Niet op voorraad.
Anoniem: 688
ik kan de cooler niet bevestigen zo'n bevestigingspin is totaal versleten en 1 pci slot opgeblazen ik denk dat ik wel een nieuwe mobo krijg;)
"voor de kerst geen nieuwe radeon drivers van Ati en zeer waarschijnlijk ook de rest van 2000 niet meer..."
Anoniem: 12800
Nog een vraagje trouwens, ik krijg wat 'artefacts' in sommige demo's, oa in xl-r8r. Wanneer die kerel zichzelf aan het bewonderen is zie ik in die hand (groot redelijk egaal vlak) bijvoorbeeld hier en daar zwart blokjes flitsen. Is dit een direct3d instelling waar ik niet aan had moeten zitten ofzo
Niet op voorraad.
Of moet je wat in ini file zetten?
Niet op voorraad.
Anoniem: 12776
Ik was wat aan het teruglezen op t.net en zag een vergelijking qua beeld tussen de radeon en een GF2.
de radeon had een lelijke paarse lucht en de GF2 gewoon een mooie rood/geel kleurige.
Hebben veel spellen deze afwijking met de radeon?
Het is wel een doorn in het oog als dit met elk spel er zo uitziet.
Ohja, nog 1 vraagje: maakt het veel uit in framerates of ik de SDR of de DDR neem ?
Ik zou niet de sdr nemen maar de DDR, scheelt zeker wat (30%?) het is in mijn ogen de meerprijs zeker waard, anders koop je een kaart die weer het geheugen als bottleneck heeft.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Anoniem: 2539
Waar stel ik mijn refresh rates voor OpenGL in ?
D3D heb ik al goed gezet via dxdiag, alleen openGL nog, weet iemand waar dat staat in de registry ?
Nieuwe drivers ! Beter snel, ik baal nog steeds van mijn 20% performance loss in D3D onder win2k :(
Refreshrates (incl. 1280x960 res!) kan je instellen met de Radeontweaker, te vinden op rage3d.
Niet op voorraad.
Ik heb de GF2 op de p2 400 getest (wacht nog steeds op mobo;(
het is wel behoorlijk snel zeg. Het heeft wel artifacts (of hoe je het ook schrijft) in counterstrike maar quake3 gaat perfect. Ik ga effe kijken wat me volgende videokaart gaat worden heb deze te koop aangeboden
ik wil kosten wat het kost edward inhalen;)
met zijn aantal videokaart

Om eerlijk te zijn is er gewoon geen goede videokaarten uit. Ik denk toch dat V5 5500 de beste is (rekening houden met prijs/performance ratio). Ik heb ook de hoop opgegeven met de huidige videokaarten dus ik maar steeds andere uitproberen;)
De volgende generatie radeon's zal wel lauw zijn denk ik
Ze mogen idd nu wel een beetje vaart achter de release zetten van de drivers, ik wil wel eens fatsoenlijk met fog kunnen spelen!
En iedereen is zo braaf bij ATI, er lekt niks, het lijkt wel een woestijn daar, volgens mij hebben ze de eed af moeten leggen om te beloven om geen enkele vorm van informatie vroegtijdig naar buiten te lekken.
De sacties zullen waarschijnlijk niet misselijk zijn en gaan verder dan ontslag.
Waarschijnlijk zal iemand die deze regel overtreed levenslang in de mijnen van Mars moeten werken, geketend aan z'n mede gevangene, onthouden van elk vrouwelijk en/of culinair genot.
Niet op voorraad.
Ik heb Powerstrip versie 2.78 en daarmee kan ik alleen het geheugen van mijn Radeon overklokken...
De geheugenklok heb ik nu op 189 Mhz staan, maar de Engine klok kan ik niet aanpassen... daar staat "n/a" in het vakje waarin normaal gesproken het aantal Mhz'en zouden moeten staan.
Hoezo kan ik dit niet aanpassen? Of zet Powerstrip de engine klok automatisch even hoog als de geheugen klok???
The Flying Dutchman
Ja, met ps 3.0 beta kan je ze beiden regelenOp woensdag 27 december 2000 19:00 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Of zet Powerstrip de engine klok automatisch even hoog als de geheugen klok???
http://www.reactorcritical.com/files/ps3beta.exe
Niet op voorraad.
meer van?
Let op het icon?
Niet op voorraad.
of heb je uhm verkocht
nu on-topic: Gp3 heb ik last van geknipper in de achteruitkijk en onder het stuur. Is dit op te lossen met hierarchical Z instelling? of weet iemand het ? (al kan ik het volgende week pas testen, zit nu bij me ouders)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Alleen jammer dat ik geen Counter Strike kan spelen, dan was de dag helemaal leuk geweest.
