Toon posts:

[NF7-S] Mijn 200Mhz probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Mijn Abit NF7-s rev. 2.0 wil niet booten op 200Mhz (400Mhz DDR) fsb.
Zelfs met een lage mp en een hoge fsb (200) wil het mobo niet booten.
Dus 8*200Mhz werkt niet.
Asynchroon lukt het me ook niet: fsb = 133Mhz en mem = 200Mhz > No boot.

Verschijnsel: Nadat ik de instellingen gesaved heb, reboot het mobo. Echter geen beeld meer en er gebeurt niets meer.
Gevolg: CMOS clearen en opnieuw instellen.

Specs
Cpu: AMD XP2600+ AXDA600KV3D 9391035270232 AIUHB 0303UPHW
Mem: 1x 512MB Twinmoss PC3200 met Mtec chips
Mobo: Abit NF7-s rev. 2.0
PSU: Qtec 350W
VGA: GF2MX 400
Koeler: Coolermaster X-Dream

Wat heb ik al geprobeerd?

1: Is de koeling wel voldoende? CPU ?
Ik kan de cpu perfect stressen op 2.42Ghz@fsb=171Mhz. Dit met een temp rond de 42°C.

2: Is de koeling wel voldoende? Northbridge ?
De fan draait perfect. Kheb de northrbidge koeler al gedemonteerd en een fijn laagje koelpasta tussen gedaan.
Echter geen verschil.

3: Is je geheugen niet kapot?
Heb het geheugen getest op een A7V8x, daarop werkte het perfect aan 200Mhz.

4: Al de L12-mod geprobeerd?
Ja, nadat ik een topic tegenkwam over de high-fsb fix, heb ik onmiddelijk de 3e brug van de L12-bruggen doorgesneden.
Gevolg: Booten lukt, namestring = 2.08Ghz. Laad ik de default instellingen v/h BIOS, dan wordt de cpu gedecteerd als een XP2000+
en toont de POST als namestring XP2000+. De modificatie is geslaagd.
Probeer ik terug op 200Mhz te booten, geen verbeteringen :'(

5: Welke BIOS instellingen gebruik je?
CPU interface = disabled
Spectrum Spread AGP en PCI = disabled
Mem = 8 - 3 - 3 - 3 - 2.5

6: Al de laatste BIOS eens geflashed?
Nadat mijn BIOS corrupt is geraakt, gehotflashed op een NF7.
Vervolgens terug op eigen mobo geflashed met laatste versie BIOS + awdflash incluus.

7: Levert je PSU wel voldoende vermogen?
350W Qtec, voltage readings liggen binnen een 5 à 10% marge. Heb ook al geprobeerd louter te booten met enkel
Mobo en HD eraan. Geen verbetering echter.

8: Heb je de voltages al eens verhoogd?
Ja, voor het geheugen al getest vanaf 2.6V tot 2.8V. Northbridge van 1.6 tot 1.8V.
Geen verbetering.

Conclusie
Ik ben radeloos !!
Ik heb het bordje aangeschaft vanwege de vele positieve reviews en van de user ervaringen op dit forum.
Overclockgoden zoals Fewture en co zijn er 100% tevreden over. Ik heb een goede core waarmee ik zeker een goed oc-resultaat kan behalen, maar helaas :'(

Na dagen zoeken op dit forum en op andere forums is het me jammer genoeg niet gelukt om met dit bordje een FSB van 200Mhz of hoger te geraken.

Kunnen jullie me aub helpen?

Bronnen geraadpleegd
Problemen DDR400 op A7N8X
A7N8X wil niet boven de 200FSB
[rml][ OC]NF7-S high FSB fix!![/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Heb je al voldoende Voltages getest. Zet het voltage op je geheugen eens naar 2,9V.

Zet de CAS-Latency van je Mem eens op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Kon het niet vinden maar gebruik je 1 of 2 dimms?
En ik ga er van uit dat je meerdere mp's geprobeerd hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Extrada schreef op 06 October 2003 @ 10:25:
Kon het niet vinden maar gebruik je 1 of 2 dimms?
En ik ga er van uit dat je meerdere mp's geprobeerd hebt ?
Heb openingspost aangepast: 1x 512MB in de sleuf dichtst bij de CPU.
Stinger666 schreef op 06 October 2003 @ 10:14:
Heb je al voldoende Voltages getest. Zet het voltage op je geheugen eens naar 2,9V.

