@home staat op webwereld

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Klanten van zowel @Home als - in mindere mate - Chello klagen de laatste dagen over fors lagere downloadsnelheden bij hun breedbandpakketten.

De gebruikersvereniging van @Home (Troublesathome) ontvangt de afgelopen dagen steeds vaker klachten van kabelabonnees van @Home. Zij klagen over een langzamere downloadsnelheid dan voorheen.
Waar voorheen een snelheid van 450 kB per seconde te halen viel, wordt nu vaak een maximum van 320 kB per seconde gemeten. Volgens de gebruikersvereniging is het geen toeval dat @Home onlangs de productspecificatie van de Breedband-variant bijstelde van 'gemiddeld 1-2 Mbps' naar 'tot 2560 kbps'. Dit laatste komt omgerekend neer om 320 kB per seconde.

De kabelprovider ontkent tegenover Troublesathome dat de snelheid is teruggeschroefd. "De aanpassing van de formulering is uitsluitend gedaan om te passen in de lijn van de andere communcatie", zo luidt de verklaring van @Home. De provider stelt dat 2560 kbps (kilobits per seconde) overeenkomt met 250 tot 300 kilobytes per seconde.

De gebruikersvereniging snapt er naar eigen zeggen helemaal niets meer van, maar heeft wel een vermoeden van het hoe en waarom. "@Home heeft hiermee de mogelijkheid om op een later tijdstip een duurder abonnement te introduceren met een hogere downstream en upstream, vergelijkbaar met Chello Plus, zonder de netwerkinfrastructuur hiervoor aan te hoeven passen", aldus Troublesathome.

Chello

Enigszins vergelijkbare problemen lijken er momenteel bij UPC te zijn. Ook hier klagen gebruikers over verminderde prestaties van hun Chello Basic-pakket. De snelheid op de zogenoemde 'wellknown poorten' (zoals 21 voor ftp en poort 80 voor http) is gelijk gebleven, maar die op andere poorten (bijvoorbeeld gebruikt voor online gamen of Kazaa) is volgens de klagers verlaagd.

De verschillen zouden enorm zijn: de snelheden op de wellknown poorten zijn een factor drie hoger. Volgens vereniging COAX voor kabelgebruikers lijken de problemen bij Chello wel mee te vallen. "Wij hebben hierover nauwelijks klachten te ontvangen. Hier gaat het waarschijnlijk om een heel specifieke groep fanatieke gebruikers", aldus een woordvoerder.

Zowel @Home als Chello zijn niet bereikbaar voor commentaar.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
ik ben al met een regen emailtjes bezig, als ik vanmiddag weer genoodzaakt word om er 1 te typen(die vervolgens uren later verstuurd word). Dan zal ik een link + de vraag wel ff meesturen. Het nadeel bij @home is dat je 20 mailjtes moet sturen voor je een fatsoenlijk antwoord krijgt ipv zo'n standaard brief waarin gezecht word dat er geen storing is, en dat het aan onze wijk licht, die dan allemaal de verkeerde instelling hebben :( .

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• maddog_rvo
hehe, bij mij is er ook al zo`n baggerverbinding en het enige wat ik van @home krijg is niet thuis (tig mailtjes versturen en alleen automatisch gegenereerde berichten terugkrijgen)

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik ben benieuwd wanneer @home eindelijk gaat toegeven dat ze de
downloadsnelheid verlaagd hebben.
Als het nu bij enkele gebruikers zou voorkomen dan kon je nog zeggen dat er
ergens problemen zijn, maar dit gaat door alle regio's :(
Op de website van Troubleathome staat een prachtige grafiek, van een home gebruiker, en daar kan je zien dat de snelheid om 0.00 uur teruggaat van 400+ naar 320Kb.

Als ze dat nu eens gaan verklaren >:)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:13
Tsja, na lang twijfelen heeft de sixx flags actie van hun mij de knoop doen doorhakken. Ik heb dus gister opgezegd en heb ADSL bij Demon aangevraagd. Ik had nog gehoopt dat ze gister bekend zouden maken dat de upload omhoog zou gaan en dat dat de reden was van de tragere download. Als ze dat gedaan hadden was ik nog klant gebleven, maar nu heb ik voor een paar euro per maand meer een upload die 8 keer zo snel is (128 -> 1024) en een download die nog maar 20% lager ligt (2560 -> 2048).

[ Voor 3% gewijzigd door Mark op 02-10-2003 12:58 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 07:47
uit een ander topic:

word het niet eens tijd dat er een massale actie op touw gezet wordt, misschien samen met Troubles@home?

Wat ik heb gelezen is dat er nergens in het contract die snelheid gegarandeerd wordt, maar Speedtest en Mordax hebben gemeld dat alle @home testen zijn gezakt (320KB/s).

Zou het geen nut hebben om hierbij de consumentenbond in te schakelen om dit uit te diepen? Een e-mail / telefoontje naar @home doet ze niet veel waarschijnlijk. Maar de consumentenbond met veel @home leden + Testresultaten van speedtest/mordax en dan nog eens Troubles@home...... dan moeten we toch minimaal opheldering kunnen krijgen over wat ze gedaan hebben en waarom, amar het liefst met terugdraai. Zou dit niet iets zijn?

reply:

Op fok werd al gerept over een meeting in A'dam, maar volgens mij is het beter om als groep (Troubles at home) de consumentenbond/kassa/radar te benaderen en via/met deze @home te benaderen en verhaal te gaan halen.

Het probleem is enkel: bij T@H zijn weleens leden meetings gehouden, maar ik kwamen maar bar weinig mensen opdagen, er moeten dus meer (vooral actieve leden, die zich ook willen inzetten) lid worden, hoe kun je zoiets doen? het hier rondroepen zal ook niet helpen, misschien is T@H benaderen iets?

iemand iets van een idee?

• Brazza
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Wij hebben toch de High-speed Broadband-versie van @home? Komt er dan een ultra-high! Dit is natuurlijk @home's antwoord op de ADSL providers etc. Maar nog steeds vind ik het belachelijk dat wij niet op de hoogte worden gesteld.
edit:
ik kom in Groningen-Zuis niet verder als 220 Kb!

[ Voor 13% gewijzigd door Brazza op 02-10-2003 13:30 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 07:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de nieuwsbrief staat anders dat er 1 november wat wordt bekend gemaakt in die trand. Dus je wordt wel degelijk op de hoogte gehouden ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• maddog_rvo
Janoz schreef op 02 October 2003 @ 13:46:
In de nieuwsbrief staat anders dat er 1 november wat wordt bekend gemaakt in die trand. Dus je wordt wel degelijk op de hoogte gehouden ;)
alleen een beetje veel te laat, als ik op de hoogte gehouden wil worden betekent dat dat ik van te voren wil weten wat er staat te gebeuren en niet pas na een maand

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 18-05 07:47
het gerucht gaat ook al dat volgend jaar de snelheid terug gaat naar 160KB/s, en er weer een nieuw abbonementsvorm komt.

