Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
al die nieuwe mensen met een Radeon moeten wel joinen !!
http://www.dutchpowercows.org/subteam.dsp?id=81
en
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=215054
en zoals je ziet is iedere pc welkom
Niet op voorraad.
ps je moet wel snel beter worden hoor, we willen driver 8012;)
Niet op voorraad.
Maar het gerucht gaat toch dat deze er aan zit te komen met een aardige performance winst.
Dan is de kans groot dat TwisteR ze toch als 1 van de 1e heeft;)
Niet op voorraad.
Ik vind het wel een nadeel dat je bijna voor elk spel wel een registery setting moet veranderen om hem goed te kunnen spelen
Ene hoe zit het met die nieuwe drivers? Zou wel een leuk kadotje zijn voor onder de boom als ze echt 50% performece boost hebben
http://www.riva3d.com/radeon/
(Goh, leuke site, ze geven een Hercules Ultra weg (leuk voor in de verkoop
Heb nu een chrome orb op mijn radeon zitten. En hij draait nu op 191,3 Mhz, maar als ik hoger ga krijg ik van die witte punten in mijn beeld. Hoe kan dit, en kan ik er wat aan doen zodat ik hoger kom?
Ik heb welleens gehoord dat de fan op de Radeon meer cosmetisch is dan echt nut heeft.
Niet op voorraad.
Anoniem: 688
Anoniem: 17197
Heb mijn GF2 verkocht en heb vandaag mijn ATI ontvangen van Einsteyn Computers.Op vrijdag 15 december 2000 14:28 schreef insane het volgende:
Ik heb eindelijk me raddie binnen (kan hem nog niet testen heb me mobo nog niet). Alleen er staat achter een sticker met SD32M volgens mij is dit sdram (had ddr besteld). Klopt het dat die code een sdram versie is?
Op mijn 64MB DDR Vivo staat "SD64M"
Heb ik dan Sdram??
Snap het even niet meer..........altijd toch gedonder met die ATI-kaarten.
Niet op voorraad.
Datweaker ga eens naar start-->configratieschema-->system-->devicemanager-->display adapter-->eigenschappen van je radeon en ga naar tabblad details bij memory type moet er bij jou DDR SGRAM bij mij staat er Sgram ik hoop dat het ook bij jou zo is dan weet ik namelijk dat het 100% DDR is
kunnen andere mede radeon gebruiken de boven uitgelegde stap uitvoeren en noteren wat zij bij memory type hebben (vermeld wat je ziet en wat je hebt)
wat voor memory type laat die ij jou zien hjs?(via de bovenstaande methode). Ik installeer net de radeon op me broertjes pc ik ging eerst SDR drivers doen daar crashte hij (een teken dat dit een ddr kaart is) en daarna deed ik de DDR driver werkt perfect ik snap het niet waarom geeft die bij mij SDR (bij dezefde plek die bij homedisc DDR zien is dit een kleine kuur van de 32MB ofzo). Ken wat laat die bij jou zien?
ik heb gewoon de DDR drivers gebruikt
ik denk gewoon dat het een DDR versie is
Insane wat staat er bij jou dan
alleen SDram of ook DDR SGram/SDram
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
dus geen DDR ervoor echt raar. Er zijn diverse dingen die laten zien dat het DDR is en er zijn diverse dingen die dat weer niet doen. Performance is we redelijk met 5063 haalde ik 5070 (weer een indicatie van DDR) echter wel overgeklokt naar 190mhz. Als het daadwerkelijk SDR is waarom installeerd die niet de SDR drivers en wel de DDR
ik snap er geen ruk meer van.
Er staat R6 SD32M (indicatie dat het SDR is ik wordt er gek van;(
maar 5000 punten voor een sdr lijkt me sterk
ik haal iets hoger dan 5400 punten
7041 drivers en dx8
btw wat voor mb krijg je
weer de abit kt7 raid??
weet het alleen niet zeker
homedisc's 64mb ddr (edward ex radeon)laat die ddr zien en zodra ik mijn radeon erin doe laat die sgram/sdram zien;(
Eerst Sacrifice en nu dit weer, er mogen toch echt wel weer eens wat betere drivers komen, want anders gaat het radeon bolwerk scheurtjes vertonen, als al deze topgames weigeren.
Ik zal me ook maar eens verder gaan verdiepen in de wereld die register heet...
