@home staat op webwereld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:53:
[...]

Vertel me es wat nieuws... als je upload stort je download in? Wat dacht je ervan om niet volle snelheid te uppen als dat je probleem is ? Is 50k up niet snel genoeg dan ? B)
Als ik een paar honderd Mb moet versturen aan digitale foto's (legale data dus) naar een server welke in nederland staat (dus gratis AMS-IX verkeer) dan duurt me dit nu al een halve dag (als ik de "volle" 128kbit gebruik, in de praktijk haal ik maar rond de 80kbit). Als ik dat op 50kbit zou doen zou ik er dus nog eens 2 keer zo lang over doen.
Het probleem bij @Home is dat de down/uplink totaal de verkeerde verhouding hebben. Daarom had ik dus verwacht dat men de download heeft verlaagd om zo de upload hoger te kunnen zetten, maar helaas werden het dus Sixx flags kaarten.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk nog altijd hartstikke tevreden over @home, de snelheid is goed hier (oost groningen), upload lijkt zelfs beter te zijn geworden, nee k heb niets te klagen. Wel slordig dat ze veranderingen in hun netwerk nooit aankondigen.
Maar ADSL is nog altijd (iets) duurder ovor een vergelijkbaar abonnement.. veel prijzen zijn exclusief adslkosten van de KPN dus wordt je ook verneukt.

Verwijderd

nog duurder voor n plus pakket... afzetters vroeger was t 50 gulden t is al friggn 47,95 in euros en nu willen ze nog meer...

en ik merk idd dat t hendig veel trager is geworden..... upload opschroeven staat idd hoger op me verlanglijstje dan download.... ik heb kwa downen toch wel tijd zat... pc aan... zzzz......wakker... oh hijs klaar.... :)

en idd niet dat ze n beetje meer doen aan snelheid
nee komen ze met die sixflags lame waar ik toch niet heen ga
das in de winter man,,, dan is t koud... dan zit ik achter me pc... asswhipes....

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 23:22
-

[ Voor 182% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
@Gody:
Heeft iemand een FATSOENLIJK concreet plan?
Als @Home daadwerkelijk de snelheid merkbaar heeft verlaagd, de prijs niet omlaag gaat en er een nieuw abbo bijkomt dan zou ik dit doen:

- De prijsverhoging van 3 euro per maand voor het breedband abbo die gepaard ging met het verhogen van de snelheden van het basis abbo terug eisen.

- Aangezien we eerst 47,95 euro betaalden voor 3,8Mbit en we nu lager zitten, een prijsverlaging naar minimaal 42,95 euro eisen.

- Mocht @Home hier geen gehoor aan geven dan voor de rechter slepen.

- En in het extreemste geval er een ADSL provider bij betrekken die alle ontevreden @Home breedband abbo's een 2048/512-1024 abbo aanbiedt voor 42,95 per maand of minder zonder installatiekosten.

Dit plan zou echter alleen werken als een merkbaar aantal breedband abbonee's meedoen (10.000 of meer >:))

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Voor het eerst na meer dan 5 jaar Palet/@Home lidmaatschap ben ik serieus op zoek naar alternatieven (Demon ADSL bijvoorbeeld).
Itt tot bij @Home mag je daar ook legaal een server draaien.

Nu lees ik vaak dat men de uploadsnelheid van @Home (16 kB/s) bijzonder laag vindt. Ik persoonlijk heb geen probleem met die 16 kB/s... MAAR: het probleem is dat ik die 16 kB/s NOOIT haal, ik kom eigenlijk bijna nooit boven de 8 kB/s uit....

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:54 ]

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55

Q-bone

Dusss...

ik ga misschien voor fast xs adsl, want inderdaad @home hangt mij ook de strot uit!

bla?

Verwijderd

Het is idd asociaal wat ze gedaan hebben. Snelheid beperken terwijl het abo geld hetzelfde blijft. Waar ik altijd 420-480kb/s of meer haalde haal ik nu nog maar 320kb/s
En dat bijna 3 jaar achter elkaar. Heb ik dan 3 jaar geluk gehad volgens de helpdeks.
Stelletje klojos. Dat ze het abo geld dan ook met 1/3 omlaag doen.
Hoop idd dat de consumentebond of kassa zich hier eens flink mee bemoeit. We mogen geen MP3s downloaden omdat we stelen en nu stelen ze bandbreedte terwijl je hetzelfde blijft betalen en ze niet eens aangeven dat dit gaat gebeuren.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

ps geef deze snelheidswijziging ook even aan speedtest.nl door want zij hebben nog de 3,8Mbit/s staan
Download snelheid: 320.0Kbyte/s (2.5Mbit/s)
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Wel erg smerig van ze hoor., tis dat er voor dat geld nog geen goed alternatief is. Die six-flags actie is dan waarschijnlij kook eeen zoethoudertje ben ik bang.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 22:49
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 17:18:
het klopt ik haal ook lagere snelheden, MAAR haal nu wel hogere uploadsnelheden.
ik haal nu ongeveer de hele tijd 14-15kB/s, terwijl dat voorheen 10kB/s was.
kennelijk heeft het niet alleen een nadeel die verlaging, maar ook een voordeel.
Pentium is zeer tevreden met @home.
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Oct 3 2003 om 14:28:37 UTC+0200)
Download : 310.5 KByte/sec
Upload : 8.1 KByte/sec
Naja....

8.1KB/s om half 3 's middags, ik vind niet echt dat ik er vooruit van ben gegaan..

8.1KB/s is toch 64.8 Kb/s en dat is de uploadsnelheid van de lagere abbo. @Home bellen heeft geen zin, ik heb eens geprobeerd.. toen ik 6 KB/s had en hing dan 30 min aan de "wachtlijn" en kwam ik eindelijk door, zeggen ze dat ik moest terugbellen wanneer het naar 4KB/s is gezakt. Ook niks gezegd wat ik er aan kon doen, het zal wel aan mijn "instellingen" liggen die ik overigens al een paar jaar onveranderd heb :p

Verwijderd

representatieve waarden.
snel genoeg voor mij, terwijl speedtest ~ 260kB/s aangeeft.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robertvanderveen/caphome.JPG

Modbreak:
Let een beetje op de maat van je plaatjes aub.

[ Voor 37% gewijzigd door Korakal op 04-10-2003 01:21 ]

• Gody
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Wat een gezeur zeg :P.

@Home garandeert 1-2Mbit/s en capped op 320KB/sec... dat is dus ruim 2.5Mbit/s.

Ik zie het probleem niet zo :?.

tvw

• Gody
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

Verwijderd

jah btw voor de geintreseerden die fast-xs site is vernieuwd. www.fast-xs.nl (geen flame bedoeld).