Volgens mij is @Home niet echt gezond bezig, bij T@H is al een waslijst te vinden van mensen die een aanvraag voor xDSL de deur uit hebben gedaan!

Ik zelf begin nu ook zwaar te twijfelen en ben een beetje aan het rondkijken bij Demon e.d.

Het begint erop te lijken dat @home voor de gemiddelde consument niet meer betaalbaar word, het is toch van de zotte dat zoiets gebeurd zonder aankondiging..........

Naar mijn wil @home gewoon haar klanten kwijt, straks zijn het enkel kleine bedrijven die zich hiervoor nog interesseren!

Die six-flags actie slaat al helemaal als een tang op een varken, iedereen speculeert op snelheidsverhoging/prijsverlaging en dan krijg je zoiets!

Voor de gemiddelde thuisgebruiker is het wel leuk, maar duizenden mensen (zoals wij tweakers) hebben liever snelheid en kwaliteit dan zo'n SixFlags kaartje, ik bedoel toch verdomme voor de snelheid en niet voor een bezoek aan SixFlags?

De nieuws-servers hebben een retentietijd waar je om moet lachen, de mail servers zijn zo instabiel als een bos uien, op abuse/spam meldingen wordt helemaal niet greageerd,

Het gaat op deze manier echt de verkeerde kant op en misschien wordt het wel tijd dat de juiste instanties er zich meegaan bemoeien (Consumentenbond/radar/breekijzer e.d.)

Ik wacht het even af en anders is het ajuus @home, want dit lijkt echt nergens meer op

/just my 2 cents

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Oct 2 2003 om 16:45:30 UTC+0200)

Download : 705.2 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec

Heb hier nog steeds geen verandering van download snelheid gezien.

Dit is overigens in Tilburg

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
maontje schreef op 02 oktober 2003 @ 16:46:

ze zijn het gefaseerd in het voeren.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wees alsjeblieft allemaal zo slim om niet allemaal (ook) hier speedtest resultaten neer te zetten. Hartstikke leuk voor je dat bij jou deze cap er nog niet op staat, maar het moge duidelijk zijn dat het voor het gros van de mensen er wel al op staat, en voor de andere waarschijnlijk nog zal volgen... Als iedereen wel de (totaal niet relevante) Speedtest resultaten gaat posten zal dit topic, net als veel andere @home gerelateerde topics een slotje krijgen...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 22:19

psy

Nu ook op...:

http://nu.nl/news.jsp?n=213203&c=51

zelfs vrij opvallend op de 'frontpage'
zal @home NIET leuk vinden.... het nieuws lijkt zich nu wel serieus te verspreiden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Probeer maar eens grotere bestanden! :(

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

psy schreef op 02 October 2003 @ 16:56:
Nu ook op...:

http://nu.nl/news.jsp?n=213203&c=51

zelfs vrij opvallend op de 'frontpage'
zal @home NIET leuk vinden.... het nieuws lijkt zich nu wel serieus te verspreiden.
Mooi, dit ! (zit hier iemand van GoT achter?)

Jongens, gooi het hier nu niet vol met speedtests etc. !!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 17:09 ]

Verwijderd

Nou dit staat je dan te wachten vrees ik:

Download: 350.2 KByte/sec
Upload: 15.2 KByte/sec

Heb em meerdere keren laten draaien en steeds hetzelfde (af en toe iets meer en dan eens iets minder dis het gemiddelde) dus wees nu eerst nog maar blij en maak nu nog gebruik van je snelheid ;)

oh ja dis friesland btw ;)

Verwijderd

Damn man die @ home maakt er wel een potje van zeg. Ik ben verder geen gebruiker van die kabel boeren. Maare ik vind het wel klote voor jullie. Echt hoe durven ze snap gewoon over naar xdsl. Ik zie in kabel toch al niet meer zoveel toekomst. Het kan allemaal wel sneller maar ze doen het niet ^^.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 17:09:
Damn man die @ home maakt er wel een potje van zeg. Ik ben verder geen gebruiker van die kabel boeren. Maare ik vind het wel klote voor jullie. Echt hoe durven ze snap gewoon over naar xdsl. Ik zie in kabel toch al niet meer zoveel toekomst. Het kan allemaal wel sneller maar ze doen het niet ^^.
K wil wel overstappen, maar me ouders hebben geen gewone tel lijn :P alleen maar 4 mobiel abbo's :S
anders wask alllloooooooong time ago al weg :)

Verwijderd

Hehe ja oke ik snap ook wel dat je niet zo een twee drie kunt overstappen. Maar ik zie dat dit al flink in het nieuws begint te raken. Ze moeten wel met een oplossing komen.

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 22:05
HUH? Ik zou zweren dat mijn downloads juist sneller zijn geworden :/ , waar vroeger 150-160, nu 180-200 kb/s, mischien komt het omdat ik nu XP heb in plaats van Win98, misschien dat WinXP efficienter kan downloaden ofzo :? (btw, ik download met download accalerator, soms zonder).

OOPS, Edit.
Niet goed gelezen |:( , hij zegt in sommige online games, en kazaa enzo (kan wel, ik heb soms last van lag in CS)

[ Voor 19% gewijzigd door Roflmao op 02-10-2003 17:17 . Reden: OOPS ]

Verwijderd

het klopt ik haal ook lagere snelheden, MAAR haal nu wel hogere uploadsnelheden.
ik haal nu ongeveer de hele tijd 14-15kB/s, terwijl dat voorheen 10kB/s was.
kennelijk heeft het niet alleen een nadeel die verlaging, maar ook een voordeel.
Pentium is zeer tevreden met @home.

• Kevinp
  • Laatst online: 18-05 16:10
Wat me wel op valt is dat de "goedkopere abonomenten steeds meer voor minder krijgen. Naar mijn weten kregen die maar 1 mail adres. Maar nu krijgt iedereen er 5

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kan iemand me vertellen of je een centrale kunt LATEN ombouwen zodat hier in de buurt xDSL beschikbaar wordt?????
ik wil namelijk graag van @Sloom af want het hangt me de keel uit, het wordt al 1 1/2 jaar lang trager en trager, eerst haalde ik nog 500kb/s daarna maar 400-450 en nu idd maar 300-320kb/s verbinding die wegvalt, upload die letterlijk ZUIGT. en altijd maar die standaard emails zelfs al waarschuw je ze dat ze geen standaard email terug moeten sturen doen ze het wel. Ik wil dus heeeel erruggg graag van die problemen af maar ik kan er denkik alleen af door te verhuizen. Dit gaat me echter iets te ver........ :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• jevn
  • Niet online
Het is inderdaad niet meer je van het.