Niet op voorraad.
Da bedoel ik nouEerst Sacrifice en nu dit weer, er mogen toch echt wel weer eens wat betere drivers komen, want anders gaat het radeon bolwerk scheurtjes vertonen, als al deze topgames weigeren.
Breek je nek voorzichtig
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum13/HTML/001411.html
Topic: radeon 32 ddr question
why does ati's adapter info tool show:
memory type sdr sgram 1:1/sdram
?
check hier voor uitleg
http://support.ati.com/infobase/3666.html
Nog ff de kaart eruit gehaald voor je en bij mij staat er op die witte sticker
[b]R6 DDR sg32m[b]
nadat ik de kaart er weer in had gestopt wou de pc niet meer starten
phoei
Jeroen
Niks helpt tegen het nog als enige overeind staande probleem, de memory leaks, na enkele min. zit je tegen een slideshow aan te kijken.
Niet op voorraad.
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum22/HTML/000112.html
und
http://www.rage3d.com/forum/ubbhtml/Forum22/HTML/000113.html
I've now put up Ver0.8 which has a bug fix in the profiles section and someone requested a proggy for a launcher that would adjust settings/tweaks and simultainously lauch a game/app so I've given the option to link a exe or menu shortcut within profiles. 0.9 (or whatever I call it ) will have the ability to have custom reg keys & custom rez's as also requested. Hopefully on Sunday. Overclocking should hopefully be ready in the new year, development on RadTweak has slowed to a crawl mainly because I don't have a Radeon in my machine at the Mo! but with any luck I should be able to at least test out some Overclocking Ideas on a Rad at work...
Is giants dan al te koop in Nederland, en even iets over Colin Mcrae 2, als ik Environmental Bump Mapping aan zet en de ruiten kapot rij, zie ik niet echt een kapot raam maar een reflecterend, kapot gat????
En wat is die optie cube???
Anoniem: 13230
Ik heb al jullie beterschappen ontvangen...bedankt hiervoor. (Kreeg een acute blindedarm ontsteking, waarom heb je zo'n kreng eigenlijk?
Zie dat het niet echt geweldig gaat met de huidige Radeon bezitters
Helaas weet ik niets van ATI....kan nog niet autorijden...dus naar mn werk gaat nog niet. Maar ik ga ervan uit dat we deze week nog iets leuks kunnen verwachten (hoop doet geloven niet?)
Betreft Colin McRae 2.....CUBIC instellen...en dan is het een zeer gave game. Loopt bij mij op 1200x1024 @32 BIT vloeiend, en zonder problemen, kan helaas al mijn gebroken ruiten zien
PS: Insane, ik denk toch dat je een SDRAM hebt...maar wat zegt directX 8??
Hoop dat de nieuwe drivers kont schopt
Ik lees idd op verschillende (ati)nieuwsgroepen dat er mogelijk een paar leuke drivertjes (50% perf.boost?)in het vooruitzicht liggen.
Verder is het niet alleen maar kommer en kwel met de Radeon, in tegendeel, maar soms raak je wel eens gedesillusioneerd als je een hotte game, zoals Giants vers van de pers hebt geinstalleerd en dan blijkt dat dat problemen geeft op de Radeon, maar zoals gezegd zijn er ook goeie dingen te melden zo loopt NOLF uistekend (ziet er beter iut dan op de GTS)en Giants loopt de 1e 30 seconden sneller dan bij mijn collega op z'n GF2Ultra, dus dat belooft nog wel wat en die game loopt niet weg.
Kom op Santa 8012;)
Niet op voorraad.
Die drivers mogen zeker nou wel eens opschieten.
39
Is een 32MB DDR
als dat niet zo is dan gaat
* Ronald iemand heel hard

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

we can dream
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Niet op voorraad.
Deze week komen de 8012 drivers !!
Take it easy he. Vooral de eerste week is kut spreek uit ervaring;)
Maar Directx8 zegt gewoon approx total memory
31MB. Ik kan wel het kaart installeren als DDR. Waar moet ik precies kijken of het DDR is?. Dit is wel klote zeg
Interview with ATI's Dave Orton - December 18th
ATI Technologies has been one of the most significant players in the graphics industry for years, with their focus historically on OEM sales. In light of the recent acquisition of 3dfx by NVIDIA, ATI is now widely considered to be the only competition for NVIDIA in the high performance graphics category. We were recently given the opportunity to talk to ATI's President, Dave Orton, about his past work at ArtX and his new role at ATI.