Zet de CAS-Latency van je Mem eens op 3
Kheb zopas geprobeerd met 9-3-3-3-3. Geen resultaat. Wil zelfs niet booten op 6x200Mhz.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
mja met overclocken is er NOOIT iets gegarandeerd; ik vrees dat we hier ee geval van BAD LUCK hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
Maar je hebt ook de hogere mp's geprobeerd begrijp ik?
Ik weet dat mijn at7 max2 het niet echt lekker deed met die lage multipliers.
Goed het is een hele andere chipset, maar wel iets wat volgens mij wel vaker bij borden voorkomt.
Verder moet ik zeggen een goeie post!
Lekker duidelijk. Kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 09:21

Demo

Probleemschietende Tovenaar

The_Stickie schreef op 06 October 2003 @ 10:40:
mja met overclocken is er NOOIT iets gegarandeerd; ik vrees dat we hier ee geval van BAD LUCK hebben...
Dat lijkt me sterk, de hardware hoort de 200 MHz namelijk te kunnen halen, dus ik denk dat er iets naar de RMA gestuurd moet worden..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Je 2600 trekt het waarschijnlijk gewoon niet.
8: Heb je de voltages al eens verhoogd?
Ja, voor het geheugen al getest vanaf 2.6V tot 2.8V. Northbridge van 1.6 tot 1.8V.
Geen verbetering
Het voltage van de Vcore heb je die al verhoogd?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrada
Q: How to install memory modules correctly on NF7-S/NF7/NF7-M?
A: We suggest you install DDR SDRAM modules in series from DIMM3 to DIMM1 sockets in order
Lijkt me erg sterk dat het daar aan ligt, maar proberen waard.
1 dimm dus in dimm3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best werken dat van Dimm1/3. Heb zelf gehad dat dimm1 en 2 512mb bezitten terwijl dimm 1 512mb herkende en dimm2 maar 256mb. Misschien dat bij jouw ook zoiets is maar dan 'n probleem met de herkenning. 1 en 3 werkte wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

m8 wat je kan proberen is even je 12v stekker uit je mobo halen en dan proberen te booten.
Ook kan je even proberen op snellere timings te booten aangezien sommige reepjes heel kieskeurig zijn met de timings en gewoon niet booten op de sloomste timings.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timdeh, wat een schit-ter-ren-de startpost. Zo zie ik ze het liefste.

Over je mammaplankje, heb je de northbridge een tijdje op verhoogde spanning gehad? Dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Als je bordje nog vrij nieuw is: terug ermee. De NF7-S is gespecced op 200MHz FSB. Als hij dat niet haalt, dan zou je imho recht hebben op een ander plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 11:22:
Timdeh, wat een schit-ter-ren-de startpost. Zo zie ik ze het liefste.

Over je mammaplankje, heb je de northbridge een tijdje op verhoogde spanning gehad? Dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Als je bordje nog vrij nieuw is: terug ermee. De NF7-S is gespecced op 200MHz FSB. Als hij dat niet haalt, dan zou je imho recht hebben op een ander plankje.
Daar hebt je gelijk in maar de kans dat hij hem daarom mag ruilen is aanzienlijk klein omdat er te veel factoren meespelen.

Imho is het een combinatie van ......... probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml][ OC]NF7-S high FSB fix!![/rml] <<< Dies voor de NF7-S Rev1.2. De 2.0 moet juist cpu's hebben die 166MHz zijn :) Maar dan zou je wel op 200MHz moeten kunnen draaien.

Terug met die plank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 06 October 2003 @ 11:10:
m8 wat je kan proberen is even je 12v stekker uit je mobo halen en dan proberen te booten.
Ook kan je even proberen op snellere timings te booten aangezien sommige reepjes heel kieskeurig zijn met de timings en gewoon niet booten op de sloomste timings.
Mijn reddende engel! _/-\o_ _/-\o_

Toen ik de 12V stekker verwijderde, reboot, en fsb verhoog ....

Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/wcpuid.JPG

dit aan 38°C Vanavond zal ik nog hoger gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Heb je al geprobeerd om je proc op een ander bordje te laten draaien om te zien of deze wel boven de 200 FSB uitkomt. Mocht dat lukken op een andere mobo, dan gewoon de huidige terugsturen. Anders nog eens even naar je proc kijken, al vermoed ik dat je plank gewoon zuigt.

Mooie startpost trouwens _/-\o_

edit:
't is alweer gefixt, ikke weer te laat ;)

[ Voor 9% gewijzigd door YoupY op 06-10-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 11:47:
[...]

Mijn reddende engel! _/-\o_ _/-\o_

Toen ik de 12V stekker verwijderde, reboot, en fsb verhoog ....

