Opnieuw opstarten werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
Hallo,

Ik heb in februarie een computer gekocht bij completer.nl. Maar als ik opnieuw opstart dan gaat de coputer in een soort Stand-By staan. Waant het lampje gaat snpipperen en er gebeurt dan nix. Druk zelfde heb ik als ik op de resetknop druk. Als ik dan nog een keer op de resetknop druk dan spint ie soms aan en soms moet ik nog een par keer drukken.

Is m moederbord kapot :? :? Of is er iets anders aan de hand bij de voeding ofzo ?

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Geef eens wat info, en heb je de FAQ wel eens gelezen. Wat zijn je temps van je mobo?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/819051
Ik zou die jongens toch maar eens bellen dan...

• Rubie-The-Sysop
Plofkotje schreef op 07 October 2003 @ 19:44:
Geef eens wat info, en heb je de FAQ wel eens gelezen. Wat zijn je temps van je mobo?
Ik heb de FAQ van het mod gedeelte gelezen. Wat doe ik fout dan ?

Ik heb een nsel rapport gemaakt met aida over me moederbord. Maar hoe kan ik hier bijlage toevoegen. Of zal ik het gewoon hier plaatsen (is nogal lang)

• Plofkotje
Je kunt geen bijlage's toevoegen, maar wil je even de specs (specificaties) van je computer geven, dan kunnen we wat meer.

Verwijderd

Heb je een complete computer gekocht? Zo ja, Bel hun en laat ze hem komen ophalen.
Zo niet:

1- Tempraturen Controleren
2- Cpu, Memory ect. controleren.

Heb je wel toegang tot bios of iets dergelijks?

• Rubie-The-Sysop
Hier een overzicht:

--------[ AIDA32 (c) 1995-2003 Tamas Miklos ]---------------------------------------------------------------------------

Versie AIDA32 v3.75
Auteur tamas.miklos@aida32.hu
Homepage http://www.aida32.hu
Rapporttype Snelrapport
Computer COMP1-WINXP
Maker Ruben Graafland
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2003-10-07
Tijd 20:01

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
Computernaam COMP1-WINXP
Naam gebruiker Ruben Graafland
Logon Domein COMP1-WINXP

Moederbord:
CPU Type AMD Duron, 950 MHz (4.75 x 200)
Moederbordnaam ECS K7SOM+ (3 PCI, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset SiS 740
Systeemgeheugen 192 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/23/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart SiS 650_651_M650_740 (64 MB)
3D-Versneller SiS 315
Monitor Hansol 710D/710P

Multimedia:
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station LITE-ON LTR-48246S (48x/24x/48x CD-RW)

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 20:00:
Heb je een complete computer gekocht? Zo ja, Bel hun en laat ze hem komen ophalen.
Zo niet:

1- Tempraturen Controleren
2- Cpu, Memory ect. controleren.

Heb je wel toegang tot bios of iets dergelijks?
Ik heb een complete computer gekocht. Maar met welk proggie kan ik me tempraturen meten ?

• Plofkotje
Dat kan in de bios of met Speedtemp, Motherboard manager, staat allemaal in de FAQ.

Verwijderd

Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 20:04:
[...]

Ik heb een complete computer gekocht. Maar met welk proggie kan ik me tempraturen meten ?
Zie post hieronder, en als je dat hebt gedaan hoor ik het wel.
Kan je met die pc dus wel in windows komen?

• Rubie-The-Sysop
Ik heb dat moederboard monitor gedownload en geistaleerd. En bij alle 3 de sensors. Geeft ie 0 celius aan.

offtopic:
Ik heb geen waterkoeling

• Plofkotje
Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 20:20:
Ik heb dat moederboard monitor gedownload en geistaleerd. En bij alle 3 de sensors. Geeft ie 0 celius aan.

offtopic:
Ik heb geen waterkoeling
Dan is je mobo brak, als zelfs de temp sensors niet werken. Dan moet je ff opzoek gaan in de bios naar je temp.

• Rubie-The-Sysop
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 20:11:
[...]

Zie post hieronder, en als je dat hebt gedaan hoor ik het wel.
Kan je met die pc dus wel in windows komen?
Ik kan gewoon in windows en bios komen. Behalde me andere probleem met de CD-Rom speler heb ik geen problemen.

• Rubie-The-Sysop
Plofkotje schreef op 07 October 2003 @ 20:21:
[...]

