Hallo KIP,
Volgens mij snap ik wel een beetje wat je bedoelt, misschien omdat we beide redelijk oude lullen zijn, in vergelijking met de gemiddelde tweaker...
Ik zie hier soms taalgebruik waarvan ik me soms helemaal rot schrik, en dan bedoel ik niet grofheid ofzo.. maar taalfouten die verder gaan dan tikfouten, en grammatica-fouten die verder gaan dan de acceptabele d- en t-fouten...
Zou het dan echt zo slecht gesteld zijn met het nederlandse onderwijs, of met het niveau van de leerlingen op dit moment? Dat soort gedachtes krijg ik soms...
Ik snap, als ik het geschrevene lees, soms niet dat de mensen die zo reageren nog in staat zijn om een computer te bedienen, aangezien je daar voor mijn gevoel toch nog wel een redelijke intelligentie voor nodig hebt, lijkt me...
Het lijkt me wel een strak plan om sommige reacties op dit forum naar de Minister van Onderwijs te sturen, durf te wedden dat ze dan de eerste 20 jaar niet meer durven te bezuinigen op Onderwijs.. en dat zou eens tijd worden... we beginnen zo langzamerhand te lijden aan intellectuele verloedering...
Ik weet dat ik me met dit soort reacties flink wat ergernis op de hals haal van de meeste mensen hier, maar ik vind dat die mensen bij zichzelf maar eens moeten nadenken over hoe dom ze nou eigenlijk over willen komen...
Is het dan zo moeilijk om je één seconde langer te concenteren en je best een beetje te doen op je taalgebruik? Heb ik het nog niet eens over het inhoudelijke niveau van de boodschap die je stuurt...
Een goede vriend van me heeft eens dezelfde topic gestart een jaar geleden, en toen was het schrijfniveau nog beter dan nu, en dat heeft hem toch bijna een jaar lang achtervolgd... iedereen reageerde enorm heftig alleen al bij het zien van zijn nickname... helemaal als ie zelf eens een tikfoutje maakte...
Ach, genoeg geluld, mensen die niet overtuigd willen worden, kun je niet overtuigen...die lachen je hard uit, en noemen je een zeikerd.. a rule of life..
Generatiekloofje laten we maar zeggen..