Toon posts:

Instorten downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Als ik met bijvoorbeeld Flashget of Kazaa iets aan het downloaden ben en daarnaast aan het surfen ben op het web, haal ik gemiddeld goede downloadsnelheden voor mijn Basic ADSL abonnement. Als ik echter stop met surfen en een tijdje weg ben van mijn computer, stort mijn downloadsnelheid volledig in tot snelheden van ongeveer 0,12 kb/sec. Pas als ik weer begin met surfen, lopen de downloadsnelheden weer op naar normale snelheid.

Nu wil ik echter dat mn downloadsnelheden permanent goed zijn en niet alleen als ik aan het surfen ben, zodat ik niet altijd achter mijn computer hoef te zitten om met normale snelheid wat te kunnen downloaden. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
heb je toevallig een usb modem?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb een Alcatel Speed Touch Home modem, ISDN versie.

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Probeer anders een permanente ping op te zetten naar buiten.. misschien dat dit je connectie meer levend houd

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Bij Kazaa heb je de optie dat de volledige upload gebruikt wordt op het moment dat je zelf geen gebruik maakt van je PC. Deze zal bij jou wel aan staan. Doordat de upload volledig wordt gebruikt stort je download enorm in.

-

Verwijderd

Topicstarter
Gizmo4ever schreef op 04 October 2003 @ 15:02:
Probeer anders een permanente ping op te zetten naar buiten.. misschien dat dit je connectie meer levend houd
Bedankt voor je reactie! Hoe krijg ik een permanente ping naar buiten?

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 04 October 2003 @ 15:04:
Bij Kazaa heb je de optie dat de volledige upload gebruikt wordt op het moment dat je zelf geen gebruik maakt van je PC. Deze zal bij jou wel aan staan. Doordat de upload volledig wordt gebruikt stort je download enorm in.
Nee, deze optie staat ook uit bij mij. Zijn er misschien programmaatjes die op de achtergrond actief gebruik maken van de verbinding, zodat het surfen als het ware gesimuleerd wordt?

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

Sharad R

lurking is an art

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor je reactie! Hoe krijg ik een permanente ping naar buiten?
ping www.adres.bla -t

deze regel gewoon intikken in de command prompt...

The more I learn, the less I know, I just realised

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sharad_R schreef op 04 oktober 2003 @ 15:20:
[...]

ping www.adres.bla -t

deze regel gewoon intikken in de command prompt...
Ik denk eigenlijk niet dat de gemiddelde webmaster daar blij mee is.

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

denk dat eigenlijk ook niet..

wat ik echter deed is (probleem is gelukkig voor een groot deel opgelost door de kpn) pingen naar speed.planet.nl (planet is mijn eigen provider) . De ping en dus de datastroom blijft theoretisch op hun eigen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik het naar mijn eigen site doe? Of krijg ik dan problemen met mn provider vanwege te veel dataverkeer?

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

ja denk dat dat wel als dataverkeer gerekend zal worden...

het beste ping je naar je provider of naar een bekende, die het geen probleem vind extra data te ontvangen...

pingen doe je standaard met paketjes van 32k...maar met de parameter -l 5 zet je hem op 5k....dus ping www.provider.nl -t -l 5 (voor de 5 kan je ook andere waardes instellen)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Dat probleem had ik vroeger ook gehad met een dial-up verbinden,
ik moest toen de muis heen en weer bewegen, als ik dan niks doe met mijn muis, dan zakt download naar 0,10 kb/s en verbreekt soms zelfs.
Hoe het komt weet ik niet, maar kan je misschien proberen je modem te tweaken naar een Router...

Verwijderd

Topicstarter
The Conman schreef op 04 October 2003 @ 16:29:
Dat probleem had ik vroeger ook gehad met een dial-up verbinden,
ik moest toen de muis heen en weer bewegen, als ik dan niks doe met mijn muis, dan zakt download naar 0,10 kb/s en verbreekt soms zelfs.
Hoe het komt weet ik niet, maar kan je misschien proberen je modem te tweaken naar een Router...
Lijkt erg sterk op mijn probleem! Misschien heeft het bij mij ook wel te maken met bewegingen van mn muis en minder met het surfen op internet. Alleen ga ik liever mijn modem niet tweaken. Is er misschien nog een andere oplossing?

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

er zijn progjes die je muis kunnen faken.....
die werden vroeger gebruikt voor progjes als spedia etc....
weet niet hoe ze heten, maar denk dat je ze via de search wel kan vinden..

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik heb het ook wel eens gehad (met ADSL). Ik had het alleen bij KaZaa. Ik heb nooit de oorzaak gevonden, doch een cure was altijd om Kazaa af te sluiten en weer op te starten.

Verwijderd

kzin schreef op 04 oktober 2003 @ 16:49:
Ik heb het ook wel eens gehad (met ADSL). Ik had het alleen bij KaZaa. Ik heb nooit de oorzaak gevonden, doch een cure was altijd om Kazaa af te sluiten en weer op te starten.
Kijk dat lijkt mij op een oplossing - de suggestie van Sharad is in het beste geval een "work around" ... en dan nog eentje die NIET leuk is voor je IP leverancier(8>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 17:28 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Sharad_R schreef op 04 October 2003 @ 15:49:
pingen doe je standaard met paketjes van 32k...
Je bedoelt waarschijnlijk 32 bytes ...

En om even terug te komen op de topic starter: Probeer eens Kazaa te deinstalleren. Als het dan is afgelopen dan denk ik dat je toch eens goed naar de instellingen moet kijken. PS: Zorg ook dat je niet je volledige upload opengooid, maar dat je dit op 25% van je totale upload zet.

[ Voor 43% gewijzigd door Juicy op 04-10-2003 17:34 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Het is bij mij niet alleen bij Kazaa het geval. Ook als ik iets aan het downloaden ben met bijvoorbeeld FlashGet stort mijn snelheid volledig in als ik verder geen gebruik van internet maak.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Idee : Bouw je Home tot Pro om die is dan Always On misschien helpt het wat ;) En ben je van die rot VPN verbinding af ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1