Toon posts:

Draadloos netwerk tussen 2 gebouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond onvoldoende antwoorden op mijn vragen, vandaar deze post. Ik wil m'n mxstream extra verbinding delen met m'n opa & oma, die zo'n 200m verderop wonen. Nou weet ik dat WaveLAN dat soort mogelijkheden biedt, 11mbit en met de juiste antenne moet het lukken. Maar mijn vraag is, wat voor antenne ik zou moeten gebruiken. De gebouwen zijn even hoog, en er staan wel een aantal schoorsteentjes van andere huizen, en 2 rijen bomen, maar verder geen opstakels. Op wat voor kosten moet ik rekenen als ik dit dus compleet werkend wil hebben? Zijn er nog bijkomende problemen te verwachten? Oh ja, ikzelf heb thuis 2 pc's op een 100mbit netwerk draaien, en die van m'n oma moet dus via dat draadloze netwerk gekoppeld worden, levert dat nog extra kosten op?

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik denk dat jou Opa & Oma beter zelf ook een MXstream account kunnen nemen dan zijn jullie goedkoper uit.....

Bij 200mtr en bomen moet je eerder uit gaan van een vaste straal verbinding...

[/altijd maar weer die typo's]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je zou eens kunnen zoeken op radio amateur pagina's.. Ik heb al eens wat stukjes gelezen van mensen die zelf met 2 hobby lastertjes iets in elkaar hadden geflanst..

IP Rocks

Verwijderd

Kijk ook hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/80656

Dan weet je wat je nodig hebt.

Verwijderd

Kijk maar eens op de Compaq site.

Je kunt tot 300 Meter halen, dan daalt de snelheid alleen wel naar een 2 MBit/s. Maar dat lijkt me nog steeds snel genoeg voor kabel....

Denk wel dat het een prijzige verbinding gaat worden...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Die Compaq wavelan kaartjes kosten 550 gulden per stuk.

Je hebt niet persé een Accesspoint nodig, maar dat is wel makkelijker om te hebben, omdat je dat ding dan op de meest optimale plek in je huis neer kan zetten.

Bij Zerosix verkopen ze ook Buffalo Techworks netwerkspullen die best wel VET goedkoop zijn. Ik heb geprobeerd te bestellen, maar ze willen kennelijk geen geld verdienen, ik heb na drie weken nog geen reply gehad, de eikels |:(

Wat je ook kan doen is een klein netwerkje bouwen bij je oma thuis en die dan peer2peer koppelen via zo'n wavelanverbinding.

De afstands ís te halen denk ik, maar 2 mbit is idd wel het maximum haalbare.

Nou ja, mogelijkheden te over, succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

effe off-topic... maar ik heb wat interessants gehoord. In de jaren 70 kreeg HP de opdracht om een netwerk aan te leggen voor de universiteit van Hawai. En omdat al die faculteiten op verschillende eilandjes lagen, hebben ze het aangelegd over de ether. En vandaar nog steeds de naam Ethernet. Maar dat wisten jullie zeker al ;)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op maandag 04 december 2000 10:54 schreef redguy het volgende:
Je zou eens kunnen zoeken op radio amateur pagina's.. Ik heb al eens wat stukjes gelezen van mensen die zelf met 2 hobby lastertjes iets in elkaar hadden geflanst..
heej kan je daar ff een link van posten? hoever gingen die lasers?
Pagina: 1