Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
(Tis trouwens alweer lang geleden dat ik op win 98 gegamed heb)
Ik wel wel XP op "best performance" gezet en nog wat services uitgezet....
Zie sig voor me specs
Verders heb ik de nieuweste games niet echt gespeeld op me PC..... Daar heb ik me xbox voor
[ Voor 59% gewijzigd door JSchut op 07-10-2003 13:25 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
.
Lekker stabiel en vraagt veel minder geheugen als windows xp
Verwijderd
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
loopt goed.. lekker stabiel (gemiddeld 1 vastloper per 2 maanden of.. door een game meestal)
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
explorer.exe killen voor het gamen is wel een goede
Welke shell gebruik je dan als je explorer niet gebruikt? Aston ofzo?Lord_Mithril schreef op 07 October 2003 @ 13:32:
XP prof.. zonder explorer.exe
loopt goed.. lekker stabiel (gemiddeld 1 vastloper per 2 maanden of.. door een game meestal)
Je kan explorer met taskmanager gewoon weer aanzetten na het gamenthacow schreef op 07 October 2003 @ 13:36:
[...]
Welke shell gebruik je dan als je explorer niet gebruikt? Aston ofzo?
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
En om eerlijk te zijn kan ik niet zeggen of dat sneller/langzamer gaat dan andere OS-en.
Ik ben namelijk niet zo'n benchmark freak, maar ach het doet zijn taak en als ik spellen niet meer kan spelen zoals ik wil upgrade ik me PC weer.
jep astonthacow schreef op 07 October 2003 @ 13:36:
[...]
Welke shell gebruik je dan als je explorer niet gebruikt? Aston ofzo?
Bier, Whiskey en Metal!!
Game de laatste meer op consoles, alleen games zoals Quake, Half-life etc vind ik duidelijk beter spelen op een PC. Een console game werkt altijd en (meestal) soepel
Draait heel lekker, en vooral stabiel.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Zelf gebruik ik op mijn desktop en laptop gewoon Windows XP met standaard toeters en bellen. En werkt prima
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Ja, die eerste is die uit de Xbox inderdaad
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Ik gebruik om te gamen dezelfde OS als al mijn andere computerpraktijken. En bij xp loopt alles lekker, en is de rest ook nog eens goed bruikbaarBikkel-Rulez schreef op 07 October 2003 @ 14:58:
windows xp pro
Verder wel chill, beetje weinig skins voor 1280x1024 die echt mij aanspreken.
Toch nog een paar vragen:
Hoe doe je dat dan? Als ik hem kill in de taskmanger is hij weg en weet ik ff niet hoe ik hem weer terug krijg?Drake schreef op 07 oktober 2003 @ 13:40:
[...]
Je kan explorer met taskmanager gewoon weer aanzetten na het gamen
Tevens las ik ergens dat er onder Xp wat problemen zijn met de laatste Ati Omega divers. Hebben jullie die ervaringen ook? En ik ben dus in het bezit van Win XP Pro, eeven voor de duidelijkheid.
Wat ik dus nog vergat te melden in het eerste bericht waren m`n systeem specs:
Ik noem alleen ff de belangrijkste:
AMD Athlon thunderbird 1333 MHz@ 1470 MHz
Epox 8KTA3 Mainboard
512 MB 133 MHz SD Ram
45 GB IBM harddisk 7200 rpm
Hercules Ati Radeon 9500 Pro 128 MB
Guillemot Maxi Sound Fortissimo 4.1
Aopen 300 Watt voedingskast
Draytek vigor 2600 ADSl Router
Ik heb nog een reepje 256 MB liggen. Indien ik dan geen W98 meer heb wil die erbij prikken, is het verschil dan groot/merkbaar tov 512 MB nu?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
ALs je hem terug wilt krijgen moet je gewoon in de taskmanager:The_Scratcher schreef op 07 October 2003 @ 15:49:
Hoe doe je dat dan? Als ik hem kill in de taskmanger is hij weg en weet ik ff niet hoe ik hem weer terug krijg?
File -> New task (Run...)
En dan: explorer intikken
Wat dacht je van het openen van een nieuwe taak 'explorer' via taakbeheer? "Bestand" -> "Nieuwe taak (uitvoeren...)" en dan gewoon explorer typen en openen...The_Scratcher schreef op 07 oktober 2003 @ 15:49:
[...]
Hoe doe je dat dan? Als ik hem kill in de taskmanger is hij weg en weet ik ff niet hoe ik hem weer terug krijg?
In veeleisende games zul je het wel kunnen merken ja, maar niet in die zin dat het meteen 50% sneller ofzo gaat...Ik heb nog een reepje 256 MB liggen. Indien ik dan geen W98 meer heb wil die erbij prikken, is het verschil dan groot/merkbaar tov 512 MB nu?
