- = Radeon Topic part 7 = -

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.143 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 15:00

edward2

Schieten op de beesten

Insane wat doe jij met die moederborden joh, ik zie in elke posting staan dat je op een mobo wacht, wat doe jij der mee?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Edward ik heb het naar RMA van perfect systeems gestuurd;)
ik kan de cooler niet bevestigen zo'n bevestigingspin is totaal versleten en 1 pci slot opgeblazen ik denk dat ik wel een nieuwe mobo krijg;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47
Wie heeft er ook problemen met HITMAN met RADEON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
laatste nieuws op rage3d al gelezen :(

"voor de kerst geen nieuwe radeon drivers van Ati en zeer waarschijnlijk ook de rest van 2000 niet meer..." :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12800

Gaat mn kerstkado :( Had ik stiekum toch wel een beetje op gerekend.
Nog een vraagje trouwens, ik krijg wat 'artefacts' in sommige demo's, oa in xl-r8r. Wanneer die kerel zichzelf aan het bewonderen is zie ik in die hand (groot redelijk egaal vlak) bijvoorbeeld hier en daar zwart blokjes flitsen. Is dit een direct3d instelling waar ik niet aan had moeten zitten ofzo :? Mn radeon is eventjes niet overgeklokt.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Disable Hierachical Z voor het verwijderen van die artifacts en hitman loopt bij mij prima

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Er staat volgens mij nergens te lezen dat ze (drivers) uitgesteld zijn/of niet voor een bepaalde datum komen, waar heb je dat precies gelezen op rage3d?

Niet op voorraad.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hopend komen ze wel rond kerst uit.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Edward2 hier heb je een kerst icoontje:
http://www.ucau.nl/edward2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/edward2.jpg

39

• Albinoraptor
  • Laatst online: 21:47
HJS waar speel jij op, OpenGL of D3d, bij mij bij D3D, echt alleen maar strepen, en bij OpenGL loopt bij film eidos vast.
Of moet je wat in ini file zetten?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé kijk eens aan, ik zet hem er gelijk op.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Eeeh, ik weeet het niet meer, inderdaad 1 van de twee deed het niet en de ander gaf geen problemen, maar ik heb spel er afgekickt :D gefrustreerd omdat het te moeilijk voor me was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Hey radeon Owners, hoe zit dat nou met die vage luchteffecten met deze kaart?

Ik was wat aan het teruglezen op t.net en zag een vergelijking qua beeld tussen de radeon en een GF2.
de radeon had een lelijke paarse lucht en de GF2 gewoon een mooie rood/geel kleurige.

Hebben veel spellen deze afwijking met de radeon?

Het is wel een doorn in het oog als dit met elk spel er zo uitziet.

Ohja, nog 1 vraagje: maakt het veel uit in framerates of ik de SDR of de DDR neem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, dat is alleen met Isle of Moor, voor de rest ziet alles er beter iut vooral in OpenGL met anisotropische filtering op hoogste kwaliteit.
Ik zou niet de sdr nemen maar de DDR, scheelt zeker wat (30%?) het is in mijn ogen de meerprijs zeker waard, anders koop je een kaart die weer het geheugen als bottleneck heeft.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zeg TwisteR, kan jij die 8012 drivers eens naar mij door mailen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

zijn dit de nieuwe drivers??!!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja maar, maar nog niet uit;( (was als grapje bedoeld), namelijk, volgens enkele (ati)nieuwsgroepen zijn ze naar M$, gamedeveloppers ect. gestuurd, dus misschien dat de importeurs ook al wat gehad hebben...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ja het wordt nu echt hoog tijd gvd (oops excuse me french >:) ) ... ik dacht trouwens ff dat deze topic dood en begraven was ;) . Ik heb eindelijk Sacrifice (officieel) en het spel ruleert zwaar! Ik heb geen enkel probleem met de Radeon en de 7041 MS drivers meer na een beetje tweaken. Echt heel mooi (512KB textures op characters :9~ ) en leuk om te spelen ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Btw Edward als je wil kun je deze icon gebruiken (beetje 'gepolished' met Photoshop :) ) -->

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/Edward2GoTIcon.jpg

Zie maar ... die icon van jou is alleen een beetje vervomt omdat plaatjes groter dan 60*60 pxls niet echt mooi geresized worden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Klein probleempje :

Waar stel ik mijn refresh rates voor OpenGL in ?

