Toon posts:

Radeon driver kan niet inloggen win2000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik m'n nieuwe radeon 9700 geinstalleerd, eerst heb ik m'n nvidia drivers gedeinstalleerd en de grafische kaart op "standard vga" get zet. Daarna heb ik een reboot gedaan, vervolgens m'n nieuwe radeon in de kast gestopt, power lijn aangesloten en computer aangezet. Starte perfect op, in windows 2000 heb ik de nieuwste drivers gedownload van internet en geinstalleerd, daarna vroeg het installatie programma om een reboot. Na deze reboot verscheen het login schermpje van windows 2000 als normaal, maar als ik m'n login gegevens intyp en probeer in te loggen, dan verschijnt heel kort m'n de achtergrond van m'n profiel maar dan gaat hij niet verder met inloggen maar verschijnt gewoon het login schermpje weer.

Ik kan dus niet meer inloggen in windows 2000. Dus ik in safe mode gestart, radeon drivers eraf gegooid en weer gereboot. Nu kan ik wel gewoon inloggen en alles werkt, behalve m'n radeon. Installeer ik weer de radeon drivers dan kan ik weer niet inloggen.

M''n systeem is een asus n7n8x nforce2 deluxe (laatste nforce drivers), 512 mb, athlon 2400+. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderd

Zowiezo moet je windows herinstallen als je je video kaart vervangt.. Als je dit gedaan hebt zul je deze problemen niet meer hebben..

Er blijft altijd wel wat driver over van die nvidia..

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

Nobby

Nuts!

Probeer eens alle "restjes" van die detonator te verwijderen met detonator destroyer en dan pas je radeon drivers te installeren.

http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 13:08:
Zowiezo moet je windows herinstallen als je je video kaart vervangt.. Als je dit gedaan hebt zul je deze problemen niet meer hebben..

Er blijft altijd wel wat driver over van die nvidia..
Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden ook m'n videokaart vervangen en hoefde toen ook m'n windows 2000 systeem niet te herinstalleren, dus dat ben ik nu ook niet van plan ;)

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 05 October 2003 @ 13:11:
Probeer eens alle "restjes" van die detonator te verwijderen met detonator destroyer en dan pas je radeon drivers te installeren.

http://www.guru3d.com/detonator-destroyer/
Had ik gedaan ;) Maar dan met een ander programmatje, genaamd "detonator rip", dit werkte wel op windows 2000, "den destroyer" werk schijnbaar niet op windows 2000.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 13:16 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 13:16:
[...]

Had ik gedaan ;) Maar dan met een ander programmatje, genaamd "detonator rip", dit werkte wel op windows 2000, "den destroyer" werk schijnbaar niet op windows 2000.
Deze ook doorgelezen?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/664350

[ Voor 4% gewijzigd door Nobby op 05-10-2003 14:01 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu toch maar windows 2000 opnieuw geinstalleerd en nu kan ik zelfs inloggen als ik de radeon drivers heb geinstalleerd. Maar nu doet zich er een ander probleem voor:

Bij willekeurige programma's die ik opstart (calc, notepad, explorer, configuratie scherm) krijg ik een foutmelding "kan de toepassing niet juist inistializeren. Klik op OK om de toepassing te beeindigen".

Ik ken veel foutmeldingen, maar deze kende ik nog niet. Bij opstarten gaat alles goed, maw geen errors in de logboeken. Bij hardware gedeelte is alles herkent en staat alles goed.

Heeft iemand een idee waarom deze melding toch verschijnt?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Ken de foutmelding ook niet, werkt de kaart ook niet als je hem in een andere 2000 bak hangt? Anders kan je het OS niet de 'schuld' geven

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere windows 2000 computer, ik heb nu weer m'n oude gforce3 kaart er ingezet en daar heb ik geen problemen mee. Ik heb nog wat verder gezocht over de error die ik kreeg en het blijkt dat deze error oa. voorkomt als een dll niet benaderbaar is. Ik zal zo nog eens verder kijken.
Pagina: 1