[spelling] De oplsosing! (sic)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Automatische spellingcontrole en -verbetering op T.net en GoT lijkt me wat lastig te implementeren, maar misschien is het een idee om in de mod-boxjes op T.net een optie "-1 spelling" op te nemen? Dan worden mensen misschien wat meer gemotiveerd om goed te spellen, en kunnen ze er zelfs nog wat van leren. Ik wil niet overkomen als een zeikerd, maar spellen leer je als het goed is op de lagere school en dat zou iedereen hier dus wel onder de knie moeten hebben...
Het is maar een idee.

Laatste voorbeeld: nieuws: Microsoft en warez: twee miljoen foute sites ontdekt en zoek op: explane.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1. dit hoort in Tweakers.net Frontpage Feedback
2. dit gaat niet werken, omdat je dan bij iedere typo een reactie omlaag kan modden. Je krijgt dan veel te veel gemierenneuk.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
-1/2 dan? :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LA --> TFF

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

[spellign] De oplsosing! (sic) <--Topic titel expres fout :? :) iig edited

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Duh.

'Sic' betekent, althans in dit geval, dat ik met opzet die fout gemaakt hebt... Als ik iets tiep over spelling, kijk ik wel uit om spellingfouten te maken... Voor de zekerheid kun je ook gewoon overal 'sic' achter zetten natuurlijk :)

Dus haal dan dat 'sic' ook maar uit de titel, of zet de zpelvaut weer terug. Dank u.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

:P zit nog een typo in hoor :P die heb ik niet verwijderd :+

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Plies (sic) explane(sic)?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:38

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hij bedoelt dat 'oplsosing' ook niet echt goed Nederlands is :P. Wordt een pot-en-ketel-verhaal op deze manier :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
*zucht*
Sic was voor de hele zin bedoeld. Discussie verzandt wat, als ie er al was... Laat anders maar.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

je kunt natuurlijk wel zoiets invoeren met een moderatie zonder waarde. Als die persoon dan de mods op zijn (haar) post doorleest en vaak 'spelling' ziet staan, is ie misschien wat meer gemotiveerd om daar iets aan te veranderen. Het scheelt misschien iets in de 'verbeter-replys'

Localhost is where the heart is

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
klokop schreef op 12 October 2002 @ 16:44:
Automatische spellingcontrole en -verbetering op T.net en GoT lijkt me wat lastig te implementeren, maar misschien is het een idee om in de mod-boxjes op T.net een optie "-1 spelling" op te nemen? Dan worden mensen misschien wat meer gemotiveerd om goed te spellen, en kunnen ze er zelfs nog wat van leren. Ik wil niet overkomen als een zeikerd, maar spellen leer je als het goed is op de lagere school en dat zou iedereen hier dus wel onder de knie moeten hebben...
Het is maar een idee.

Laatste voorbeeld: nieuws: Microsoft en warez: twee miljoen foute sites ontdekt en zoek op: explane.
Ik vind dit op zich een goed idee, maar niet voor de FP. Het idee achter het modereren is juist dat de nuttige/interessante/behulpzame/inzichtvolle reacties gefilterd worden uit de berg reacties zodat alles terecht komt op een juiste score om op die manier een redelijk schone discussie op +1 niveau te krijgen (het niveau waarop de meeste gebruikers de FP zien).
Als je dan een optie -1 Spelling in gaat voeren, ga je dit beeld vertroebelen. Een inhoudelijk goede reactie kan dan naar beneden zijn gemod doordat er een paar kleine splefautne inzitten. Dat is jammer omdat het bericht op zich wel bij had kunnen dragen aan de discussie en de beeldvorming over een onderwerp en dat moet juist op de FP (althans zo zie ik het). Misschien is dit op te lossen door een zeer verlaagde weging in te brengen voor deze mogelijkheid, maar zelfs dan zie ik het nut er van eigenlijk niet. Als je dit zou doen, dan zou je zoiets ook op het forum moeten doen, omdat daar ook vreselijk veel berichten worden getypt met fouten erin.