[afbeelding]

dit aan 38°C Vanavond zal ik nog hoger gaan!
Toppie :)

Veel suc6 met je FSB overclock ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 20:45

MaDLiVe

.-Observer-.

SmokeyTheBandit schreef op 06 October 2003 @ 11:10:
Dude, even een aanverwante vraag. Waarom werkt het nu wel?

Ik had hetzelfde met een rev2.0 plank en dies terug gegaan. Omgewisseld en toen werkte het wel. Moet wel 2.9V op corsair XMS pc3200 zetten om 2-3-3-11 te kunnen draaien@200FSB :/ Zelfs mijn pc3200 hyperX modulles deden het nog beter.

[ Voor 23% gewijzigd door MaDLiVe op 06-10-2003 13:50 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nou precies met die stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 14:05:
Hoe zit dat nou precies met die stekker?
Precies mijn vraag dus :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
ja, nog nooit van gehoord dat je de 12v stekker eruit moet doen als je geen 200 FSB kan halen :?
Ikzelf heb ook de NF7-S Rev 2

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
Het is ook niet nodig om die stekker er uit te halen. Ik draai @ 200 fsb met een Tbred B op de NF7-S v2.0... mischien is dat gewoon gaar plankje of ik heb geluk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

GG85

.......

Er zit toch alleen een ATX Stekker vanaf de voeding naar het mobo? daar kun j geen 12v van loshalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Exigence

dnkroz

GG85 schreef op 06 October 2003 @ 20:03:
Er zit toch alleen een ATX Stekker vanaf de voeding naar het mobo? daar kun j geen 12v van loshalen!
Tegenwoordig hebben Socket A bordjes ook van die losse 4-pins (vierkante) stekkers voor een stabieler voltage, die je al veel langer bij P4 bordjes ziet.

edit:
Trouwens, de 12v van een normale ATX stekker loshalen kan wel hoor :z ..... knipperdeknip :+

[ Voor 18% gewijzigd door Exigence op 06-10-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste update:
Zonder de 12V ATX stekker aangesloten, kan ik gerust booten met een fsb >200Mhz. Zodra ik de stekker terug verbind, krijg ik geen beeld meer tijdens het opstarten. Vreemd probleem dus.

Momenteel met een gewone Coolermaster X-Dream (koper en alu koeler):
XP2600+@2.42Ghz Vcore= 1.85V Ik kan zelfs posten en XP opstarten aan 2.508Ghz, maar verkrijg telkens een BSOD. Waarschijnlijk de koeler die te licht is.

Afbeeldingslocatie: http://www.dehoucke.be/Sisoft2.gif
---clickable---

Hoe dan ook, verdere oc-resultaten horen in dit topic niet thuis, maar zal ik posten in het "Athlon XP-overclock topic".

Bedankt voor jullie positieve reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:47

GG85

.......

Ja ok, ik kan me alleen niet herinneren dat er aan de voeding van m'n HQ08 kast ook zo'n losse stekker zit. Of zit ie er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

GG85 schreef op 06 October 2003 @ 21:40:
Ja ok, ik kan me alleen niet herinneren dat er aan de voeding van m'n HQ08 kast ook zo'n losse stekker zit. Of zit ie er wel?
Zit ook niet op iedere voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hoort dit hier niet thuis maar ik vind het zonde om een nieuw topic te openen hiervoor.

Ik heb
Xp2000+ T'Bred A
Asus A7N8X 2.0 Non-Deluxe bios 1005
512Mb DDr Pc2700 apacer (samsung chips)

Ik kan helemaal niet oc'en. Ik kan me FSB alleen in procenten opgeven.
Lagere Mp kan niet aangezien ik "maar" een 2000+ heb (werkt niet :( ) en als ik me fsb hoger wil hebben gaat ie gelijk van 166 naar 178. Me computer boot dan wel maar voordat ie klaar is met opstarten geeft ie een spontane reboot :'( . wie-o-wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Nog steeds geen antwoord op de echt brandende vraag. Waarom :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke een poging van mij dan.
Ik denk dat er een spanningsverschil tussen de 12V van de 4kante 12V stekker en de 12V van de ATX stekker is.
Hierdoor gaat er een vreemde spanning over het moederbord lopen die deze instabiliteit veroorzaakt. (zoiets als een faselus)
Oplossing: meet of dit zo is en zoja---> nieuwe voeding, ik heb toch al niet echt een hoge pet op van Qtec voedingen, zeker niet versie's onder de 550w.
Ik moet zeggen dat ik hier ook nog nooit eerder van heb gehoord maar zo zie je maar weer dat je nooit te dom bent om te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:47:
Ik denk dat er een spanningsverschil tussen de 12V van de 4kante 12V stekker en de 12V van de ATX stekker is.
Hierdoor gaat er een vreemde spanning over het moederbord lopen die deze instabiliteit veroorzaakt. (zoiets als een faselus)
Oplossing: meet of dit zo is en zoja---> nieuwe voeding, ik heb toch al niet echt een hoge pet op van Qtec voedingen, zeker niet versie's onder de 550w.
Ik moet zeggen dat ik hier ook nog nooit eerder van heb gehoord maar zo zie je maar weer dat je nooit te dom bent om te leren. :)
offtopic:
Zeus heb jij toevallig een thermalright cooler slk800? zo, ja zou je me dan op icq of msn kunnen adden. Thx.