Mijn verbinding valt ook geregeld weg. Speedtest geeft helaas maar 260 download...

Overstappen naar dsl is inderdaad een optie, maar ik heb nog steeds geen kaas gegeten van het kostenplaatje (in totaal 3 abbo's?????). Jevn gaat dus maar eens wat kaas eten.

Verwijderd

hier steeds nu rond de 120/130 MAX :|

t gaat op Chello lijken hier :|

nog even en ik neem ADSL,

• Kippenijzer
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

screamteam schreef op 02 oktober 2003 @ 17:30:
Kan iemand me vertellen of je een centrale kunt LATEN ombouwen zodat hier in de buurt xDSL beschikbaar wordt?????
Als je in je buurt 350 of meer mensen een bewijs kunt laten tekenen dat ze adsl afnemen zodra het op je wijkcentrale geleverd wordt kun je kpn meestal nog wel zo gek krijgen... Let wel, dit tekenen dat je adsl neemt op dat moment moet dan wel recdhtsgeldig en is meteen een abo-aanvraag, dus je kunt niet effe 350 man een handtekening laten zetten, dan komen er enkel heel veel rechtzaken ;P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Aangezien er al een topic over Chello is, wil ik jullie verzoeken om het afknijp-verhaal hier voort te zetten: Chello knijpt poorten (QoS)

Dit draadje kan uiteraard blijven dienen in de discussie rondom @home en de mogelijke snelheidsweiziging.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:51
Om eerlijk te zijn maak ik me zelf veel drukken om de lage upload snelheden van @home en chello, ik snap niet dat er echt veel mensen zijn die echt iets hebben aan >200kB/s download. Die 16kB/s upload is pas shit. Jammer dat hier in de regio nog geen bbnet adsl is :(

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 13:46

VonAalscht

Raaaar

Link

Volgens mij is er over de maand september inderdaad een lichte daling te zien in de snelheid van @home (breedband in dit geval).

De snelheid is er bij mij de laatste tijd ook uit, vooral 's avonds is het echt waardeloos...

Zelf heb ik ook @home breedband, en het is inderdaad de laatste tijd echt verslechterd. De verbinding valt vaak weg; te kort om de helpdesk te bellen ("zie je wel :P"), want zij houden vol dat alles goed is...

• VonAalscht
  • Laatst online: 07-05 13:46

VonAalscht

Raaaar

robbertkrebbers schreef op 02 oktober 2003 @ 18:19:
Om eerlijk te zijn maak ik me zelf veel drukken om de lage upload snelheden van @home en chello, ik snap niet dat er echt veel mensen zijn die echt iets hebben aan >200kB/s download. Die 16kB/s upload is pas shit. Jammer dat hier in de regio nog geen bbnet adsl is :(
Dat veel mensen zich niet druk maken om de (veel te) lage uploadsnelheid heeft denk ik vooral te maken met het feit dat het altijd zo geweest is...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38
Nu heeft @home een poosje geleden de snelheden van een goedkoper abbo verhoogd en daar moesten wij breedband abbo's drie euro meer voor betalen. Nu komen ze met een snelheidsverlaging voor ons breedbanders, maar krijgen we een prijsverlaging?

Wat mij trouwens opvalt aan breedband internet, ik ben nog geen enkel abbo tegen gekomen van dertig tot veertig euro. Kijk ik scheel ofzo?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

1024/512 bij demon kost €39 ;)

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51
download is dan zelfs na invoering bij @home 2,5 keer hoger. Upload is ook fijn natuurlijk maar het gaat mij vooral om de download snelheid.

En eerlijk gezegd is er in de @home prijsklasse volgens mij nog geen serieuze concurrent. Kijk, de download is natuurlijk nog steeds erg snel.

Het gaat om het principe...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Het principe is gewoon dat @Home blijkbaar maling aan z'n abonnees heeft, dat idee van Six-Flags zal wel verzonnen zijn door een of andere achterlijke sales-kut, die alleen met d'r/z'n carriere bezig is. @Home zou eens moeten gaan doen waar ze voor zijn, en dat is
goed, snel en vooral degelijk/betrouwbaar internet aanbieden.

ff in het kort:
Voordelen @home:
- Prijs tov ADSL
- Download redelijk snel (vergeleken met ADSL)

minpunten
- brakke DHCP
- brakke MAIL
- brakke DNS
- brakke Webspace
- brakke newservers
- slechte retentie op newservers
- weinig binaries op newservers
- brakke FTP -> Webspace
- Betaalde helpdesk
- Helpdesk die niks weet
- Klote auto-responders op emailtjes
- geen servers mogen draaien
- cappen/poorten sluiten zonder abonnees op de hoogte hiervan te stellen (vooraf)

En vooral smoesjes, smoesjes en smoesjes ...........

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 19:07 ]

• Mark
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 19:05:
Het principe is gewoon dat @Home blijkbaar maling aan z'n abonnees heeft, dat idee van Six-Flags zal wel verzonnen zijn door een of andere achterlijke sales-kut, die alleen met d'r/z'n carriere bezig is. @Home zou eens moeten gaan doen waar ze voor zijn, en dat is
goed, snel en vooral degelijk/betrouwbaar internet aanbieden.

ff in het kort:
Voordelen @home:
- Prijs tov ADSL
Prijs is inderdaad een voordeel voor de download die je krijgt, echter als je ook iets upload stort de download volledig in.
minpunten
- brakke DHCP
- brakke MAIL
- brakke DNS
- brakke Webspace
- brakke newservers
- slechte retentie op newservers
- weinig binaries op newservers
- brakke FTP -> Webspace
- Betaalde helpdesk
- Helpdesk die niks weet
- Klote auto-responders op emailtjes
- geen servers mogen draaien
- cappen/poorten sluiten zonder abonnees op de hoogte hiervan te stellen (vooraf)

Nog een minpunt is dus de belachelijke upload, de ontzettend slechte latency op hun netwerk (ping tijden zijn vaak tientallen ms langzamer als elke ADSL provider) en de vele hickups op hun netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Mark op 02-10-2003 20:26 ]

• et36s
  • Laatst online: 16-05 23:11
Voorheen ging ik 450 tegenwoordig van dezelfde servers 300 max, bij speedtest.nl nog maar 270. Ik ga dus nog voor het eind van het jaar overstappen op 8Mb / 1Mb dsl.

