Ik ben al een hele tijd op zoek naar een manier om cd-video's af te spelen. Dit is dus niet een video-cd, die je dus kan maken met bepaalde software en dus compatibel is met dvd-speler. De vcd is een goudkleurig schijfje, eind jaren 80 begin 90 op de markt geweest. Bij mijn weten waren er ook formaten ter grootte van een lp. Ook weer niet te verwarren met de beeldplaat, een uitvinding van voor die tijd door philips, die het dus nooit gemaakt heeft. Ik heb alle mogelijke zoekprogramma's gebruikt, maar wordt altijd weer doorverwezen naar video-cd!
Je kocht toendertijd een cd, goudkleurig, afspeelbaar met een gewone player, maar voor de videoclips die erop stonden had je dus een cdv player nodig.
Wie kan mij verder helpen naar deze moeizame speurtocht. Ik heb zelf o.a. Yello- Goldrush in mijn bezit. (cdv)
Je kocht toendertijd een cd, goudkleurig, afspeelbaar met een gewone player, maar voor de videoclips die erop stonden had je dus een cdv player nodig.
Wie kan mij verder helpen naar deze moeizame speurtocht. Ik heb zelf o.a. Yello- Goldrush in mijn bezit. (cdv)