Toon posts:

NF7 bios: EXT-P2P's Discard Time, wat te doen met IDE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de aanschaf van mijn oh zo fijne nieuwe NF7 systeempje heb ik wat onverklaarbare problemen, mijn pc hangt af en toe, aanvankelijk met blauwe "IRQ not less or equal" fouten.
Ik heb op de CPU en mobo na heb ik alle onderdelen getest (videokaart, harde schijf, geheugen) en de problemen blijven. Wat alwel geholpen heeft is lagere DDR RAM timings, toch, heel af en toe hangt ie dus.
Het rare is als ik Knoppix 3.3 draai (RAM schijf), terwijl mijn harde schijf los gekoppeld is, heb ik geen enkel probleem. Ik heb nu het vermoeden dat ik een probleem heb met de primaire IDE poort (kabels wisselen hielp ook niet)... Of er zijn toch nog wat bios instellingen die niet goed staan.
Zo vroeg ik mij bijvoorbeeld af wat de "EXT-P2P's Discard Time" instelling (oplossing voor SATA problemen, zie Nieuwe BETA Bios FIX voor NF7(-S) SATA probleem beschikbaar) moet zijn als je een IDE schijf in je systeem hebt hangen (of heeft deze geen invloed? wat doet het?).
Dus weet iemand dit en zouden er mensen die ook een Abit NF7 hebben met een IDE schijf eens wat relevante BIOS instellingen kunnen posten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? :S

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan je weinig relevante instellingen geven. Ik heb APIC altijd uitstaan omdat ik een tv kaart heb. Als je windows installed met apic enabled en vervolgens zet je het uit dan ben je verplicht om windows opnieuw te installen. Verder staat alles op default (ik gebruik wel schijven op de ide schijven van het mobo maar ik boot vanaf ATA-raid).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen