[R7500]Soms geen beeld na installatie

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een nieuwe Radeon 7500 aangeschaft voor mijn knutselsysteem. Nu blijkt dus na montage van de kaart in het systeem dat het beeld, nadat de kaart geinstalleerd is door Windows, op zwart springt met het lampje van de monitor op oranje (no signal). Opnieuw opstarten geeft soms helemaal geen beeld, terwijl het systeem wel door boot, en soms ook wel. Ik heb het BIOS maar ingesteld op standaard waarden omdat het dan minder snel gebeurd (vermoedelijk met fast writes in het BIOS te maken). Echter, het gebeurd nog steeds.

Na installatie van de Catalyst drivers (3.5 tot 3.7 geprobeerd), gaat het in Windows redelijk maar heb ik nog steeds regelmatig dat ik dus gedurende de POST of als ik vanaf een diskette boot in DOS geen beeld.

Opsomming van wat ik zelf geprobeerd heb:

- BIOS op veilige instellingen
- BIOS helemaal gereset
- BIOS geupdated
- Drivers geupdated
- SB Live verwijderd

Het gaat om het volgende systeem:

Jetway V266B moederbord
AMD Athlon XP 1700+
256 MB OEM (non-branded) geheugen
SoundBlaster Live! 1024
Windows XP

Op andere systemen werkt de kaart ook niet naar behoren. Heeft iemand een idee waar het nog aan kan liggen voordat ik terug ga naar de winkel waar deze aangeschaft is?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de kaart op meerdere pc's dat probleem geeft is de kans groot dat de kaart gewoon brak is. Misschien kan je hier nog wat mee, maar ik geef je niet veel kans :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Ik gok dat hij gewoon defect is, ik neem aan dat je nog garantie hebt, zodat je een nieuwe kunt eisen.

Draaid het ventilatortje wel van de cooling op de kaart?? (Als deze er 1 heeft natuurlijk) Want het zou goed kunnen dat hij te warm zou worden, maar daar lijkt dit probleem niet zo veel op.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• LollieStick
Nee, het is een passieve koeling en aangezien het ook gebeurd als het systeem koud is (op een relatief koude zolder) lijkt me dat niet echt van toepassing.

Het systeem heeft een 300 Watt voeding maar is ook al getest op 350 en op 400 Watt. De PCI slot naast de AGP heb ik altijd leeg om conflicten te voorkomen. SBA en Fast Writes heb ik uit gezet. Het gebeurd dan niet zo snel meer maar af en toe wil het dan nog steeds wel eens gebeuren.

Ik heb de Geforce2 die er in zat maar weer uit de kast getrokken en die er in gepompt. Nu werkt alles weer als een zonnetje, hetzij minder snel.

Ik ga er morgen wel even mee terug naar de winkel. Op maandag zijn de winkels hier altijd gesloten :(

[ Voor 60% gewijzigd door LollieStick op 06-10-2003 12:49 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik had het ook met mijn 9800 pro, na een verse install van windows xp en catalyst drivers geen gezeur meer.
Heb je al een nieuwe install van je systeem geprobeert?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• LollieStick
Yup, al 4 maal :(

[ Voor 70% gewijzigd door LollieStick op 06-10-2003 13:45 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

dan zou ik ook idd zeggen probeer een andere kaart.
enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de voeding niet toereikend is of je de kaart heb aangesloten op een doorlus in je voedings kabels.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• LollieStick
uhm.... de R7500 heeft geen molex aansluiting of floppy aansluiting voor voeding op de kaart zitten ;)

In ieder geval, ik ga er wel mee terug en ga wel nieuwe halen. Hopelijk dan meer geluk :)
Pagina: 1