[XP] Could not find a place for a swap file

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:26
Beste mede tweakers,

Lees alleen het laatst geschreven bericht van mij, dit is niet meer relevant!!!

Ik heb zojuist 2x 80gb geconfigureerd als raid0 in de bios van mijn raid kaartje.
Vervolgens bootable gemaakt. Dan een bootable WinXP cdtje erin, /i386/winnt.exe opstarten... maar dan krijg ik de melding: "Could not find a place for a swap file"
Press ENTER to exit.

Ik weet dat er tijdens de installatie word gevraagd om F6 te drukken als je raid drivers wilt laden maar hij was nog niet zover.

Mijn vraag is dus hoe ik dit kan oplossen. Is er een parameter waarmee die swapfile onzin word uitgezet of een andere oplossing?

Ik heb de search gebruikt... maar kon helaas geen antwoorden op mijn vraag vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 05-10-2003 13:47 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
eerst even partitioneren :z

of je boot van een XP cdrom dan kan je van daaruit partitioneren,

het lijkt erop alsof jouw XP cdrom niet echt bootable is (hij boot wel, maar de echte XP boot cdrom start vanzelf op, zonder dat je winnt.exe hoeft in te kloppen )

A wise man's life is based around fuck you

• Sluuut
zwelgje schreef op 04 October 2003 @ 20:18:
eerst even partitioneren :z

of je boot van een XP cdrom dan kan je van daaruit partitioneren,

het lijkt erop alsof jouw XP cdrom niet echt bootable is (hij boot wel, maar de echte XP boot cdrom start vanzelf op, zonder dat je winnt.exe hoeft in te kloppen )
Mja dat klopt ik heb em zelf bootable gemaakt om er een aantal dos programma's bij te zetten.

Klinkt leuk, ff partitioneren. Maar hoe kan ik dat ooit doen als de raid drivers nog niet geladen zijn? Partition Magic heb ik nu voor me en die ziet de hdd's niet.

Bovendien, al heb je een WinXP bootable CD, dan nog krijg je natuurlijk de melding, daar ligt het niet aan....

Excuses, want Partition Magic ziet em wel.. ga em ff aanmaken :)

Update PQ geeft een foutmelding:
Error 632
Can't execute the operation. Partition location, size, or type is different then anticipated.

[ Voor 15% gewijzigd door Sluuut op 04-10-2003 20:25 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Sluuut schreef op 04 oktober 2003 @ 20:21:
[...]

Mja dat klopt ik heb em zelf bootable gemaakt om er een aantal dos programma's bij te zetten.

Klinkt leuk, ff partitioneren. Maar hoe kan ik dat ooit doen als de raid drivers nog niet geladen zijn? Partition Magic heb ik nu voor me en die ziet de hdd's niet.

Bovendien, al heb je een WinXP bootable CD, dan nog krijg je natuurlijk de melding, daar ligt het niet aan....
fdisk onder dos zou zondermeer die Raid config moeten zien, ook zonder drivers...

het hele spul is wel goed aangesloten :?

en al heb je een bootable cdrom, dan krijg je niet die melding :) , dan gaat ie netjes vragen om een diskette met raid drivers, en vervolgens kan je vanuit een txt based schermpje partitioneren

edit aha, pq8 ziet hem dus wel... dan is het wel goed aangesloten dus

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 04-10-2003 20:24 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Sluuut
zwelgje schreef op 04 October 2003 @ 20:23:
[...]

fdisk onder dos zou zondermeer die Raid config moeten zien, ook zonder drivers...

het hele spul is wel goed aangesloten :?

en al heb je een bootable cdrom, dan krijg je niet die melding :) , dan gaat ie netjes vragen om een diskette met raid drivers, en vervolgens kan je vanuit een txt based schermpje partitioneren

edit aha, pq8 ziet hem dus wel... dan is het wel goed aangesloten dus
Nu heb ik met Fdisk een partitie aangemaakt, het enige wat hij ziet is 1 hdd met een grootte van 8mb (dat was toch altijd de index van een hdd?) en een partitie van 51gb ... terwijl het 2x 80gb's zijn...

Ik dacht met 8mb kan ik misschien verder met de installatie, daarna raid drivers laden en daarna een goede partitie aanmaken met WinXP install.. maar helaas, WinXP gaf een foutmelding dat er minimaal 331 mb aan schijfruimte nodig is :P

Update @ 21:55
Ik heb de jumpers zo gezet dat ze allebei als master staan (hoop ik) en ook zo worden gezien wat in raid ook moet.. zodat ze nu wel formateerbaar zouden zijn...?
Guess what.. Fdisk ziet een partitie van 21,6 GB ...