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
en ook UT2003 onder Slackware 9
magoed,
windows XP natuurlijk, dik logisch!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het bevalt me prima, maar dat zal mischien ook gedeeltelijk komen omdat ik hiervoor Me gebruikte
Met m'n oude dos games heb ik bijna geen problemen, veel van de compatibiliteits problemen zijn op te lossen
Damian: Hoef je niet te melden, de meesten hier geven in iedergeval nog iets van een argument waarom ze juist dat OS gebruiken...
[ Voor 23% gewijzigd door White Dust op 07-10-2003 19:11 ]
double that
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Draait al tijden stabiel hier (op een Creative-bugje na (VIA-chipset en Creative werken niet samen)) waar ik inmiddels geen last meer van heb na een upgrade. Als ik nu terug denk aan Windows ME of 98 krijg ik gewoon rillingen over m'n rug
Opsomtopic...?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:13 ]
Het gamen verloopt hier wel goed en ook DOS games draaien hier wel op (alhoewel ik deze niet meer speel) Alleen de Atlantis trilogie loopt niet echt lekker hierop.de rest doet het wel.
Ik ben er wel tevreden over.

Hieruit blijkt dat het verschil tussen verschillende besturingssystemen eigenlijk verwaarloosbaar is.
Enkel als je oude games speelt zul je al snel voor Win9x moeten kiezen wegens de compatibiliteit van oude games met Win2k/XP. Wellicht is Win9x met DirectX9 tegenwoordig wel weer iets meer trager vergeleken met 2k/XP.
Mijn eigen waarnemingen waren ook dat het verschil verwaarloosbaar is tussen verschillende Windows-besturingssystemen, ook met DirectX9.
Ikzelf heb Windows 2000 gekozen enkel omdat dit het stabielst is en geen/minder XP-rotzooi heeft.
Als je net zoals mij veel programma's tegelijkertijd open hebt staan zal het een heerlijke upgrade zijn. Games zullen er ook niet snel trager op worden.The_Scratcher schreef op 07 oktober 2003 @ 15:49:
Ik heb nog een reepje 256 MB liggen. Indien ik dan geen W98 meer heb wil die erbij prikken, is het verschil dan groot/merkbaar tov 512 MB nu?
[ Voor 2% gewijzigd door kamerplant op 07-10-2003 21:10 . Reden: dank MaRc0 fixen van grote typo :+ ]
🌞🍃
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Verwijderd
En de OS die nog het langst support krijgt..
Verwijderd
WinXp ben ik geen fan van, ik draai overgens ook nog andere Os'en like FreeBSD, Redhat..
Maar zoals je weet gaat het daar een beetje moeilijk op, (gamen).
Dus meestal Win2K prof.
Windows Server 2003 loopt ook goed alleen had ik wat gepruts met graphics drivers
[ Voor 40% gewijzigd door _MaLa_ op 07-10-2003 19:54 ]
sindsdien weer fijn terug op win XP Pro + Sp1 (uk versie btw
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Vrijwel alle spellen werken op XP, alleen de spellen die ik toch vrijwel nooit speel misschien niet. Verder is XP ook een stúk stabieler dan bijvoorbeeld Windows 98 en doet het qua performance er niet veel voor onder.
Daarbij komt dat Windows XP gemakkelijker in gebruik is met het installeren van programma's en hardware, ondanks dat het niet zoveel met gamen te maken heeft is dat voor mij toch ook een groot pluspunt
The devil is in the details.
Voor alle andere dingen gebruik ik XP Pro.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
waarom ? Vind het gewoon een zeer stabiel systeem ... dat is eigelijk de reden ... niet dat spellen beter erop draaien ( ok een beetje maar niet veel )
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Oude spellen werkten bij mij over het algemeen beter onder XP dan onder Windows 2000...
Mijn ervaring is ook dat zowel 2K als XP heel stabiel zijn, misschien is XP zelfs wat stabieler... maarja met goede hardware maakt dat niet veel uit
XP is natuurlijk wat recenter en ziet er imho wat beter uit en heeft wat meer extra's. Qua snelheid maakt het iig niet veel uit.
XP moet je gewoon ff tweaken in het begin.
2000 en XP zijn beide gewoon goed als game OS, XP heeft echter mijn voorkeur
Dat draait ook iedere comp van mij (op straks 1 98 bak na).
Gamen gaat daar perfect op en het blijft lekker snel en stabiel (wat ik eerlijk gezegd niet kan zeggen van winXP).
Met DX9 en SP3 draaien practisch alle games erop zonder een enkel probleem.
Kan je me dat uitleggen?Pluisje schreef op 07 October 2003 @ 13:21:
win xp prof.
je kan met services.msc de overbodige services uitzetten.