Zou je dan geen rare spanningsverschillen op de sensorreadings krijgen? Ik schrok namelijk al. Die 12v connector zit er niets voor niets. Hij is juist bedoelt voor extra stabiliteit. Als ik me niet vergis trekken nforce 2 mobo's namelijk hun vcore van de 12v af.

Khep mijn qtec ook ingeruild voor een enermax 651 (550watt). Die 12V lijn begon nare kuren te vertonen. 11.64/5.3

[ Voor 21% gewijzigd door MaDLiVe op 06-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:47:
Dit zit volgens mij goed in de buurt ja . :)
Het heeft toch iets met je voeding te maken ben ik bang.
Ik kwam erbij omdat een collega van me er ook last van het en na los halen van
de stekker het systeem weer perfect draaide. 8)7

De NF7 heeft idd als voordeel dat hij de cpu van de 12V lijn kan laten snoepen waar de P4 al sinds het begin gebruik van maakt.
Waarschijnlijk is je 12V lijn zodoende zwak dat hij je hele systeem dan gewoon niet stabiel kan laten draaien.
Op de 5V lijn kan hij het echter wel verwerken en daarom boot hij daarop wel op.
Als je de stekker erin doet verplicht je hem eigenlijk om daar gebruik van te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 07-10-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Nu zou het wel mooi zijn als de topicstarter de mogelijkheid heeft om een betere voeding te lenen en dan te kijken of hij wel boot met die 12V stekker ingeplugd, zodat de theorie van Smokey zo goed als waterdicht kan worden beschouwd :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 07 October 2003 @ 01:19:
Nu zou het wel mooi zijn als de topicstarter de mogelijkheid heeft om een betere voeding te lenen en dan te kijken of hij wel boot met die 12V stekker ingeplugd, zodat de theorie van Smokey zo goed als waterdicht kan worden beschouwd :)
Vanavond een update ;) Deze post zal een edit krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

mmm intressant, ik krijg namelijk 1 dezer dagen mijn abit nf 7-s binnen en ik heb ook een qtec psu liggen.
Zou die het trekken qtec 400w met een abit nf 7-s, 2x256 mb ram, R9700, 2 HD's en proc ? De rest hang namelijk aan een andere 350 watt'er

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:57:
Misschien hoort dit hier niet thuis maar ik vind het zonde om een nieuw topic te openen hiervoor.

Ik heb
Xp2000+ T'Bred A
Asus A7N8X 2.0 Non-Deluxe bios 1005
512Mb DDr Pc2700 apacer (samsung chips)

Ik kan helemaal niet oc'en. Ik kan me FSB alleen in procenten opgeven.
Lagere Mp kan niet aangezien ik "maar" een 2000+ heb (werkt niet :( ) en als ik me fsb hoger wil hebben gaat ie gelijk van 166 naar 178. Me computer boot dan wel maar voordat ie klaar is met opstarten geeft ie een spontane reboot :'( . wie-o-wie kan me helpen ?
Kan iemand me antwoord geven op deze vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 07 October 2003 @ 00:53:
[...]

Dit zit volgens mij goed in de buurt ja . :)
Het heeft toch iets met je voeding te maken ben ik bang.
Ik kwam erbij omdat een collega van me er ook last van het en na los halen van
de stekker het systeem weer perfect draaide. 8)7

De NF7 heeft idd als voordeel dat hij de cpu van de 12V lijn kan laten snoepen waar de P4 al sinds het begin gebruik van maakt.
Waarschijnlijk is je 12V lijn zodoende zwak dat hij je hele systeem dan gewoon niet stabiel kan laten draaien.
Op de 5V lijn kan hij het echter wel verwerken en daarom boot hij daarop wel op.
Als je de stekker erin doet verplicht je hem eigenlijk om daar gebruik van te maken.
Volgens mij is het niet zo dat hij dan op de 5V gaat werken. Ik heb dat eens getest met een sloot Vcore zonder 12V stekker. Gevolg was dat onder load gewoon de 12V inzakte en niet de 5V. Wat mij dus zegt dat hij gewoon van de 12V trekt ook zonder 12V stekker
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 10:24:
[...]

