..'

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 06:10
Op maandag 04 december 2000 12:26 schreef GA!S het volgende:

[..]
Hij kan er niets aan doen zoals je ziet! :)
Eej, niets tegen Venlo hè!!

En je zult zelf moeten toegeven dat het mischien geen goed Nederlands is, maar Venloos is het al helemaal niet.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op maandag 04 december 2000 16:15 schreef Snuffie het volgende:

Ik vind het irritant dat veel mensen niet weten dat het 'ik vind' i.p.v. 'ik vindt' is.

Misschien ook een taalcursusje voor Snuffie? :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

MWOEHAHAHAAAAA!!!, :) :) :) :) :) wat un lol, un post, speciaal voor mij!, ik wor beroemd!, ik hep gwoon geen zin om al die dinger fatsoenlijk oit te type... duurt me te lang enzow weetjewel 8-) , maaruh, Tnx guys!!
L8er

I see dead pixels...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op maandag 04 december 2000 21:25 schreef jotheman het volgende:
MWOEHAHAHAAAAA!!!, :) :) :) :) :) wat un lol, un post, speciaal voor mij!, ik wor beroemd!, ik hep gwoon geen zin om al die dinger fatsoenlijk oit te type... duurt me te lang enzow weetjewel 8-) , maaruh, Tnx guys!!
L8er
Dat duurt te lang.... Dat is een domme reden', want 'enzow' is toch een letter meer dan 'enzo'. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

We kunnen je ook gewoon laten bannen. Hoef je helemaal niet meer te typen :P

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Hoe vreemder hij praat hoe minder mensen op zijn topic reageren. >:)
Er zijn ook mensen die half engels praten of alles gaan afkorten, en dat is ook soms irritant.

Tis idd wul irri oals menskes zo roar goan tiken op hun compjoeter. ;)

• Rob
  • Niet online

Rob

jotheman : het duurt veel langer om op die irritante manier van jou te tikken, dan het duurt om normaal te tikken.

Dus jotheman, doe normaal!!

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1