[FEAT] spelling

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik (misschien ook anderen) erger mij dood aan de vele spelfouten op de frontpage. In de topics zelf worden ze meestal wel verbeterd, maar als je de rest leest word je er gewoon ziek van. Reacties mbt die fouten worden (terecht) snel weggemod en zijn niet de bedoeling noch de oplossing.

Het is normaal dat er veel spel- en typfouten gebeuren; iedereen wil tenslotte snel zijn... maar reply's met pakweg 5 dt fouten een "ou" ipv een "au" of "te senl getpyt" zijn gewoon ergerlijk.

Misschien is het het overwegen waard om een moderatie -0,1 spelfouten of iets dergelijks te bedenken? Of een automatische spelcheck voor je überhaupt kan posten? Of een nog betere oplossing?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

chem

Reist de wereld rond

bug -> tff

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dit is niet nieuw. Kijk hier eens. Is het echt erg dan wordt de poster wel per mail op de vingers getikt, zoals bij deze reactie.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan moet er dus een Nederlandse, Engelse, Franse en Duitse spellchecker ingebouwd worden om reacties na te kijken. De andere talen naast de moedertaal zijn er om quotes na te kijken en dergelijke. Een spellchecker zal een ontiegelijke load met zich mee brengen omdat dan elk woordje in bovenstaande talen nagekeken moet worden.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Spellingscontrole lijkt me technisch ook onhaalbaar, en mensen wegmodden vanwege spelfouten is ook niet de manier waarop het systeem hoort te werken. Het gaat om de informatie/mening, pas als er echt geen soep meer uit te trekken is moet er ingegrepen worden. IMO moet dat ook door de crew gebeuren, niet door bezoekers die elkaar gaan afbranden op spelfouten :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-02 09:33
Wouter Tinus schreef op 06 October 2003 @ 15:40: IMO moet dat ook door de crew gebeuren, niet door bezoekers die elkaar gaan afbranden op spelfouten :).
...zeker niet omdat veel mensen niet eens weten hoe iets wél gespeld moet worden. Ik heb bijvoorbeeld heel vaak 'correcties' op berichten gekregen die wel juist gespeld waren. Dan mailen mensen je omdat je 'een aantal dingen is verkocht' hebt geschreven, terwijl het toch 'zijn' moet zijn?!? Niet dus.

Het is inderdaad hinderlijk dat veel mensen zo slecht schrijven, maar ik vraag me af of het wel zo handig is om die mensen de gelegenheid te geven anderen af te rekenen op hun spelling. Je kan daarom denk ik inderdaad beter de uitzonderlijke gevallen door iemand van de crew laten afhandelen.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
De inhoud lijkt mij belangrijker dan een aantal spelfouten. Het lijkt mij daarom zeker niet terecht dat reakties met spelfouten zomaar worden weg gemod.

Ik ben zelf dyslecties en maak daardoor veel spelfouten. Na het posten lees ik vaak een berichtje nog ff door en wil dan nog wel een wat snel verbeteren. Het lauweredeel van mijn spelfouten zie ik echter zelf niet.
Pagina: 1