• iets
Gody schreef op 03 October 2003 @ 15:54:
Aub niet te bijdehand gaan worden. NU JA staat er op alle website's dat ze 1a2 mbit garanderen.... Maar vroeger (ca 2 weken terug) was het gewoon anders. Nu garanderen ze het niet, nu is het gewoon het maximum, maar we betalen wel meer....
Toen ik een half jaar terug een breedband abbo nam stond er nog gewoon 1-2Mbit hoor :). Dat ik eigenlijk 3-4Mbit kreeg vond ik natuurlijk niet erg :P.

Die prijsverhoging vind ik idd wel een beetje genaait, niet omdat de snelheid nu gecapped wordt, maar omdat tegelijkertijd het basis abbo van 128kbit naar 384kbit ging. Krijg ik een beetje het gevoel bij dat ik voor de basis abbo's aan het betalen ben... Maar ach die 3 euro is ook niet zo super boeiend.

Je zou blij moeten zijn dat @home al die tijd een (paar) Mbit extra gaf, nu niet gaan zeiken van oh wat gaat het toch langzaam terwijl ze nog steeds >2Mbit leveren.

tvw

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49
Ik had afgelopen week (ongeveer) in ene ook een max van zo'n 320 kB/s, terwijl vroeger 400+ er toch altijd wel inzat. Maar nou heb ik vandaag in ene op verschillende downloadlocaties stabiel 385 kB/s (over 100en MBS), das toch 3 mbit en dat lijkt me toch wat veel voor een gecapte 2,5... Ik weet niet waar ze bij @home mee bezig zijn, maar mijn snelheid lijkt in ene weer (enigzins) losgegooid :?.

Wat mij wel ook opgevallen is, is dat mijn upload er wel een stuk stabieler op geworden is. Ik haal al zo'n 2 jr de 15 niet meer (vaak 10-12) terwijl sinds dit verhaal ik in ene wel vrij strak tegen de 16 aan zit (14-16). Blijkbaar vaart het netwerk van @home er wel bij ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DIJK op 03-10-2003 16:23 ]

Verwijderd

Ach, als ik dit zo lees:

Van de week 28kb/sec... 32kb/sec... Vraag me af wat ik dan moet betalen.. 4,95? :+
Mn vader had ook geen toegang, begonnen ze bij de helpdesk van, ja, blabla apparatuur (20m FTP kabel en een 3Com switch, op 3c905-tx-m's) is niet goed :/
Bla bla rechstreeks aansluiten.

Ik: allemaal allang gedaan, werkt niet. (O-))
Helpdesk: Ah, oke, dan zet ik je wel even alsnog in de DHCP-table.
Ik: :? (maar hield mn mond)
Helpdesk: Dan zou het moeten werken, probeer over drie kwartier nog maar eens.
Ik: reboot, en binnen 5min werken :|

Het was al 3 weken zo met vlagen, maar eergister dus constant. Bleek dat de DHCP-table entries dus gewoon niet goed gedaan worden.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 22:12
Ik heb zojuist een email ontvangen van de redactie van Kassa. De situatie rond @Home zal tijdens de uitzending van 4 oktober (even) aan bod komen.

+++++++++++++++++++++++++++

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail. Zaterdag 4 oktober besteden wij even aandacht aan @home in onze postrubriek kassa@vara.nl

U klacht kan eventueel door Felix Meurders als voorbeeld worden genoemd. Hopende u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
LyP0 schreef op 02 October 2003 @ 22:20:
mijn resultaten zijn pas echt brak

62.3 down en up 7.1 en dit is om 22.12
gister was ik steam updaten op fileplanet high!!! speedserver!! was zelfs 0.8 kbps !!! er waren 167 plaatsen van de 600 bezet
dit is in kerkrade
Hier ook kerkrade. EXACT dezelfde resultaten. (com21 modem)

• KBDE
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:34:
[...]
Mooi overzicht :)

Ik moet hierbij wel vermelden dat dit misschien de eerste keer is dat ik echt teleurgesteld in @Home ben. Ik ben altijd tevreden geweest, downloadsnelheid was gewoon super. En ik las de 10mbit verhalen op WebWereld.nl en GOT met genoegen... maar de 10mbit zit en nog niet in volgens mij :P

EDIT (Mijn resultaten):
Tussen 20:30 en 21:00 haal ik in Emmen alleen nog maar 150kb/s maximum, op zowel http://www.citus.nl/15meg.test (TeleCity 2), http://www.azera.nl/test/10mb.bin (TrueServer) en gewoon op Speedtest & Leaseweb while only running MSN Messenger.
74kb/s MAX (burst dus) gemiddelde onder de 60kb/s

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

!Posts met download- en uploadsnelheden voegen niks toe aan de discussie. Laat deze posts achterwege alsjeblieft.!

[ Voor 45% gewijzigd door Korakal op 04-10-2003 01:32 ]

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Hier is de 2,5 Mbit cap weer vervangen door de standaard 3,8 Mbit cap. Kan momenteel weer gewoon met zo'n 430-480 KB/s downloaden, terwijl dat de voorgaande week telkens exact 320 KB/s was. :) (COM21, gateway Mill) Zo te zien in het @home problemen topic ben ik niet de enige waarbij dit het geval is.. :)

Zou @home zich iets hebben aangetrokken van het commentaar, of zou het slechts een tijdelijke sitatie geweest zijn?

#

Verwijderd

Denk dat ze migratie problemen hebben met de nieuwe abbo's. Maar dat word niet aangegeven op de support site's van de kabel aanbieders. Dus met andere woorden, wij ondervinden het onegmal ervan maar betalen er wel voor. Ik vind de kabel exploitanten steeds irritanter worden, want het is wel opvallend dat zowel @home en Chello ineens met dezelfde veranderingen komen. Riekt het hier naar de zogenaamde prjsafspraken ? Ja, in mijns inziens wel, en dat is verkeerd. Tevens vind ik het ook raar dat Chello veel duurder is dan @home, waar zit het verschil in, efficiency, @home een kleiner netwerk ? De overheid beloofd al jaren een vrije kabe markt. BDANKT heren politici dat jullie dus nog steeds geen ruk uitvoeren voor het land. Bezuinigen, die Zalm moet eens een mootje van zijn eigen afkomst door zijn strot gedouwd worden want waar gaat het hierover ? Voor de KPN hebben we de OPTA, en vor de kabel exploitanten COAX ? 2 maten, zal wel belangenverstrengeling zijn, iig zullen er wel weer een paar beter van worden in Den Haag, maar niet de consument. Van mij mag kabel uitsterven, vind het nog vreemd dat ze het zolang volhouden maarja, wij nuchtere hollanders huh........... Ga morgen maar eens 70 euro belasting betalen inplaats van de 100 die je bent verschuldigd, moet je eens kijken hoe rap ze voor je deur staan. Om te kotsen, Nederland is ziek, en het grootste kankergezwel loopt met ons geld terug naar hun eiiegen land, no offence maar laat het muntje maar eens vallen !!! Pimmetje is niet voor niks dood......