D3D heb ik al goed gezet via dxdiag, alleen openGL nog, weet iemand waar dat staat in de registry ?

Nieuwe drivers ! Beter snel, ik baal nog steeds van mijn 20% performance loss in D3D onder win2k :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, bedankt, het ziet er veel beter uit zo, ze gaat zo wat minder "gebukt" onder zware druk ;)
Refreshrates (incl. 1280x960 res!) kan je instellen met de Radeontweaker, te vinden op rage3d.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hej guys,

Ik heb de GF2 op de p2 400 getest (wacht nog steeds op mobo;(
het is wel behoorlijk snel zeg. Het heeft wel artifacts (of hoe je het ook schrijft) in counterstrike maar quake3 gaat perfect. Ik ga effe kijken wat me volgende videokaart gaat worden heb deze te koop aangeboden
ik wil kosten wat het kost edward inhalen;)
met zijn aantal videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tja, ik begin de hoop toch echt een beetje op te geven, je zal zien dat er straks nieuwe drivers zijn en die zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja,

Om eerlijk te zijn is er gewoon geen goede videokaarten uit. Ik denk toch dat V5 5500 de beste is (rekening houden met prijs/performance ratio). Ik heb ook de hoop opgegeven met de huidige videokaarten dus ik maar steeds andere uitproberen;)
De volgende generatie radeon's zal wel lauw zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Insane je doet iig wel je best, heb je je GTS al verkocht?
Ze mogen idd nu wel een beetje vaart achter de release zetten van de drivers, ik wil wel eens fatsoenlijk met fog kunnen spelen!
En iedereen is zo braaf bij ATI, er lekt niks, het lijkt wel een woestijn daar, volgens mij hebben ze de eed af moeten leggen om te beloven om geen enkele vorm van informatie vroegtijdig naar buiten te lekken.
De sacties zullen waarschijnlijk niet misselijk zijn en gaan verder dan ontslag.
Waarschijnlijk zal iemand die deze regel overtreed levenslang in de mijnen van Mars moeten werken, geketend aan z'n mede gevangene, onthouden van elk vrouwelijk en/of culinair genot.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 07:10
Ik heb een vraagje over PowerStrip in combinatie met mijn ATI Radeon ViVo 64 Mb DDR OEM... Daarvoor moet ik vast hier zijn.

Ik heb Powerstrip versie 2.78 en daarmee kan ik alleen het geheugen van mijn Radeon overklokken...

De geheugenklok heb ik nu op 189 Mhz staan, maar de Engine klok kan ik niet aanpassen... daar staat "n/a" in het vakje waarin normaal gesproken het aantal Mhz'en zouden moeten staan.

Hoezo kan ik dit niet aanpassen? Of zet Powerstrip de engine klok automatisch even hoog als de geheugen klok???

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 27 december 2000 19:00 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Of zet Powerstrip de engine klok automatisch even hoog als de geheugen klok???
Ja, met ps 3.0 beta kan je ze beiden regelen

http://www.reactorcritical.com/files/ps3beta.exe

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, weet jij hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/95113/1
meer van?
Let op het icon?

Niet op voorraad.

• Bomberman
Wel godverdegodver :(:(:( !!! Wat een klootzak ... wacht weet er wel iets op ... als het niet werkt zet ik het wel in het adjes forum ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 20:27
Hey bomberman, wat een ontzettende :9~ leuke :9~ hoeveelheid geheugen heb jij in die bak geplanned. maar zou je niet nog een maand die intel houden en de k7t turbo nemen?
of heb je uhm verkocht :)

nu on-topic: Gp3 heb ik last van geknipper in de achteruitkijk en onder het stuur. Is dit op te lossen met hierarchical Z instelling? of weet iemand het ? (al kan ik het volgende week pas testen, zit nu bij me ouders)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Te laat, geheugen en CPU zijn al binnen :P (heb het net gehaald) ... en wachten ben ik helemaal niet zo goed in ;) . Over GP3, probeer idd als eerste HierarchicalZ uit te zetten. Als dat niet werkt FastZClear ook uit en kijken wat er dan gebeurt. Meestal zijn dat soort glitches wel HyperZ related ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Trouwens een duidelijke weergave van je systemcomfig eh ... vond ik ook 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 07-06 14:52
Zo, mijn laatste werkdag van dit jaar is begonnen :) Even mijn bureau opruimen en verder de hele dag MP3's neerhalen >:)

Alleen jammer dat ik geen Counter Strike kan spelen, dan was de dag helemaal leuk geweest.

