Ik heb een wazig probleemp. Als ik aan het computeren ben en zit wat te internetten of wat dan ook, dan heb ik op sommige tijdstippen (zit geen regemaat in) het probleem dat het beeldscherm korte tijd (halve seconde) uit flikkerd en dan zowat meteen weer aan gaat. Heb dit voorheen nooit gehad met m'n TI4400 van Asus. Nu heb ik het idee dat het niet aan de videokaart ligt, want de geluidskaart heeft ook problemen, deze geeft namelijk ruis/kraak als ik bv een LAN heb met de laptop en als deze bestanden overneemt. Ik heb het idee dat dit aan de FSB zou kunnen liggen omdat deze op 175mhz staat in de BIOS, het mobo kan 400mhz aan en de cpu is een barton 2500 op 1.75 volt. Het voltage van het geheugen heb ik al verhoogt. Ik kan de fsb van de PCI/AGP sloten zelf niet appart instellen in de bios, het geheugen loopt op 400mhz wat je wel zelf in kan stellen. Het voltage van de videokaart staat gewoon op standaard. Het voltage dat 3.3 volt moet zijn is maar 3 volt wat 'n beetje erg weinig is. 5 en 12 zijn gewoon normaal. Je kan in de bios deze voltages eventueel veranderen: vcore (1.75), ddr voltage, agp voltage, vlink voltage. Verder staat Spread Spectrum op disabled maar dat zal niets uitmaken. Het geheugen staat gewoon op 2.5 cas latency wat normaal is. De timings zijn verder niet lager ingesteld. Ik weet niet wat vlink is, staat ook niet in de manual maar er staat wel bij dat dit nodig zou zijn om over te clocken. Deze kun je tussen 2.6 en 2.8 instellen. Iemand 'n idee wat er aan de hand is?
Als je eerst je CPU(fsb) eens terugclocked? Of even een andere monitor probeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 05-10-2003 00:20 . Reden: typo ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