Toon posts:

dual screen vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een technisch vraagje. Ik wil een andere videokaart kopen waar 2 schermen op aangesloten kunnen worden. Ik gebruik het voornamelijk voor adobe premiere. Moet ik dan een kaart met een zo groot mogelijk geheugen of maakt dat dan niet uit?? Ik speel bijvoorbeeld nooit games. Kan je ook een gewone analoge monitor aansluiten op de tv out? of moet je echt een dubbele vga uitgang hebben??

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
128 is dan niet echt van belang 64 mb is dan wel goed genoeg
je kunt ook zo'n splitter halen waar 2 moniros op 1 video kaart en sommige video kaarten hebben er al 2 aansluitingen op....

op zich maakt het volgens mij weinig uit met splitter of een video kaart die 2 aansluitingen al standaard heeft..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je het beste ff een dual-head/twinview/multi-monitor faq-je moet lezen.
Dan kun je een goede overwogen keuze maken.
http://gathering.tweakers...list_messages/819270/last

[ Voor 23% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-10-2003 12:03 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bikkel-Rulez schreef op 08 October 2003 @ 12:00:
op zich maakt het volgens mij weinig uit met splitter of een video kaart die 2 aansluitingen al standaard heeft..
Lijkt me een kaart met dualhead toch handiger, tenzij je continue het zelfde beeld in de zelfde resolutie op 2 monitoren wilt weergeven....want zonder 2 aansluitingen kun je het beeld niet uitbreiden en ook geen onderscheid maken in monitoren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Bikkel-Rulez schreef op 08 October 2003 @ 12:00:
128 is dan niet echt van belang 64 mb is dan wel goed genoeg
je kunt ook zo'n splitter halen waar 2 moniros op 1 video kaart en sommige video kaarten hebben er al 2 aansluitingen op....

Een splitter voor een dual screen setup? Hoe werkt dat dan? Met een splitter krijg je toch alleen maar een mirror? Ik neem aan dat de TS zijn desktop wil verbreden. Dan heeft hij toch een kaart nodig met een dualhead?

Wat overigens ook kan is een 2e hands pci-kaartje kopen. Ik heb dat ook ooit gedaan, met een VooDoo-kaartje om een dualscreen setup te realiseren! Dit was in combinatie met een GeForce2.

[ Voor 14% gewijzigd door Rum op 08-10-2003 12:07 ]