Ik heb (eindelijk) reply van mijn ATI contactpersoon, helaas niet echt goed nieuws:

"Radeon VE will not ship before March 2001. Regarding performance it is impossible to dramatically increase 16-bit performance because the two rendering pipelines are the bottleneck. Nvidia GeForce2 GTS has four of them. Our next chip (code name R200) will also have four rendering pipes but it will be later than Nvidia NV20. We expect press samples in June."

En ik mag 1 AIW Radeon in mijn schoorsteen verwachten :P Dus die gaat weer beginnen met roken in het nieuwe jaar (begon het al koud te krijgen ;) )

Verder heb ik nog niets van de nieuwe drivers gehoord, misschien hebben ze door dat ik ze in Nederland loop te lekken...je weet het nooit natuurlijk.

Verder iedereen een goed 2001 gewenst...en dat de Radeon Topic mag door blijven groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Dit topic word zolangzamerhand meer een goede tijden slechte tijden aflevering....

Even een serieuze vraag, vandaag ( ja echt...) komt mijn nieuwe config binnen en jawel ook een radeon. Na het lezen van dit forum heb ik toch een beetje het gevoel dat het niet een echt stabiel kaartje is, en war je heel veel reg-veranderingen bij moet plegen.

Ik ben niet van plan om mijn systeem ver over te klokken, loopt die kaart dan wel een beetje of had ik echt beter een gf2 dlx kunnen kopen? Welke drivers zijn het stabielst (ook voor games onder w2k), alle tips zijn welkom

serieuze reply's worden gewaardeerd ( dus niet "koop een g-force"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zelf heb ik geen ervaring onder w2k, maar het is helemaal niet zo dat je constant in je register zit te veranderen ofzo want ik heb gewoon m'n drivers geinstalleert en klaar.
En langzaam is hij niet, zekers niet.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Homedisc, Duron 650 @ 1200 ... je maakt een geintje toch zeker :? ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai een Radeon 32mb DDR on win2k.
De beste drivers die je kan nemen zijn de nieuwste beta 3073 drivers.
Helaas zijn deze in 1024x768 nog zo'n 20% trager dan de HCL drivers onder winME :(:(:(
(heb het getest)

Qua registry settings hoef je niet veel te veranderen. Gewoon de eerste keer ff een radtweakertje downloaden en dan gelijk de volgende settings instellen :

DisableHeirarchicalZ = 1 (beter uit nauwelijks performance winst, (nog) wel veel artifacts in spellen)
FastClearZEnabled = 1 (nog geen problemen mee gehad)
ExportWBuffer = 0 (zeker uit zetten als je sacrifice wilt spelen )

En dan zijn er nog enkele settings waarmee je fog werkend zou kunnen krijgen onder win2k, helaas is dat me nog niet gelukt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 29 december 2000 12:55 schreef Bomberman het volgende:
Homedisc, Duron 650 @ 1200 ... je maakt een geintje toch zeker :? ...
hahaha nee echt niet, hij kan zelfs hoger maar dan loopt hij echt zwaar instabiel.
1200Mhz is hij wel goed en stabiel.
voor mijn max behaalde snelheid zie hieronder:
http://www.ucau.nl/duron/1212w.jpg
:9~

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Voor mensen met een AMD en W2K (in het algemeen)

http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

@dinoPK :

Hoe kom je erbij dat die Radeon instabiel is?! Het enige waar we op zitten te wachten is een performance-boost van 50% (yeah right ;) ).
Ik heb die kaart nu een maand (thanx HJS) en ik kan niet ander zeggen dan dat die kaart roelt. Met de reg.settings van Maxx (zie Rage3D) draait ieder spel toppie!!!:)

