CPU: P4 2.8GHz 800MHz FSB
Mobo: Asus P4P800 Deluxe
(meer info is denk ik niet nodig?)
Na de search gebruikt te hebben ben ik er vrij zeker van dat mijn cpu dood is, de kenmerken komen vrij hard overeen met dit topic: Is m'n CPU dood??
Ik had echter toch nog wel enkele vraagjes.
De situatie zit als volgt;
ik had net mijn P4P800 geflashed naar biosversie 1010.
Mijn cpu heeft al op 14*230 gedraaid, 3220MHz dus.
Hoogste wat ik gegaan ben is 247*14, en dat deed ie perfect.
Ik probeerde het nu even opnieuw, met het geflashte bios en de fsb op 230.
De pc had overigens al stabiel gedraaid na de flash op de gewone 200MHz FSB.
Na de OC: pc herstart even en doet nu nix meer, ttz, alle drives beginnen te werken, maar ik krijg geen videosignaal, mobo piept niet.
CMOS heb ik verschillende keren gecleared, zonder gevolg.
De boxed koeler heb ik laten afkoelen, en als ik nu probeer te booten wordt ie gewoonweg niet warmer meer, waaruit ik concludeer dat de cpu dood is.
Ook CMOS heb ik verschillende keren gecleared, zonder gevolg.
Kan het dat de cpu zo opeens, zonder onder full load te staan, bij het opstarten gewoon kapot gaat?
Of ben ik totaal mis en is mijn mobo dood?
Ik kan de cpu noch het mobo ergens testen..
Zou het mobo moeten posten zonder CPU? Krijg ik enig videobeeld als ik de cpu er uit laat en voorts alles er in en dan booten?
Moest de cpu kapot zijn, kan ik die gewoon inruilen? Er zijn geen kenmerken van uiterlijke schade, nergens geen brandvlekken of iets dergelijks. Kan ik een nieuwe krijgen onder garantie?
Mobo: Asus P4P800 Deluxe
(meer info is denk ik niet nodig?)
Na de search gebruikt te hebben ben ik er vrij zeker van dat mijn cpu dood is, de kenmerken komen vrij hard overeen met dit topic: Is m'n CPU dood??
Ik had echter toch nog wel enkele vraagjes.
De situatie zit als volgt;
ik had net mijn P4P800 geflashed naar biosversie 1010.
Mijn cpu heeft al op 14*230 gedraaid, 3220MHz dus.
Hoogste wat ik gegaan ben is 247*14, en dat deed ie perfect.
Ik probeerde het nu even opnieuw, met het geflashte bios en de fsb op 230.
De pc had overigens al stabiel gedraaid na de flash op de gewone 200MHz FSB.
Na de OC: pc herstart even en doet nu nix meer, ttz, alle drives beginnen te werken, maar ik krijg geen videosignaal, mobo piept niet.
CMOS heb ik verschillende keren gecleared, zonder gevolg.
De boxed koeler heb ik laten afkoelen, en als ik nu probeer te booten wordt ie gewoonweg niet warmer meer, waaruit ik concludeer dat de cpu dood is.
Ook CMOS heb ik verschillende keren gecleared, zonder gevolg.
Kan het dat de cpu zo opeens, zonder onder full load te staan, bij het opstarten gewoon kapot gaat?
Of ben ik totaal mis en is mijn mobo dood?
Ik kan de cpu noch het mobo ergens testen..
Zou het mobo moeten posten zonder CPU? Krijg ik enig videobeeld als ik de cpu er uit laat en voorts alles er in en dan booten?
Moest de cpu kapot zijn, kan ik die gewoon inruilen? Er zijn geen kenmerken van uiterlijke schade, nergens geen brandvlekken of iets dergelijks. Kan ik een nieuwe krijgen onder garantie?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 17:42 ]