Abit BE6-II vind Promise Fasttrak 100 niet lief

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Hoi,

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Promise Fasttrak 100 en heb die in mijn server geduwd. Deze beschikt over een Abit BE6-II moederbord. Een moederbord waar je al 8 IDE-apparaten standaard op aan kunt sluiten. De extra controller op dat moederbord is een Highpoint, dus vandaar hoef ik geen conflicten te verwachten.

Zodra ik opstart zie ik het BIOS, daar kan ik ook inkomen, dan zie ik vervolgens het BIOS van de Highpoint Controller en tenslotte zie ik de Promise Fasttrak Controller.

Echter, zodra ik op ESC druk in het BIOS van dat Promise ding (verder gaan met booten) komt het scherm voorbij van al mijn settings, dan wordt vervolgens de DMI ge-update en daarna gebeurt er niks meer.

In de search kwam ik dit mooie topic tegen, maar zo te zien is daar nooit een antwoord op gekomen :'(.

Wie heeft een dergelijk geval meegemaakt en kan mij helpen?

Verwijderd

1 Hangen er harddisks aan die Promise ? Zoja, wat voor partitie's (primary/extended)
2 Geef een gedetaileerd overzicht van de huidige configuratie, wat zit waar?

Het lijkt (zo op het slecht-geinformeerde-eerste-gezicht :)) dat de PC niet 'weet' waar hij van moet opstarten.
Als er niets hoeft te booten vanaf de Promise kun je dat misschien disablen in de bios van de Promise, zou misschien kunnen helpen.

• Dennis
Er hangt inderdaad nog niks aan. En hoe zet je dat uit in het BIOS van Promise dan, want dat heb ik niet gezien? :).

Als er binnenkort wél wat aan hangt hoeft er nog steeds niet van ge-boot te worden, er komen pure data-schijven aan te hangen.

Verwijderd

ddc schreef op 07 October 2003 @ 08:59:
Er hangt inderdaad nog niks aan. En hoe zet je dat uit in het BIOS van Promise dan, want dat heb ik niet gezien? :).
....
Niet dus :) (Vandaar mijn misschien, in ieder geval niet volgens de manual)
Wat je kunt proberen:
1 Boot-Sequence nakijken/zetten in de BIOS van je mainboard.
2 Een harddisk (zonder primaire/bootable partitie) aan de Promise hangen
3 De Promise in een ander PCI slot zetten

Check ook even of de Promise de laatste BIOS heeft.
http://www.promise.com/su...Id=15&category=All&os=100

• Dennis
Ik lees op internet trouwens heel veel problemen van mensen die een Abit Be6 of BF6 hebben i.c.m. de Fasttrak 100 RAID controller. Ook lees ik dat dat ding maar Arrays tot 150 gigabyte ondersteund.

Nu moet ik alleen nog ff weten of 2x 120 in RAID1 (wat dus 120 GB blijft) wél kan. Ik heb namelijk 2 120 GB harde schijven die ik wil mirroren (RAID1).

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02

JWR

Op http://www.tweakhardware.com staat een RAID hack voor de onboard controller van het abit moederbord :) Misschien is dat iets?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb je het al op het http://forum.abit-usa.com/ gevraagd? Misschien dat je daar meer kans maakt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1