klokop schreef op 12 October 2002 @ 16:44:
Automatische spellingcontrole en -verbetering op T.net en GoT lijkt me wat lastig te implementeren, maar misschien is het een idee om in de mod-boxjes op T.net een optie "-1 spelling" op te nemen? Dan worden mensen misschien wat meer gemotiveerd om goed te spellen, en kunnen ze er zelfs nog wat van leren. Ik wil niet overkomen als een zeikerd, maar spellen leer je als het goed is op de lagere school en dat zou iedereen hier dus wel onder de knie moeten hebben...
Het is maar een idee.
Laatste voorbeeld:
nieuws: Microsoft en warez: twee miljoen foute sites ontdekt en zoek op: explane.
Ik vind dit op zich een goed idee, maar niet voor de FP. Het idee achter het modereren is juist dat de nuttige/interessante/behulpzame/inzichtvolle reacties gefilterd worden uit de berg reacties zodat alles terecht komt op een juiste score om op die manier een redelijk schone discussie op +1 niveau te krijgen (het niveau waarop de meeste gebruikers de FP zien).
Als je dan een optie -1 Spelling in gaat voeren, ga je dit beeld vertroebelen. Een inhoudelijk goede reactie kan dan naar beneden zijn gemod doordat er een paar kleine splefautne inzitten. Dat is jammer omdat het bericht op zich wel bij had kunnen dragen aan de discussie en de beeldvorming over een onderwerp en dat moet juist op de FP (althans zo zie ik het). Misschien is dit op te lossen door een zeer verlaagde weging in te brengen voor deze mogelijkheid, maar zelfs dan zie ik het nut er van eigenlijk niet. Als je dit zou doen, dan zou je zoiets ook op het forum moeten doen, omdat daar ook vreselijk veel berichten worden getypt met fouten erin.