Ik heb toch ooit betaald voor 450kb anders had ik net zo goed vanaf het begin 2mbit dsl kunnen nemen

[ Voor 49% gewijzigd door et36s op 02-10-2003 20:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 19:05:
ff in het kort:
Voordelen @home:
- Prijs tov ADSL
- Prijs/Kwaliteitverhouding
- Downloadsnelheid vergeleken met andere kabelproviders
(3.8mbit tegen rond de 2mbit <- kan weg vallen)

minpunten
- brakke DHCP - Nooit last van
- brakke MAIL - Waardeloos inderdaad
- brakke DNS - Valt wel mee, bij Chello is het erger
- brakke Webspace - Integendeel, ik vind het juist goede webspace
- brakke newservers - Uh.... ik download(de) gewoon 400kb/s
- weinig binaries op newservers - Mee eens, das zeker jammer
- brakke FTP -> Webspace - Oneens
- Betaalde helpdesk - Niet heel erg
- Helpdesk die niks weet - Hehe, wat zijn sommige helpdesk-studenten ook dom jah :P
- Klote auto-responders op emailtjes - Zeer lastig
- geen servers mogen draaien - Tjah, ik heb er telefoon voor gekregen, maar met 15kb/s kan dat toch geen kwaad?
- cappen/poorten sluiten zonder abonnees op de hoogte hiervan te stellen (vooraf) - Ze lijken inderdaad te kappen, jammur :(

Mooi overzicht :)

Ik moet hierbij wel vermelden dat dit misschien de eerste keer is dat ik echt teleurgesteld in @Home ben. Ik ben altijd tevreden geweest, downloadsnelheid was gewoon super. En ik las de 10mbit verhalen op WebWereld.nl en GOT met genoegen... maar de 10mbit zit en nog niet in volgens mij :P

EDIT (Mijn resultaten):
Tussen 20:30 en 21:00 haal ik in Emmen alleen nog maar 150kb/s maximum, op zowel http://www.citus.nl/15meg.test (TeleCity 2), http://www.azera.nl/test/10mb.bin (TrueServer) en gewoon op Speedtest & Leaseweb while only running MSN Messenger.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:46 ]

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 19:21
Ik vind dat wij (de @home abbonees) eens van ons moeten laten horen. En niet doormiddel van mailtjes sturen, maar door gewoon eens actie te ondernemen met een hele grote groep.

Misschien willen ze dan bij @home wel luisteren naar ons?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43

Wildfire

Joy to the world!

Janoz schreef op 02 oktober 2003 @ 13:46:
In de nieuwsbrief staat anders dat er 1 november wat wordt bekend gemaakt in die trand.
Mag jij zeggen waar dat staat... juist ja, ze hebben het alleen over die "sensationele actie" op 1 november. Het "Six Flags debacle" dus...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Krijg toch wel een beetje het idee dat je als breedband abonnee de goedkopere abonnementen aan het sponseren bent. Een prijsverhoging van 19% in twee jaar, zogemaand "om de kwaliteit die u van ons gewend bent en waarvoor u met @Home Kabelinternet bewust gekozen heeft, te kunnen handhaven". Binnenkort zullen ze wel een duurder abonnement introduceren met dezelfde oude download (3,8mbit) en een iets hogere upload (512 kbit met een beetje mazzel) waarvoor ze 60-70 euro gaan vragen.

Het is de laatste jaren alleen maar slechter geworden. ADSL abo's bieden steeds meer voor minder geld, bij @home werkt het andersom.
Ik hoop dat ze daar door alle negatieve publiciteit nou eens door krijgen hoe een heel grote groep abonnee's daar over denkt.

edit:
typo's

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 22:09 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

mijn resultaten zijn pas echt brak

62.3 down en up 7.1 en dit is om 22.12
gister was ik steam updaten op fileplanet high!!! speedserver!! was zelfs 0.8 kbps !!! er waren 167 plaatsen van de 600 bezet
dit is in kerkrade

ik voel me lekkaah !!!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 19:21
Actie is trouwens ook gewoon een misleiding:

http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=10070

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb nog nooit 450kb/s gehaald met @Home (getest in assen en groningen). Max. is in de 3,5 jaar dat ik het heb altijd zo'n 300-350 geweest. Op het moment kom ik overigens niet boven de 250kb/s uit (die testfiles en speedtest van hierboven), maar daar ga ik nu meteen niet teveel conclusies uit trekken (is ook maar een momentopname).

Misschien dat ze het in heel NL willen gelijktrekken ofzo? Zit misschien wel wat in, want ik betaal net zoveel als iemand anders en ik haal max. 320 terwijl die ander max. 450 haalt. Wel zo eerlijk, anders betaal ik (relatief gezien) meer voor de snelle verbinding van iemand anders.

Ik ben verder ook erg tevreden over de verbinding van @home, dus ik zie nog geen dringende redenen om over te stappen naar iets anders.

Verwijderd

ook even getest met ^boven^ genoemde 2 files. kom niet hoger als 110 kB/s in een piekje :(

average is 73.2 kB/s :|

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 02:14

Nobby

Nuts!

Heeft iemand nog een goede smoes om m'n pa te overtuigen om over te stappen op 8192/1024 voor 65 pleuro in plaats van @Home broadband (50 pleuro)?

M'n pa vindt dat ik nu al te vaak achter de pc zit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Nobby op 02-10-2003 22:42 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

DAlchemist schreef op 02 October 2003 @ 22:42:
Heeft iemand nog een goede smoes om m'n pa te overtuigen om over te stappen op 8192/1024 voor 65 pleuro in plaats van @Home broadband (50 pleuro)?

Met 8192/1024 gaat alles veel sneller, zodat je minder lang/vaak achter de PC hoeft te zitten :9 (suc6 met overtuigen ...)

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

DAlchemist schreef op 02 October 2003 @ 22:42:

dat ie nu veel te veel betaald voor te weinig en hij niet krijgt waarvoor hij betaald en dat dat bij die andere wel zo is

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 17:11:
[...]

K wil wel overstappen, maar me ouders hebben geen gewone tel lijn :P alleen maar 4 mobiel abbo's :S
anders wask alllloooooooong time ago al weg :)
So? Voor demon heb je als het goed is geen phone nodig... alleen de lijn... hoe het precies werkt weet ik niet, maar het schijnt te kunnen

Verwijderd

Mark schreef op 02 October 2003 @ 20:24:
[...]

Prijs is inderdaad een voordeel voor de download die je krijgt, echter als je ook iets upload stort de download volledig in.

[...]

