[Samba] Configuratie stappenplan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Okay werkt hier nog steeds goed allemaal behalve op mijn pc schrijft hij niks meer weg naar het profiel. Hij opent het profiel wel wat er opstaat, maar hij schrijft er niks meer naar weg. Heb al geformateert, profiel dir leeg gegooit, etc etc mocht niet baten. Heeft altijd goed gewerkt. Heb ook al 20x gezocht op GoT allemaal mooie topics maar ook dat mocht niet baten.

Kortom, ik heb zon beetje alles gehad en weet eigenlijk maar een paar dingen:

* Op de laptop van mijn pa werkt het wel.
* De laptop van pa en mijn pc hebben de zelfde rechten
* De samba config is dus goed
* De laptop van mijn pa had ook een nieuwe install gehad, die ik zelf gedaan heb, en dus op de zelfde manier als mijn pc geconfigureerd, maar ondanks dat werkt het alleen bij hem en niet bij mij
* rechten op de profile dirs staan beide keren het zelfde en dus zouden ze goed moeten zijn.

Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen? k heb al de basis dingen eigenlijk al gehad... Zou niet weten waar het aan kan liggen...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-12 05:36
Ahhh helemaal te gek. Ik ben zelf nog niet zo heel erg lang bezig met Debian (tis allemaal nog basic maar gaat steeds beter), en wil nog altijd roaming profiles i.c.m. een leuke datacenter opzetten, dat roaming profiles gedeelte is nu wel gecovered :D Hier ga ik na de zomervakantie eens leuk mee spelen :+

Dank je wel :>

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Probeer deze howto eens, ik weet 100% zeker dat deze werkt, heb hem namelijk zelf geschreven.

De howto van wboard heb ik ook geprobeerd en kwam ik ook niet uit, ik zeg niet dat die slecht is, maar het lukte me niet.

[rml][ Howto] Suse 9.0 PDC Samba met XP clients[/rml]

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Die van mij werkt ook prima alleen zijn bepaalde configuratiehandelingen anders onder een andere linux dist. Ook zijn er uiteraard al nieuwere versies van samba wat ook problemen op kan leveren.

A smooth sea never made a skilled sailor

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ook een server draaien met Samba, waarop ik een printer heb gedeeld... Maar het duurt echt verschrikkelijk lang voordat er geprint wordt. Er blijft maar "bezig met in de wachtrij plaatsen" staan. Iemand anders hier ook last van? Ik heb Windows XP Sp2 en Samba 3.0.7
Pagina: 1 2 Laatste