• Harm
  • Niet online
SilentStorm schreef op 29 November 2002 @ 15:07:
je kunt natuurlijk wel zoiets invoeren met een moderatie zonder waarde. Als die persoon dan de mods op zijn (haar) post doorleest en vaak 'spelling' ziet staan, is ie misschien wat meer gemotiveerd om daar iets aan te veranderen. Het scheelt misschien iets in de 'verbeter-replys'
Zou kunnen ja, maar hoeveel personen gaan nu kijken welke waarde zijn/haar reacties gekregen hebben? Ik denk niet dat dat erg veel zin heeft eigenlijk. Ikzelf kijk meer naar de waarde dan naar de tag waar iets op staat, zeker als het van mijzelf is. En ik denk dat dat wel met meer gebruikers zo is, maar misschien vergis ik mij :? Een paar die-hard mods daar gelaten dan hè. ;)
Enne, verbeterreplies kunnen volgens mij gewoon naar 0 Overbodig toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Harm op 29-11-2002 15:29 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

ramH schreef op 29 November 2002 @ 15:26:
[...]

Zou kunnen ja, maar hoeveel personen gaan nu kijken welke waarde zijn/haar reacties gekregen hebben? Ik denk niet dat dat erg veel zin heeft eigenlijk. Ikzelf kijk meer naar de waarde dan naar de tag waar iets op staat, zeker als het van mijzelf is. En ik denk dat dat wel met meer gebruikers zo is, maar misschien vergis ik mij :? Een paar die-hard mods daar gelaten dan hè. ;)
Enne, verbeterreplies kunnen volgens mij gewoon naar 0 Overbodig toch?
* SilentStorm kijkt nog wel eens, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet idd. Op de manier waarop jij je het voorsteld doe je er echter weer helemaal niets aan. Ik vind spelfouten op zich niet zo erg, maar als zo'n reply een en al spelfout is, moet je daar toch iets van kunnen maken denk ik..

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 20:13

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

off-topic: wat is "sic"??

specs

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024

sic (bw.)
1 zo staat er woordelijk => aldus

• Harm
  • Niet online
SilentStorm schreef op 29 november 2002 @ 15:35:
[...]

* SilentStorm kijkt nog wel eens, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet idd. Op de manier waarop jij je het voorsteld doe je er echter weer helemaal niets aan. Ik vind spelfouten op zich niet zo erg, maar als zo'n reply een en al spelfout is, moet je daar toch iets van kunnen maken denk ik..
Ik denk ook niet dat je er erg veel aan moet/kunt doen. Aan de ene kant, het gaat om de inhoud van een reactie, niet om de manier waarop het geschreven is. Al is die kant ook zeker niet onbelangrijk. Aan de andere kant, het blijven wel de gebruikers die er iets mee doen óf niet...
Wat zou je dan zeggen van het volgende: Alle Lieve Modjes krijgen de beschikking over deze extra tag. Deze heeft verder geen invloed op de waardering, maar periodiek wordt er een soort van overzicht gemaakt en worden de betreffende gebruikers gemaild. Zo pak je ze toch aan en heb je tegelijk niet het probleem van de postwaardering die hierdoor verkeerd beïnvloed kan worden.
Ik denk trouwens dat het MT of de FP admin dit niet zo'n geweldig idee vinden omdat het extra werk is wat verder weinig toe- of afdoet aan het (discussie en technische) niveau van de FP.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

denk niet dat dit erg effectief gaat worden. Niet alleen kost het een hoop werk en bandbreedte, maar het komt ook erg 'bemoederlijk' over. Mailtje in de bus..
Hallo,

Het viel op ons op xx-xx-xx op dat je nogal slordig met je spelling omging in je post 'bladiebla'. Aangezien wij graag zouden begrijpen wat je eigenlijk hebt opgeschreven, willen we je verzoeken in het vervolg wat beter op je spelling te letten.

groeten,
de molice
zoiets?

--
denk trouwens dat je met 'extra tag' bedoelt 'extra mogelijkheid/recht'?

Pagina: 1