• maontje
  • Laatst online: 07:45

maontje

better off Playing

Nou heb net ff een check gedaan bij beginop.nl en daar die test van 100MB gedaan maar een gemiddelde van 400Kb vind ik best wel oké

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Nou .. hier @ Tilburg haal ik overdag ongeveer 2 mbit, en nu op dit uur 3 mbit. Maar dan ook echt .. terugrekenend kom ik op exact 3000 kbit uit. Meer dan overdag, maar nog altijd minder dan wat voorheen gebruikelijk was.

Verwijderd

Sind gisteren avond haal ik weer snelheden boven de 400KB/s mischien hebben ze zich dan toch wat aangetrokken van de kritiek en zijn ze te bang om nog meer klanten te verliezen

• Kid_E
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 09:24:
Sind gisteren avond haal ik weer snelheden boven de 400KB/s mischien hebben ze zich dan toch wat aangetrokken van de kritiek en zijn ze te bang om nog meer klanten te verliezen
Lijkt me sterk, want @home ontkend gewoon. Zie ook:

http://www.webwereld.nl/nieuws/16443.phtml

Verwijderd

Is hier ook nog steeds langzaam, 280kb/s maxx.

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan. Er waren maar 40 klachten volgens @Home. Er waren maar 40 mensen die vonden dat hun internet trager is geworden sinds...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 11:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 03:55:
Nou .. hier @ Tilburg haal ik overdag ongeveer 2 mbit, en nu op dit uur 3 mbit. Maar dan ook echt .. terugrekenend kom ik op exact 3000 kbit uit. Meer dan overdag, maar nog altijd minder dan wat voorheen gebruikelijk was.
Sluit me hier bij aan, ook @home Tilburg en pingtijden zijn ook lichtelijk omhoog gegaan (70+), maar dat ligt misschien niet aan @home.
Als het abo nog duurder wordt dan het al is of die download nog verder teruggeschroefd wordt dan stap ik over op demon. Dit alleen als @home zelf aangeeft dat dit soort dingen(prijsverhoging, downloadverlaging) van toepassing zijn.

Verwijderd

ik zal vandaag wel een beetje mazzel hebben leek mij ook wel sterk maar we wachten af als @home niet beter wordt mogen ze eerdaars het spul op komen halen

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Eigenlijk zijn @home klanten maar verwend :P

Probeer maar eens voor die prijs (47,95) een zelfde snelheid te krijgen.

Ja tuurlijk zijn er snellere abbo's, van bbned enzo, maar daar ben je gelijk een heleboel tsjing tsjing aan kwijt :(

• Kid_E
  • Laatst online: 04-10-2025
Bartjuh schreef op 04 oktober 2003 @ 12:07:
Eigenlijk zijn @home klanten maar verwend :P

Probeer maar eens voor die prijs (47,95) een zelfde snelheid te krijgen.

Ja tuurlijk zijn er snellere abbo's, van bbned enzo, maar daar ben je gelijk een heleboel tsjing tsjing aan kwijt :(
Zoals al vaker gezegd is goede downloadsnelheid alleen ook nie echt geweldig. Er zijn ook nog zaken als upload, mailserver, webspace, degelijke klanterservice enz.
Als dan blijkt dat andere providers voor iets meer euro's dat wel kunnen bieden valt het wel mee dat de @homers verwend zijn vind ik.

• Mark
Zo, @Home is wel snel met opzeggingen. Heb afgelopen donderdag mailtje gestuurd dat ik mijn abbo op wilde zeggen en vandaag stond de post al voor de deur met de modem retourdoos. Schijnbaar willen ze echt van hun klanten af :)

Verwijderd

Mark schreef op 04 oktober 2003 @ 13:58:
Zo, @Home is wel snel met opzeggingen. Heb afgelopen donderdag mailtje gestuurd dat ik mijn abbo op wilde zeggen en vandaag stond de post al voor de deur met de modem retourdoos. Schijnbaar willen ze echt van hun klanten af :)
Mooi, dat ga ik dan dadelijk ook doen. Hoe kun je het het beste doen schriftelijk of per email?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Kid_E schreef op 04 October 2003 @ 11:23:
[...]

Lijkt me sterk, want @home ontkend gewoon. Zie ook:

http://www.webwereld.nl/nieuws/16443.phtml
Hmm, 't zou me niks verbazen als ze die lagere cap gewoon ff 'geprobeerd' hebben om zo de reacties van de klanten af te tasten. Blijkbaar gingen ze er vanuit dat het niemand op zou vallen ofzo :X Vervolgens kwam er een hele kritiekgolf en negatieve publiciteit, waarna ze vlug de oude cap weer terug hebben gezet om vervolgens de media wijs te maken dat er nooit een cap geweest is.
Hier is de oude snelheid (450 KB/s +) overigens ook weer terug. :) Misschien is dat over een paar dagen ook weer het geval bij de mensen waar het nu nog 2,5 Mbit is? :? (ervanuitgaande dat het gefaseerd wordt uitgevoerd)

[ Voor 12% gewijzigd door Zap op 04-10-2003 14:26 ]

#

Verwijderd

ik snap het niet.

@home is vrijwel nr 1 beste internet aanbieder via de kabel.
@home heeft een sterke markt positie in deze gebied

ik denk dat ie juist zijn fundementen zal versterken door een soort monopoly positie te nemen.

van een goede intern bron heb ik de volgende conclusiez eruit:

*@home is heel druk bezig met het vernieuwen/uitbereiden van zn units o.a servers.
*@home is ook druk me bezig een dealtje met de Finse Tk (lol 2de grootse backbone van europa)
*@home is ook druk met het testen van zijn lijnen(vandaar die snelheid schommelingen)

conclusie:
down/up wordt "increased" tot 45% (citaat "@home: grofweg 45%"eind citaat )+ een nieuwe abo die mogelijk @home Ultra gaat heten. O-) :9~

Verwijderd

mijn snelheid ligt ook weer hoger dan vorige week.

Verwijderd

oeee hier zijn duistere forces aan de gang...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 14:34:
[..]
conclusie:
down/up wordt "increased" tot 45% (citaat "@home: grofweg 45%"eind citaat )+ een nieuwe abo die mogelijk @home Ultra gaat heten. O-) :9~
Dat zijn best wel leuke ideeen, maar alleen haalbaar als ze de downloadsnelheid nog verder verlagen.
De upload kan technisch gezien niet veel hoger dan 1 Mbit en is dan ook al erg gevoelig voor het gebruik van andere gebruikers.
het gevolg hiervan is dat ze effectief niet veel meer dan 256 a 512 up zouden aankunnen.
Dus als de verhouding up/down richting de 0.45 zou gaan, kan dat eigenlijk alleen maar als de downloadsnelheid naar beneden zou gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mark
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 14:15:
[...]

Mooi, dat ga ik dan dadelijk ook doen. Hoe kun je het het beste doen schriftelijk of per email?
Zie: http://www.home.nl/abonnee/contact/#opzeggen Ik heb gewoon een net mailtje gestuurd met daarin de reden van opzegging (trage upload, brakke mailserver, etc). Let wel op dat je dit mailtje verstuurd vanaf je @Home adres.