Dan is je mobo brak, als zelfs de temp sensors niet werken. Dan moet je ff opzoek gaan in de bios naar je temp.
Waaronder zou ik dat kunnen vinden ? (In me bios bedoel ik dan..)

Verwijderd

Hmm, mijn moederbord geeft bij mijn systeem koeler 0rpm aan, dat hij bij jou cpu 0graden aangeeft vind tik wel vreemd...
Heb je behalve met MBM ook nog in de bios gekeken?

• Plofkotje
Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 20:23:
[...]

Waaronder zou ik dat kunnen vinden ? (In me bios bedoel ik dan..)
Ergens bij Temps in het main menu ben ik gewend, of je moet zo'n OEM bios hebben, dan weet ik het niet.

• Rubie-The-Sysop
Ik heb ff gekeken. En hij stond in me bios onder Hardware Moningtor. System temp = 42 C en CPU Temp = 52 C . Want ik ook vreemd vind ik dat ik in me bios wel de snelheid van me CPU-Fan kan oplezen en bij dat proggie geeft ie weer nul aan :?

• Plofkotje
Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 20:37:
Ik heb ff gekeken. En hij stond in me bios onder Hardware Moningtor. System temp = 42 C en CPU Temp = 52 C . Want ik ook vreemd vind ik dat ik in me bios wel de snelheid van me CPU-Fan kan oplezen en bij dat proggie geeft ie weer nul aan :?
Dat is (volgens mij) normaal.
offtopic:
Dat komt omdat die proggies meestal je cpu temp en system temp niet (goed) aangeven.

• Rubie-The-Sysop
Mijn tempraturen zijn volgens mij ook wel normaal. Maar nu is (nog) niet het probleem verklaart waarom ik vaak niet kan rebooten.............

[ Voor 2% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 07-10-2003 20:50 . Reden: Tikfouten :(:( ]

• Plofkotje
Is je geheugen wel goed? Run anders eens ff Memtest86. Klik op memtest om naar de pagina te gaan en het te downloaden.

• Rubie-The-Sysop
Plofkotje schreef op 07 oktober 2003 @ 20:52:
Is je geheugen wel goed? Run anders eens ff Memtest86. Klik op memtest om naar de pagina te gaan en het te downloaden.
Wat heeft het gehueugen te maken met het feit dat rebooten niet in 1 keer werkt ?

• Plofkotje
Dat kan veel zijn, dat hij een fout maakt met het wegschijven van de dingen die in je geheugen staan.

• Rubie-The-Sysop
Ok, Maar ik heb al een keer eerder dat proggie gedraait en hij blijft volgensm ij maar doorgaan. Dus hoelang moet ik testen ?

Verwijderd

Gooi dr s een keer een nieuwe bios op.
http://www.ecs.com.tw/download/k7somp.htm

Verwijderd

Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 20:22:
[...]
Behalde me andere probleem met de CD-Rom speler heb ik geen problemen.
en wat is dast probleem?
Misschien is het wel de oorzaak...

• Turbo1
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kontroleer je aan - uit schakelaar. Deze blijft waarschijnlijk hangen.(werkt niet naar behoren) 8)7
Kan ook een probleem zijn van condensatoren die slecht worden. Pc afzetten,een tijdje wachten en dan doet ie het weer.Na enige dagen,weken doet hij niets meer,condensatoren kapot en gedaan. Dat is mijn ervaring.

[ Voor 54% gewijzigd door Turbo1 op 08-10-2003 11:55 ]

K7T Turbo2

• Plofkotje
Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 22:12:
Ok, Maar ik heb al een keer eerder dat proggie gedraait en hij blijft volgensm ij maar doorgaan. Dus hoelang moet ik testen ?
Volgens mij moet je heb gewoon eens een nachtje de tijd geven, dan s'ochtens gewoon stoppen, dan controleren hoeveel errors er waren.

Hij gaat gewoon net zolang door totdat hij bij test 12 ofzo is.

[ Voor 10% gewijzigd door Plofkotje op 08-10-2003 13:18 ]

• Rubie-The-Sysop
Turbo1 schreef op 08 October 2003 @ 11:45:
controleer je aan - uit schakelaar. Deze blijft waarschijnlijk hangen.(werkt niet naar behoren) 8)7
Kan ook een probleem zijn van condensatoren die slecht worden. Pc afzetten,een tijdje wachten en dan doet ie het weer.Na enige dagen,weken doet hij niets meer,condensatoren kapot en gedaan. Dat is mijn ervaring.
:? Heb je me starters topic wel goed gelezen. Ik kan niet in 1 keer rebooten. En ik heb ook nog een keer gereageerd dat ik wel in windows kom enzo. En hoe kan ik anders dat moederbord monitor instaleren.

