Toon posts:

Welke manier om cd-video af te spelen? Dus niet vcd!

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een manier om cd-video's af te spelen. Dit is dus niet een video-cd, die je dus kan maken met bepaalde software en dus compatibel is met dvd-speler. De vcd is een goudkleurig schijfje, eind jaren 80 begin 90 op de markt geweest. Bij mijn weten waren er ook formaten ter grootte van een lp. Ook weer niet te verwarren met de beeldplaat, een uitvinding van voor die tijd door philips, die het dus nooit gemaakt heeft. Ik heb alle mogelijke zoekprogramma's gebruikt, maar wordt altijd weer doorverwezen naar video-cd!

Je kocht toendertijd een cd, goudkleurig, afspeelbaar met een gewone player, maar voor de videoclips die erop stonden had je dus een cdv player nodig.

Wie kan mij verder helpen naar deze moeizame speurtocht. Ik heb zelf o.a. Yello- Goldrush in mijn bezit. (cdv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

(jarig!)
Die dingen ter grootte van een LP heten een laserdisc. Volgens mij was het analoge info dat er op stond.

De CD-video was volgens mij een uitvinding van Philips voor een apparaat van Philips waar je ook spelletjes mee kon spelen. Geen idee meer hoe dat ding heet. Hoewel anders dan een VCD...is er geen databestand op dat ding te zien welke je kan afspelen met een mediaspeler? Ik meen me te herinneren dat de compressie ook mpeg was...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
cdi-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

video-cd op cdi=huidige vcd

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad CD-I speler. Hierop kon je met behulp van een cartridge mpeg video's afspelen. Hiermee kon je zowel de standaard video-cd's (die niet goudkleurig hoeven te zijn) als cd-video's in een ander formaat afspelen.

Ik heb nog geen programma gevonden om deze afwijkende cd's op een pc af te spelen. Als ik me goed herinner (het is alweer een tijdje geleden) kon mijn cd-rom speler hem niet eens lezen. Dus dat zou wel eens het grootste probleem kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Volgens mij kan dat niet, ik heb ook zo'n video-cd (lange versie van Dire Straits' Money for Nothing), het audio gedeelte is digitaal, maar het video gedeelte analoog. Het video deel is net als een laserdisc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kan best kloppen, wij hadden ook een cdi. Daarop stond dat hij zowel in pc als cdi gebruikt kon worden, waren ook aparte mappen op de cd als je em in de cdrom speler stopte, 1 voor cdi en 1 voor cdrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
sWORDs schreef op 07 October 2003 @ 11:44:
video-cd op cdi=huidige vcd
Dat is niet helemaal waar. Helaas. Video-cd's en cdi-video-cd's zijn net iets anders (hoewel het verschil volgens mij subtiel is als een specifieke byte anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
http://www.xs4all.nl/~webinc/cd.htm

CD Video versus (Super) Digital Video (=Video CD)

De officiele tenaamstelling voor Video CD is Compact Disc Digital Video. Hierdoor zou je zeggen, dat wordt van CD Video. Maar da's een misvatting die wordt veroorzaakt doordat er eerder al gebruikt werd gemaakt van die naam door de voorloper van LaserDisc. Schijfjes met een diameter van 12 (de standaard CD maat), 20 of 30cm (LP formaat) welke gebaseerd zijn op analoge (hoge kwaliteit) beeld en digitaal (standaard PCM) geluid. Dit terwijl de Digital Video CD, geheel digitaal is waarbij gebruik wordt gemaakt van MPEG-1 compressie (wat overigens van mindere kwaliteit is dan het beeld en geluid van CD Video/LaserDisc). Sinds 2000 is er naast de al lang bestaande (lage kwaliteit) Digital Video CD ook de Super Digital Video CD standaard, welke voornamelijk in Azie is ontwikkeld en gebruikt, waar 'normaal' Digital Video CD wel zeer veel wordt gebruikt. Deze nieuwe 'Super' telg heeft een hogere resolutie en de digitalisering (CODEC) die wordt toegepast is beter dan het orginele MPEG-1 CODEC, waardoor Super Digital Video CD's in de buurt van DVD's zouden moeten kunnen komen, terwijl er normale (lees; goedkope) CD schijfjes voor gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
Ah, de CD-video is deels analoog. Dat verklaart een hoop. Maar geeft geen hoop om hem via een cd-rom af te kunnen spelen. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door ritsjoena op 07-10-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
ritsjoena schreef op 07 October 2003 @ 12:20:
Ah, de CD-video is deels analoog. Dat verklaart een hoop. Maar geeft geen hoop om hem via een cd-rom af te kunnen spelen. :'(
ALs je iemand kan vinden met een laserdisc speler kun je hem misschien kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD-I was een grote flop en helaas valt het niet op e PC af te spelen. Je heb er een CD-I speler voor nodig en die zijn best nog wel te krijgen als je goed zoekt. Je zou ook even Philips kunnen informeren voor een model, denk dat ze er nog wel een paar hebben staan. Goedkopere oplossing is denk ik toch een dvd brander, gewoon de films opnieuw maken vanuit de vidtheek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik had vroeger een CD die dus waarschijnlijk het soort Video CD was dat de TS bedoelt en die speelde ik altijd met dit programma af : Xing MPEG Player
Probeer het is zou ik zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
nero355 schreef op 07 October 2003 @ 12:37:
Ik had vroeger een CD die dus waarschijnlijk het soort Video CD was dat de TS bedoelt en die speelde ik altijd met dit programma af : Xing MPEG Player
Probeer het is zou ik zeggen :)
En ik zou zeggen ... Lees het topic eens ...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Juicy schreef op 07 October 2003 @ 12:45:
[...]

En ik zou zeggen ... Lees het topic eens ...
Voor eht geval je het niet doorhad die post is met grote twijfel gepost ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1