[Help] Twinner/@Home

Pagina: 1
Acties:

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:37
Ok ik heb een beetje een probleempje, vanochtend hebben we ons installatiepakket voor @home binnengekregen, maar we zijn ook lid van Essent Twinner. We hebben dus beneden een Twinner wandcontactdoos, en we moeten nu ook een @home wandcontactdoos installeren. Aangezien mijn vader Twinner wil houden is mijn vraag of de wandcontactdoos van Twinner vervangen moet worden door die van @home en vervolgens gesplitst moet worden voor twinner en kabel, of kan het kabelmodem niet rechtstreeks op de twinner-uitgang gekoppeld worden?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 16:02

lordsnow

I know nothing

support@home.nl ;)

• dvdgrs
das een goeie idd, mn vader heeft al geprobeerd te bellen maar halverwege de hoop opgegeven ofzo... naja ik stuur iig wel ffkes een mailtje, maar als iemand hier antwoord op mn vraag zou weten; graag :)

Verwijderd

Heb een tijdje Twinner en @home gehad. Eerst @home, later Twinner laten installeren.
Twinner heb ik nu opgezegd en het 'twinner-kastje' teruggestuurd.

Wat nu nog is overgebleven:
Elektrisch versterkertje waar cai-kabel binnenkomt, vanaf daar 2 uitgangen voor tv/radio (1 woonkamer, 1 slaapkamer) 2 uitgangen voor digitale data (1 voor naar het @home modem, de andere ging naar het Twinner-kastje (die nu dus niet meer gebruikt wordt)).

Toen ik Twinner nog niet had, had ik dus alleen een soort splitter (niet elektrisch), vanaf daar cai in; tv/radio uitgang en 1 digitale uitgang (naar @home modem).

Tsja weet niet of je er wat aan hebt ;)

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 11:57
Je moet even @home bellen
Dan krijg je een splittter/sb02 thuis met de post
Want de spullen die in je doos zitten zijn niet de goede

• dvdgrs
tafmaf schreef op 04 oktober 2003 @ 13:46:
Je moet even @home bellen
Dan krijg je een splittter/sb02 thuis met de post
Want de spullen die in je doos zitten zijn niet de goede
dus die sb02 splitter heb ik nodig om het @home signaal te onderscheiden/splitten van het Twinner signaal? Kan ik zo een splitter niet ergens zelf kopen ofzo?

• tafmaf
Weet niet of je die ergens kunt kopen
Maar als je hem van @home krijgt dan zit er een stukje coax bij
Die gaat op je aop en dan kun je de kabels van de twinner en modem aan de andere kant monteren

• dvdgrs
tafmaf schreef op 04 October 2003 @ 14:07:
Die gaat op je aop en dan kun je de kabels van de twinner en modem aan de andere kant monteren
daar ga ik even achteraan :Y) bedankt :)

Verwijderd

tafmaf schreef op 04 October 2003 @ 14:07:
is dat een elektrisch apparaat met een zo'n groen brandend lampje? tenminste die hebben ze bij mij dus opgehangen bij de twinner installatie :)

• dvdgrs
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:33:
[...]

is dat een elektrisch apparaat met een zo'n groen brandend lampje? tenminste die hebben ze bij mij dus opgehangen bij de twinner installatie :)
Nee dat is volgens mij die wandcontactdoos, die het signaal verdeelt naar TV, Radio en Telefoon/Internet (Twinner). Maar dat is zo'n beetje het probleem, hoe kun je een signaal krijgen van TV, Radio, Tel/Inet (Twinner) ÉN kabelinternet (@home).

• tafmaf
Bong-One schreef op 04 oktober 2003 @ 21:46:
[...]
Nee dat is volgens mij die wandcontactdoos, die het signaal verdeelt naar TV, Radio en Telefoon/Internet (Twinner). Maar dat is zo'n beetje het probleem, hoe kun je een signaal krijgen van TV, Radio, Tel/Inet (Twinner) ÉN kabelinternet (@home).
Als je die hebt hangen is het zeer makkelijk
Daar zitten 2 data uitgangen op even goed kijken dus
Dit is een niu (versterker)
Maar heb je een ctu01 (die is dus zonder stroom en versterking )
Die heeft dus 3 uitgangen (tv radio en data)
Op die data uitgang komt een sb02(splitter) om er 2 data uitgangen van te maken

• tafmaf
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 20:33:
[...]

Dit is een niu worden ook wel eens gebruikt
Als die er hangt is een sb02(splitter) niet nodig

• dvdgrs
tafmaf schreef op 04 oktober 2003 @ 22:06:
[...]
Als je die hebt hangen is het zeer makkelijk
Daar zitten 2 data uitgangen op even goed kijken dus
Dit is een niu (versterker)
Maar heb je een ctu01 (die is dus zonder stroom en versterking )
Die heeft dus 3 uitgangen (tv radio en data)
Op die data uitgang komt een sb02(splitter) om er 2 data uitgangen van te maken
Wow je hebt gelijk, ik heb ff gekeken en er zit idd nog een ongebruikte uitgang. Ik moet daarvoor wel even het kastje opendraaien toch? Morgen maar even bekijken, maar iig bedankt! _/-\o_

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bong-One schreef op 05 oktober 2003 @ 00:41:
[...]
Wow je hebt gelijk, ik heb ff gekeken en er zit idd nog een ongebruikte uitgang. Ik moet daarvoor wel even het kastje opendraaien toch? Morgen maar even bekijken, maar iig bedankt! _/-\o_
Zou je pics hier neer willen zetten :? Ik ben best benieuwd wat dit is en hoe het werkt voor het geval ik opeens ene kennis ermee moet helpen ofzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik heb het thuis en bij mijn ouders werkend, en er zijn 2 oplossingen:

1:
Ik kreeg omdat ik lid was van Twinner bij mijn kabelaansluiting een grote splitter. En op die splitter kon ik TV, @home kabelmodem en Twinnermodem aansluiten.

2:
Op de hoofdaansluiting in je huis plaats je een coax-TV-splitter en van daaruit naar de 2 kleine splitters die bij @home en Twinner geleverd worden, en van daaruit naar de modems. En je de TV kun je aansluiten op de voorkant van 1 van de kleine splitters.

Verwijderd

je TV ed nooit voor de splitters van de data aansluiten :) is niet goed voor je signaaltjes

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 01:26:
je TV ed nooit voor de splitters van de data aansluiten :) is niet goed voor je signaaltjes
Wie zegt dat ik dat doe dan?

• dvdgrs
Update: (heeft ff geduurd idd, duurde een tijdje voordat we pas op @home konden). We hebben idd even die twinnerkast opengeschroefd, daar was een uitgang voor TV en data. Die tv uitgang was nog leeg, dus daar hebben we het @home modem op aangesloten. Dit werkte niet dus uiteindelijk bij de plaatselijke electronicaboer een coaxiaal splittertje gekocht en via de data uitgang de lijn gesplitst met twinner en @home; en het werkt :D.
Pagina: 1