Toon posts:

[Firewall] Poort 80 blijft open volgens tests *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enkele dagen bezig om mijn opnieuw ingerichte PC (Windows XP Pro) met behulp van een firewall weer een beetje fatsoenlijk dicht te timmeren. Ongeacht de firewall die ik gebruik (Zone Alarm, Norton Internet security, en momenteel Sygate) krijg ik bij de diverse online-tests echter steeds de mededeling dat poort 80 open staat. Nu geloof ik dat graag, maar kan iemand mij uitleggen waardoor die poort open staat, en vooral ook hoe ik hem weer dicht krijg?

Alvast bedankt.

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

doe eens openen: http://localhost als daar een pagina wordt geopend, draai je een webserver

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
poort 80 wordt idd meestal gebruikt voor een webserver of mail server die je dan online op kan halen

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50

JQR

Bikkel-Rulez schreef op 08 oktober 2003 @ 08:30:
poort 80 wordt idd meestal gebruikt voor een webserver of mail server die je dan online op kan halen
offtopic:
online mail gaat ook via een webserver, maar dan vaak via https, poort 443

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb http://localhost in de adresbalk van IE getypt, met als resultaat: "De pagina kan niet worden weergegeven". Blijkbaar is het dus geen webserver die draait. Enig idee wat voor programma verder nog die poort open zou kunnen zetten, en hoe ik dit weer ongedaan kan maken :? ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met o.a. TCPView van Sysinternals kan je zien welk programma welke open poort gebruikt - kijk hiermee wat poort 80 opent.
offtopic:
Hmm 4 keer noemen in 2 dagen, volgens mij moest ik het maar eens in de FAQ zetten :D

Maar ditzelfde kan je toch gewoon zien in bijv. ZoneAlarm? Open poort 80 voor programma X en het is open, zo niet: niet. Of je hebt natuurlijk de wizard gebruikt die het voor je doet. Maar sluit expliciet poort 80 en je zou er moeten zijn.

Overigens welkom op GoT. Het op twee plaatsen openen van hetzelfde topic is eeuh niet zo aardig - zie ook de tips die elevator je geeft in het andere topic, lees die even door ajb :)
Dat andere topic zal dan ook wel dicht gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 08-10-2003 18:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06-2025

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

@ Joep : Localhost doet het ook meestal niet. Probeer eens 127.0.0.0 of 127.0.0.1 als IP adres in te voeren. Dat wil nog wel eens resultaten opleveren.
(Andere ideetjes zijn ook zeer welkom dan kan ik er zelf ook eens naar kijken.)

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K:
Allereerst mijn excuses voor het dubbel openen van hetzelfde topic. Was niet de bedoeling.
Ik heb TCPView van Sysinternals opgehaald en ga er vanavond (hopelijk succesvol) mee aan de slag.

eF Wee:
Bij IP-adres 127.0.0.0 duurt het 'n minuut of wat, waarna gewoon dezelfde pagina voor blijft staan. Bij IP-adres 127.0.0.1 krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Het blijft dus nog even zoeken. Zoals gezegd ga ik vanavond met TCPview kijken of ik verder kom. Ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal al wel zijn opgevallen; erg handig ben ik hier blijkbaar niet in. Na een paar uurtjes stoeien met TCP view en Sygate firewall heb ik nog steeds die poort 80 niet dicht, en weet ook nog steeds niet welk programma er nu eigenlijk gebruik van probeert te maken. Ik kan overigens sowieso in TCP view en Sygate firewall geen poort 80 bespeuren. Snap er echt niets meer van ...
Iemand nog een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke melding krijg je precies bij online tests? Best kans dat het geen probleem is namelijk.

En Sygate ken ik niet echt hands-on, maar expliciet (als een van de eerste regels) aangeven dat die poort dicht is helpt niet, of kan dat niet?

Maar als er geen applicatie poort 80 open heeft staan, lijkt mij er niets aan de hand en is het de online test die wat overdrijft :)

offtopic:
Dubbel: geeft niet hoor, zolang het maar bij een keertje blijft >:) ;)
Het kan trouwens dus ook handig zijn om [FAQ]FAQ[/FAQ] + FAQ Forumgedrag door te lezen, maar dat wist je al :P
Ik pas je topictitel trouwens even aan, dit beschrijft je vraag waarschijnlijk wat beter en dat maakt het duidelijker voor iedereen. Zo niet hoor ik het graag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Zit je niet achter proxy met die online test?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi:

Je hebt de spijker op z'n kop geslagen! Ik heb 2 accounts, een via een proxy, de ander niet. De verbinding via de proxy is mijn standaardverbinding, en daar krijg ik steeds die melding bij de verschillende online-tests. Ik heb dezelfde online-tests nu gedaan met mijn andere verbinding (dus niet via proxy), en wat schetst mijn verbazing; alles zit nu potdicht! Hoera!! :) , ... tot zover ten minste, want helemaal begrijpen doe ik het nog niet. Ben ik nu wel of niet veilig aan het internetten via die proxy-verbinding?

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:52
jah superveilig, niemand ziet je echte ip als je op een webpagina komt, als het tenminste een goeie proxy is.
maar zoiezo je echte ip is goed beveiligd als je niets open hebt staan.
Pagina: 1