Check de link:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/articles/dave_orton_interview/
Hopelijk gaan ze nu extreem goede drivers uitbrengen, dan kunnen ze de strijd met nvidia bijhouden.
Want volgens mij worden de krachten nog niet optimaal benut van de radeon.
A moment of silence please to prey to lord for better drivers.
tjonge jonge zeg ik heb toch echt een brilletje nodig zo onderhand, lees ik gewoon over die posting van hjs, daar stonf\d dit nieuws al in.

39
BTW iemand Oni al bekeken, geinig spel, ik heb het niet zo op beat em up gameplay style, maar deze mix van een shooter en dat andere gerne roelt de Tefal uit, verder zag ik in de startup.txt "openGL supports 3 textureunits" staan, betekent dit dan de engine dat ondersteunt, of is het gewoon een detectie van de Radeon drivers, waaruit dus volgt dat die in staat zijn om met 3 textureunits te werken?
Niet op voorraad.
zorry zorry
Hoe ik dat weet, dat had ooit een gast bij Rage3d gehoord toen hij belde over zijn problemen.
Ik heb trouwens ook net een mailtje gestuurd naar ATI, kreeg zo'n standaard antwoord ding, benieuwd of ik ooit nog wat hoor (blijven bestoken die gasten
Ik wil tegen iedereen zeggen , stop met het kopen van vid card van de kleine M$ die gewoon slim maar zeer doortrapt opereert , koop ATI of Matrox(G800) , op 3dfx hoeven we niet meer te rekenen(balen!).
Dat gedoe van die Nvidia-#$%^&$ komt me zo langzamerhand de strot uit.Go Matrox , go ATI ga fuseren of zoiets en breng die Radeon 2 snel uit!Liefst in eeen MAXX uitvoering.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anoniem: 11034
heb ik kunnen regelen voor F460 inc rembours(niet slecht dacht ik) eens kijken hoe nou zo'n GF2 presteert. Ach de snelheid dat ik van videokaart wissel ben ik in no time weer tot de radeon gang;(
tis dat ik geen andere radeon kan regelen wordt waarschijnlijk wachten tot raddie2
Ff over Sacrifice, ik krijg 't spel van Santa Klaas
Anoniem: 15997
Waar is die register-tweak dan precies voor?
Nooit een GF2 gehad dus. Nu ik bijna de cyclus rond. Ik heb de volgende videokaarten gehad:
gare tjeng labs videokaart 4mb, tridentent 9940 1mb pci, intel i740, voodoo1,voodoo2, voodoo3, voodoo5 5500, asus v6800, asus v7700(komt nog), 2xati radeon 32m ddr oem, ati radeon 64mb ddr oem, Viper 550 16mb. Ik denk nog een paar andere maar kan ze niet herineren
-Diamond 1MB S3 Trio64
-Diamond 4MB S3 Virge/DX (3D 2000 oid)
-Matrox Mystique 4MB
-Diamond Stealth S220
-Creative Voodoo2 8MB
-Diamond (damn alweer ja) Viper 550 16MB
-3dfx Voodoo3 3000
-Matrox G400 32MB Dual Head
-Diamond (say what!) Viper 770 32MB
-Creative TnT2 Ultra Gamer
-Diamond (O sweet Lord
-Hercules GeForce DDR/DVI
-Matrox G400 Max Dual Head
-3dfx Voodoo5 5500 64MB
-Elsa Gladiac GeForce2 GTS 32MB
-ATI Radeon 64MB DDR/DVI
Damn da zijn er toch redelijk wat geweest. D'r zijn hier vast veel mensen (Edward?
Over die regsetting die ik veranderd heb, ik weet ook niet precies wat ie doet (zie www.rage3d.com voor een uitleg van de setting, hij heet ExportWBuffer en moet uitgezet worden) maar het werkt wel ... ik hoef nu niet meer de framecounter aan te zetten in 32-bit kleur. De setting zou ook alle Giant problemen verhelpen als je ook Environement Mapping oid uit zou zetten. Ben benieuwd ...
