Toon posts:

Instellingen Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enkele dagen bezig om mijn opnieuw ingerichte PC (Windows XP Pro) met behulp van een firewall weer een beetje fatsoenlijk dicht te timmeren. Ongeacht de firewall die ik gebruik (Zone Alarm, Norton Internet security, en momenteel Sygate) krijg ik bij de diverse online-tests echter steeds de mededeling dat poort 80 open staat :? . Nu geloof ik dat graag, maar kan iemand mij uitleggen waardoor die poort open staat, en vooral ook hoe ik hem weer dicht krijg?

Alvast bedankt.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
80 is je internet poort

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zit je toevallig achter een routertje waar je management openstaat? Port 80 is de port van je/een webserver.

Verder - Welkom op GoT.
Mag ik je aanraden om de regels van de desbetreffende fora nog even door te lezen:

Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost

Je topic lijkt me overigens meer geschikt voor Network Troubleshooting

Windows Operated Systems -> Network Troubleshooting

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Heb je IIS of Apache geinstalleerd op je Windows doos? Als je dat namelijk gedaan heb dan is het logisch dat poortje 80 openstaat. Dat is het enige wat ik kan bedenken op dit moment. Als je poortje 80 persee dicht wil hebben zou je IIS of Apache moeten weghalen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Zomaar iets stoms, maar wat zie je als je intikt http://jouipadres:80 ?? jouipadres kun je vinden op www.whatismyip.com

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je er een router voorhangen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
- Ik heb er geen router voorhangen
- Ik heb (voor zover ik weet) geen IIS of Apache geïnstalleerd; tenzij dit wellicht automatisch met iets anders mee wordt geinstalleerd?
- Als ik intyp http://mijnipadres:80 krijg ik te zien dat de pagina niet is gevonden.

Dank voor jullie reacties tot zover. Ben d'r dus nog niet uit.
Ik zou echter de discussie op een andere plaats voort willen zetten omdat ik, door een dommigheid mijnerzijds, dit topic twee keer geplaatst heb. Sorry.
Op Software Algemeen staat het ook nog een keer; wat mij betreft kunnen we daar het gesprek voortzetten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Instellingen firewall

1 topic is wel genoeg

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.