Kan iemand me antwoord geven op deze vraag ?
Ik ben geen Asus expert, maar volgens mij kun je het wel per Mhz opgeven. Het zal vast een instelling oid zijn waardoor je straks gewoon Mhzen op kan geven.

Van 166 naar 178 is nogal wat. Je procje kan dat waarschijnlijk niet aan en dat is de reden dat hij instabiel is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:07:

[...]

Ik ben geen Asus expert, maar volgens mij kun je het wel per Mhz opgeven. Het zal vast een instelling oid zijn waardoor je straks gewoon Mhzen op kan geven.

Van 166 naar 178 is nogal wat. Je procje kan dat waarschijnlijk niet aan en dat is de reden dat hij instabiel is.
Ik kan die functie om per 1MHz nergens vinden. Ik kan alleen de FSB van me processor in 1Mhz omhoog zetten maar de FSB van me mem alleen in Procenten (onder de 100,100,125,133,166,175,200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:41:
[...]

Ik kan die functie om per 1MHz nergens vinden. Ik kan alleen de FSB van me processor in 1Mhz omhoog zetten maar de FSB van me mem alleen in Procenten (onder de 100,100,125,133,166,175,200)
lol

Je moet je mem op 100% laten! Je mem gaat mee met de fsb!!!! Slimmerd..

Edit:

Op 200% gaat je mem dus 2x zo hard als de fsb!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb PC2700mem (333MHz) me Proc heeft een fsb van 133 dus als ik mijn mem op 100% zet gaat het op 266MHz draaien(= pc2100) beetje zonde van mijn 333mhz mogelijkheid. Dan laat ik em wel op 125% staan (is 333MHz).

Slimmerd....

Edit:

Ik wil dus me mem op bv 175 zetten en me proc op 133 laten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:19:
Ik heb PC2700mem (333MHz) me Proc heeft een fsb van 133 dus als ik mijn mem op 100% zet gaat het op 266MHz draaien(= pc2100) beetje zonde van mijn 333mhz mogelijkheid. Dan laat ik em wel op 125% staan (is 333MHz).

Slimmerd....

Edit:

Ik wil dus me mem op bv 175 zetten en me proc op 133 laten.
Waarom klok je je cpu niet gewoon mee. (het heeft vrij weinig nut om je geheugen zo snel te laten draaien terwijl je fsb achter blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je busmaster PCI kaarten gebruikt (RAID controllers, videocapturekaarten), dan kan geheugen sneller dan FSB nog wel eens wat uithalen. Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Maar in vrijwel alle gevallen in Async trager, dus ik zou gewoon 100% draaien en je FSB omhoog! Eventueel alstie het niet trekt de Vcore ook hoger of de mp omlaag.

Je kunt je FSB WEL per Mhz instellen (op een paar stapjes na 200FSB na), daarvoor moet je System Performance op User Defined zetten.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al geprobeert maar werkt niet. Zal wel een kut bios hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Dat moet werken, zoniet dan zou ik dus even snel je BIOS re-flashen :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is het niet zo dat hij dan op de 5V gaat werken. Ik heb dat eens getest met een sloot Vcore zonder 12V stekker. Gevolg was dat onder load gewoon de 12V inzakte en niet de 5V. Wat mij dus zegt dat hij gewoon van de 12V trekt ook zonder 12V stekker.
ik betwijfel of dat zo is aangezien de 12v stekker dan totaal overbodig is ..... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 08-10-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn schreef op 08 oktober 2003 @ 20:45:
Dat moet werken, zoniet dan zou ik dus even snel je BIOS re-flashen :)
Ik heb bios 1005, ik denk dat dat de laatste stabiele bios is. (ik heb nl. gehoord dat 1006 instabiel is).
Zouden degene die de Asus A7N8X rev.2.0 non deluxe hebben ff willen posten welke bios ze hebben en of die in MHz hun fsb kunnen verhogen. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Guys lees de topic titel even ;) we dwalen af :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

offtopic:
MasterTweaker: check dit topic voor meer info.

Bnet pindle#2913

Pagina: 1