Kun jullie even kijken of dit kan????

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Hallo. Ik heb grote problemen met het installeren van win2k door promise Ultra ATA 100 adapter. Diverse oplossingen via een search op GoT hebben niet gewerkt (nieuwe drivers Promise, Sp2, Win98SE opgraden enz).

Nu wil ik het proberen door de ATA 100 HD aan te sluiten op een IDE 66 poort van het mobo, omdat de HD's op deze poorten wel steeds door Win2k herkend worden (en gelezen hier op GoT natuurlijk :))

Kan ik een dual boot maken van win98SE en Win2k en later de HD weer terugprikken op de promise-adapter of ik krijg dan ergens ernstige (opstart) problemen?

Systeem:
Asus A7V (promise adapter op mobo geïntegreerd)
AMD Athlon 1,1
1 HD IBM Ultra ATA 100 46 GB
1 HD IBM 19 GB
1 HD IBM 14 GB
256 MB intern
1 x DVD
1 x CD
1 x Brander

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij moet dat gewoon lukken :)
je moet dan alleen niet vergeten om daarna in de bios ff je opstart instellingen te wijzigen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik denk niet dat het je zal lukken, sterker nog ik weet het wel zeker. Win2K laad namelijk de drivers voor de UDMA66 controler en als je dan die schijf aan een andere controler hangt krijg je de error 'inaccessable boot device' (oid).

Vreemd trouwens dat die Promise het niet doet, die heb ik ook gebruik in een systeem en met Win2K ging dat perfect, F6 tijdens setup, diskje erin en gaan met die banaan.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 22 september 2001 11:49 schreef Cobus_NL het volgende:
Ik denk niet dat het je zal lukken, sterker nog ik weet het wel zeker. Win2K laad namelijk de drivers voor de UDMA66 controler en als je dan die schijf aan een andere controler hangt krijg je de error 'inaccessable boot device' (oid).

Vreemd trouwens dat die Promise het niet doet, die heb ik ook gebruik in een systeem en met Win2K ging dat perfect, F6 tijdens setup, diskje erin en gaan met die banaan.
eerste keer dus ff heel win2k booten en de drivers instaleren voor de controller ;P

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Gebruik de drivers van ftp.asuscom.de !!!!! Niet die van Promise tijdens win2k setup, want die van Promise werken niet!!!!!!

webOS all the way!

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik krijg die inaccessible boot-device dus constant. Aan een te oude BIOS zou het toch ook niet kunnen liggen. Die heb ik nog geflasht met het vorige OS (winME) naar de laatste versie 1008.

Toch heb ik hier gelezen dat mensen hun ATA 100 HD tijdelijk hebben omgeprikt naar een andere ID poort. Iemand hier ervaring mee?

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 12:51
ik heb win2k van de cd geinstalled, en bij het booten op F8 geramd (geeft ie aan)
daarna de flop erin met de drivers van je controller (in mijn geval een highpoint, zie sig) en het werkte perfect...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 11:54 schreef DR het volgende:

[..]

eerste keer dus ff heel win2k booten en de drivers instaleren voor de controller ;P
Hoe logisch dit ook mag klinken, dit werkt echt niet. Op het moment dat Wind2K boot, dus de kernel, wordt de driver geladen voor de controler. Pas na het inloggen wordt de nieuwe hardware gevonden. En je kunt niet inloggen want je harddisk controler wordt niet goed herkend :) .

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Ik kom nog niet eens zover. Bij het gebruik van de diskette's bij de install van win2k (dus op F6 drukken bij setup), vind de setup wél de controller. Deze kan ik dus wel installeren.

Maar als de setup vervolgens verder gaat krijg ik toch dat mooie donkerblauwe scherm met die witte lettertje "Inaccessible boot device".

Het is wel mogelijk win2k op een andere HD te installeren, maar ik wil hem graag op die snelle HD hebben staan.

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Dus dat omprikken werkt niet? Toch heb ik het gelezen tijdens een search op GoT... Heeft hier niemand ervaring mee?

Verwijderd

Dat "omprikken " zoals jullie het noemen werkt ZEKER wel. Gewoon W2k op je ATA 66 installen, drivers voor je promise installen tijdens de installatie. Opnieuw starten en op de andere controler klappen. Zo doe ik het altijd !!!!
:Z

• real_jd

real_jd

Topicstarter
[b]Gewoon W2k op je ATA 66 installen, drivers voor je promise installen tijdens de installatie. Opnieuw starten en op de andere controler klappen.
Bedoel je dan na de eerste installatie in Win2k de drivers voor de ATA 100 installen?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
OP de duitse site van asus staat een faq, daar staat in hie t moet.

Als ik me goed herrinner moet je de schijf aansluiten op de VIA controller, dan windows 2000 installeren EN de promise driver, dan de schijf hangen aan de promise controller.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Ik heb een Abit KT7A-RAID met dezelfde promise kaart die jij hebt erin hangen. Geen enkel probleem bij installeren win2k. Gewoon driver flop van promise erin en F6 rammen

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Met een diskette werkt het dus niet. Overigens heb ik dus geen "losse" promise adapter (geïntegreerd op Asus A7V moederbord).
Op mijn oude pc heb ik wel een losse promise adpater, hier heb ik ook geen enkel probleem gehad win2k te installeren (wel via een update van win98se).

• real_jd

real_jd

Topicstarter
Nou ik ga eens paar dingen proberen. Ik zal nogmaals drivers opnieuw downloaden e.d. Ik zal straks wel laten weten of en hoe het is gegaan.
Pagina: 1