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind de Radeon nu behoorlijk stabiel voor zo'n nieuwe kaart, er zijn nog wat features die nog niet optimaal werken zoals HierachicalZ en FastZ-clear.
Helaas en heel normaal verschijnsel bij nieuwe features, heeft de GeForce ook gehad (niet dezelfde features natuurlijk).
Dit heeft allemaal zijn tijd nodig om door te ontwikkelen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Toch weer een Corrado edward?
Doe de groeten aan Ron op de volgende meting ;) (die gozer van dat Corrado Forum)

Volgende week een nieuwe C2-600 binnen, moet wel lopen op 900 mhz lijkt me zo, als het goed is test Eynstein voor me of de proc het aankan >:) . Benieuwd hoeveel sneller dat is.
(jaja, een duron is beter, maar dan moet ik ook een nieuw mobo en ben ik ff meer kwijt dan die 300 piek die ik nu kwijt ben, kinderen zijn duur ;) )

Oh Ja. alle Radeon topic bezoekers een goed 2001 en dat de nieuwe drivers er maar snel mogen zijn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
blij dit te horen
ik maakte me een beetje zorgen eigenlijk:
amd topics: niet stabiel
abit kt7 topics: veel problemen
radeon topics: dit doet het niet , dat doet het niet, maakte me een beetje zorgen

als ik ergens geen zin in heb is het om veel tijd kwijt te zijn aan het stabiel krijgen van mijn pc, ik ben geen scholier en heb dus geen tijd om elke dag te gaan zitten rotzooien uren achter de pc terwijl het vrouwtje op de bank zit ( niet dat elke scholier dat doet.......;))

ik kijk er naar uit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hjs, ik blijf het 1 van de mooiste auto's vinden die ik kan betalen, misschien ooit nog eens de echte, de VR6 2,9 liter:9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iedereen een goed en gezond 2001 alvast.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1354

Die 8012 drivers waarover hier sprake is, zijn die ergens af te halen? of is iemand zo vriendelijk om ze mij op te sturen :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomberman wat moet je met zoveel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand trouwens Fog al werkend gekregen in sacrifice bijv. ?

Ik had gisteren op het rage3d forum gelezen dat het iemand was gelukt, maar met alleen de regkeys die hij gaf werkt het igv niet.

Nog steeds een grote grijze waas in sacrifice :(

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

8012 drivers zijn er nog niet, ik heb ook nog steeds problemen met fogweergave en presatie, bv in Alice heb ik soms 15 fps.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op vrijdag 29 december 2000 16:40 schreef insane het volgende:
Bomberman wat moet je met zoveel geheugen?
Je hebt niet snel teveel geheugen en ik kon er goedkoop aankomen :) . Dadelijk met Whistler of Win2K (als er eindelijk fatsoenlijke drivers voor komen zodat de performance ong. gelijk is aan Win9x ga ik dat draaien) komt dat zeker van pas.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18317

Zou het echt zoveel uitmaken? na 300 mb merk je volgens mij het verschil niet meer..... ik kan het mishebben.... maar ja het is altijd leuk om te zeggen dat je rond de 700 mb aan geheugen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee veel maakt het niet uit. Tenzij je erg veel open hebt staan (veel IE-windows, Photoshop, UT, ICQ, Cleansweep, Zonealarm, etc etc ...) dan loopt het echt wel op. Natuurlijk heb je het niet nodig maar het kan ook zeker geen kwaad. Ik stel dan gewoon 128MB voor VCache in, wat voor een RAMDRIVE waar ik vast iets leuks mee kan gaan doen, hoef dan niet meer zo kieskeurig te zijn met wat ik wel en niet laat draaien op de achtergrond (geen CPU intensive apps natuurlijk) plus het klinkt inderdaad relaxxed. Misschien disable ik mijn hele swapfile wel :9~ ! Can you say smooth ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

misschien wil je wel een reepje kwijt >:)

loop die ook op cas 2

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb het moederbord nog niet maar als het goed is loopt het makkelijk op 140MHz 2-2-2 :9~ ... en heeeeel misschien ja ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik herinner me nog een review waarin ze 256Mb tegen over 1GB ram vergeleken verschil was niet eens 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://menting:menting@students.washington.edu/menting/radeon7062.zip

Ik weet niet waar ze vandaan komen ben ze nu aan het downen, helaas niet de 8012's

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.