Verwijderd

TD-er schreef op 04 oktober 2003 @ 16:01:
[...]

Dat zijn best wel leuke ideeen, maar alleen haalbaar als ze de downloadsnelheid nog verder verlagen.
De upload kan technisch gezien niet veel hoger dan 1 Mbit en is dan ook al erg gevoelig voor het gebruik van andere gebruikers.
het gevolg hiervan is dat ze effectief niet veel meer dan 256 a 512 up zouden aankunnen.
Dus als de verhouding up/down richting de 0.45 zou gaan, kan dat eigenlijk alleen maar als de downloadsnelheid naar beneden zou gaan.
denk even buiten de circle: :P

"Samen met het Finse bedrijf Teleste werken technici van Essent aan een nieuwe techniek, genaamd 'ethernet via de kabel'. Hiermee moeten kabelnetwerken snelheden van maximaal 100 Mbps kunnen halen.

Essent merkt hierbij wel op dat de snelheden in het begin niet zo hoog zullen liggen. In eerste instantie denkt het kabelbedrijf aan snelheden van 10 Mbps, gevolgd door 50 Mbps en daarna 100 Mbps. "

http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml
8) O-) O-) O-) O-) O-)

dit is trouwens old newz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 18:25 ]

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 09:24:
Mazzelaar, ik kom nog steeds niet boven de 335 uit :|

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Toennet is @home in kassa geweest met de klachten over de trage downloadsnelheid de slechte dienstverlening etc. Er werd gezegd dat er iets aan gedaan wordt.. Ik ben benieuwd.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• jevn
  • Niet online
Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt... Ik zit er niet op te w8en met maar 230 kB/s te werken én dat hij er om de zoveel tijd uitklapt (wat volgens mij als het regelmatig gebeurt contractbreuk is omdat ze constant internet aanbieden)

• sander817
  • Laatst online: 18:10

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ze stonden in de top 3 bij kassa met meest voorkomende klachten naar kassa toe.....
goed gedaan @home

Verwijderd

sander815 schreef op 04 oktober 2003 @ 23:22:
ze stonden in de top 3 bij kassa met meest voorkomende klachten naar kassa toe.....
goed gedaan @home
En ze hebben zelfs een stukje uit mijn e-mail voorgelezen :)
Wel een beetje verdraaid maar het principe bleef wel hetzelfde.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
hmm raar ik ben juist sneller geworden

ik heb die oude abbo van 1 tot 2mbps

mijn gemiddelde lag een hele tijd geleden op 1.7mbps
ligt al sinds een tijdje (sinds bekend makin van TOT 2.5mbps)

gemiddelde van 2250mbps

dus ik ben door de verhoging van max snelheid erop vooruit gegaan

maar mischien moet mijn buurt nog onder handen genomen worden :( hoop het niet

maar mijn abbo loopt begin december af dus dan kijk ik nog es en anders stap ik over

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

nog steeds geen verbetering hier in kerkrade , nog altijd even crappy , ja mayby 20 kbps meer maar kan ook an de server liggen vroeger halde ik op goeie dagen op windows update site nog zelfs 800-900 kbps ( de absolute top dag was 1200kbps !! ja je leest het goed , maar dat was bijna 1.5 jaar geleden)maar nu ben ik al blij als ik een 10e daarvan haal
is zo erg dat ik minstens 2 x perdag van cs af word geflikerd omdat ik niet meer kan connecten en nog meer keer voor een veel te hoge ping(lerkker spelen op een low ping server met een gem ping van 560)

[ Voor 23% gewijzigd door LyP0 op 05-10-2003 00:05 ]

ik voel me lekkaah !!!

• Deadsy
ik woon ook in kerkrade nou ja eygelshoven

en mijn gemiddelde is de hele dag boven de 2mb

maar ben toch al begonnen rond te kijken naar andere providers

problöeem is hier had je vorig jaar alleen KPN isdn en @home
betwijfel dat het nu meer is
alleen omdat in dit poke dorp niet dezelfde verbindingen zijn als centrum kerkrade

(edit door mij)
weet iemand een goede link waar ik kan kijken welke ADSL en kabel aanbieders er in mijn buurt zijn?
de meesten geven als sinds maanden de boodschap al in aanleg ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 05-10-2003 00:07 ]

Verwijderd

Hier in Heerlen haalde ik 3 jaar lang 450 met pieken tot 500 KB/s (grote B ) en sinds kort tussen 300 en 320. Een aanzienlijke vermindering dus.

Daarom kies ik nu dus voor adsl, daar heb ik tenminste een upload-snelheid die niet antiek is.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 02:45 . Reden: Spatie toegevoegd want B ) wordt B) smile ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

[oftopic]wie ben jij dan bigbot , woon trouwens op chevremont , mayby kennen we ons[oftopic]

[ Voor 11% gewijzigd door LyP0 op 05-10-2003 00:07 ]

ik voel me lekkaah !!!

• sander817

sander817

@Home heeft volgens Van Laar nauwelijks klachten over lagere snelheden ontvangen. "Maximaal zo'n veertig. Dat is niet veel op ons totale bestand van 250.000 kabelinternetters", stelt Van Laar.
max 40 klachten?? dan heb ik 10% van alle klachten verstuurd. Kunnen ze op 40 klachten nog niet eens reageren....

ik denk eerder 4000 klachten oid, lijkt me realistischer

[ Voor 5% gewijzigd door sander817 op 05-10-2003 00:35 ]

Verwijderd

Dit is inderdaad erg nep... ik haal nu precies 325 kbps maximaal, en mijn ping in CS is met 100% gestegen. Als ik mijn upload gebruik gaat mijn download met factor 50 langzamer. Dit moet echt snel veranderen, anders ga ik echt naar een alternatief op zoek...

• KBDE
sander815 schreef op 05 October 2003 @ 00:35:
[...]

max 40 klachten?? dan heb ik 10% van alle klachten verstuurd. Kunnen ze op 40 klachten nog niet eens reageren....

Idd, heb zelf ook een klacht gestuurd via meel.

40 klachten ?!?!?! kan dus ECHT niet. Of 99% is gewoon niet aangekomen door de slechte mailservers :o

Haha. Maar ook hier is de snelheid dus weer beter. Nog niet helemaal zoals een paar weken geleden, maar al VEEEL beter.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

Ik wil nu ook ADSL, dit is echt belachelijk

Helaas zit ik nog even aan @home vast (1 jaar contract toch? lid vanaf 18-12-2002) en is BBned hier nog niet beschikbaar

Edit: Bah. Noch, BBned, noch Tiscali, noch Versatel zijn momenteel beschikbaar hier (Udenhout, bij tilburg) :(. En Zonnet Plus leek me wel zo'n leuk abo, 1536/256 Kbit/s voor 54 euro (via Versatel). Hopelijk schieten ze op daar om het hier beschikbaar te maken. Maar we zullen eerst eens kijken wat @home gaat doen

[ Voor 49% gewijzigd door Piggen op 05-10-2003 03:06 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
40 klachten..yeah right..zullen zeker enkele 100'en zijn
en ze liegen over de cap..dus waarom niet ook over de mail.