Daar is een crack voorVerwijderd schreef op 07 October 2003 @ 21:07:
Ik heb Windows XP zonder SP1 want die kan ik niet downloaden want ik ben illigaal

Maar ff ontopic
Why simpel: minder poespas, lekker simpel, rete stabiel, en XP heeft vaak vage kuren die ik in 2000 nie tegen kom
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Doe Start > Run (uitvoeren) en typ in services.msc.
Je krijgt een lijst van beschikbare Services. Ga alle services langs waar het startup-type automatic is. Een aantal onnodige zou je uit kunnen schakelen waardoor je systeem sneller start, maar ook minder geheugen nodig zal hebben.
Het probleem is dat bepaalde services gewoon gestart moeten zijn, omdat Windows anders niet goed functioneerd, of zelfs niet opstart. Welke wel uit kunnen in jouw geval, zie daarover de search, onder andere [rml][ Win2k] Onnodige services uitschakelen[/rml].
🌞🍃
* blouweKip wacht vol verwachting op doom3
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Al mijn games doen het uitstekend op dit voor mij tot nu toe meest stabiele OS van MS.
(XP op exact dezelfde hardware, zelfs met SP1, via dual-boot was zo gammel als de pest).
Services uitschakelen (in WinXP/Win2k) en extra 256 MB zullen de boel wel wat soepeler (sneller) laten draaien denk ik
Daar blijf ik me ook over verbazen. Ik draai al XP sinds de laatste build gelekt was (2600) en heb werkelijk nog nooit problemen gehad. Soms heb ik het idee dat de verstokte W2K users net zo erg zijn als de diehard Linuxers waarvan Windows gewoon niet mag deugen. Bij een XP installatie steken ze waarschijnlijk minder moeite in de installatie om vervolgens 'zie je wel' te kunnen roepen. En in mijn systeem zitten alle PCI slots vol en zijn er meerdere USB/Firewire devices aangesloten dus het OS is aardig op de proef gesteld.JC schreef op 08 October 2003 @ 09:43:
Apart om te zien dat de een WinXP (al dan niet met SP1) top vindt en dat de ander er probs mee heeft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Kan iemand me dan hier nog een antwoord op geven? Ik heb dus een Hercules Ati Radeon 9500 Pro 128 MB.The_Scratcher schreef op 07 October 2003 @ 15:49:
Tevens las ik ergens dat er onder Xp wat problemen zijn met de laatste Ati Omega divers. Hebben jullie die ervaringen ook?
heb ik nou altijd al afgevraagd.. zit er veel performance verschil tussen linux en windows bij games?blouweKip schreef op 07 oktober 2003 @ 22:58:
Linux, meeste games die ik leuk vind draaien er prima in (al zijn er natuurlijk altijd wel spellen die maar op 1 os draaien)
* blouweKip wacht vol verwachting op doom3
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Alle games draaien goed, hoewel ik geen oudere games speel.
Mn 3dmark score verschilt niets ivm xp pro dus houd ik het lekker bij win2k aangezien dat bij mij wat soepeler loopt. (Minder fouten in event viewer dan in xp iig)
Nooit problemen bij! Werkt perfect. Ik zweer bij win2k
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
start -> uitvoeren -> services.msc
hieroner staat een lijst met de services en hun functie. Aan de hand van die lijst kan je kijken welke services je nodig hebt en welke niet.
LET OP!! verkeerde services uitzetten kan er voor zorgen dat windows niet goed meer werkt.
win xp
win 2000
[ Voor 6% gewijzigd door Toet3r op 08-10-2003 13:56 ]
Hangt ervan af welke distro je draait. Een uitgeklede Debian is stukken sneller dan een ranzige RedHat met toeters en bellen (die op zijn beurt niet voor een gemiddelde XP install onderdoet), maar het verschil wordt voornamelijk bepaald door de applicatie zelf. Q3 bv. hoeft niet eerst door WINE/VMWare/whatever gepompt te worden itt. de meeste andere games, en dat scheelt VEEL.Lord_Mithril schreef:
[...]
heb ik nou altijd al afgevraagd.. zit er veel performance verschil tussen linux en windows bij games?
maar de apps die via wine/vmware gaan? daar zijn ze merkbaar langzamer dan de gemiddelde XP install of merk je er weinig van?DroogKloot schreef op 08 oktober 2003 @ 14:01:
[...]
Hangt ervan af welke distro je draait. Een uitgeklede Debian is stukken sneller dan een ranzige RedHat met toeters en bellen (die op zijn beurt niet voor een gemiddelde XP install onderdoet), maar het verschil wordt voornamelijk bepaald door de applicatie zelf. Q3 bv. hoeft niet eerst door WINE/VMWare/whatever gepompt te worden itt. de meeste andere games, en dat scheelt VEEL.
Bier, Whiskey en Metal!!
