[WiFi] ervaringen in het algemeen

Pagina: 1
Acties:

• Grinch
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik weet dat jullie niet echt van huiswerk opdrachten houden op dit forum ( me vorige topic was al gesloten voordat ik kon reageren, dat terzijde )

Ik zal het nu proberen beter te uitleggen.

Ik ben bezig met scriptie over WiFi, daarbij ben ik aan het kijken of wifi het nieuwe protocol zal worden dat er gebruikt gaat worden voor internet aansluitingen of andere zaken zoals een netwerk aan leggen in je huis. Van me docent kreeg ik de tip om ook meningen van mensen te vragen die er verstand of het zelf gebruiken te vragen. Daar dacht ik gelijk aan GoT.

Ik zal dan graag de ervaringen horen van:
• hoe vond je de installatie ervan gaan
• was wifi wat je ervan verwachtte
• kwam je nog onverwachte zaken tegen
• waarom heb jij voor een wifi netwerk gekozen in plaats van iets anders
• waarvoor gebruik wifi ( bijv:om labtop snel aan te sluiten aan netwerk)
• als je nog iets anders weet

Zonder jullie meningen kan ik niet echt onderzoeken of wifi een beetje door de consument word gebruikt.

Ik hoop dat jullie willen helpen.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 23:39

King

War. War never changes.

Volgens mij loopt daar al een draadje over:
*Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*

edit: ik zie dat daar niet alles behandeld wordt wat jij wilt weten, maar misschien is het toch handiger om daar verder te gaan :)

edit:
hmm volgens JSS toch niet zo'n goed idee, ik heb niets gezegd :)

[ Voor 63% gewijzigd door King op 08-10-2003 16:59 ]

• Grinch
bedankt, ik ga het daar ook ff dat bericht posten. en kijken wat er uitrolt

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:43
Ikzelf heb dus WiFi Internet (http://www.bb4you.nl) en ik moet zeggen dat het hier nu netjes werkt. Ik weet niet of je dit bedoeld, of alleen WiFi voor netwerken binnenshuis. Maar evengoed, de installatie was een "piece of cake" aangezien het WiFi kastje werd opgehangen door de provider en ikzelf alleen de kabel van zolder naar onder moest trekken. Hierna de LAN instellingen invoeren die ik meegeleverd kreeg op papier en ik kon internetten.

De snelheid is echt goed, alleen de ping met online gamen is nog een beetje brak, maar hier wordt aan gewerkt.

Ik heb gekozen voor WiFi omdat het hier in het nogal kleine Swolgen (1200 inwoners) geen alternatief mogelijk is qua breedband.

En echte tegenvallers ben ik nog niet tegengekomen alleen de nogal omhoogschietende ping.

Als je dit niet bedoelde dan lees er maar overheen :P

Verwijderd

Ik heb een aantal punten van aandacht, Grinch.

1) Ik heb je posts in *Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic* verwijderd, aangezien dit topic al meer dan zat is hier. Gelieve dit niet weer te doen! Dat andere topic had weinig meer te maken met jouw vraag dan WiFi zelf, en bovendien ervaren wij crossposten als spam!

2) Je vorige topic in Internet & Telefonie was complete bagger, deze is al beter. Alhoewel we eigenlijk niet zo graag huiswerk zien op GoT, kan een topic dat nog ergens op uit kan lopen - bijvoorbeeld veel nuttige informatie of een leuke discussie - zo af en toe wel.
Ik stel dus ook als voorwaarde dat dit topic meer betekent dan alleen een antwoord op jouw (huiswerk)vragen. Zodra blijkt dat jij/anderen alleen maar even de 'antwoorden' komt 'afhalen' en niet actief deelneemt aan de discussie gaat hij dicht.

3) Om dit topic goed te laten lopen zul je wat specifieker moeten zijn met wat je bedoelt. Je hebt het over 'apparatuur', maar zoals in de post van Lilacrazor bleek is er onduidelijkheid over wat je nou bedoelt.
Probeer een discussie te ontketenen met een specifieke stelling/vraag.

• Grinch
@Lilacrazor
het maakt me niet veel uit of het nou voor alleen als internetaansluiting is of een netwerk. En bedankt voor je bijdrage.

Waar je woont is het zeker een goede idee om het via wifi te doen. voordat kpn oof bbnet langskomt met hun ADSL.

alleen heb ik gehoord dat weer ook invloed heeft met je snelheden. dan heb je met dit soort weer dubbel pech

@JJS
ja nog mijn excues voor dat andere topic, ik ben al een aantel weken bezig, dan is het soms moeilijk om precies uit te leggen wat je nou bedoelt.

ALs me zus het huis aan uit gaat ga ik ook een wifi netwerkje aanleggen. daarom heb ik ook me scriptie over dit onderwerpgehouden.

Als je een leuke discussie wil hebben kan je het houden wat jij denkt dat wifi een blijvertje is en niet zoals andere langzaam weg trekt. mijn scriptie heet niet voor niks "WiFi de toekomst ?"

[ Voor 4% gewijzigd door Grinch op 08-10-2003 18:13 ]

Pagina: 1