• Deadsy
de mijne loopt af op 2 december dus tot dan geef ik hun de kans anders ga ik naar demon net met de 2mb down 1mb up

betwijfel dat ik mijn ouders kan overtuigen om de 2-8mb te nemen :P

(offtopic)Lypo betwijfel dat je me kent zit op arcus college :( . jij? (off topic)

heeft iemand een goede site om te checken welke providers in mijn regio te krijgen zijn
van de sites die ik tot nu gevonden had kreeg ik hoofdpijn

wet wel al dat ik geen tiscali kan krijgen jammer die 3mb zag er goed uit

Verwijderd

sander815 schreef op 05 October 2003 @ 00:35:
[...]

Late n we rekening houden met hun brakke mailservers, het feit dat ze hier maar 40 klachent over zouden hebben gehad, en gezien het aantal mensen wat er mee bezig is, zou toch 's die ogen moeten openen. Mensen zijn het namelijk zat om te klagen bij @home, je krijgt toch altijd zo'n auto-responder terug. Ze zullen het wel merken aan de opzeggingen.

Het vreemde is, dat ze de zaak wel gaan onderzoeken. Als ze zeker weten dat er niks gecapped is, hebben ze niks te onderzoeken. Dus mijn vraag aan hun is eigenlijk wat gaan ze nu onderzoeken????

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 02:15 ]

• iets
Er wordt nu wel iets minder gecapped heb ik het idee :).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/capped.png

:+

tvw

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://upload.saiyanarena.com/uploads/home.jpg
Waarom kom ik dan niet boven de 320kb/s uit?

Ik hoop dat het tijdelijk was, alleen @Home die zegt zo weinig.

Quotes:
'no comment'
'maar 40 klachten, dus we kijken er niet naar'
'wij hebben niets veranderd, de snelheid is hetzelfde'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 16:20 ]

Verwijderd

Ik denk dat @home alleen de klachten meegerekend heeft die ze ook weer beantwoord hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 17:07 ]

Verwijderd

Dennis schreef een hele tijd geleden:
Alleen op GOT zijn al 300 klachten!
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 17:06:
Ik denk dat @home alleen de klachten meegerekend heeft die ze ook weer beantwoord hebben.
Hmmm, zo komt het wel aardig uit jah 8)

Verwijderd

screamteam schreef op 02 October 2003 @ 17:30:
Kan iemand me vertellen of je een centrale kunt LATEN ombouwen zodat hier in de buurt xDSL beschikbaar wordt?????
ik wil namelijk graag van @Sloom af want het hangt me de keel uit, het wordt al 1 1/2 jaar lang trager en trager, eerst haalde ik nog 500kb/s daarna maar 400-450 en nu idd maar 300-320kb/s verbinding die wegvalt, upload die letterlijk ZUIGT. en altijd maar die standaard emails zelfs al waarschuw je ze dat ze geen standaard email terug moeten sturen doen ze het wel. Ik wil dus heeeel erruggg graag van die problemen af maar ik kan er denkik alleen af door te verhuizen. Dit gaat me echter iets te ver........ :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
chello+ is er toch nog niet zo lang?
Met chello classic haal je maximaal ong. 190 kb/s...

• Deadsy
klopt wel

mijn ping in RTCW is flink stuk hoger niet meer normal waar ik eerst raar naar anderen keek vanwege hu ping zit ik nu te huilen om me eigen ping
terwijl ik nog steeds op dezelfde servers speel

op sommigen is het zelf met 100 omhoog gegaan op sommige tijdstippen

(misschien niet veel voor jullie maar op deze buitenlandse servers had ik altijd onder 100 en nu dik er boven)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

damn ik heb een ping van 24ms naar www.tweakers.net dat was altijd rond de 40ms dus dat is wel beter geworden, als de upload niet omhoog gaat ga ik toch over naar Demon.
Na 3 jaar heb ik het wel gezien met @home.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Heb @home begin maart gekregen, breedband abbo. Men zegt over kabel verbindingen, hoe drukker hoe langzamer. Als dat zo is word erbij @home geknepen. We kunnen hier in het dorp met de hele buurt gaan downloaden en blijven fijn rond de 300kb/sec zutten.
Zit nu op 100mbit nld ftp op 350kb/sec MAX. De download ben ik persoonlijk heel tevreden over dus.

Maar de upload, ik (cq, mijn vader :P ) betaald 50 euro in de maand voor een zielige 15kb/sec upload :r Ik ben een van de gebruikers die iets meer upload, en et schiet dus echt niet op.......Voor die 50 euro kunnen ze de verbinding (die ze volgens mij toch al aan het knijpen zijn) wel een beetje omhoog gooien.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
iedereen gaat alweer omhoog ?? :S ik weer niet hoor :( ik zit nog steeds op max 320

• oCe
  • Laatst online: 14:26

oCe

aka Dookie.

Hier thuis (Deventer) inmiddels weer uncapped, zo lijkt het. Eerst altijd >450kb/sec, toen 1.5 week max 320kb/sec en dan nu weer terug naar >450kb/sec. Dus tja, daar ben ik iig weer blij mee; alleen hopen dat @home de upload omhoog gooit binnenkort. Zoals ze zelf zeggen; we zijn de snelste. Prima, dan moet de upload omhoog; want daarmee zijn ze tegenwoordig haast de langzaamste.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

oCe schreef op 07 October 2003 @ 11:08:
Hier thuis (Deventer) inmiddels weer uncapped, zo lijkt het. Eerst altijd >450kb/sec, toen 1.5 week max 320kb/sec en dan nu weer terug naar >450kb/sec. Dus tja, daar ben ik iig weer blij mee; alleen hopen dat @home de upload omhoog gooit binnenkort. Zoals ze zelf zeggen; we zijn de snelste. Prima, dan moet de upload omhoog; want daarmee zijn ze tegenwoordig haast de langzaamste.
upload hoog ?

hmmmmmmmm dat doen ze toch niet

dat bewaren ze voor een duurder abbo :?

Verwijderd

Iedereen (bijna iig) is nu gelijk gecapped.
Vooral ouwe com21's gingen nog lekker snel.

Elke nieuwe aboonee met een motorola was al op ~300 gecapped.
Nu iedereen op 300. Mooi toch.

Enkele feiten:
- @home heeft je nooit 450-500kb/s (of wat dan ook gegarandeert)
- dat ze je nu hebben gecapped, is hun goed recht.
- alle mensen met speedtest resultaten zijn newbies, zoek een snelle server, en ftp een groot bestand naar je toe.