Nog een minpunt is dus de belachelijke upload, de ontzettend slechte latency op hun netwerk (ping tijden zijn vaak tientallen ms langzamer als elke ADSL provider) en de vele hickups op hun netwerk.
Vertel me es wat nieuws... als je upload stort je download in? Wat dacht je ervan om niet volle snelheid te uppen als dat je probleem is ? Is 50k up niet snel genoeg dan ? B)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:04
Heb alweer een tijdje @home basis. In het kabelnoord gebied is er vanaf februari dit jaar keuze tussen chello en @home, en die kans heb ik dus met beide handen aangepakt (chello: 50 euro/maand, 20KB down, 8K up, 2s ping, zo verrot was het bij kabelnoord)

Aangezien ik al 20K down en 8K up gewend was, vond ik @home basis wel een lekkere verdubbeling van mn snelheid, mn ping is tenslotte gewoon goed: 20-30ms, is een honderdste van mn chello ping :P

Twee weken terug heb ik op dat speciale mailadres aangevraagd om over te stappen op breedband, omdat ik de eerste maand gewoon uncapped op 450KB/s kon downloaden, wat mij heel erg goed beviel. Tot november kan je meeliften op hun instapactie: je hoeft geen administratiekosten te betalen voor de overstap.

Wat denk je? natuurlijk reageren ze helemaal niet, je krijgt een autoreply en je hoort verder helemaal niets. Mochten ze reageren, dan zal het vast na 1 november zijn, want dan geldt de actie niet meer en mag ik extra betalen. Vervolgens mag ik hier nu dus lezen dat ze ook nog 150KB/s weghalen voor een lullig kaartje naar Sixflags :X

Edit:
het kan nog erger... die Helldesk :X
sluit regelmatic voor klanten van me @home basis aan, voldoet meestal wel goed, maar heb nu al 3x gehad dat de verbinding gewoon niet goed werkte:
- 1x was modem niet geactiveerd, wat ook direct door helpdesk uitgevogeld was en opgelost werd
- andere keren was modem niet geactiveerd maar moest er een monteur komen. Na hevig vloeken was het in 5 minuten gefixt. Moet daar nou een monteur voor komen? doe dan ff normaal en los het op zoals die eerste helpdesker.

Erger nog: was iemand waar ik het had aangesloten, 1e dag werkte het, volgende dag poef uit. alles controleren, uur met de helldesk bellen, sturen ze monteur. Zelfde verhaal als boven, vloeken, bellen, klaar.
Die gast heeft welgeteld 3 dagen internet, belt ie me weer op: hij wil niet meer :X

[ Voor 27% gewijzigd door _JGC_ op 02-10-2003 22:58 ]

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:43:
[...]

Met 8192/1024 gaat alles veel sneller, zodat je minder lang/vaak achter de PC hoeft te zitten :9 (suc6 met overtuigen ...)
LOL :+ :+ :+
_/-\o_

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Mark
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 22:53:
[...]

Vertel me es wat nieuws... als je upload stort je download in? Wat dacht je ervan om niet volle snelheid te uppen als dat je probleem is ? Is 50k up niet snel genoeg dan ? B)
Als ik een paar honderd Mb moet versturen aan digitale foto's (legale data dus) naar een server welke in nederland staat (dus gratis AMS-IX verkeer) dan duurt me dit nu al een halve dag (als ik de "volle" 128kbit gebruik, in de praktijk haal ik maar rond de 80kbit). Als ik dat op 50kbit zou doen zou ik er dus nog eens 2 keer zo lang over doen.
Het probleem bij @Home is dat de down/uplink totaal de verkeerde verhouding hebben. Daarom had ik dus verwacht dat men de download heeft verlaagd om zo de upload hoger te kunnen zetten, maar helaas werden het dus Sixx flags kaarten.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk nog altijd hartstikke tevreden over @home, de snelheid is goed hier (oost groningen), upload lijkt zelfs beter te zijn geworden, nee k heb niets te klagen. Wel slordig dat ze veranderingen in hun netwerk nooit aankondigen.
Maar ADSL is nog altijd (iets) duurder ovor een vergelijkbaar abonnement.. veel prijzen zijn exclusief adslkosten van de KPN dus wordt je ook verneukt.

Verwijderd

nog duurder voor n plus pakket... afzetters vroeger was t 50 gulden t is al friggn 47,95 in euros en nu willen ze nog meer...

en ik merk idd dat t hendig veel trager is geworden..... upload opschroeven staat idd hoger op me verlanglijstje dan download.... ik heb kwa downen toch wel tijd zat... pc aan... zzzz......wakker... oh hijs klaar.... :)

en idd niet dat ze n beetje meer doen aan snelheid
nee komen ze met die sixflags lame waar ik toch niet heen ga
das in de winter man,,, dan is t koud... dan zit ik achter me pc... asswhipes....

• Gody
  • Laatst online: 18-05 23:22
-

[ Voor 182% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:38
@Gody:
Heeft iemand een FATSOENLIJK concreet plan?
Als @Home daadwerkelijk de snelheid merkbaar heeft verlaagd, de prijs niet omlaag gaat en er een nieuw abbo bijkomt dan zou ik dit doen:

- De prijsverhoging van 3 euro per maand voor het breedband abbo die gepaard ging met het verhogen van de snelheden van het basis abbo terug eisen.

- Aangezien we eerst 47,95 euro betaalden voor 3,8Mbit en we nu lager zitten, een prijsverlaging naar minimaal 42,95 euro eisen.

- Mocht @Home hier geen gehoor aan geven dan voor de rechter slepen.

- En in het extreemste geval er een ADSL provider bij betrekken die alle ontevreden @Home breedband abbo's een 2048/512-1024 abbo aanbiedt voor 42,95 per maand of minder zonder installatiekosten.

Dit plan zou echter alleen werken als een merkbaar aantal breedband abbonee's meedoen (10.000 of meer >:))

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Voor het eerst na meer dan 5 jaar Palet/@Home lidmaatschap ben ik serieus op zoek naar alternatieven (Demon ADSL bijvoorbeeld).
Itt tot bij @Home mag je daar ook legaal een server draaien.

Nu lees ik vaak dat men de uploadsnelheid van @Home (16 kB/s) bijzonder laag vindt. Ik persoonlijk heb geen probleem met die 16 kB/s... MAAR: het probleem is dat ik die 16 kB/s NOOIT haal, ik kom eigenlijk bijna nooit boven de 8 kB/s uit....

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:54 ]

• Q-bone
  • Laatst online: 22:29

Q-bone

Dusss...

ik ga misschien voor fast xs adsl, want inderdaad @home hangt mij ook de strot uit!

bla?