Ik heb (eindelijk) reply van mijn ATI contactpersoon, helaas niet echt goed nieuws:
"Radeon VE will not ship before March 2001. Regarding performance it is impossible to dramatically increase 16-bit performance because the two rendering pipelines are the bottleneck. Nvidia GeForce2 GTS has four of them. Our next chip (code name R200) will also have four rendering pipes but it will be later than Nvidia NV20. We expect press samples in June."
En ik mag 1 AIW Radeon in mijn schoorsteen verwachten
Verder heb ik nog niets van de nieuwe drivers gehoord, misschien hebben ze door dat ik ze in Nederland loop te lekken...je weet het nooit natuurlijk.
Verder iedereen een goed 2001 gewenst...en dat de Radeon Topic mag door blijven groeien.
Even een serieuze vraag, vandaag ( ja echt...) komt mijn nieuwe config binnen en jawel ook een radeon. Na het lezen van dit forum heb ik toch een beetje het gevoel dat het niet een echt stabiel kaartje is, en war je heel veel reg-veranderingen bij moet plegen.
Ik ben niet van plan om mijn systeem ver over te klokken, loopt die kaart dan wel een beetje of had ik echt beter een gf2 dlx kunnen kopen? Welke drivers zijn het stabielst (ook voor games onder w2k), alle tips zijn welkom
serieuze reply's worden gewaardeerd ( dus niet "koop een g-force"
En langzaam is hij niet, zekers niet.
39
De beste drivers die je kan nemen zijn de nieuwste beta 3073 drivers.
Helaas zijn deze in 1024x768 nog zo'n 20% trager dan de HCL drivers onder winME :(:(
(heb het getest)
Qua registry settings hoef je niet veel te veranderen. Gewoon de eerste keer ff een radtweakertje downloaden en dan gelijk de volgende settings instellen :
DisableHeirarchicalZ = 1 (beter uit nauwelijks performance winst, (nog) wel veel artifacts in spellen)
FastClearZEnabled = 1 (nog geen problemen mee gehad)
ExportWBuffer = 0 (zeker uit zetten als je sacrifice wilt spelen )
En dan zijn er nog enkele settings waarmee je fog werkend zou kunnen krijgen onder win2k, helaas is dat me nog niet gelukt .
hahaha nee echt niet, hij kan zelfs hoger maar dan loopt hij echt zwaar instabiel.Op vrijdag 29 december 2000 12:55 schreef Bomberman het volgende:
Homedisc, Duron 650 @ 1200 ... je maakt een geintje toch zeker...
1200Mhz is hij wel goed en stabiel.
voor mijn max behaalde snelheid zie hieronder:
http://www.ucau.nl/duron/1212w.jpg
39
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html
Anoniem: 15607
Hoe kom je erbij dat die Radeon instabiel is?! Het enige waar we op zitten te wachten is een performance-boost van 50% (yeah right
Ik heb die kaart nu een maand (thanx HJS) en ik kan niet ander zeggen dan dat die kaart roelt. Met de reg.settings van Maxx (zie Rage3D) draait ieder spel toppie!!!:)
Jur
Helaas en heel normaal verschijnsel bij nieuwe features, heeft de GeForce ook gehad (niet dezelfde features natuurlijk).
Dit heeft allemaal zijn tijd nodig om door te ontwikkelen.
Niet op voorraad.
Doe de groeten aan Ron op de volgende meting
Volgende week een nieuwe C2-600 binnen, moet wel lopen op 900 mhz lijkt me zo, als het goed is test Eynstein voor me of de proc het aankan
(jaja, een duron is beter, maar dan moet ik ook een nieuw mobo en ben ik ff meer kwijt dan die 300 piek die ik nu kwijt ben, kinderen zijn duur
Oh Ja. alle Radeon topic bezoekers een goed 2001 en dat de nieuwe drivers er maar snel mogen zijn.
ik maakte me een beetje zorgen eigenlijk:
amd topics: niet stabiel
abit kt7 topics: veel problemen
radeon topics: dit doet het niet , dat doet het niet, maakte me een beetje zorgen
als ik ergens geen zin in heb is het om veel tijd kwijt te zijn aan het stabiel krijgen van mijn pc, ik ben geen scholier en heb dus geen tijd om elke dag te gaan zitten rotzooien uren achter de pc terwijl het vrouwtje op de bank zit ( niet dat elke scholier dat doet.......;))
ik kijk er naar uit...
Niet op voorraad.
Anoniem: 1354
Ik had gisteren op het rage3d forum gelezen dat het iemand was gelukt, maar met alleen de regkeys die hij gaf werkt het igv niet.
Nog steeds een grote grijze waas in sacrifice
Iemand ?
Niet op voorraad.
Je hebt niet snel teveel geheugen en ik kon er goedkoop aankomenOp vrijdag 29 december 2000 16:40 schreef insane het volgende:
Bomberman wat moet je met zoveel geheugen?
Anoniem: 18317
Ik weet niet waar ze vandaan komen ben ze nu aan het downen, helaas niet de 8012's
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.