En ik heb je de url van dat andere probleem al gegeven. (alleen dat is weer rechtstreeks op een post, dus dat is een beetje foutgegaan)

• Rubie-The-Sysop
Plofkotje schreef op 08 oktober 2003 @ 13:17:
[...]

Volgens mij moet je heb gewoon eens een nachtje de tijd geven, dan s'ochtens gewoon stoppen, dan controleren hoeveel errors er waren.

Hij gaat gewoon net zolang door totdat hij bij test 12 ofzo is.
Ik zal hem vanavond laten draaien. En alvast bedankt.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
ff een kleine aanvulling wat betreft het aangeven van 0°C en 0 RPM in MBM

je moet wel eerst de correcte fan & temp sensors instellen natuurlijk...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rubie-The-Sysop

• Rubie-The-Sysop
Robbedoeske schreef op 08 October 2003 @ 13:46:
ff een kleine aanvulling wat betreft het aangeven van 0°C en 0 RPM in MBM

je moet wel eerst de correcte fan & temp sensors instellen natuurlijk...
8)7 Sorry mijn engels is ook niet zo goed..Zal ff kijken of het isntellen mij lukt

• Plofkotje
Rubie_Online schreef op 08 October 2003 @ 13:47:
[...]

8)7 Sorry mijn engels is ook niet zo goed..Zal ff kijken of het isntellen mij lukt
Ik dacht dat je dat al gedaan had in MBM |:( . Wil je als je wat hebt toe te voegen binnen 24 uur en de laatste poster bent de edit knop gebruiken? Dat is deze knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Plofkotje op 08-10-2003 13:50 ]

• Rubie-The-Sysop
Ben nogal n00b op dat gebied. Maar ik het net het bestand gedownload. Maar hoe update ik me bios nou ?

@ Plofkotje, Okey, volgende keer zal ik de edit knop gebruiken ;)

• Rubie-The-Sysop
Sorry, Maar ik drukte op de citeer knop i.p.v de edit knop :+ :+ :+

Ik heb al in de FAQ gekeken :*) maar daar staat weining info over HOE ik het moet doen.......

[ Voor 121% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 08-10-2003 21:37 . Reden: Dubbelpost ]

Verwijderd

Rubie_Online schreef op 08 October 2003 @ 14:01:
[...]
Ben nogal n00b op dat gebied. Maar ik het net het bestand gedownload. Maar hoe update ik me bios nou ?
Als je daar nu ook eens op AMINFXXX.EXE klikt, staat daar precies wat je moet doen, daar hoef je geen engels voor te kennen want er staan plaatjes bij.

offtopic:
[quote]Sorry mijn engels is ook niet zo goed..Zal ff kijken of het isntellen mij lukt [/quote]
Niet alleen je engels lijkt mij.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rubie_Online schreef op 07 October 2003 @ 19:43:
Maar als ik opnieuw opstart dan gaat de coputer in een soort Stand-By staan. Waant het lampje gaat snpipperen en er gebeurt dan nix. Druk zelfde heb ik als ik op de resetknop druk. Als ik dan nog een keer op de resetknop druk dan spint ie soms aan en soms moet ik nog een par keer drukken.
Is m moederbord kapot :? :? Of is er iets anders aan de hand bij de voeding ofzo ?
Ik heb pas iets soortgelijks meegemaakt, bleek aan de voeding te liggen...
(laatste onderdeel dat ik ging testen, omdat ik zoiets had van, ja 'koud' start 'ie prima dus de trafo zal het wel niet zijn |:()

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, nu is het genoeg geweest, dit loopt echt op niks uit. Ruben: er is méér dan de FAQ. Het Internet, Google, handleidingen, readme.txt's en natuurlijk jouzelf. Op GoT wordt echt wel enige niveau en inzet van jou verwacht. Hoe je de BIOS moet flashen staat bijvoorbeeld gewoon op de website van de mobofabrikant en/of in de bijgesloten readme. Ook dat staat in de FAQ uitgelegd.

Hou verder je mailbox in de gaten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.