Toon posts:

[XP]Nieuwe installatie: partitie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn schijf ingedeeld in 3 partities met het programma partition magic 8
Mijn c voor windows en program files ...f voor games en g voor muziek.
Nu wilde ik mijn c schijf formateren en windows xp er opnieuw opgooien...ik kreeg het op geen enkele manier gedaan.hij gaf een error dat er iets anders draaiende was..hoogst waarschijnlijk heeft dat te maken met die andere partities.Nu d8 ik , ik gooi hem der gewoon overheen , nu heeft ie xp op mijn g schijf gegooit waardoor ik nu dus met 2 xp versies zit ...hoe krijg ik die windows van mijn c schijf af ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je wilde je C-schijf formatteren? Duidelijk. Alleen dat hij aangeeft dat er iets anders draaiende was, lijkt mij eraan te liggen dat je het met de Windows probeerde die op je C-partitie geinstalleerd was? En dat dat ook de Windows is waarmee je opgestart bent?

Handigere volgorde was geweest:

1) Booten met XP-installatieCD
2) Formatteren vanaf die CD
3) Installeren vanaf die CD

Waarom wil je niet de boel weer gewoon op C hebben?

Voer gewoon bovenstaande stappen uit. Eenmaal windows weer op C geinstalleerd, kan je die van je G-schijf aftrappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu opgestart in de G:windows versie , nu probeer ik format c: en hij geeft dit aan :
Windows can not format this drive .quit any disk utilities or other programs that are using this drive , and make sure that no window is displaying the contents of the drive .Then try formatting again.Lijkt mij dat ik me c toch gewoon zou moeten kunnen formateren vanuit windows of dos.( heeft het iets mee te maken dat het een ntfs is )

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:38:
ik ben nu opgestart in de G:windows versie , nu probeer ik format c: en hij geeft dit aan :
Windows can not format this drive .quit any disk utilities or other programs that are using this drive , and make sure that no window is displaying the contents of the drive .Then try formatting again.Lijkt mij dat ik me c toch gewoon zou moeten kunnen formateren vanuit windows of dos.( heeft het iets mee te maken dat het een ntfs is )
Dit akn dus niet omdat op je C schijf nog je boot record staat.
Je hebt nu 2x windows erop, 1 op C en 1 op G. Je boot nu nog van de C windows, alleen kies je in het bootmenu van die windows voor de optie om de windows op G te starten.
Aangezien je dus ook spullen gebruikt van de C kan je die niet zomaar formatteren.

Zorg dus dat je daat booten vanaf cd, formatteer dan je C schijf en installeer windows op je C schijf.

Verder heb ik even je titel aangepast zoals we dat graag zien in Windows Operated Systems.
Zie: Windows Operated Systems - Policy

Lees ook het volgende even goed door aub:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

[ Voor 11% gewijzigd door momania op 05-10-2003 00:14 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*