Ik begrijp er nog weinig van wat er nu allemaal gebeurd 8)7

Update @ 21:42
Na Fdisk te hebben gedraait, gereboot en de C geformateerd. Hieruit bleek dat format de hdd's wederom zag als 21,6 GB. Echter na het formateren waren ze ineens 152, nogwat GB. Dit klopt...! Alleen is die 8mb partitie er nog steeds...
Maargoed 8mb partitie was D: en C: was 152 GB. Dus ik WinXP installeren:
Windows XP liep normaal door, alleen nu is de Raid0 niet bootable. Niet zo vreemd aangezien WinXP de C en D ineens omgewisseld heeft. Op de C staan nu geen bootable files meer... Tsjah, dan maar opnieuw alles weghalen en aanmaken, hopen dat het nu wel goed gaat....

Update @ 21:49
ARGH!!! De C en D zijn uit het niets ineens weer omgedraait, WinXP is bootable.. ik blij... BSOD ! 8)7 :r
Dan maar nogmaals opnieuw formateren die hap, en wel nu zonder die 8mb drive...?

[ Voor 57% gewijzigd door Sluuut op 04-10-2003 22:08 ]

Verwijderd

Gebruik een ECHTE bootable windows cdrom. Dan heb je ook geen plaats nodig om de dos-setup van je windows installatie ergens op te slaan.
Boot van cdrom -> Windows setup -> F6 -> driver -> partitioneren -> formatteren -> installeren -> reboot -> starten van array -> setup afmaken.

Fdisk heeft een weegave foutje. Gebruik percentages of kijk even in de FAQ van dit forum voor een nieuwere versie van fdisk.

• Sluuut
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 22:40:
Gebruik een ECHTE bootable windows cdrom. Dan heb je ook geen plaats nodig om de dos-setup van je windows installatie ergens op te slaan.
Boot van cdrom -> Windows setup -> F6 -> driver -> partitioneren -> formatteren -> installeren -> reboot -> starten van array -> setup afmaken.

Fdisk heeft een weegave foutje. Gebruik percentages of kijk even in de FAQ van dit forum voor een nieuwere versie van fdisk.

Daar zit ik nu, setup afmaken... Raid0 array boot en de groote is juist. De partitie van 8mb is gefixed. Alles werkt nu eindelijk goed, behalve dan dat ik een blue screen error krijg. Met Windows 2000 krijg ik "Inaccessible boot device"
En met Windows XP krijg ik een wazig blues screen error.

Raid drivers van meegeleverde diskette laden of gewoon van de windows installatie geven bijde dit resultaat.. ik ga hier maar even op zoeken,... op google en got. Mocht iemand een oplossing hiervoor weten dan hoor ik het graag.

Ik heb overigens een RocketRaid 133 van Promise.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sluuut schreef op 04 October 2003 @ 23:12:

Ik heb overigens een RocketRaid 133 van Promise.
In dat geval, probeer eens de drivers van HIGHPOINT want dat is de fabrikant van jouw controller en NIET Promise. :)

ARME AOW’er

• Sluuut
GuardianAngel schreef op 04 October 2003 @ 23:15:
[...]

In dat geval, probeer eens de drivers van HIGHPOINT want dat is de fabrikant van jouw controller en NIET Promise. :)
Mjaja dat bedoelde ik , sorry hoor 8)7
Het is gewoon de meegeleverde diskette met drivers. Ik zal de nieuwste ook eens downloaden en proberen. In dit topic worden dingen gezegd over "omprikken". Bedoelen ze daarmee, het raid kaartje in een ander pci slot doen?

Nou kwam ik dit tegen in de search:
1. steek ide-kabel van hd in primary ide controller
2. cd-rom ide kabel in secundary ide controller
3. in de bios moet je je ide-apparaat enablen (die staat namelijk op disabled en dan vind'ie ook niets).
4. zet het ide-apparaat (je hd) op de tweede plaats in de boot-lijst (bovenaan staat de legacy floppy).
5. installeer nu het hele zaakje
6. na de installatie van alle hardware installeer je de drivers voor de ata-100 controller (promise)
7. na de installatie opnieuw opstarten, pc uit, alle kabels weer in de goede controller duwen en opnieuw opstarten.
Ik begrijp hiervan alles behalve stap 1. Wat bedoelt hij hiermee? Het topic is 2 jaar oud dus ik vraag het liever hier dan dat topic omhoog te halen.

