[XP]Media Player 8 crasht met MPG'tjes in IE

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik loop hier al een tijdje mee te kloten, maar het probleem is er al sinds de upgrade naar SP1.

Als ik op een willekeurige site een link aanklik die naar een .MPG-filmpje verwijst, verschijnt Windows Media Player. Niks mis mee. Er wordt verbinding gelegd, en de status 'Verbinding leggen' wordt daarna verandert in 'Afspelen'. Op dat moment crasht WMP en kan ik een rapport opsturen naar Microsoft.

Het gekke is, dat als ik het .MPG'tje eerst download naar de HD en vervolgens via Explorer afspeel, dat het wèl lukt.

Blijkbaar zit het in een procedure die WMP aan het downloaden zet... Kan iemand mij hier een oplossing voor bedenken?

PS ik ontdek net nog iets vreemds: Als ik voor de tweede keer hetzelfde filmpje probeer te kijken via IE, dan gaat het ook goed... :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Mplayer vragen passen beter in SA. WOS -> Software Algemeen dus :)

Is het bij een bepaald filmpje, of alle? In het eerste geval is het misschien een brak filmpje. Probeer in het tweede bijv. ook de oude mplayer6.4 even om te zien of het aan je codec ligt. (MPEG1 of 2?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Hey... dit lijkt een goeie tip geweest te zijn... Ik heb mplayer2.exe gestart en gekoppeld aan MPEG-filmpjes. Een ander internet-mpg'je geprobeerd te bekijken via MP6.4 -> CRASH.
Ook hier, was de tweede poging wèl succesvol.
Probleem ligt dus waarschijnlijk bij de codec (dacht ik).

Vervolgens mplayer2.exe weer ontkoppeld van MPEG-filmpjes. Nu blijkt de Mediaplayer van Windows XP wèl met die MPEG'jes overweg te kunnen... Codec is dus tóch wel goed!
Misschien een brakke koppeling naar de codec?

Anyway, het is voor elkaar. Bedankt!