Toon posts:

Setup is starting windows hangt op A7N8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alweer problemen met installeren. Dit keer Windows XP op een nieuwe Maxtor Diamond Max 9. Eerder zelfde problemen om W2K erop te krijgen, zie A7N8X hangt bij setup XP en W2K. De oplossingen van toen helpen niet. Zelfde systeem alleen andere Radeon en omdat ik een nieuwe hd. heb wil ik gelijk Windows XP erop zetten.

- Maxtor Diamond Max
- A7N8X 1004 bios
- AMD XP 2600
- 2 x 512 mb. Corsair. Zit nu maar 1 x in op 100mhz - Single
- Radeon 9500
- Originele Windows XP cd
- Alle kaarten eruit en alles wat niet nodig is, is disabled

Booten van cd en I386 naar disk en dan installeren helpen niet. Hij kopieert de installatie bestanden en dan 'Setup is starting Windows'. Dit blijft staan, ook na uren wachten. Is het de combi A7N8X met Maxtor? Met de W2K installatie op een andere Maxtor had ik ook al zoveel problemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor de zekerheid: heb je een standaard A7N8X of de A7N8X DeLuxe? En is de Maxtor een PATA of SATA schijf?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 07 October 2003 @ 21:11:Voor de zekerheid: heb je een standaard A7N8X of de A7N8X DeLuxe? En is de Maxtor een PATA of SATA schijf?
Goeie :)
A7N8X uber BIOS 1004 met IDE ATA 133 Maxtor 8 mb. cache

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
De combi Maxtor en A7N8X mag niets uitmaken, assembleer ik bijna dagelijks zonder problemen.
Naar mijn weten is die Diamond Max 9 een gewone IDE133 schijf, dus PATA.
Ik weet wel dat er veel problemen zijn met de A7N8X op single channel DDR.
Stel eerst je BIOS goed in, dus op de juiste FSB, zet je geheugen goed, etc...
Heb je ook alleen maar profijt van in Windows...

Verwijderd

Topicstarter
Alle mem settings geprobeerd. Single, dual, 1 bankje, 2 bankjes etc. Blijft hangen. Ook nog de AGP kaart eruit gehaald en een PCI erin, ook geen resultaat.
Met de W2K schijf erin werkt het systeem verder goed.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Klinkt misschien stom, maar heb je de jumpers van je HDD wel correct staan? En de HDD (er vanuit gaande dat je op master zit te werken) wel op het uiteinde van de UDMA100/133 kabel aangesloten?!?

Verwijderd

Topicstarter
Primary master = hd met jumper op master en uiteinde kabel.
Sec. master = cd-rom met jumper op master
Ook al meerdere ATA-100/133 kabels geprobeerd en tis ook al een ander Maxtor.
edit:

Hij is er doorheen gekomen :9~
Ik had heel veel uitgezet en in de BIOS gekloot en toen ging ie verder.
Nu ga ik nog ff zoeken wat het is geweest.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
** OPGELOST **

Met ACPI uit in de BIOS ging het installeren goed, alleen had ik toen dus een standard pc in de device manager. Oplossing: ACPI weer aan in de BIOS en tijdens het starten van de XP setup op F5 drukken, dan krijg je de mogelijkheid om met de hand het type pc te kiezen. Kies daar ACPI pc en de installatie draait perfect en in de device manager een ACPI pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 12:57 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Staat je jumper op je moederbord goed? Want hij staat standaard op SATA. Ik kloten, stond gewoon de julper verkeerd op het moederbord.
Ik weet niet of het dat is, maar dat was mijn probleem igg

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BredeP schreef op 07 October 2003 @ 21:15:
De combi Maxtor en A7N8X mag niets uitmaken, assembleer ik bijna dagelijks zonder problemen.
Het is niet specifiek de Maxtor, maar of het PATA of SATA is ;) Ik heb in OM nogal wat problemen gezien met installatie van XP op SATA schijven :)
Naar mijn weten is die Diamond Max 9 een gewone IDE133 schijf, dus PATA.
Er is dus ook een SATA versie :) Zie maxtor.com.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 18:31
Format je partitie nog eens en maak er des noods meerdere aan. Draai dan winnt /t D:/temp (weet niet zeker of dat dit hem was. Op deze manier parkeert windows de files op de lokatie die jij hem aanwijst in plaats van op de C.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jappo .. het probleem is onderhand allang opgelost B)

lees voortaan dus het hele topic door
Pagina: 1