Verwijderd

Het is idd asociaal wat ze gedaan hebben. Snelheid beperken terwijl het abo geld hetzelfde blijft. Waar ik altijd 420-480kb/s of meer haalde haal ik nu nog maar 320kb/s
En dat bijna 3 jaar achter elkaar. Heb ik dan 3 jaar geluk gehad volgens de helpdeks.
Stelletje klojos. Dat ze het abo geld dan ook met 1/3 omlaag doen.
Hoop idd dat de consumentebond of kassa zich hier eens flink mee bemoeit. We mogen geen MP3s downloaden omdat we stelen en nu stelen ze bandbreedte terwijl je hetzelfde blijft betalen en ze niet eens aangeven dat dit gaat gebeuren.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

ps geef deze snelheidswijziging ook even aan speedtest.nl door want zij hebben nog de 3,8Mbit/s staan
Download snelheid: 320.0Kbyte/s (2.5Mbit/s)
Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

Wel erg smerig van ze hoor., tis dat er voor dat geld nog geen goed alternatief is. Die six-flags actie is dan waarschijnlij kook eeen zoethoudertje ben ik bang.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 22:49
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 17:18:
het klopt ik haal ook lagere snelheden, MAAR haal nu wel hogere uploadsnelheden.
ik haal nu ongeveer de hele tijd 14-15kB/s, terwijl dat voorheen 10kB/s was.
kennelijk heeft het niet alleen een nadeel die verlaging, maar ook een voordeel.
Pentium is zeer tevreden met @home.
(Overgenomen op Fri Oct 3 2003 om 14:28:37 UTC+0200)
Download : 310.5 KByte/sec
Upload : 8.1 KByte/sec
Naja....

8.1KB/s om half 3 's middags, ik vind niet echt dat ik er vooruit van ben gegaan..

8.1KB/s is toch 64.8 Kb/s en dat is de uploadsnelheid van de lagere abbo. @Home bellen heeft geen zin, ik heb eens geprobeerd.. toen ik 6 KB/s had en hing dan 30 min aan de "wachtlijn" en kwam ik eindelijk door, zeggen ze dat ik moest terugbellen wanneer het naar 4KB/s is gezakt. Ook niks gezegd wat ik er aan kon doen, het zal wel aan mijn "instellingen" liggen die ik overigens al een paar jaar onveranderd heb :p

Verwijderd

representatieve waarden.
snel genoeg voor mij, terwijl speedtest ~ 260kB/s aangeeft.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robertvanderveen/caphome.JPG

Modbreak:
Let een beetje op de maat van je plaatjes aub.

[ Voor 37% gewijzigd door Korakal op 04-10-2003 01:21 ]

• Gody
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Wat een gezeur zeg :P.

@Home garandeert 1-2Mbit/s en capped op 320KB/sec... dat is dus ruim 2.5Mbit/s.

Ik zie het probleem niet zo :?.

tvw

• Gody
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gody op 07-10-2003 00:59 ]

Verwijderd

jah btw voor de geintreseerden die fast-xs site is vernieuwd. www.fast-xs.nl (geen flame bedoeld).

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Gody schreef op 03 October 2003 @ 15:54:
Aub niet te bijdehand gaan worden. NU JA staat er op alle website's dat ze 1a2 mbit garanderen.... Maar vroeger (ca 2 weken terug) was het gewoon anders. Nu garanderen ze het niet, nu is het gewoon het maximum, maar we betalen wel meer....
Toen ik een half jaar terug een breedband abbo nam stond er nog gewoon 1-2Mbit hoor :). Dat ik eigenlijk 3-4Mbit kreeg vond ik natuurlijk niet erg :P.

Die prijsverhoging vind ik idd wel een beetje genaait, niet omdat de snelheid nu gecapped wordt, maar omdat tegelijkertijd het basis abbo van 128kbit naar 384kbit ging. Krijg ik een beetje het gevoel bij dat ik voor de basis abbo's aan het betalen ben... Maar ach die 3 euro is ook niet zo super boeiend.

Je zou blij moeten zijn dat @home al die tijd een (paar) Mbit extra gaf, nu niet gaan zeiken van oh wat gaat het toch langzaam terwijl ze nog steeds >2Mbit leveren.

tvw

• DIJK
  • Laatst online: 18-05 20:49
Ik had afgelopen week (ongeveer) in ene ook een max van zo'n 320 kB/s, terwijl vroeger 400+ er toch altijd wel inzat. Maar nou heb ik vandaag in ene op verschillende downloadlocaties stabiel 385 kB/s (over 100en MBS), das toch 3 mbit en dat lijkt me toch wat veel voor een gecapte 2,5... Ik weet niet waar ze bij @home mee bezig zijn, maar mijn snelheid lijkt in ene weer (enigzins) losgegooid :?.

Wat mij wel ook opgevallen is, is dat mijn upload er wel een stuk stabieler op geworden is. Ik haal al zo'n 2 jr de 15 niet meer (vaak 10-12) terwijl sinds dit verhaal ik in ene wel vrij strak tegen de 16 aan zit (14-16). Blijkbaar vaart het netwerk van @home er wel bij ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DIJK op 03-10-2003 16:23 ]

Verwijderd

Ach, als ik dit zo lees:

Van de week 28kb/sec... 32kb/sec... Vraag me af wat ik dan moet betalen.. 4,95? :+
Mn vader had ook geen toegang, begonnen ze bij de helpdesk van, ja, blabla apparatuur (20m FTP kabel en een 3Com switch, op 3c905-tx-m's) is niet goed :/
Bla bla rechstreeks aansluiten.

Ik: allemaal allang gedaan, werkt niet. (O-))
Helpdesk: Ah, oke, dan zet ik je wel even alsnog in de DHCP-table.
Ik: :? (maar hield mn mond)
Helpdesk: Dan zou het moeten werken, probeer over drie kwartier nog maar eens.
Ik: reboot, en binnen 5min werken :|

Het was al 3 weken zo met vlagen, maar eergister dus constant. Bleek dat de DHCP-table entries dus gewoon niet goed gedaan worden.

• Tackleberry
  • Laatst online: 18-05 22:12
(jarig!)
Ik heb zojuist een email ontvangen van de redactie van Kassa. De situatie rond @Home zal tijdens de uitzending van 4 oktober (even) aan bod komen.

+++++++++++++++++++++++++++

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail. Zaterdag 4 oktober besteden wij even aandacht aan @home in onze postrubriek kassa@vara.nl

U klacht kan eventueel door Felix Meurders als voorbeeld worden genoemd. Hopende u hiermee voldoende op de hoogte hebben gesteld.