Het lijkt mij onmogelijk om de IDE kabel van de Raid kaart in de IDE controller op het moederbord te prikken. Dat slaat nergens op?

Het lijkt mij ook onmogelijk om de 2 hdd's die eraan hangen op het moederbord te prikken omdat het natuurlijk niets voor niets raid0 is. Toch...?

Update @ 12:08
En ja... het ziet er naar uit dat mijn logisch verstand me wederom in de steek laat.
Beginnen bij het moeilijkste en eindigen bij het makkelijkste. De nieuwste drivers van de site van HighPoint gaven succes. Bedankt jongens!

[ Voor 57% gewijzigd door Sluuut op 05-10-2003 00:09 ]

• Sluuut
Volgende probleem...

(bijna) alles werkt nu perfect, Windows 2000 is succesvol geinstalleerd. Echter als ik m'n hdd )120gb maxtor) terughang aan het Primary IDE slot op het moederbord, dan wil Windows 2000 niet meer booten. In de bios staat de boot sequence natuurlijk goed, en met jumpers heb ik ook al genoeg lopen kloten. Zodra ik de hdd loskoppel dan wil windows niet meer booten. Ik krijg dan geen foutmelding maar gewoon een zwart leeg dos scherm met een wit knipperende cursor. Iemand nog tips...?

Update @ 02:03
Gaap.. Ik word hier echt moe van ;)
Windows? of Bios... wil niet meer booten zodra ik dus een hdd aan m'n IDE1 hang.
Raid0 is gewoon bootable als de HDD er niet aan hangt. Nou heb ik de search erbij gehaald maar jemig er zijn honderden topics over 8)7
Morgen weer een dag... Ik ga Windows eens proberen te installeren met die HDD er standaard al in. (Voorheen alles losgekoppeld behalve raid0 schijfjes omdat dat werd aanbevolen in andere topics). Tot morgen :+

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuut op 05-10-2003 02:07 ]

• Sluuut
Ik heb ook niet stilgezeten... na een goeie nachtrust ging ik weer een aantal topics over mijn probleem doorlezen. Er zijn echt tientallen topics van, echter allemaal zonder oplossing!

Wat heb ik ondertussen gedaan:
HDD + CDR aandezelfde IDE1/IDE2 gehangen, master of slave maakt ook niets uit. Zodra de BIOS van mn moederbord m'n 120GB maxtor HDD ziet, is de Raid0 array niet meer bootable.

Er zijn dus zo ontzettend veel mensen die hetzelfde probleem hebben gehad, maar hebben die het ook opgelost of hebben ze gewoon hun hdd uit het raam gegooit? Het moet toch mogelijk zijn... zoiets moeilijks vraag ik niet Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bonk.gif

Update @13:39
Nieuwste BIOS update gedownload en geupdate.. alle BIOS instellingen weer goed gezet, heeft helaas niet geholpen :/
In BOOT.INI op de C:\ staat ook nog niets boeiends aangezien WinXP net bezig was met installeren... heeft hij alleen nog maar een C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT = "Windows XP Installation/Upgrade"

Update @ 14:12
Volgens mij is het een secret option!
"delay-in-seconds=(ide-master-or-slave-in-Gb/10)*(number-of-slaves^2)"
8)7
Niets dus.. ik ga nu de BIOS van het Raid kaartje updaten, ookal word dit overal afgeraden.

Update @ 14:51
BIOS kan de Raid kaart niet vinden... echt wazig. Ook als ik aangeef dat hij in PCI slot #4 zit. Kaartje ook nog in ander PCI slot gedaan, mocht ook niet baten.

[ Voor 41% gewijzigd door Sluuut op 05-10-2003 14:53 ]

• Sluuut
Ik heb alles wat ik kon verzinnen geprobeerd. Niets heeft geholpen.

Wat ga ik nu doen: Geen HDD's aan IDE hangen, maar aan OnBoard Raid controllertje, zodat als ik volgende keer een nieuw moederbord inbouw, 120gb aan data kwijt ben! 8)7

Kan echt niets anders meer verzinnen :/

Voor de mensen die in de toekomst tegen dit probleem aanlopen:
Installeerd Linux of koop een andere raid controller |:(

Edit: Oja en een mailtje naar support@highpoint-tech.com sturen hierover...

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 05-10-2003 15:42 ]

Pagina: 1