[XP] 2 mappen op versch. schijven als 1 map laten zien?*

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hullo,
Ik heb 2 schijven in mijn compy, eentje is volledig voor media (films ed), de andere is in 2 partities gedeeld, eentje voor Windows en progjes, de ander voor games, backup, en ook media.

Nu heb ik op allebei de schijven de map 'films', waar dus... B) mijn films instaan.

Nu zou ik graag willen dat Windows die mappen als 1 map ziet.

Is dit mogelijk?
Dus een soort gedeeltelijk nep-Raid 0-map ofzo.
Maakt niet uit op welke partitie hij staat, als het maar eruitziet als 1 map.

Kan dit?
Is het verhaal duidelijk?

edit:
En de titel hoort dus te zijn: 2 mappen op verschillende schijven als 1 map laten zien?

Sorry, my bad.

Het betreft hier Windows XP SP1 Professional, allebei de schijven in NTFS, niet identiek (eenmaal IBM 120Gb, en eenmaal Maxtor 120Gb).
Op een schijf is de partitie de volledige schijf, op de andere is de Windows-partitie '20'Gb, en de andere partitie '100'Gb.

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 07-10-2003 14:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit - edit je post ook nog eventjes met welk operating system je draait (zie ook Windows Operated Systems - Policy)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat jij wilt is een soort Distributed File System. Dit is helaas niet mogelijk in Windows XP.

niet zonder third party tools als deze er al zijn om dit te bewerkstelligen maar dit weet ik niet uit mijn hoofd. Je zult in ieder geval een niet Microsoft oplossing moeten vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door mutsje op 07-10-2003 14:10 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mutsje schreef op 07 October 2003 @ 14:09:
Wat jij wilt is een soort Distributed File System. Dit is helaas niet mogelijk in Windows XP.

niet zonder third party tools als deze er al zijn om dit te bewerkstelligen maar dit weet ik niet uit mijn hoofd. Je zult in ieder geval een niet Microsoft oplossing moeten vinden.
het kan toch ook met een Dynamic File Systeem :? Net als in Linux toch ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik sluit me aan bij mutsje - ik ken ook geen manier om precies te doen wat jij wil. Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is de 2 folders "onder" dezelfde directory "linken" door middel van linkd. Probeer in een command window maar eens
code:
1
linkd.exe /?
uit te voeren.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
elevator schreef op 07 October 2003 @ 16:06:
Ik sluit me aan bij mutsje - ik ken ook geen manier om precies te doen wat jij wil. Wat je eventueel nog zou kunnen doen, is de 2 folders "onder" dezelfde directory "linken" door middel van linkd. Probeer in een command window maar eens
code:
1
linkd.exe /?
uit te voeren.
Klinkt interessant, maar..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:\Documents and Settings\Remy>linkd.exe /?
'linkd.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

C:\Documents and Settings\Remy>cd\

C:\>cd windows

C:\WINDOWS>linkd.exe /?

C:\WINDOWS>cd system32

C:\WINDOWS\system32>linkd.exe /?

Zoeken helpt ook niet
nero355 schreef op 07 October 2003 @ 15:06:
[...]

het kan toch ook met een Dynamic File Systeem :? Net als in Linux toch ??
Maar dat heeft WinXP toch niet? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• elevator
  • Niet online

elevator

Klopt - zit in de resource kit ;)
http://www.jsiinc.com/SUBF/TIP2600/rh2600.htm

Verwijderd

DFS = Distributed file system, niet dynamic file system.

200x Server kan een DFS opzetten, waarin een soort van virtuele directories worden gemaakt die verwijzen naar directories elders, maar dan zit je dus met zoiets als \films\1 en \films\2, volgens mij kunnen die niet samengevoegd worden in 1 directory. Zou ook interessante scenarios kunnen veroorzaken zodra je een bestand NAAR die directory wilt kopieren of zo.

Het enige wat ik even kan bedenken (zonder in resource kits te hebben gekeken), is een zak snelkoppelingen in 1 directory maken die allemaal verwijzen naar de films in de andere directory... maar da's omslachtig en onhandig.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Volgens mij kan dit wel als je diskmanager in xp gebruikt. je moet dan beide schijven als dynamic disk instellen. Daarna kun je m.b.v. volgens mij raid 1 (niet helemaal zeker) je 2e schijf laten mounten in een map op je eerste schijf. Dit houd wel in dat je complete 2e schijf in die map gemount wordt.

Verwijderd

Je kan in diskmanager, als bijde schijven als dynamic disk ingesteld zijn (=> geen ander OS; kan niet ongedaan gemaakt worden) een extended partitie maken, dit voegt de ruimte van de verschillende partities samen (zoals raid0), dit biedt niet de voordelen (=snelheid) van raid0, maar wel de nadelen (1 schijf defect, partitie niet meer bruikbaar)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Had ik het dus wel (bijna) goed :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zie je wel had ik toch gelijk en nu weet ik het zeker THNX dudes :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 07-10-2003 17:33 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1