• KBDE
  • Laatst online: 11-05 14:16
LyP0 schreef op 02 October 2003 @ 22:20:
mijn resultaten zijn pas echt brak

62.3 down en up 7.1 en dit is om 22.12
gister was ik steam updaten op fileplanet high!!! speedserver!! was zelfs 0.8 kbps !!! er waren 167 plaatsen van de 600 bezet
dit is in kerkrade
Hier ook kerkrade. EXACT dezelfde resultaten. (com21 modem)

• KBDE
  • Laatst online: 11-05 14:16
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 20:34:
[...]
Mooi overzicht :)

Ik moet hierbij wel vermelden dat dit misschien de eerste keer is dat ik echt teleurgesteld in @Home ben. Ik ben altijd tevreden geweest, downloadsnelheid was gewoon super. En ik las de 10mbit verhalen op WebWereld.nl en GOT met genoegen... maar de 10mbit zit en nog niet in volgens mij :P

EDIT (Mijn resultaten):
Tussen 20:30 en 21:00 haal ik in Emmen alleen nog maar 150kb/s maximum, op zowel http://www.citus.nl/15meg.test (TeleCity 2), http://www.azera.nl/test/10mb.bin (TrueServer) en gewoon op Speedtest & Leaseweb while only running MSN Messenger.
74kb/s MAX (burst dus) gemiddelde onder de 60kb/s

• Korakal
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

!Posts met download- en uploadsnelheden voegen niks toe aan de discussie. Laat deze posts achterwege alsjeblieft.!

[ Voor 45% gewijzigd door Korakal op 04-10-2003 01:32 ]

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Hier is de 2,5 Mbit cap weer vervangen door de standaard 3,8 Mbit cap. Kan momenteel weer gewoon met zo'n 430-480 KB/s downloaden, terwijl dat de voorgaande week telkens exact 320 KB/s was. :) (COM21, gateway Mill) Zo te zien in het @home problemen topic ben ik niet de enige waarbij dit het geval is.. :)

Zou @home zich iets hebben aangetrokken van het commentaar, of zou het slechts een tijdelijke sitatie geweest zijn?

#

Verwijderd

Denk dat ze migratie problemen hebben met de nieuwe abbo's. Maar dat word niet aangegeven op de support site's van de kabel aanbieders. Dus met andere woorden, wij ondervinden het onegmal ervan maar betalen er wel voor. Ik vind de kabel exploitanten steeds irritanter worden, want het is wel opvallend dat zowel @home en Chello ineens met dezelfde veranderingen komen. Riekt het hier naar de zogenaamde prjsafspraken ? Ja, in mijns inziens wel, en dat is verkeerd. Tevens vind ik het ook raar dat Chello veel duurder is dan @home, waar zit het verschil in, efficiency, @home een kleiner netwerk ? De overheid beloofd al jaren een vrije kabe markt. BDANKT heren politici dat jullie dus nog steeds geen ruk uitvoeren voor het land. Bezuinigen, die Zalm moet eens een mootje van zijn eigen afkomst door zijn strot gedouwd worden want waar gaat het hierover ? Voor de KPN hebben we de OPTA, en vor de kabel exploitanten COAX ? 2 maten, zal wel belangenverstrengeling zijn, iig zullen er wel weer een paar beter van worden in Den Haag, maar niet de consument. Van mij mag kabel uitsterven, vind het nog vreemd dat ze het zolang volhouden maarja, wij nuchtere hollanders huh........... Ga morgen maar eens 70 euro belasting betalen inplaats van de 100 die je bent verschuldigd, moet je eens kijken hoe rap ze voor je deur staan. Om te kotsen, Nederland is ziek, en het grootste kankergezwel loopt met ons geld terug naar hun eiiegen land, no offence maar laat het muntje maar eens vallen !!! Pimmetje is niet voor niks dood......

• maontje
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Nou heb net ff een check gedaan bij beginop.nl en daar die test van 100MB gedaan maar een gemiddelde van 400Kb vind ik best wel oké

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Nou .. hier @ Tilburg haal ik overdag ongeveer 2 mbit, en nu op dit uur 3 mbit. Maar dan ook echt .. terugrekenend kom ik op exact 3000 kbit uit. Meer dan overdag, maar nog altijd minder dan wat voorheen gebruikelijk was.

Verwijderd

Sind gisteren avond haal ik weer snelheden boven de 400KB/s mischien hebben ze zich dan toch wat aangetrokken van de kritiek en zijn ze te bang om nog meer klanten te verliezen

• Kid_E
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 09:24:
Sind gisteren avond haal ik weer snelheden boven de 400KB/s mischien hebben ze zich dan toch wat aangetrokken van de kritiek en zijn ze te bang om nog meer klanten te verliezen
Lijkt me sterk, want @home ontkend gewoon. Zie ook:

http://www.webwereld.nl/nieuws/16443.phtml

Verwijderd

Is hier ook nog steeds langzaam, 280kb/s maxx.

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan. Er waren maar 40 klachten volgens @Home. Er waren maar 40 mensen die vonden dat hun internet trager is geworden sinds...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 11:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 03:55:
Nou .. hier @ Tilburg haal ik overdag ongeveer 2 mbit, en nu op dit uur 3 mbit. Maar dan ook echt .. terugrekenend kom ik op exact 3000 kbit uit. Meer dan overdag, maar nog altijd minder dan wat voorheen gebruikelijk was.
Sluit me hier bij aan, ook @home Tilburg en pingtijden zijn ook lichtelijk omhoog gegaan (70+), maar dat ligt misschien niet aan @home.
Als het abo nog duurder wordt dan het al is of die download nog verder teruggeschroefd wordt dan stap ik over op demon. Dit alleen als @home zelf aangeeft dat dit soort dingen(prijsverhoging, downloadverlaging) van toepassing zijn.

Verwijderd

ik zal vandaag wel een beetje mazzel hebben leek mij ook wel sterk maar we wachten af als @home niet beter wordt mogen ze eerdaars het spul op komen halen

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Eigenlijk zijn @home klanten maar verwend :P

Probeer maar eens voor die prijs (47,95) een zelfde snelheid te krijgen.

Ja tuurlijk zijn er snellere abbo's, van bbned enzo, maar daar ben je gelijk een heleboel tsjing tsjing aan kwijt :(

• Kid_E
  • Laatst online: 04-10-2025
Bartjuh schreef op 04 oktober 2003 @ 12:07:
Eigenlijk zijn @home klanten maar verwend :P

Probeer maar eens voor die prijs (47,95) een zelfde snelheid te krijgen.

