Toon posts:

Draadloos netwerken? hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een netwerkje aanleggen met me buurman van 50 meter verderop. Bekabeling is niet zonder een hoop vergunngtroep te doen, dus denk ik aan een draadloos netwerkje. Wie kan me vertellen wat ik hiervoor nodig heb en wat ut zo'n beetje kost?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik zag gisteren toevallig bij de dixons een infra rood netwerk setje liggen, aansluiten op je usb poort, was alleen wel 700 piekies.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
en het is supertraag

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
infrarood, 50 meter, bomen huizen auto's etc die in de weg staan. Volgens mij gaat dat niet echt lukken.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
maar er zijn er ook die met radiogolven werken, erg duur, vrij traag maar het kan wel

Verwijderd

Dat trage valt best wel mee, 11MB. Gewoon gelijk aan een Coax netwerk.

Wat je moet hebben is dit:

2 PCI adapters, 2 PC-Cards (PCMCIA) kaarten, en een AccesPoint.

Die PCI kaarten prop je in je PC, daarin komen de PCCards.
Deze zijn voorzien van een antenne, die connectie maken met je AccesPoint.

Die AccePoint kan je voorzien van een aantal antennes, dat ligt weer aan je signaalsterkte, de ruis, en de afstand die je wilt overbruggen. Tevens is je AccesPoint het duurste in aanschaf. Wat wel weer leuk is, is dat je tot 127 verschillend IP-adressen op een AccesPoint kan aansluiten, dus voorzie meteen je hele wijk van wire-less netwerk :)

Er zijn een aantal merken die je kan nemen: Cisco (duur, maar erg goed), 3Com (erg goed en momenteel erg aantrekkelijk geprijsd) en Dynalink (hmm... wat zal ik ervan zeggen...), WaveLan (erg stabiel, niet al te duur).
infrarood, 50 meter, bomen huizen auto's etc die in de weg staan. Volgens mij gaat dat niet echt lukken.
Dus absoluut niet infrarood, gewoon via de 250+GHz band (als ik het wel heb).
Het enige waar je echt goed rekening mee moet houden is de ruis vanuit je omgeving.
Gelukkig kan je tot max 3 antennes op een accespoint plaatsen, en dan is de max. te overbruggen afstand al snel een kleine 150-200 meter.

Meer weten: snuffel@hotbot.com

Verwijderd

je hebt zoiets als een wavelan, gaat via rf en is vrij prijzig, ik weet ook niet of deze 50 meter kan halen en al helemaal niet door muren heen en bv als het slecht weer is (=omweer) ed.... Kijk alles is mogelijk, maar het zal vrij prijzig worden.....

zelfs met bekabeling (wat volgensm ij sowieso nooit legaal mag) moet je een zeer dure kabel hebben om te zorgen dat de connectie wel 100mbit enzo blijft moet je met cat5 ofzo doen.... nouja ik ben geen expert hierin maar is nog een heleklus in iedergeval om netwerkje te spelen met de buurman :)

wat je wel kan doen is via INTERNET netwerkje spelen, hier zijn diverse tools voor te krijgen en het kan zelfs met windows bestand en printerdeling :)

Verwijderd

Dat kan wel via internet, maar als je een 56k modempie of casema hebt, dan schiet dat ook niet echt op. Ik zou dus gaan kijken voor de oplossing die Snuffie noemt, maar hou wel even in gedachten wat je er allemaal mee wilt gaan doen. Als er eentje een ADSL aansluiting heeft, wordt het natuurlijk interessanter, omdat je dan die kosten uitspaart en de kosten zou kunnen delen, dan heb je het er redelijk snel uit...
Pagina: 1