Aan de andere kant, ff een quote van hun website www.home.nl:
Breedband:
Wél zonder beper-kingen zo snel als je wilt! De snelste internetverbinding van Nederland.
Sorry, snelste van nederland ?
Dat is een leugen, snelste internetproviders zijn diegene die adsl via bbnet (8/1mbit) aanbieden.

Maar goed, doe dit topic maar op slot, al die mensen die lopen te zeiken dat het niet eerlijk is dat ze nu ook gecapped zijn, hebben ongelijk.

Hopelijk gaat @home volgend jaar die 10/50/100mbit dingetjes aanbieden (en hogere upload snelheid.)

Gegroet, een tevreden @home klant die 24/7 300kb/s haalt

[edit]
hmmz nu lijkt voor sommigen iid de cap er weer af te zijn.
dan ben ik opeens ook minder blij, want ik haal nog maar steeds max 300.
kijk, of ze zetten iedereen op 300, iedereen gecapped.
of ze halen voor iedereen de cap eraf.

Want waarom zou ik 48 pleuro betalen voor iets wat bij een ander 50% zo snel gaat. (en kom nou niet met praatjes van dat de kabel het misschien niet aan kan).
Als ik namelijk een download start is ie een paar seconden 500-400-350-300stabiel (motorola cap).

Laat ze eens een eenduidig beleid voeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 13:48 ]

• Q-bone
  • Laatst online: 21:55

Q-bone

Dusss...

Kijk ik zit nu op school, en daar heb ik deze snelheid...

Download 470kb.
Upload 131 kb
Connections 370

en nu komt het!!!
Ping test 2.0 ms.... hoe is dat in vredes naam mogelijk?

bla?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:38:

Enkele feiten:
- alle mensen met speedtest resultaten zijn newbies, zoek een snelle server, en ftp een groot bestand naar je toe.

[...]

Dat is een leugen, snelste internetproviders zijn diegene die adsl via bbnet (8/1mbit) aanbieden.

Maar goed, doe dit topic maar op slot, al die mensen die lopen te zeiken dat het niet eerlijk is dat ze nu ook gecapped zijn, hebben ongelijk.

Hopelijk gaat @home volgend jaar die 10/50/100mbit dingetjes aanbieden (en hogere upload snelheid.)

:?

Toen ik m'n pa aanmeldde ging het toch echt om een 3.8 Mbit max. abbo. Dus een maximale snelheid van ongeveer 450 kB/s. Dat je dat niet altijd haalt, daar kun je inderdaad niks van zeggen. Maar als je nu op de site kijkt is het ineens iets van max. 2.6 Mbit geworden voor nieuwe abbo's.

Maar het zal niet lang meer duren voordat het "probleem" opgelost is voor mij. Demon zit met zijn 2048/1024 abbo nog maar 5 euro boven @home en voor nog 10 euro meer heb je de 8192/1024 versie. Dat laatste is een beetje overkill, maar die eerste wordt na de volgende prijsstijging van @home/daling van Demon echt interessant.

Verwijderd

Q-bone schreef op 07 October 2003 @ 13:46:

Download 470kb.
Upload 131 kb
Connections 370

en nu komt het!!!
omdat je met zoon belachelijk speedtest ding loopt te testen, test maar met ftpo van een snelle site, zoals dl.xs4all.nl of ftp.nluug.nl of een surfnet host.

Verwijderd

BazzH:
ik heb ook bekenden van me gezien met constante snelheden van 590KB/s op een iso van 650MB vanaf dl.xs4all.nl een jaartje terug.

Hun beleid is niet eenduidig, de een haalt 450, de andere ~400, en een grote group max 300.
Maar toch betaald iedereen hetzelfde.

• sander817

sander817

vanavond tuusen 8 en 9:
provider @home beschuldigd van afremmen snelheid internetverbinding
op radio 1 programma radio online (bron: teletekst pagina 256)

kan iemand dit opnemen? ik ben er zelf niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:52:
BazzH:
ik heb ook bekenden van me gezien met constante snelheden van 590KB/s op een iso van 650MB vanaf dl.xs4all.nl een jaartje terug.

Hun beleid is niet eenduidig, de een haalt 450, de andere ~400, en een grote group max 300.
Maar toch betaald iedereen hetzelfde.
Ja, dat klopt. Toen we bij ons in het dorp @home kregen was een maat van me de allereerste. 700+, dat ging lekker. Maar de monteur stond toen ook met z'n ogen te knipperen: "Hm, dit klopt niet! Dit zal vandaag of morgen wel minder worden." En inderdaad, de volgende dag was het netjes ongeveer 450. Blijkbaar hadden ze de cap voor ons nog niet ingesteld. Want cappen doet @home wel, die monteur heeft toen zelfs proberen uit te leggen, hoe dat nou werkte.

Zolang ik (nouja, pa dus) een verbinding heb die piekt op de 3.8 Mb zul je mij niet horen klagen. Ik ben, tot nu toe, eigenlijk heel erg tevreden over mijn @home-lijntje. Maar @home moet zich er wel bewust van zijn, dat ze in verhouding gezien (met de ontwikkelingen op ADSL-gebied) van de topklasse (een aanbieder met zeer goede prijs/kwaliteit, wat betreft onze regio dan) in de middenmoot terecht zijn gekomen. En zodra ze nog verder gaan afzakken, gaat ze dat zeker abbonnees kosten, waaronder mijn pa, want die neemt gewoon klakkeloos mijn advies over. En dan is de dalende spiraal voor @home begonnen. Dan zullen ze hun aanbod moeten gaan aanpassen om weer mee te gaan doen in "de strijd", terwijl het strategisch gezien misschien wel beter voor ze is om nu "mee te gaan doen", zodat ze hun abbonnees houden. De abbonnees die nu weglopen, komen namelijk minimaal een jaar lang niet terug!

Ik hoop dus, voor mezelf en voor @home, dat ze zich toch wel iets aantrekken van de klachten. Anders kan het een vervelend verhaal gaan worden. De klant kijkt namelijk niet naar wat @home belooft of zegt, maar naar de prestaties van zijn/haar internetverbinding. Als die prestaties teruglopen terwijl de prijs gelijk blijft (of erger nog, stijgt), is het heel gewoon voor een klant om naar alternatieven te gaan zoeken. Zolang je als aanbieder weet, dat de alternatieven minder aantrekkelijk zijn dan je eigen dienst, hoef je je nergens druk om te maken. Maar die tijden veranderen voor @home!

In het begin zullen misschien alleen de Tweakers hun abbo opzeggen, daar zal @home niet eens zo erg mee zitten. Maar Tweakers geven erg vaak advies aan n00b-kennissen, ook wat betreft hun internetverbinding. En in de ogen van een n00b kun je een Tweaker soms vergelijken met Bill Gates, die weten alles van computers enzo.... Beide niet waar, maar maak ze dat eens wijs!

