Mjah, WINS i.c.m. dns proxy is er natuurlijk niet voor niks. Hard dingen in je clients moeten zetten (lmhosts) is leuk als je 2 computer hebt, maar dat wil je echt niet in een domein met > 10 computers
Daarnaast is het natuurlijk /etc/resolv.conf en niet resolve.conf.
Verder zou ik zowel de profiles als de netlogon dirs en haar subdirs onderbrengen onder een directory als /home/pdc i.p.v. beide direct onder home (wordt het niet duidelijker op namelijk).
Er wordt hier leuk van een DNS server uitgegaan. Er mag wel even bij vermeld worden, dat een DNS server fatsoenlijk opzetten aardig wat werk is en er best eens heel erg goed aan de veiligheid van het ding gedacht mag worden (chroot jail), aangezien bind nou niet de meest positieve security-history heeft
Verder een erg vreemde entry in je named config. Je geeft als forwarder 192.168.0.1 op. Ik gok dat dat de dns server zelf is? (of je hebt 2 dns-servers in je domein hangen, vermeldt het dan even aan de lezers, omdat anders iedereen dat straks verkeerd doet

). Dat zorgt best wel voor een recursieve zoekopdracht bij zichzelf als de eerste DNS server geen resultaat teruggeeft
edit:
Ne bestudering van je hosts file kom ik tot de conclusie dat je inderdaad 2 dns servers hebt en de 192.168.0.1 een andere is, dan de machine waar deze dns op draait
De zonefiles zitten sowieso vreemd in elkaar. Na een SOA hoort de hostname te komen met daarachter het e-mail adres van de beheerder (in punt-notatie). Ik zie dubbele A-records i.p.v. CNAME's. Tot slot zijn de zonefiles qua structuur niet echt overzichtelijk.
Tot slot zou het wel handig zijn om te vermelden dat dit om samba 2.X gaat en dus niet de zojuist uitgebrachte 3.0.0
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 02-10-2003 14:53
]