Hangt naast de distro natuurlijk ook af van het feit of het spel goed geport is, zo moet je voor ut2k3 een iets snellere processor hebben omdat de opengl port niet echt super is, heb je die dan draait het net zo snel als onder windows (met die proc), goede opengl games draaien vaak iets sneller onder linux (al zijn de verschillen soms marginaal)heb ik nou altijd al afgevraagd.. zit er veel performance verschil tussen linux en windows bij games?
Natuurlijk moet je in linux ook een nvidia kaart hebben, daar nvidia de enige is met goed presterende linux 3d drivers (ati belooft veel maar ze zijn er nog niet)
games via vmware zal niet lukken, maar een opengl windows spelletjes zal vaak best redelijk presteren met wine (ik haalde met jk2 iig evenveel frames dan onder windows, en met moh:aa zelfs meer)maar de apps die via wine/vmware gaan? daar zijn ze merkbaar langzamer dan de gemiddelde XP install of merk je er weinig van?
Probleem blijven games die alleen een niet portable api zoals d3d gebruiken, die draaien vaak alleen met winex (een commerciele wine rip-off) en de performance daarvan is naar mijn mening kut (omdat het omzetten van d3d calls naar opengl nog niet goed en efficient gebeurt in winex)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
geen problemen bij het spelen van spellen, mede door systeem: amd 2800+ ; 1024DDR ; ATI Radeon 9700 ; 120GB Maxtor @7200 Rpm
Maar voor de oudere games, die ik vaak leet vind om te spelen heb ik win2k op een andere partitie staan. [dan denk ik aan Transport Tycoon, LL7 :D]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
In ieder geval succes gewenst met je nieuwe setup. The_Scratcher.
256mb laat je toch niet ongebruikt liggen,.... is gewoon zondeThe_Scratcher schreef op 09 October 2003 @ 10:54:
Kan ik ook eindelijk eens die extra 256 MB erbij prikken die ik nog heb liggen!
Nee dat klopt! Maar aangezien ik al 512 MB heb en ik nog steeds onder W98 game dat maar 512 MB max aankan heb ik het er maar niet bij gedaan om problemen met W98 te voorkomen. Na dit weekend zit dat reepje extra er ook bij en zit ik dus lekker op 768 MB en is W98 voorgoed van m`n systeem verwijderd.Loadichus schreef op 09 October 2003 @ 14:59:
[...]
256mb laat je toch niet ongebruikt liggen,.... is gewoon zonde

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Idd win2k pro roeleert alle andere windows. Geen overbodige rotzooi, wel goede stabiliteit en ondersteuning.Thomasje schreef op 07 October 2003 @ 13:22:
Windows 2000 Pro
Lekker stabiel en vraagt veel minder geheugen als windows xp
The_Scratcher schreef op 07 oktober 2003 @ 13:17:
Ik zou graag eens willen weten welk OS jullie gebruiken om te gamen? Win 98/XP/2000 of iets anders? Is XP met alle toeters en bellen en alle processen die op de achtergrond draaien wel goed genoeg om te gamen zonder dat het de (Game) performance omlaag haalt?
Ik vraag dit omdat ik binnekort m`n pc van scratch af opnieuw ga installeren en wel eens af wil van dat Win 98. Ik heb wel al XP erop maar ik game nog altijd onder Win 98. Ik ben eens benieuwd wat de ervaringen zijn hier.
Nou ja wel iets later dan geplanned (helaas geen tijd gehad) maar heb nu eindelijk de pc sinds een kleine week klaar. Alle "rotzooi" is eraf, ja inclusief W98The_Scratcher schreef op 09 October 2003 @ 10:54:
Het is me duidelijk! Win98 gaat er definitief vanaf en er komt alleen nog Xp Pro en Win 2000 Server (voor m`n MCSE studie) op! Kan ik ook eindelijk eens die extra 256 MB erbij prikken die ik nog heb liggen. Allen bedankt voor jullie antwoorden en toelichtingen!
Wat wel een tegenvaller was was dat het extra 256 MB reepje dat ik nog had liggen verrot was.
Daarom ben ik overgestapt op 2000.
Nu zijn er nog maar érg weinig games die niet lopen op 2000. Zelfs een oud DOS spelletje (Bats) heb ik werkend gekregen.
Verwijderd
Tweak het en je hebt ownage verder denk ik dat dit topic niet echt lang mee gaat
Ik heb ook bijna altijd wel MP3's op de achtergrond draaien als ik game, nergens last van.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Zeker als je maar 256mb hebt kan je spel(zoals de nieuwe Homeworld2) wel eens gaan laggen wanneer je geheugen vol zit...
Daarom speel ik op windows 2000 en de meeste services uitgezet, ik overweeg zelfs om 98 te doen weer
Verwijderd