-Diamond 4MB S3
-diamond stealth II
-diamond v330 4mb
-diamond g460
-diamond v550 16 mb
-diamond monster II 12 mb
-matrox g400 32 mb dual head
-matrox g400 32 mb MAX
-Hercules Geforce DDR
-Ati Radeon 32 mb DDr
zoals je ziet was ik echt een diamond fan
[edit] -> Ken, me 2
Anoniem: 17886
Had een 7700 DX maar na weken te lopen kloten heb ik hem weg gedaan want ik kreeg hem gewoon niet constant aan de praat.
Constant black screens, lockups, reboots and nog meer ongein. Op andere Mainboards (BX) deed ie het prima maar op mijn ASUS Cusl2 (185e chipset) was het houten bek !
Zo zie je maar hoe lekker compatible die Asus zooi met elkaar is
Anyway, ik probeer het nu met de Radeon en zal eens vergelijken.
enige tips voor een nieuwe user ??
- welke drivers zijn een must ?
- welke utils moet je hebben ?
- welke instellingen zijn een must ?
Thanks,
Tmc
Goh Bomberman eindelijk van 3056 af*D
Niet op voorraad.
LoL Edward, daar ben ik al vanaf sinds de Certified 7041's uit zijnGoh Bomberman eindelijk van 3056 af
ook geen flikkeringen meer met mijn monitor
Anoniem: 11720
Hier een aantal specs van mijn sys:
A7V rev 1.01
TB 800@800
320MB PC133
Ati Radeon VIVO
SB Live 1024
Pioneer 10x DVD (Slot-in)
Wie o wie kan mij helpe???
ik gebruik nu powerdvd versie 2.55 en die draait bij mij perfect
ik denk dat je beter de power dvd kan gebruiken (meer instellingen)
tv-out werkt niet?. Je hebt niet van mij een Raddie gehad met tv-out hoe kom je daaraan dan?. Ach ik heb geen andere alternatief en het gaat ook al niet zo denderent met de financieen (vindt je het gek student zijn en zoveel fucking upgrades moet er echt mee kappen). Ik zag een videokaart wat me wel leuk lijkt en ook betaalbaar. Ik bouw wel me financieen op voor een raddie 2(hoop dat ik net als vorige jaar F680 pm krijg voor me stage dat waren nog eens leuke tijden;)
Speciale prijs voor jou: 750,-
39
wat ik wou zeggen is dat de 7041 drivers volgens mij geen tv out ondersteunt
Laat me effe weten of 2d echt tegenvalt met een geforce 2
Het verschil tussen de 2d van de GTS en de Radeon/Matrox in de resoluties t/m 1024x768 is te verwaarlozen maar zodra je hoger gaat is het wel duidelijk te zien, met de GTS moet je geen 1600x1200 gaan draaien.
De Radeon is de kaart (na de v2sli)die bijna al het langst in m'n compu zit en zal daar nog wel even blijven zitten, dit ding heeft gewoon iets wat tie gewoon beter doet dan de GF2(U)
En dan heb ik het niet over de beeldkwaliteit, de onovertroffen (anisotrp.) texture filtering in openGL, de 3e textureunit, EMBM ect, maar bij het spelen is de performance terugval, als de actie oplaait, gewoon veel minder, de kaart blijft direct regageren, geen tearing, niks, ik heb het de laatste tijd zo vaak opgemerkt (NOLF, Giants vergeleken met een GF2Ultra)
Niet op voorraad.
Anoniem: 2539
Die van insane, waar het niet helemaal duidelijk is of hij SDR of DDR is .
Zeer vaag, installed prima als DDR maar wordt gezien als SDR. Volgens ATI een "known problem".
Prestaties zijn igv wel ok.
Is er echt geen ander programma om de radeon te overclocken behalve powerstrip

Ik heb zo'n hekel aan dat programma.
Bij mij crashte die wel eens toen ik hem al SDR wou installen. Anyway ben benieuwd naar de GF2 morgen binnen maar kan hem nog niet testen moet op mobo wachten;(
Homedisc hoe presteert me FOP39(ja negen-en-dertig)?
Ik kan hem nergens vinden...
Binnenkort maar eens formatteren, mijn systeem is een troep met al die oude en nieuwe drivers erop.
Ik heb gelijk de nieuwste drivers gebruikt, op die cd heb ik niet eens gekeken.
edit :
K, hij werkt alleen ik heb wel last van visual artifacts. Vooral op de vloeren.
