Toon posts:

van een NTFS terug naar een Fat32

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p2 die helemaal gecrashed was.
nu doet hij het weer en ik wil er windows 89 op zetten alleen de schijf is nog NTSF.
hoe converteer ik die schijf nou weer terug naar een Fat32 schijf?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je met FDISK redelijk ver komt, maar dan moet alles er wel af :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Er is een versie van fdisk die NTFS schijven ondersteunt. Dus dan kan je met fdisk de partitie verwijderen en daarna een nieuwe FAT32 partitie aanmaken.

Hiervoor heb je een pc met Windows 98 nodig. Je kunt dan de fdisk update downloaden van de microsoft website, en daarna zet je de nieuwe versie op de Windows 98 opstartdiskette erbij.

---
Het kan natuurlijk ook met een WIndows ME opstartdiskette, die heeft al een NTFS ondersteunende fdisk.

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 04-10-2003 18:59 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
met een floppy en fdisk kun je idd de non-dos partitie eraf gooien en er een fat32 van maken. ander progje is pqmagic maar dat is niet gratis :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-05 12:18
Converteren zal niet lukken, omdat er volgens mij geen tooltjes zijn voor FAT32 -> NTFS.
Het zal dus uitkomen op formateren, dit kan je doen met PowerQuest Partition Magic.
Je kan ook een opstart diskette maken onder 98 en met fdisk die partitie volledig verwijderen, daarna een nieuwe aanmaken en die netjes formateren als fat32.

Daarna zal je als het goed is de setup van 98 kunnen draaien (aangezien die NTFS sowiezo niet ziet)

Edit een "rescue" disk van PQMagic -> *knip* ook op de de Partition Magic rescue disk zit copyright, check zo je mail even.

[ Voor 26% gewijzigd door Rafe op 04-10-2003 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
HielkeJ schreef op 04 October 2003 @ 18:58:
Ik denk dat je met FDISK redelijk ver komt, maar dan moet alles er wel af :)
dat is geen probleem
FDISK (ik ben een dos n00b) 8)7

maar ik ga even zoeken bedankt

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met Partition Magic bijvoorbeeld. Als je dat niet hebt kun je vanaf de Windows 2000/XP cd de setup opnieuw starten en daar de partities verwijderen, daarna Windows 98 starten en de schijf opnieuw formatteren.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MikevanEngelen schreef op 04 oktober 2003 @ 18:59:
Converteren zal niet lukken, omdat er volgens mij geen tooltjes zijn voor FAT32 -> NTFS.
Het zal dus uitkomen op formateren, dit kan je doen met PowerQuest Partition Magic.
Off-Topic maar ter lering ende vermaak...

met PartitionMagic is het ook mogelijk een conversie te doen van o.a. NTFS>FAT32. E.e.a. kan dataverlies tot gevolg hebben.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
met fdisk lukt het niet en ook niet met een ME disk.
kan dit miss een uitkomst bieden?

http://www.windows2000faq...Index.cfm?ArticleID=13718

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even voor de duidelijkheid: de data die op de schijf staat boeit je niet, je wilt de NTFS partitie dus volledig verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 04 October 2003 @ 19:59:
Even voor de duidelijkheid: de data die op de schijf staat boeit je niet, je wilt de NTFS partitie dus volledig verwijderen?
ja precies het maakt me niet uit

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zou je in principe gewoon met FDISK moeten kunnen doen. Kijk eens in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers voor een linkje naar de FDISK FAQ. Hiervoor hoef je helemaal geen DOS guru te zijn :)

Trouwens zou ik in het vervolg de problemen wat duidelijker en uitgebreider beschrijven. Kijk eens aan wat je zelf zei:
met fdisk lukt het niet en ook niet met een ME disk.
Lekker duidelijk, hé ;) Nee, dat is niet de juiste manier om een probleem te weerleggen .. Vertel wát je vooraf allemaal had gedaan, wát niet lukte, wáárom het niet lukte, wát je had geprobeerd, wát je had uitgezocht, etc..etc.. :)

Lees ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook de schijf tijdens in een andere PC zetten en vervolgens vanuit windows disk manager de schijf opnieuw indelen. Das handiger voor een DOS n00b imho.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
simpeler is gewoon ff met een W2K /XP cdrom booten en dan ff via de setup de partitie deleten.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 12:13
Of je neemt de dosversie van Partition Magic (2 disks, 1e is bootable). En dan kun je alle conversies die je maar wilt.

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Black Hawk schreef op 04 October 2003 @ 20:26:
Of je neemt de dosversie van Partition Magic (2 disks, 1e is bootable). En dan kun je alle conversies die je maar wilt.
uhm ja hoe kom ik daar dan aan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die zit in PartitionMagic :)
www.powerquest.com

Maargoed, heb je nou al iets gedaan met de gegeven oplossingen, tips en suggesties? Het lijkt er wel erg op of je ze selectief negeert :/

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 04-10-2003 21:20 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Het lijkt me dat BalusC al de nodige opties gegeven heeft en wordt het vanaf hier tijd om ook zelf eens wat uit te gaan zoeken.

Download een windows 98 bootdisk van www.bootdisk.com en ga met fdisk in de weer: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - FDISK FAQ

Dan booten vanaf de windows 98 cd en setuppen maar ;)

Verder lijkt het me handig om voor de toekomst op GoT eerst dit even goed door te nemen:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

[ Voor 15% gewijzigd door momania op 04-10-2003 23:50 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.