Abit BE6II + Promise fastrak 100

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo ik heb wat troubles met het configureren van mijn promise fasttrak 100 met daaraan twee ibm schijven op mijn abit be6 II.Verders heb ik mijn brander primair master staan en mijn cdrom secundair met daar achter een quantum schijf op slave,alleen die heb ik eventjes losgehaald.

Zijn er overigens mensen die dergelijke controller op een abit be6 2 hebben draaien ?

Ik zit nogal te worstelen met boot sequense in het Abit's softmenu bios,als ik zeg maar een windows opstartflop erin doet om te beginnen met installeren en kies voor laden met cdrom ondersteuning dan kom ik vaak niet verder dan "scanning pci bus using meganism 2#" wat dit betekent weet ik niet.Dan zet ik weer mijn boot sequense eerst cdrom nou hij ziet dus helemaal niks terwijl er dus een cd inzit van windows. heb het idee dat het toch te maken heeft met die promise controller.Bij mijn andere moederbord zette ik hem eerst scsi maar dat werkt dus niet op mijn Abit bordje.

Ik zie door de bomen het bos niet meer in het Abit's bios.
Zijn er nog tweakers die mij er een beetje doorheen kunnen loodsen ? Ik lees ook natuurlijk mijn handleiding van het betreffende mobo.Maar is toch wat uitgebreider dan een Asus p2b! En daar ging het me wel aardig af het installeren van die promise controller.