Aan welke settings zou dat kunnen liggen ?
Great minds think in parallel gutters.
Anoniem: 13230
Echt niet?? Dan ben ik nu helemaal dubbelblij met m'n radeon (vind 1600*1200 voor mezelf wel minimaal op m'n monitor..hoe kan je hogere resos instellen?)met de GTS moet je geen 1600x1200 gaan draaien
Ik vond het tot 1156x8xx nog wel gaan maar daarboven wordt het te wazig, maar zo hier en daar te horen kan het per merk verschillen.
Aaan de andere kant heeft het nVidia ook een tijdje gekost voordat ze zulke goeie drivers hadden.
Niet op voorraad.
De review van de Global Win FOP32 omgebouwt tot FOP36 aka FOP 39
De gebruikte apperatuur:
1x A-Open HQ-08
1x ABIT KT7 RAID
1X Duron 650@1122Mhz
1X Global Win FOP36 aka FOP39 (an Insane creation)
1x Global Win FOP38
De tests zijn uitgevoerd onder een kamer temperatuur van 14,2 graden.
De A-Open Hq-08 kast was de gehele test gesloten.
Het design van de FOP 36 lijkt sterk op een Super orb, maar in dit geval is het een ordinaire Fop32 met een extra Target fannetje erop.
De Ystech fan doet 4800RPM en 2e fannetje doet 4200RPM, waardoor men een niet al te hoge druk heeft opgebouwt in de "tussenkamer" (het stuk ruimte tussen de 2 fannetjes).
De resultaten uit de test!
De FOP 38 doet het als volgt:
Idle: 32C
Full load: 36C
Gemiddeld: 34C
De FOP 36 aka FOP 39 doet het als volgt
Idle: 36C
Full load: 42C
Gemiddeld: 39C

Hierbij zien we dat het verschil maar 4 graden is onder idle, maar onder full load is het toch wel wat anders, De FOP 38 laat hier toch zich wel van z'n beste kant zien en laat de FOP 36 ruim schoots achter met maar liefst 6 graden verschil.
De gemiddelde temperatuur verschil tussen elkaar is 5 graden.
Het geluid:
De FOP 38 maakt zoals veel mensen weten behoorlijk wat geluid, de FOP36 maakt meer geluid dan de FOP32 maar minder dan de FOP38.
Conclusie: voor de mensen die niet doof willen worden en niet het maximale koeling willen is deze koeler uitstekend.
Tevens is het niet mogelijk om met deze koeler te gaan slapen inverband met de nodig "herrie", het is geen pokke geluid maar ook niet lekker zacht en aangenaam om mee te gaan slapen.
Kortom een wat betere koeler dan de FOP32 maar presteerd weer wat minder dan een FOP38, op het gebied van geluid is het net andersom, de FOP32 maakt minder geluid maar de FOP38 weer meer.
SCORE: 95/100
Tevens gaat het hier om een preproduction model, of deze fan daadwerkelijk in grote productie gaat bevalt te twijfelen, voor verdere informatie over deze fan verwijs ik u door naar de volgende personen:
Homedisc - Homedisc@hotmail.com
Insane - Ismail@kabelfoon.nl
Tot slot wil ik Insane hartelijk willen bedanken voor het gebruik mogen maken van de FOP 36 aka FOP 39
------------------------------------------------
Echt veel Radeon nieuws heb ik niet, wel voor de mensen die hun Radeon wat verder willen opvoeren als je niet wil kloten aan je Radeon door heatsinks en en blue orb willen plaatsen.
Plaats een 120x120mm fan (of eventueel kleiner) zo dat de van schuin tegen je DDR aanblaast, niet recht want dan hindert hij je standaart radeon fannetje al.
Bij liep hij eerst goed op 188 maar nu zelfs al op 192.
-edit-
effe de temp goed gedaan, thanx izz
39
Ik weet niet wat voor school je gaat maar 42-36=6C bij full load en niet 8C
zeg heb jij die 8cm*8cm cooler onderaan nodig zo neit wil ik hem van je overkopen je hebt nu toch een 12cm*12cm cooler;)
voor Edward http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/91149
Anoniem: 11720
Ik heb al naar het I/O Shield gekeken en het geheugen..
IEMAND????
Dit topic is gesloten.