[wmp] Filmpjes op internet niet te bekijken

Pagina: 1
Acties:

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 11:41

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Als ik in windows Media Player 9 een filmpje van internet probeer af te spelen met de extensie .mpg, .mpa of .mpeg, dan crasht Windows Media Player. Als het bestand zou moeten af spelen krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en of ik het rapport wil verzenden of niet.

Met de search heb ik dit topic (met hetzelde probleem) gevonden, en hier wordt als oplossing aangedragen om de andere Windows Media Player (versie 6.4) te gebruiken. Echter krijg ik geen ander programma aan deze bestandstypen gekoppeld, als ik een ander programma instel worden deze bestanden nog steeds met WMP afgespeeld.

Ik heb geprobeerd BSPlayer er aan te koppelen, mislukt.
WMP 6.4 eveneens geen oplossing.
WMP verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen oplossing...
Nimo codec-pack geïnstalleerd, geen oplossing.

Ik draai Windows XP Professional met SP1 (Nederlands) met alle updates verkrijgbaar van Windowsupdate.com .

en zo is het voorspeld!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Ik heb precies hetzelfde, maar bij mij gebeurt pas wanneer ik Premiere 6.5 installeer. Daarna is het gedaan met de koopman en doen inderdaad ook filmpjes bij mij het niet meer. Terwijl wanneer je ze download en dan bekijkt, ze het wel weer doen.

Ik heb hier ook nog geen oplossing voor kunnen vinden. Ik ben dus ook zeer geinteresseerd in de mogelijke oplossing.

[edit]
Typo
[\edit]

[ Voor 9% gewijzigd door vleppyniles op 02-10-2003 15:33 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 20:59

sjaakaq

It might get loud

heb ik ook, had hier 2 weken geleden ook een topic over geopend--?0 replies.

Bij mij gebeurde het na het uninstalleren van iets van 10 progjes binnen een uur....

leoaq.fm // Jeune Loop

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
vleppyniles schreef op 02 oktober 2003 @ 15:32:
Ik heb precies hetzelfde, maar bij mij gebeurt pas wanneer ik Premiere 6.5 installeer. Daarna is het gedaan met de koopman en doen inderdaad ook filmpjes bij mij het niet meer. Terwijl wanneer je ze download en dan bekijkt, ze het wel weer doen.

Ik heb hier ook nog geen oplossing voor kunnen vinden. Ik ben dus ook zeer geinteresseerd in de mogelijke oplossing.

[edit]
Typo
[\edit]
Nou je het zegt, ik heb ooit eens Premiere geïnstalleerd om te proberen, en het kan best zijn dat het hierdoor komt. Ik kijk ff wat er gebeurt als ik premiere verwijder. To be coninued :)

Edit:
Helaas, het mocht niet baten. Iemand anders nog ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 02-10-2003 16:10 ]

en zo is het voorspeld!

• vleppyniles
Je moet eerst de mpg encoder van adobe uninstallen, dan Adobe Premiere zelf verwijderen en dan een systemrestore doen. Dan werkt het wel. Maar goed, ik heb Adobe nodig dus helaas pindakaas, nog steeds dat geëmmer met die filmpjes die het streamend niet doen.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zoiets had ik vorige week dus ook. Ik heb toen gezocht en er WinDvd op gezet. En toen werkte het weer :D. Dus probeer dat ook eens zou ik zeggen

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
vleppyniles schreef op 02 October 2003 @ 17:09:
Je moet eerst de mpg encoder van adobe uninstallen, dan Adobe Premiere zelf verwijderen en dan een systemrestore doen. Dan werkt het wel. Maar goed, ik heb Adobe nodig dus helaas pindakaas, nog steeds dat geëmmer met die filmpjes die het streamend niet doen.
En hoe kan ik die uninstallen dan? ik heb nu Premiere helemaal verwijderd, moet ik dan eerst premiere weer installeren, dan de decoder verwijderen (waar kan ik die vinden?) en dan premiere weer helemaal verwijderen? Of kan ik ook alleen de decoder van Premiere verwijderen, en premiere zelf laten staan?

en zo is het voorspeld!

• vleppyniles
je kan een systemrestore doen van voor dat je premiere hebt verwijdert, zo krijg je premiere weer terug. daar kan je in configuratie scherm: toevoegen/verwijderen van software aanklikken en daar zie je als je premiere 6.5 hebt --> adobe mpg encoder tussen staan. Verwijder die, daarna premiere verwijderen en ga dan naar een restorepunt waarvan je zeker weet dat je toen nog geen premiere hebt geinstalleerd. Een heel gedoe maar het werkt, althans... bij mij.

Succes.

• vleppyniles
Topic is misschien een beetje oud maar ik heb de oplossing gevonden.

Na vele uren/dagen/maanden te hebben gezocht en (te) veel te hebben moeten proberen ben ik er eindelijk achter hoe je het probleem oplost:

Zoek het bestand mcspmpeg.ax op en hernoem hem naar mcspmpeg.old

En zie daar het werkt weer.
Pagina: 1