Ja tuurlijk zijn er snellere abbo's, van bbned enzo, maar daar ben je gelijk een heleboel tsjing tsjing aan kwijt :(
Zoals al vaker gezegd is goede downloadsnelheid alleen ook nie echt geweldig. Er zijn ook nog zaken als upload, mailserver, webspace, degelijke klanterservice enz.
Als dan blijkt dat andere providers voor iets meer euro's dat wel kunnen bieden valt het wel mee dat de @homers verwend zijn vind ik.

• Mark
Zo, @Home is wel snel met opzeggingen. Heb afgelopen donderdag mailtje gestuurd dat ik mijn abbo op wilde zeggen en vandaag stond de post al voor de deur met de modem retourdoos. Schijnbaar willen ze echt van hun klanten af :)

Verwijderd

Mark schreef op 04 oktober 2003 @ 13:58:
Zo, @Home is wel snel met opzeggingen. Heb afgelopen donderdag mailtje gestuurd dat ik mijn abbo op wilde zeggen en vandaag stond de post al voor de deur met de modem retourdoos. Schijnbaar willen ze echt van hun klanten af :)
Mooi, dat ga ik dan dadelijk ook doen. Hoe kun je het het beste doen schriftelijk of per email?

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Kid_E schreef op 04 October 2003 @ 11:23:
[...]

Lijkt me sterk, want @home ontkend gewoon. Zie ook:

http://www.webwereld.nl/nieuws/16443.phtml
Hmm, 't zou me niks verbazen als ze die lagere cap gewoon ff 'geprobeerd' hebben om zo de reacties van de klanten af te tasten. Blijkbaar gingen ze er vanuit dat het niemand op zou vallen ofzo :X Vervolgens kwam er een hele kritiekgolf en negatieve publiciteit, waarna ze vlug de oude cap weer terug hebben gezet om vervolgens de media wijs te maken dat er nooit een cap geweest is.
Hier is de oude snelheid (450 KB/s +) overigens ook weer terug. :) Misschien is dat over een paar dagen ook weer het geval bij de mensen waar het nu nog 2,5 Mbit is? :? (ervanuitgaande dat het gefaseerd wordt uitgevoerd)

[ Voor 12% gewijzigd door Zap op 04-10-2003 14:26 ]

#

Verwijderd

ik snap het niet.

@home is vrijwel nr 1 beste internet aanbieder via de kabel.
@home heeft een sterke markt positie in deze gebied

ik denk dat ie juist zijn fundementen zal versterken door een soort monopoly positie te nemen.

van een goede intern bron heb ik de volgende conclusiez eruit:

*@home is heel druk bezig met het vernieuwen/uitbereiden van zn units o.a servers.
*@home is ook druk me bezig een dealtje met de Finse Tk (lol 2de grootse backbone van europa)
*@home is ook druk met het testen van zijn lijnen(vandaar die snelheid schommelingen)

conclusie:
down/up wordt "increased" tot 45% (citaat "@home: grofweg 45%"eind citaat )+ een nieuwe abo die mogelijk @home Ultra gaat heten. O-) :9~

Verwijderd

mijn snelheid ligt ook weer hoger dan vorige week.

Verwijderd

oeee hier zijn duistere forces aan de gang...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 14:34:
[..]
conclusie:
down/up wordt "increased" tot 45% (citaat "@home: grofweg 45%"eind citaat )+ een nieuwe abo die mogelijk @home Ultra gaat heten. O-) :9~
Dat zijn best wel leuke ideeen, maar alleen haalbaar als ze de downloadsnelheid nog verder verlagen.
De upload kan technisch gezien niet veel hoger dan 1 Mbit en is dan ook al erg gevoelig voor het gebruik van andere gebruikers.
het gevolg hiervan is dat ze effectief niet veel meer dan 256 a 512 up zouden aankunnen.
Dus als de verhouding up/down richting de 0.45 zou gaan, kan dat eigenlijk alleen maar als de downloadsnelheid naar beneden zou gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mark
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 14:15:
[...]

Mooi, dat ga ik dan dadelijk ook doen. Hoe kun je het het beste doen schriftelijk of per email?
Zie: http://www.home.nl/abonnee/contact/#opzeggen Ik heb gewoon een net mailtje gestuurd met daarin de reden van opzegging (trage upload, brakke mailserver, etc). Let wel op dat je dit mailtje verstuurd vanaf je @Home adres.

Verwijderd

TD-er schreef op 04 oktober 2003 @ 16:01:
[...]

Dat zijn best wel leuke ideeen, maar alleen haalbaar als ze de downloadsnelheid nog verder verlagen.
De upload kan technisch gezien niet veel hoger dan 1 Mbit en is dan ook al erg gevoelig voor het gebruik van andere gebruikers.
het gevolg hiervan is dat ze effectief niet veel meer dan 256 a 512 up zouden aankunnen.
Dus als de verhouding up/down richting de 0.45 zou gaan, kan dat eigenlijk alleen maar als de downloadsnelheid naar beneden zou gaan.
denk even buiten de circle: :P

"Samen met het Finse bedrijf Teleste werken technici van Essent aan een nieuwe techniek, genaamd 'ethernet via de kabel'. Hiermee moeten kabelnetwerken snelheden van maximaal 100 Mbps kunnen halen.

Essent merkt hierbij wel op dat de snelheden in het begin niet zo hoog zullen liggen. In eerste instantie denkt het kabelbedrijf aan snelheden van 10 Mbps, gevolgd door 50 Mbps en daarna 100 Mbps. "

http://www.webwereld.nl/nieuws/16148.phtml
8) O-) O-) O-) O-) O-)

dit is trouwens old newz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 18:25 ]

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 09:24:
Mazzelaar, ik kom nog steeds niet boven de 335 uit :|

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Toennet is @home in kassa geweest met de klachten over de trage downloadsnelheid de slechte dienstverlening etc. Er werd gezegd dat er iets aan gedaan wordt.. Ik ben benieuwd.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• jevn
  • Niet online
Ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt... Ik zit er niet op te w8en met maar 230 kB/s te werken én dat hij er om de zoveel tijd uitklapt (wat volgens mij als het regelmatig gebeurt contractbreuk is omdat ze constant internet aanbieden)

• sander817
  • Laatst online: 18:10

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ze stonden in de top 3 bij kassa met meest voorkomende klachten naar kassa toe.....
goed gedaan @home

Verwijderd

sander815 schreef op 04 oktober 2003 @ 23:22:
ze stonden in de top 3 bij kassa met meest voorkomende klachten naar kassa toe.....
goed gedaan @home
En ze hebben zelfs een stukje uit mijn e-mail voorgelezen :)
Wel een beetje verdraaid maar het principe bleef wel hetzelfde.
Pagina: 1 2 Laatste