Verwijderd

Ik heb zelf ook @Home, maar heb alle mensen die aan mij gevraagt hebben wat voor internetverbinding ze aan moesten schaffen ADSL geadviseerd. Niet omdat mijn snelheid dan minder belast werd door hun internetgebruik, maar omdat ik eigenlijk nog niet langer dan 1 aaneengesloten maand tevreden ben geweest over @Home.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 15:32:
[...]
In het begin zullen misschien alleen de Tweakers hun abbo opzeggen, daar zal @home niet eens zo erg mee zitten. Maar Tweakers geven erg vaak advies aan n00b-kennissen, ook wat betreft hun internetverbinding. En in de ogen van een n00b kun je een Tweaker soms vergelijken met Bill Gates, die weten alles van computers enzo.... Beide niet waar, maar maak ze dat eens wijs!
Vroeger tot voor kort, raadde ik ieder @Home (Basis/Breedbadnd gelang naar behoefte), echter nu raad ik iedereen ADSL aan, waarom. Misschien niet de snelste download, maar wel betrouwbaarder/stabieler, en ik neem aan ook niet van die
achterbakse acties zoals de cap laatst op 320kB/s bij @home.

Zodra ik verhuisd ben neem ik ook ADSL. Geen zin in die onbetrouwbare, instabiele, leugenachtige @Home.

Verwijderd

Q-bone schreef op 07 oktober 2003 @ 13:46:

Download 470kb.
Upload 131 kb
Connections 370

en nu komt het!!!
Waar woon je? Zou toch minimaal 15ms moeten zijn? :S
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:38:Enkele feiten:
Dat laatste doe ik ook vaak hoor (Speedtest). Is lekker snel, anders weer helemaal FlashFXP opstarten... Zie geen reden om de mensen die dit ook doen voor newbie uit te maken. Alleen aan de hand van ftp op snelle server is natuurlijk de max. speed wel makkelijk te meten.

Ze zeggen dat ze je niet gecapped hebben en hebben altijd al 475kb/s geleverd en nog 2 prijs-verhogingen laatst doorgevoerd.

1. Dat hebben ze niet ge-garandeert, maar dat hebben ze wel geleverd. Nu, na prijsverhogingen ons cappen, en een duurder abbonement aanbieden vind ik vrij zwak. Wat zouden ze dan ge-garandeerd hebben? Makkelijke manier om abbonee's te trekken.

Afbeeldingslocatie: http://upload.saiyanarena.com/uploads/up.jpg
Op 1 haal ik 315kb/s, op 2 samen 400kb/s+ (draai ik nu ook 400kb/s? Du-Meter schud een beetje, dan weer 300kb/s dan soms weer 450kb/s)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 16:09 ]

• oCe
  • Laatst online: 14:26

oCe

aka Dookie.

nog steeds veel mensen capped? zoals eerder gepost, zit zelf -gelukkig- weer terug op ongeveer 3.8mbit; al lijkt 't wel meer te slingeren qua snelheid. eerst constanter en dan gemiddeld uiteindelijk b.v. 480, nu gemiddeld uiteindelijk 450. dus wel wat lager, maar al een stuk beter dan de 320 van een tijdje terug. upload is gelijk gebleven (schommelend tussen 8 a 14) en ping idem. dit allemaal op 't oude com21 netwerk overigens.

-I am Jack's wasted life.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
In de uitzending Radio Online waar eerder naar gerefereerd werd, gaf Edwin van de(r) Laar aan dat het een fout was in de netwerk instellingen van hun zijde.

De cap die voor een heel groot gedeelte van de @Home Breedband abbo's opeens gold had dus niet mogen gebeuren zo verklaarde hij.

Over enige dagen zou het betreffende interview online via Radio-Online te krijgen moeten zijn.

Ook op Troubles@Home valt er hierover het e.e.a. te lezen daar T@H zelf bij die uitzending aanwezig is geweest.

BMW 535D

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Radar Radio over @home.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heej een mailtje van de klachtenafhandeling :)
Date: Wed, 08 Oct 2003 11:48:34 C -0500
To: MadMurdock
Subject: Re: @Home Nieuwsbrief september 2003
From: "Klachten @Home" <klachten@home.nl>

Geachte heer MadMurdock,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail van 1 oktober 2003
waarin u aangeeft ontevreden te zijn over de snelheid van uw internet
verbinding.

Intern onderzoek naar de mogelijke oorzaak van de trage verbinding heeft
uitgewezen dat er door een technische fout in sommige delen van ons
verzorgingsgebied inderdaad een lagere snelheid waar te nemen was.

Wij hebben deze fout is inmiddels hersteld en streven er naar u ook in
de toekomst de snelst mogelijke internetverbinding te bieden.

Wij bieden u voor dit ongemak onze welgemeende excuses aan.

In de overtuiging u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klachtafhandeling

Verwijderd

MadMurdock schreef op 08 October 2003 @ 21:59:
Heej een mailtje van de klachtenafhandeling :)

[...]
Maw: De cap maar weer teruggedraaid?

Ik zit momenteel met 430 KB/s te downen ongeveer..
En ik was wel degelijk gecapt op 320 KB/s tot een paar dagen geleden..

Verwijderd

Is leuk nieuws, wie weet wat voor fouten er nog meer zitten in die config van @home !!
Bij mij is de snelheid nog steeds laag ....

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 22:19

psy

Bij mij ook, nog steeds een 300 - 320 kB/s.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

Ik zit nu op een 370kb/s, is dus al wat beter. Hopelijk weer terug naar 450kb/s gemiddeld.

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 13:38:

Enkele feiten:

[...]

[edit]
hmmz nu lijkt voor sommigen iid de cap er weer af te zijn.
dan ben ik opeens ook minder blij, want ik haal nog maar steeds max 300.
kijk, of ze zetten iedereen op 300, iedereen gecapped.
of ze halen voor iedereen de cap eraf.

Want waarom zou ik 48 pleuro betalen voor iets wat bij een ander 50% zo snel gaat. (en kom nou niet met praatjes van dat de kabel het misschien niet aan kan).
Als ik namelijk een download start is ie een paar seconden 500-400-350-300stabiel (motorola cap).

Laat ze eens een eenduidig beleid voeren.
zow, jij bent lekker. Het moge duidelijk zijn dat @home niet lekker bezig is.

Als je het hebt over 24/7, dat heb ik absoluut niet, geregeld (bijna regelmatig) ben ik internet compleet kwijt!

Daarnaast blijf ik veel onder de 200 kilobyte hangen! Ik ga sowiezo een klachtenbrief sturen want die helpdesk, daar heb je echt niets aan.

• Dutchmega
  • Niet online
Okeoke.. Effe een samenvatting:
Ik moet zeggen dat het netwerk van @Home weer stabiel is.. Mijn aantal connecties en downloadsnelheid liggen weer wat beter.
Ik zit nu gemiddeld op 330 kb/sec (Enschede).
De ping is ook weer wat beter....

