[Windows Media 9 Series] testkijkers gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Ik draai hier op mijn werk al bijna twee jaar een streaming webcam. Nu is dat ding gebaseerd op Windows 2000, met de daarbij geleverde Windows Media Services 4.1. Aangezien we een licensie hadden liggen van Windows Server 2003 Enterprise Edition wilde ik daar eens mee gaan stoeien - dus ik heb het geinstalleerd op een test servertje, en toen de Windows Media Service enabled.

Een van de coole dingen is dat het circus de volgende dingen zou moeten ondersteunen:

-VBR
-RTSP (naast MMS en HTTP)
-Fast Streaming (te herkennen aan een soort geel icoontje in WMPlayer).

Graag zou ik de ADSL/kabel mannen (en vrouwen :)) willen vragen om te checken hoe de stream overkomt bij verschillende mensen "in het wild" (ik zit hier in mijn LAN te testen en dat gaat natuurlijk prima):

http://www.terena.nl/~dick/cam4.asx

Ter vergelijking, de "oude" stream (met dezelfde source dus) is hier te zien:

http://www.terena.nl/~dick/cam2.asx

Graag hoor ik ervaringen met betrekking tot de ontvangen bitrate, en wat voor protocol en onderhandeld wordt (rechts-klik stream -> statistics).

Als het goed is moet de nieuwe stream zich veel beter aanpassen aan de client...

thanks alvast!

Verwijderd

ja de 2e is veel beter, bij de 1e staat er heel lang (wmp) bezig met verbinden en bufferen en dan hoor ik af en toe in de 5 seconden heel ff wind maar geen beeld :S

offtopic:
hoe maak je zo'n stream en kost het geld? :)

• usr-local-dick
  • Niet online
ja de 2e is veel beter, bij de 1e staat er heel lang (wmp) bezig met verbinden en bufferen en dan hoor ik af en toe in de 5 seconden heel ff wind maar geen beeld :
ja is behoorlijk klote weer hiero :) harde wind en mijn mic hangt lekker uit het raam :o
offtopic:
hoe maak je zo'n stream en kost het geld? :)

als e.e.a. goed werkt maak ik een howto - kan wel zeggen dat het geld kost...

• usr-local-dick
  • Niet online
nog een voordeel wat ik net hoor als de tram voorbij rijdt: de delay is met die nieuwe srv veel kleiner - ca. 3 seconden in plaats van 20....

Verwijderd

1e is érg lekker, ook goed soepel.

Bit rate: 1119Kbps
Video size: 384 x 288

Bufferen doet hij slechts heel af en toe.

Statistics:

Max bit rate: 1119,0Kbps
Selected: 623,5Kbps

Protocol: RTSP (TCP)

Af en toe een hapering, een inzinking. in de selected bit rate. Het is alsof de server het niet altijd even goed bij houd qua uploaden.

De 2e:

ENORM lang voor de 1e keer bufferen, iri banner, gastje die rondjes rijdt met z'n fiets, maar, helaas, over het algemeen een stabielere stream.

1119Kbps

Statistics: 1119Kbps van 2727,9 in gebruik, protocol: http.

• usr-local-dick
  • Niet online
ENORM lang voor de 1e keer bufferen, iri banner, gastje die rondjes rijdt met z'n fiets, maar, helaas, over het algemeen een stabielere stream.

1119Kbps

Statistics: 1119Kbps van 2727,9 in gebruik, protocol: http.
Wat heb je voor connection speed ingesteld in je player?
VOlgens mij overruled die nl. de detected settings..
hopelijk :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1e is inderdaad beter maar wat ik even voor wou stellen is om zoiets te maken alleen dan iet met WMP laten afspelen maar met WinAmp of een andere formaat zeg maar ;)

* nero355 houdt van MS alternatieven, zo doe je namelijk aardig tegen al die Linux mensjes en Tweakertjes die een pesthekel hebben aan WMP zoals hijzelf :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 07-10-2003 23:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ze doen het allebei kut hiero...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• usr-local-dick
  • Niet online
nero355 schreef op 07 October 2003 @ 23:04:
1e is inderdaad beter maar wat ik even voor wou stellen is om zoiets te maken alleen dan iet met WMP laten afspelen maar met WinAmp of een andere formaat zeg maar ;)

* nero355 houdt van MS alternatieven, zo doe je namelijk aardig tegen al die Linux mensjes en Tweakertjes die een pesthekel hebben aan WMP zoals hijzelf :Y)
Linux kan dit ook prima afspelen.... (mplayer installeren).
Hier op mijn werk gingen de linux dudes ook gelijk over de zeik toen ze hoorden dat de streams WM waren - moesten ze dus mplayer installeren (wat een stuk meer moeite kost dan WMP op Win32 :D)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1e liet mijn firewall afgaan, 2e niet....denk dat je daar ook wel rekening mee wilde houden. Verder gaf de tweede alleen af en toe geluid, de 1e is ook met beeld :)
623K bitrate, beste geeft hij aan met 1119. Verder wat vertragingen bij de 1e (om over de 2e niet te spreken), en protocol is RTSP

En dat met m'n casema Premium...valt me 100% mee!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Bij mij speelt ie helemaal niet :P
Mis zeker een of andere codec :P

Verwijderd

loopt haperend, is steeds aan het bufferen
dit voor beide streams

Verwijderd

Ik verbind hier vanuit Duitsland, eerste stream duurde erg lang met bufferen en valt na ongeveer 5 seconden uit.
2de stream loopt helemaal niet :/

edit:
na een tijdje krijg ik trouwens bij de eerste stream te zien dat de server "busy" is

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 23:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 23:22:
loopt haperend, is steeds aan het bufferen
dit voor beide streams
idem hiero, met dit verschil dat de eerste stream dan nog wel beeld geeft.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 22:54:
1e is érg lekker, ook goed soepel.

Bit rate: 1119Kbps
Video size: 384 x 288

Bufferen doet hij slechts heel af en toe.

Statistics:

Max bit rate: 1119,0Kbps
Selected: 623,5Kbps

Protocol: RTSP (TCP)

Af en toe een hapering, een inzinking. in de selected bit rate. Het is alsof de server het niet altijd even goed bij houd qua uploaden.
Same here.
Meestal vloeiend, af en toe ff slide-show ;)

2: zwart beeld :/

[Specs]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit wordt gewoon een opsomtopic zo, en heeft IMHO sowieso weinig met PNS te maken (het "wil je mijn servertje checken gedeelte").

Dit hoort meer in de HK dan, maar daar kun je zo te zien niet bij.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.