Ik weet niet wat er gebeurt is maar er was blijkbaar een probleem of misschien hebben ze iedereen gecapt voor 2 weken voor die test (Met die zweden ;))
Tja.. Hoe dan ook, ik hoop dat ik weer gemiddeld op 500 kb/sec zit, want daar zat ik 3 maanden elke dag gemiddeld ook op en dat de uploadsnelheid verhoogt word.
[En als @Home een beetje lief is, dat nieuwe systeem invoeren ;)]

Ik snap wel dat 320 kb/sec ongeveer 2.5 mbits is en dat ze 1-2 mbit garanderen maar het is wel erg vervelend als je van normaal 400/450 (Bij aardig veel dan...) naar 300 gaat... En het was wel erg toevallig dat ze op de site het veranderen....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ik weet niet wat @home aan het doen is.
een paar maand geleden had ik de hele dag een topverbinding. (zo'n 2 jaar al trouwens.)
buiten de spitsuren makkelijk 400 KB/sec. in de spitsuren nog zo'n 350 KB/sec.

een maand of 2 geleden is dat opeens 300 en 250 geworden.
en vandaag een dieptepunt van 200 en 150.....

tuurlijk het netwerk wordt drukker.
maar 2 jaar lang de max halen, en dan opeens in 2 maanden de snelheid gehalveerd???

als ik zo de snelheid zit te bestuderen vanaf snelle ftp servers.
dan begint het mooi snel met meer dan 3mbit, maar zakt dan helaas langzaam af naar zo'n 1.5 mbit

[ Voor 51% gewijzigd door job op 09-10-2003 18:17 ]

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Dutchmega schreef op 09 October 2003 @ 18:05:
Okeoke.. Effe een samenvatting:
Ik moet zeggen dat het netwerk van @Home weer stabiel is.. Mijn aantal connecties en downloadsnelheid liggen weer wat beter.
Ik zit nu gemiddeld op 330 kb/sec (Enschede).
De ping is ook weer wat beter....
waar in Enschede zit je?

Ik heb namelijk al ruim een half jaar een download van onder de 100kb/sec (Enschede - Stadsveld)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Same here.Mijn downloads naar bv ftp.xs4all.nl komen ALLLEEN snachts boven de 280 MAX uit.Overdag zit ik met een snelheid van 112 en 180.Terwijl dit 3 weken terug nog constant rond de 380 lag.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

het zou @home trouwens wel mooi uitkomen.
snelheid naar beneden en dan een snellere duurdere variant introduceren.
voorheen was het gat tussen budget en breedband natuurlijk veels te groot.

en trouwens wie bedenkt dat nou?? 2650 kilobit of 320 KByte

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Weet je waarom de snelheid overal aan het inzakken is, omdat @home steeds meer klanten krijgt die gebruik maken van het basis en budget-abbo. Deze kijgen respectievelijk de helft en de kwart van de upload-snelheid, en maar 1/8 of 1/40(!!) van de downloadsnelheid. Gevolg is dat deze mensen wel langer aan het downloaden zijn, maar ook dat de upload langer bezet is. En vooral als er gebruik wordt gemaakt van kazaa of trawanten, en/of msn/hotmail. Dan wordt die upload echt maximaal belast, en dit tot geen verhouding met de download.
En iedereen met @home weet dat de upload schaars is, maar nu heeft dat steeds meer gevolgen voor de mensen met een hoge download, deze wordt immers tijdens drukke tijden gewoon minder met als gevold dat het downloaden ook minder gaat.
En zullen ze de servers aanpassen of extra servers neerzetten?? Nee, de piek, inzakken snelheid, wordt met name veroorzaakt door de mensen met een lage snelheid die in de avond even willen internetten. En zij die weinig geld in het laatje brengen die hoeven over het algemeen niet veel service te verwachten en daar wordt de rest dan maar meegetrokken.
Nu hoefde je al sowieso niet veel service van @home te verwachten, maar ik denk dat dit bij de meeste mensen in het verkeerd keelgat schiet, en terecht. Verkeerde informatie geven, geen informatie, sommige delen van het land altijd een slechte verbinding etc. etc.
En dan nog kunnen ze zich verschuilen achter het feit dat ze geen bepaalde snelheid garanderen, nee, downloaden tot 2560. En dan binnenkort een nieuwe variant uitbrengen 10mbit verbinding voor het dubbele van de prijs.(waar ik woon piek ik vaak 900+KB waarna ik weer terugval naar 270)
Ik denk toch dat de meeste van ons een andere aanbieder gaan zoeken die wat meer service biedt en je niet twee drie keer per jaar een oor aannaait waar je in eerste instantie weinig tegen kunt doen.
Want dat kunnen wij wel @home. En jullie kunnen naar de centen fluiten.

Verwijderd

waar haal je die wijsheid vandaan?
zelf verzonnen of een URL met die info?

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Welke wijsheid???
Het is bekend dat @home in sommige gebieden capaciteitsproblemen heeft. Als daarvan het gevolg is dat er weinig upload is, en als je kijkt naar de verhoudingen zullen er sneller problemen ontstaan met upload dan met download plus het feit dat upload al sowieso schaars is omdat ze dan anders de indeling van de (tv)zenders moeten aanpassen, dan zullen mensen met een hoge download dat ook merken.
@home werkt met TCP/IP, een systeem waarbij jij ontvangt, maar ook waarbij je moet versturen (uploaden) dat je alles ontvangt. Als die ruimte er niet is, gaat het downloaden langzamer.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier is @home ook mooi aan het klooien. Eerst was het altijd 500KB/s minimaal, en een tijdje terug was 's nachts zelfs 1MB/s doodnormaal. De upload was 's nachts ook 32KB/s. Ik was blij dat er iets sneller werd en hoopte ook al dat het omhoog zou gaan, maar nu is 250KB/s toch echt wel het maximal wat ik haal. Ik download veel van het campusnet (universiteit twente) dus aan de upload kan het echt niet liggen. Dit is gewoon zwaar triest. Ze vragen er een flinke smak geld voor, de kabel aanleggen hadden ze hier ook al helemaal verprutst de meest minimale vorm van compensatie die ze konden geven was eigenlijk voor hen nog te veel. Maar wel de klant de schuld geven van de niet werkende verbinding terwijl ze het zelf verknallen. De service is al helemaal niks. Simpele zielen die op een monitor zien hoe ze het op moeten lossen, maar "de verbinding ligt eruit" kennen ze niet. 3 weken lang geen internet doordat ze een ander station aan hadden gelegd die de verbinding zodanig verzwakte dat het niet meer werkte. Het klote is dat ze de enigsten waren die het aanboden. @home is heel erg goed in alles verprutsen, en ze zijn nu erg fout bezig. Ik ben dan ook al druk opzoek naar alternatieven, maar hier is weinig tot niks te verkrijgen :(
Zo, dat ben ik ook kwijt :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• maontje
  • Laatst online: 07:45

maontje

better off Playing

We zijn nu 3wkn verdr maar nog steeds een ruime 600-700Kb/sec download.
Dus weet niet wat er gebeurt maar mij hoor je niet klagen

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1 2 Laatste